Bugtopic

19-03-2020 14:38 946 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Bij deze is er een nieuw Bugtopic. Zoals in de OP van het vorige Bugtopic ook al stond: ja, we begrijpen jullie verbazing ;-) Het is helaas het geval dat er niet veel tijd en ruimte is om bugs op te lossen. Natuurlijk blijf ik hier wel altijd mijn best voor doen dus melden is zeker altijd wenselijk. Ook wanneer er plotseling iets niet werkt, is dit de plek om die issues te noemen zodat ik hier met spoed naar kan laten kijken. Ik check dit topic regelmatig, zal de bugs doornemen met IT en hier laten weten wat de status is.

Nog een aantal punten:

- Als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- Als het om een individuele bug gaat, kun je het best mailen naar communitymanager@viva.nl
- Offtopic berichten worden verwijderd.

Deze bugs wordt aan gewerkt/staan nog open bij IT:

- linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen

- je komt niet meer bij de laatstgelezen posting

- Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.

- Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.

- De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.

- in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen

- als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic

- Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je hier een melding van krijgen per mail

- je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit

- inbox is onoverzichtelijk

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Cookielover schreef:
20-05-2020 11:05
Gaat het nog gebeuren?
Na het hemelvaartsweekend
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookielover schreef:
20-05-2020 11:05
Gaat het nog gebeuren?
Hi Cookielover,

Er wordt momenteel aan gewerkt. Het lijkt erop dat dit binnen 2 weken is opgelost, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Waarom moet ik dagelijks op elk device opnieuw inloggen? Op andere sites is dit niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
CommunityManagerViva schreef:
20-05-2020 13:47
Hi Cookielover,

Er wordt momenteel aan gewerkt. Het lijkt erop dat dit binnen 2 weken is opgelost, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Fijn!
Nemain• schreef:
08-05-2020 08:51
Waarom moet ik 2836648229x inloggen op een dag?
Misschien omdat jij je browser of apparaat zo hebt ingesteld dat cookies steeds worden verwijderd? Ik hoef alleen in te loggen na het verwijderen van cookies, dus het is iets lokaals aan jouw kant.
Alle reacties Link kopieren Quote
JuriaanB schreef:
21-05-2020 14:55
Misschien omdat jij je browser of apparaat zo hebt ingesteld dat cookies steeds worden verwijderd? Ik hoef alleen in te loggen na het verwijderen van cookies, dus het is iets lokaals aan jouw kant.
Niet per se. Ik moet wekelijks opnieuw inloggen en verwijder toch écht geen cookies (en ook niet ingesteld).
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-05-2020 14:56
Niet per se. Ik moet wekelijks opnieuw inloggen en verwijder toch écht geen cookies (en ook niet ingesteld).
Dan gelden de forumcookies blijkbaar een week. Ik heb dat ook gemerkt, maar ik dacht dat dat aan mijn browserinstelling lag die standaard wekelijks alle cookies verwijdert.
Alle reacties Link kopieren Quote
JuriaanB schreef:
21-05-2020 15:37
Dan gelden de forumcookies blijkbaar een week. Ik heb dat ook gemerkt, maar ik dacht dat dat aan mijn browserinstelling lag die standaard wekelijks alle cookies verwijdert.
Aan het begin van dit nieuwe forum werd je dagelijks uitgelogd, dat hebben ze toen inderdaad veranderd. Ik snap alleen niet waarom, ik wil gewoon ingelogd blijven. Op het oude forum werd ik nooit uitgelogd.
¡Apagando las luces!
JuriaanB schreef:
21-05-2020 14:55
Misschien omdat jij je browser of apparaat zo hebt ingesteld dat cookies steeds worden verwijderd? Ik hoef alleen in te loggen na het verwijderen van cookies, dus het is iets lokaals aan jouw kant.
Nee, want zoals ik al schreef, ik heb er nergens anders last van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

IT heeft vanmorgen gefikst dat de topics in de Corona-pijler allemaal op 'gelezen' staan. Dit werkt nu naar behoren.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Ik heb sinds vanmorgen dat soms alle knopjes niet meer werken (reageerknop, quoteknop, etc). Hebben anderen dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog niks gemerkt.
¡Apagando las luces!
RikM schreef:
26-05-2020 11:50
Ik heb sinds vanmorgen dat soms alle knopjes niet meer werken (reageerknop, quoteknop, etc). Hebben anderen dit ook?


Ja dat heb ik ook. Ze werken niet als ik de Lees Ook heb verborgen, ze werken wel als ik de Lees Ook wel in beeld heb staan.

Ene bug gefixt, andere bug ontstaan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana schreef:
26-05-2020 12:25
Ja dat heb ik ook. Ze werken niet als ik de Lees Ook heb verborgen, ze werken wel als ik de Lees Ook wel in beeld heb staan.

Ene bug gefixt, andere bug ontstaan...
Hier hetzelfde. Ik kan niet quoten en ook niet reageren. Pas nu ik jouw 'tip' van de Lees ook opvolg kunnen beide weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weedbee schreef:
26-05-2020 12:35
Hier hetzelfde. Ik kan niet quoten en ook niet reageren. Pas nu ik jouw 'tip' van de Lees ook opvolg kunnen beide weer.
Dit!
Life is short. Eat dessert first.
Nog iemand die ook alle plaatjes inclusief ava's kwijt is?
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
26-05-2020 11:50
Ik heb sinds vanmorgen dat soms alle knopjes niet meer werken (reageerknop, quoteknop, etc). Hebben anderen dit ook?
Op desktop heb ik dit ook (Google chroom) maar op telefoon niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana schreef:
26-05-2020 12:25
Ja dat heb ik ook. Ze werken niet als ik de Lees Ook heb verborgen, ze werken wel als ik de Lees Ook wel in beeld heb staan.

Ene bug gefixt, andere bug ontstaan...
Ty voor de tip. Eerst Lees mee open gezet en toen lukte het maar nu
heb ik Lees mee weer weggeklikt en kan toch nog reageren en quoten.

Vage shit weer
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijzonder toch weer dat er nooit tijd is om bugs te repareren die al jarenlang het forum teisteren maar voor clickbait kan er van alles uit de kast gehaald worden blijkbaar.

Ik kan nu niet meer bovenin een topic op bijvoorbeeld pagina 70 klikken als de lees ook ingeklapt staat, onderin het topic lukt het wel. En al het bovenstaande. Handig zeg! :sarcastic:
...
RikM schreef:
26-05-2020 11:50
Ik heb sinds vanmorgen dat soms alle knopjes niet meer werken (reageerknop, quoteknop, etc). Hebben anderen dit ook?
Heb ik ook. Het werkt wel als ik mn scherm kleiner (smaller) maak. Het lijkt wel alsof de rechthelft van mijn scherm niet meer reageert.
dubbel
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 16:09
98.25% gewijzigd
Rosalind schreef:
26-05-2020 15:52
Heb ik ook. Het werkt wel als ik mn scherm kleiner (smaller) maak. Het lijkt wel alsof de rechthelft van mijn scherm niet meer reageert.


De rechterhelft werkt wel, want je kunt de Lees Ook wel wegklikken met dat pijltje rechtsboven. En ook weer terugklikken met diezelfde pijl. Alleen kun je de rest van de knoppen rechts niet meer aanklikken als die Lees Ook rechts weggeklikt is.
Marana schreef:
26-05-2020 16:08
De rechterhelft werkt wel, want je kunt de Lees Ook wel wegklikken met dat pijltje rechtsboven. En ook weer terugklikken met diezelfde pijl. Alleen kun je de rest van de knoppen rechts niet meer aanklikken als die Lees Ook rechts weggeklikt is.
Dat is waar inderdaad.
We worden gewoon gestraft voor het wegklikken van de Lees Ook.
Rosalind schreef:
26-05-2020 16:49
Dat is waar inderdaad.
We worden gewoon gestraft voor het wegklikken van de Lees Ook.


Ja precies. Heel slim van Viva. Maar wel bloedirritant. Bij het beleid mbt dit forum staat duidelijk gebruiksvriendelijkheid niet voorop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Jullie worden niet gestraft hoor ;-) Dit is overduidelijk een fout bij het livegaan van het andere issue van vanmorgen. Ik heb het zojuist bij IT neergelegd en hoop dat het snel weer teruggedraaid kan worden.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven