Bugtopic

19-03-2020 14:38 946 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Bij deze is er een nieuw Bugtopic. Zoals in de OP van het vorige Bugtopic ook al stond: ja, we begrijpen jullie verbazing ;-) Het is helaas het geval dat er niet veel tijd en ruimte is om bugs op te lossen. Natuurlijk blijf ik hier wel altijd mijn best voor doen dus melden is zeker altijd wenselijk. Ook wanneer er plotseling iets niet werkt, is dit de plek om die issues te noemen zodat ik hier met spoed naar kan laten kijken. Ik check dit topic regelmatig, zal de bugs doornemen met IT en hier laten weten wat de status is.

Nog een aantal punten:

- Als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- Als het om een individuele bug gaat, kun je het best mailen naar communitymanager@viva.nl
- Offtopic berichten worden verwijderd.

Deze bugs wordt aan gewerkt/staan nog open bij IT:

- linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen

- je komt niet meer bij de laatstgelezen posting

- Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.

- Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.

- De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.

- in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen

- als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic

- Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je hier een melding van krijgen per mail

- je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit

- inbox is onoverzichtelijk

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar dagen loopt het forum steeds vast in de browser DuckDuckGo.
Deze browser werkte juist altijd veel beter en sneller voor dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die énorme smileys in de berichten als je iemand loept, is dat een bug? Of is mijn bril stuk?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
01-03-2023 18:08
Die énorme smileys in de berichten als je iemand loept, is dat een bug? Of is mijn bril stuk?
Dat zie ik al jaren.
Pech als iemand een lachebekje en traangezicht in één bericht heeft geplaatst.
Dan is je hele scherm gevuld.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Rooss4.0 schreef:
01-03-2023 18:08
Die énorme smileys in de berichten als je iemand loept, is dat een bug? Of is mijn bril stuk?
Zijn vanuit het toetsenbordmenu geplaatst. Geen idee waarom ze dan zo groot worden, maar is idd al eeuwen.

Ik word gestoord van het voortdurend verspringen.
Nog steeds schijtvervelend dat als iemand die je geblokkeerd hebt als laatste in een topic heeft gepost je het bericht opengeklapt in beeld krijgt (bij nieuwste bericht eerst).
Se melding van pb werkt nog steeds niet goed.
Als je per ongeluk je telefoon kantelt zijn er geen berichten meer te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom moet ik elke twee dagen opnieuw inloggen ?
Kan die tijd niet wat langer gezet worden ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan niks posten omdat er dan staat 'te weinig tekens'?

edit: oh, in dit topic werkt het dus wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het om de zoveel dagen telkens weer opnieuw moeten inloggen wordt nu wel heel erg irritant!
Alle reacties Link kopieren Quote
De nick van een geanonimiseerd account is nog te zien als laatste post op de hoofdpagina in een topic dat niet is geopend door degene met die nick toen (nu bij pijler overig).

Vast geen schokkende bug, maar wel opvallend in de zin dat de geanonimiseerde nick te zien is bij het topic dat diegene wel opende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de week weer een nieuw wachtwoord moeten instellen, punt 1 wat super irritant is. En dan punt 2, elke week weer opnieuw moeten inloggen. Dat was dus net. Met mijn nieuwe wachtwoord inloggen gaat niet. Tenminste, op mijn telefoon gaat dat niet.
Op mijn laptop ook niet. Weer nieuw wachtwoord aangevraagd en ingesteld. Yay! dat lukt wel. Tot ik met nieuw wachtwoord wil inloggen op telefoon, lukt niet.
Weer nieuw wachtwoord aangevraagd en ingesteld (op laptop). Weer inloggen op telefoon met nieuw wachtwoord. Lukt niet :@ :@ :@

Wanneer wordt de ellende van nieuw wachtwoord aanmaken elke zoveel maanden opgeheven? Wat een gezeik.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
17-08-2023 18:31
Van de week weer een nieuw wachtwoord moeten instellen, punt 1 wat super irritant is. En dan punt 2, elke week weer opnieuw moeten inloggen. Dat was dus net. Met mijn nieuwe wachtwoord inloggen gaat niet. Tenminste, op mijn telefoon gaat dat niet.
Op mijn laptop ook niet. Weer nieuw wachtwoord aangevraagd en ingesteld. Yay! dat lukt wel. Tot ik met nieuw wachtwoord wil inloggen op telefoon, lukt niet.
Weer nieuw wachtwoord aangevraagd en ingesteld (op laptop). Weer inloggen op telefoon met nieuw wachtwoord. Lukt niet :@ :@ :@

Wanneer wordt de ellende van nieuw wachtwoord aanmaken elke zoveel maanden opgeheven? Wat een gezeik.

Echt, wat een ellende. Hier elke 2 dagen zo ongeveer opnieuw inloggen en daarbij pakt 'ie zeker in 50% van de gevallen mijn ww niet. Inmiddels heb ik zo vaak een nieuwe moeten verzinnen dat ik ze ook niet meer weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met bovenstaande!
Soms lukt het gewoon niet om het ww te veranderen.
Heel vervelend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Al de hele dag is het forum zo traag als dikke stront. Ook krijg ik vrijwel bij elk topic eerst de melding 'deze site is niet beschikbaar' te zien. Het verbaast me dat er niet meer meldingen in dit topic staan. Gezien het aantal dubbele plaatsingen van berichten ga ik er vanuit dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
10-01-2024 16:54
Al de hele dag is het forum zo traag als dikke stront. Ook krijg ik vrijwel bij elk topic eerst de melding 'deze site is niet beschikbaar' te zien. Het verbaast me dat er niet meer meldingen in dit topic staan. Gezien het aantal dubbele plaatsingen van berichten ga ik er vanuit dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.

Inmiddels zijn we eraan gewend, denk ik. Hier ook de laatste tijd weer regelmatig heel traag en ook gateway time out-meldingen.

En als ik toch bezig ben:
- het constant (zeker elke week) opnieuw moeten inloggen
- te vaak wachtwoord moeten wijzigen
- het verspringen
- de onnodige knop "Lees meer"
Dubois schreef:
10-01-2024 16:54
Al de hele dag is het forum zo traag als dikke stront. Ook krijg ik vrijwel bij elk topic eerst de melding 'deze site is niet beschikbaar' te zien. Het verbaast me dat er niet meer meldingen in dit topic staan. Gezien het aantal dubbele plaatsingen van berichten ga ik er vanuit dat ik niet de enige ben die dit probleem ervaart.


Ik lees overal klachten (in mods-topic en bij Napraat bijvoorbeeld) en ervaar soms ook ellende. Maar heb er nooit aan gedacht om hier in dit topic iets te melden.

Als ik alleen al deze pagina zie, heeft het ook weinig zin volgens mij. Tig klachten en nul reactie van mods.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het veranderen van mijn wachtwoord ging in 24 kleine stapjes.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Uit de OP:


"Deze bugs wordt aan gewerkt/staan nog open bij IT:

- linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen

- je komt niet meer bij de laatstgelezen posting

- Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.

- Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.

- De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.

- in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen

- als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic

- Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je hier een melding van krijgen per mail

- je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit

- inbox is onoverzichtelijk"


Dat vetgedrukte: dat is nog nooit anders geweest!

Vier jaar later en er is volgens mij alleen maar ellende bijgekomen dan dat er opgelost is...

Ik voeg er meteen eentje aan toe: als je een tekst aan het typen bent, kun je in het tekstvak vaak niet scrollen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog steeds moet ik elke paar dagen opnieuw inloggen, kan dat opgelost worden ? Dat treedt zelfs op als ik nog maar een uur geleden wel inglogd was.
De meeste sites werken zo, dat alleen als je een bepaalde tijd (uur, dag week) niet meer op de site geweest bent dat je dan opnieuw moet inloggen. Bovendien moet ik elke drie maanden het wachtwoord veranderen. Voor een bank, credit card of andere vertrouwelijke site kan ik dat begrijpen (ook dat je dan vaak opnieuw moet inloggen) maar voor een forum ? Dat zou toch wat makkelijker mogen.
Komt er nog bij dat ik na inloggen steeds een pagina krijg met '404 pagina niet gevonden'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel raar leeg forum vanochtend. Cookies gewist en al en nog. Tot ik uiteindelijk 7:40 wel erin kon. Was dit een algemeen probleem of ligt het aan mijn profiel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
18-03-2024 07:43
Heel raar leeg forum vanochtend. Cookies gewist en al en nog. Tot ik uiteindelijk 7:40 wel erin kon. Was dit een algemeen probleem of ligt het aan mijn profiel?
Ik had dat ook, overal STR dit en STR dat. Nu nog STR_POSTREACTION.
Alle reacties Link kopieren Quote
En STR_NOTHINGINFOLDER.

Misschien moet het proces van jullie IT eens onder de loep genomen worden? Worden wijzigingen niet getest voor ze live gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Steeds een "dpg.topicoverview.controller" melding. En alsmaar "STR_" overal voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is vanaf gisteravond aan de hand. Telkens hele forum leeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hier ook drama!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanner lossen jullie het verspringen nu eens echt op? Het speelt al jaren, ‘er wordt al jaren naar gekeken’, maar oplossen ho maar. Alle klachten gewoon lekker laten voor wat ze zijn, de leden blijven toch wel komen.

Ik ben het echt beu. Los het eens op, dan is iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
18-03-2024 07:46
Ik had dat ook, overal STR dit en STR dat. Nu nog STR_POSTREACTION.
Dit heb ik ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven