Cadeau neefje van 11

28-06-2010 09:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had ik heel braaf mijn vraag in het oude Cadeau en feesten topic geplaatst, reageert er dus niemand. Ook niet na 3x uppen.

Tja, dan toch maar een vers topic ervoor openen. Ik plak hier mijn tekst nogmaals.

Ik moet nog een verjaardagscadeautje bedenken voor mijn neefje. Hij wordt 11 en het is een heel dromerig, fantasievol mannetje, erg rustig ook. Moeilijk, want deze leeftijd heb ik (nog) helemaal niets mee. Bij meiden is het altijd wat makkelijker denk ik.

Ik had dit boek gezien, leek me wel aardig. Maar boeken zijn ook wel weer saai om te geven.

Kortom: wie heeft een beter idee?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Misschien is het een optie je topic te verplaatsen naar Kinderen, daar komen veel mensen die waarschijnlijk wel ideeën voor je hebben! Ik kan je helaas niet helpen, zoon is pas 11 maanden en ik denk niet dat je neefje echt geboeid wordt door het setje stapelbakjes dat zoon geweldig vindt.
Ik vind boeken trouwens helemaal niet saai om te geven of te krijgen. Met al dat speelgoed dat kinderen tegenwoordig hebben en nog erbij krijgen (christ, wat een hoop van die troep heeft dat kind nu al...) pleit ik voor veel boeken voor zoons verjaardag! Maar dat terzijde.
Ja, ik snap wel dat het heel pedagogisch verantwoord is om boeken te geven. Kinderen denken daar zelf meestal heel anders over. (Uitzonderingen daargelaten, ik was zelf als kind heel blij met boeken en boekenbonnen. Echte boekenwurm was/ben ik...)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Dat boek gewoon doen! Ziet er spannend uit, en lijkt me obscuur genoeg dat er een goede kans is dat hij het nog niet heeft. Misschien een boodschap op het schutblad schrijven, en klaar. Ik kreeg als kind altijd graag boeken, was ook zo'n dromertje :-)

Ik heb trouwens aan een neefje een keer een dag naar Nemo in Amsterdam gegeven. Met de trein heen gegaan, dagje proefjes gedaan in het museum, daarna lekker frietjes gegeten. Was heel erg geslaagd. Zo erg zelfs, dat grote zus en kleine broer heel teleurgesteld waren dat zij dat niet kregen, en ik het jaar daarop dus nog twee keer naar Nemo ben geweest. (Dat vertelden ze me trouwens niet zelf, daarvoor waren ze te goed opgevoed. Ik kreeg een telefoontje van mijn moeder dat C. en M. haar hadden verteld dat ze blij waren geweest met hun cadeautjes, ook al was het dan geen dagje Nemo, haha.) Ik weet niet hoe goed je met je neefje om gaat, maar misschien is zoiets ook leuk? Of Museon in Den Haag, Openluchtmuseum in Arnhem, eigenlijk elk museum dat veel punten krijgt van de museumbende.
Een strandschermtentje is leuk als een kind in de zomer jarig is. Of een wakebord voor op het water voor die leeftijd.

Verder wii spellen of voor de nintendo ds.

Ook wel eens tshirts gegeven maar met 11 is de smaak soms al wat specifieker dat ze zelf willen uitzoeken.

Boeken zijn ook altijd leuk toch!

Tis inderdaad moeilijk, ik mag weer iets verzinnen voor eentje van 12 volgende week. Dus tipssssssss pleaseeee!
Inderdaad ergens samen heen is ook erg gezellig!
Mijn neefje is net 11 geworden en hij wilde graag dit T-shirt hebben :D

Nemo is idd leuk met een 11-jarige.

Een dvd van zijn favoriete film (checken bij ouders) doet het ook altijd goed.
.
Mijn neefjes zijn ook gek op de tassen en shirts van Mingface:

Boeken uit de serie: De grijze jager.

de website: http://www.degrijzejager.nl/

Eerst even aan zijn moeder vragen of hij ze niet al heeft.

Ik ben 28 en ik kan niet wachten tot deel 9 uitkomt
De boeken van Cornelia Funke, Hart van Inkt, Web van Inkt en Nacht van Inkt. Een jong meisje (12 geloof ik) met een bijzondere gave om zich een fantasiewereld in te schrijven.

De boeken zijn zo dik je er op zich elke verjaardag 1 zou kunnen geven

http://www.corneliafunke. ... ?id=54829&framenoid=54936
.
Oh, Nemo vind ik een heel goed idee! Ik kan zelf denk ik niet mee, ben net zelf moeder geworden.

Ik geef 'm een kaartje voor Nemo denk ik, kan ie zelf kijken wie er mee gaat (wordt zijn moeder denk ik).

Dat ik daar nou zelf niet op gekomen ben!
Boeken zijn leuk om te geven! Ik was als kind ook zo'n dromer, ik vond (en vind) het heerlijk om boeken te krijgen. Mijn zoon is nu 5 maanden en we hebben heeeeel veel boeken gekregen als kraamkado (op verzoek), ontzettend leuk!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
He bah, kan alleen kaartjes kopen met een datum erop. Dat gaat 'm dus niet worden vrees ik, tenzij ik zijn moeder even bel.

Iets in deze richting zal ie wel leuk vinden, ik had vorig jaar namelijk dit voor hem, was een echte hit.

Is toch geen probleem met het kaartje?

Dan maak je op je pc een zelfgemaakt Nemo-waardebon om hem te geven op zijn verjaardag en regel je het financieel met zijn moeder dat jij haar het geld voor kaartje(s) geeft zodat zij met hem kan gaan op een dag dat het uitkomt.

En anders heeft Nemo ook een webshop waar je misschien in kunt slagen.

http://shop.e-nemo.nl/
.
Zou ik hem anders een museumjaarkaart voor kinderen cadeau kunnen doen? Kost bijna evenveel als 1 kaartje voor Nemo (en daar mag je vanaf 1 juli ook met je museumkaart gratis in).

Of is dat een te suf cadeau?
Ik ben eruit! Op marktplaats 2 vouchers gekocht voor 10 euro totaal (koopje, want 1 kaartje kost normaal al 12,50). Kan ie zijn moeder of een vriendje meenemen en hoeft zij niet zelf een 2e kaartje te bekostigen.
(Heb het gevoel dat ik een heel gesprek met mezelf aan het voeren ben trouwens.)
Wat is dat voor een koffertje carrera?

Waar had je dat vandaan?

Goed geslaagd!

En nee hoor ik lees nog...:-)
Gelukt!
.
quote:flatscreen schreef op 28 juni 2010 @ 11:35:

Wat is dat voor een koffertje carrera?

Waar had je dat vandaan?

Goed geslaagd!

En nee hoor ik lees nog...:-)Bij de boekhandel gekocht. Er zat van alles in voor op vakantie: een dagboek, potjes voor zand en steentjes etc. en plek om andere souvenirs in op te bergen. Ook te koop bij bol zie ik.
He, wat leuk! Nemo is echt geweldig.

Bestaat dat, een museumkaart voor kinderen? Ha, volgens mij heb ik al weer een cadeautje voor dit jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven