Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
29-06-2017 21:32
Beste Knuffelheks,

Wij kunnen alleen aangeven of het van ons uit veilig. Voor informatie over icoontjes zul je bij je browser moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Het zou wel fijn zijn als jullie correcte informatie geven.
En als je het niet weet, zeg dát dan.
Het topic "Meld oplichting en zoek op gegevens" is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Er zit nog een punaise op napraat 86. Kan zijn dat jullie hem voor de eeuwigheid willen bewaren hoor, dan heb ik niks gezegd ;-D
.
Hallo er staan weer in meedere pijlers spamtopics met deze titel

BUY PASSPORTS,VISAS,IDCARDS,LICENSE(LEGALDOCUMENT@YAHOO.COM)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2017 09:08
Reden: off-topic
98.78% gewijzigd
impala schreef:
30-06-2017 08:08
Er zit nog een punaise op napraat 86. Kan zijn dat jullie hem voor de eeuwigheid willen bewaren hoor, dan heb ik niks gezegd ;-D
Bedankt voor de melding. De punaise is verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

KyloRen schreef:
30-06-2017 08:49
En dit is precies de reden waarom maar één keer kunnen staffen gewoon waardeloos is :rolling:
ik heb gemerkt dat je vaak na een aantal uur dezelfde post toch weer kunt staffen. Is er dan naar een post gekeken en die oké bevonden?
En kan het dan zijn dat een andere mod er de tweede keer anders over denkt en die post dan toch wist / aanpast / oid ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vraagjes:

Als je het niet eens bent met een ban die iemand anders heeft gekregen hoe kan je dan bezwaar maken?
En aangezien desbetreffende post dan meestal verwijderd is, kan ik dan het bewijsmateriaal inzien om mijn bezwaar te onderbouwen?
shifty schreef:
30-06-2017 12:55
Vraagjes:

Als je het niet eens bent met een ban die iemand anders heeft gekregen hoe kan je dan bezwaar maken?
En aangezien desbetreffende post dan meestal verwijderd is, kan ik dan het bewijsmateriaal inzien om mijn bezwaar te onderbouwen?
Je kan ons hierover mailen, dan zal er naar gekeken worden. Een verwijzing naar de verwijderd post is dan voldoende.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

blijfgewoonbianca schreef:
30-06-2017 12:42
ik heb gemerkt dat je vaak na een aantal uur dezelfde post toch weer kunt staffen. Is er dan naar een post gekeken en die oké bevonden?
En kan het dan zijn dat een andere mod er de tweede keer anders over denkt en die post dan toch wist / aanpast / oid ?
Het is inderdaad zo dat als een eerder gestafte post een paar uur later opnieuw kan staffen dat je er dan vanuit kan gaan dat de eerdere staf is behandeld. Wat betreft je tweede vraag; modereren is en blijft mensenwerk, het komt een enkele keer voor dat de mods een stafje verschillend beoordelen. Bij "lastige" stafjes wordt er overleg gepleegd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
30-06-2017 16:42
Het is inderdaad zo dat als een eerder gestafte post een paar uur later opnieuw kan staffen dat je er dan vanuit kan gaan dat de eerdere staf is behandeld. Wat betreft je tweede vraag; modereren is en blijft mensenwerk, het komt een enkele keer voor dat de mods een stafje verschillend beoordelen. Bij "lastige" stafjes wordt er overleg gepleegd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
.

Zijn jullie nog bezig om het weer mogelijk te maken dat een post meerdere keren wordt gestaft?
Is dat een prioriteit? Een wens voor de toekomst? Of vinden jullie het wel goed zo?
.
ModeratorViva schreef:
30-06-2017 16:40
Je kan ons hierover mailen, dan zal er naar gekeken worden. Een verwijzing naar de verwijderd post is dan voldoende.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Om vervolgens als antwoord te krijgen dat er geen uitspraken over bans van andere forummers gedaan worden, toch?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het topic "Opgescheept met slof shag" is verwijderd ivm te koop aanbieden van producten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

himalaya schreef:
30-06-2017 17:24
Om vervolgens als antwoord te krijgen dat er geen uitspraken over bans van andere forummers gedaan worden, toch?
Beste Himalaya,

Je kunt alle bans vinden in ons bantopic, verder doen we hier inderdaad geen uitspraak over (naar andere forummers). Maar we kunnen op verzoek via de mail wel de (verwijderde) post nogmaals bekijken en herbeoordelen. We zullen dan communiceren dat de post opnieuw wordt bekeken, en eventueel contact opnemen met de betreffende forummer over de ban.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

impala schreef:
30-06-2017 16:56
.

Zijn jullie nog bezig om het weer mogelijk te maken dat een post meerdere keren wordt gestaft?
Is dat een prioriteit? Een wens voor de toekomst? Of vinden jullie het wel goed zo?
Beste Impala,

Op dit moment is het geen prioriteit en ook geen wens voor de toekomst. Je kunt er altijd voor kiezen om het topic (de OP) te staffen met een toevoeging betreffende de post waar je ons op wilt attenderen (gebruiker / tijdstip).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

.....
ModeratorViva schreef:
30-06-2017 18:41
Beste Impala,

Op dit moment is het geen prioriteit en ook geen wens voor de toekomst. Je kunt er altijd voor kiezen om het topic (de OP) te staffen met een toevoeging betreffende de post waar je ons op wilt attenderen (gebruiker / tijdstip).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Bedankt voor het antwoord.
(Ik vind het niet slim, om dit zo te houden.)
impala wijzigde dit bericht op 30-06-2017 18:48
2.78% gewijzigd
.
Mod, mag ik plaatjesplakrechten?
Ik wil hetzelfde als Star :)
Beste Star* en Bobby-Pin,

Na 200 berichten (op het nieuwe forum) zouden plaatjesplakrechten automatisch moeten worden toegekend. Zo te horen is dat bij jullie niet het geval? (Star*, je zit nog niet aan de 200 posts.) Krijgen jullie een foutmelding te zien? Zien jullie geen icoontje om de afbeelding in te voegen?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Hoi mod, waar is het topic 'opgescheept met slof shag' gebleven?
ModeratorViva schreef:
30-06-2017 18:30
Het topic "Opgescheept met slof shag" is verwijderd ivm te koop aanbieden van producten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Hier.
Luna_ schreef:
30-06-2017 19:14
Hier.
Ah, thanks al ben je dan de mod niet :proud:
Lady_Voldemort schreef:
30-06-2017 19:16
Ah, thanks al ben je dan de mod niet :proud:

Ik bespaar de mods graag werk, kunnen ze zich met de bugs bezighouden.
ModeratorViva schreef:
30-06-2017 18:32
Beste Himalaya,

Je kunt alle bans vinden in ons bantopic, verder doen we hier inderdaad geen uitspraak over (naar andere forummers). Maar we kunnen op verzoek via de mail wel de (verwijderde) post nogmaals bekijken en herbeoordelen. We zullen dan communiceren dat de post opnieuw wordt bekeken, en eventueel contact opnemen met de betreffende forummer over de ban.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Is het dan niet veel directer als ik daarvoor een stafje gebruik? Bij de desbetreffende melding in het bantopic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven