Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.


Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.


Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.


Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.


Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2018 15:36
Mag ik dan je nick overnemen?
Neem ik die van jou, goed?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
06-06-2018 15:48
Neem ik die van jou, goed?
Prima, volgens mij is die ene met het streepje nog vrij. Als je dan maar niet met opzet de mensen verkeerd gaat zitten corrigeren om mij te kakken te zetten.
Ik wilde weer onder mijn oude username forummen, maar helaas is deze al in gebruik? :O
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2018 15:50
Prima, volgens mij is die ene met het streepje nog vrij. Als je dan maar niet met opzet de mensen verkeerd gaat zitten corrigeren om mij te kakken te zetten.
Deal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
06-06-2018 13:34
Het topic 'Spread legs in sauna' is verwijderd ivm een andere taal.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Hoi Mods,

Sorry, is dit heel erg dan? Als het nou Chinees of Arabisch was oké, dan snap ik dat. Zo vaak komt het toch ook weer niet voor? Anders zou ik het wel begrijpen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
06-06-2018 14:03
Beste forummers,

Het klopt dat oude nicknames weer beschikbaar zijn nadat iemand geanonimiseerd is. Dit komt doordat wij bij anonimiseren alle persoonsgegevens van een gebruiker verwijderen. Dit zijn wij ook verplicht sinds het ingaan van de nieuwe privacywet op 25 mei.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Heel vreemd dat jullie (een mod of de communitymanager, dat weet ik niet meer) me een tijdje geleden (net na 25 mei) verzekerden dat dat echt niet mogelijk was, nadat ik opmerkte dat ik het wel heel bevreemdend en vooral bijzonder pijnlijk en ongepast zou vinden als iemand zich hier als bijvoorbeeld MylèneValerie of Robo zou kunnen registreren. Weten jullie zelf wel waar jullie mee bezig zijn?
trotter wijzigde dit bericht op 06-06-2018 18:18
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind theorie wel erg vergezocht. En waarom met voorbeelden komen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-06-2018 17:58
Ik vind theorie wel erg vergezocht. En waarom met voorbeelden komen?
Om te verduidelijken, misschien ?

Nou, ik kan me herinneren dat een tijdje terug een trol na een ban de nick van een forummer, met een toevoeging erachter, aannam, en die persoon lastig viel met pb's.
Ik vroeg me af hoe dat nu zat, met de nieuwe nick-regels.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, volgens de communitymanager kan een nickname niet worden hergebruikt: viewtopic.php?f=8&t=410888&start=#p28554013

Edit: helaas, de link werkt niet. Het is op pagina 13, het bericht van 25 mei, 9.34 uur.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva
vrijdag 25 mei 2018 09:34

Trotter schreef: ↑25-05-2018 07:27
Begrijp ik het nu goed dat oude nicks weer hergebruikt kunnen worden? En dat de ene, ontloepte Pietje35 dus niet dezelfde persoon hoeft te zijn als de andere, actieve Pietje35? Dat lijkt me de duidelijkheid van discussies niet ten goede komen. En betekent dat ook dat nicks van overleden forummers weer beschikbaar komen (als die na twee jaar inactiviteit ontloepte worden) ? Ik zou het echt heel erg ongewenst, ongepast en pijnlijk vinden om opeens nieuwe berichten van een Mylène-Valerie of een Robo te lezen. Hebben jullie hier echt wel goed over nagedacht?
Hi Trotter,

Nee, dit is bij de nieuwe manier van anonimiseren niet mogelijk. Een nickname kan dan niet worden hergebruikt.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum




Deze toch ? Jij hebt een goed geheugen, Trotter.
Dit is dus een heel ander verhaal.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ja, en dat is toen ook vrij snel daarna gezegd.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Vraagje:

Ik krijg weleens een bericht voor het posten: " te weinig leestekens " oid. Ik zie dan ook geen inhoud van mijn post maar wel mijn naam en verder een leeg veld of heel soms de post helemaal niet. Heeft dat een reden?
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
06-06-2018 18:21
CommunityManagerViva
vrijdag 25 mei 2018 09:34

Trotter schreef: ↑25-05-2018 07:27
Begrijp ik het nu goed dat oude nicks weer hergebruikt kunnen worden? En dat de ene, ontloepte Pietje35 dus niet dezelfde persoon hoeft te zijn als de andere, actieve Pietje35? Dat lijkt me de duidelijkheid van discussies niet ten goede komen. En betekent dat ook dat nicks van overleden forummers weer beschikbaar komen (als die na twee jaar inactiviteit ontloepte worden) ? Ik zou het echt heel erg ongewenst, ongepast en pijnlijk vinden om opeens nieuwe berichten van een Mylène-Valerie of een Robo te lezen. Hebben jullie hier echt wel goed over nagedacht?
Hi Trotter,

Nee, dit is bij de nieuwe manier van anonimiseren niet mogelijk. Een nickname kan dan niet worden hergebruikt.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum


Deze toch ? Jij hebt een goed geheugen, Trotter.
Dit is dus een heel ander verhaal.

Wat bijzonder weer dat er door een mod en een CM opnieuw tegenstrijdige dingen worden gezegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Onze excuses voor de verkeerde berichtgeving. Wat er vandaag gecommuniceerd is is juist.

"Het klopt dat oude nicknames weer beschikbaar zijn nadat iemand geanonimiseerd is. Dit komt doordat wij bij anonimiseren alle persoonsgegevens van een gebruiker verwijderen. Dit zijn wij ook verplicht sinds het ingaan van de nieuwe privacywet op 25 mei. "

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan. Dat kan heel pijnlijk worden. :nope:
Trotter schreef:
06-06-2018 19:54
Lekker dan. Dat kan heel pijnlijk worden. :nope:
Voor wie?
Alle reacties Link kopieren
Heel tegenstrijdig ook. Anonimiseren en privacy, vervolgens kan iedereen er met je nick vandoor gaan. Sommige nicks werken als een rode lap op een stier.
En inderdaad heel pijnlijk voor de nabestaanden van diegenen die zijn overleden.
Oakes schreef:
06-06-2018 19:59
Heel tegenstrijdig ook. Anonimiseren en privacy, vervolgens kan iedereen er met je nick vandoor gaan. Sommige nicks werken als een rode lap op een stier.
En inderdaad heel pijnlijk voor de nabestaanden van diegenen die zijn overleden.
Dat gebeurt nu toch ook niet.
Natuurlijk is het gek om ineens een oude nick van jezelf voorbij te zien komen, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
06-06-2018 20:09
Dat gebeurt nu toch ook niet.
Natuurlijk is het gek om ineens een oude nick van jezelf voorbij te zien komen, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken.

Misschien. Maar tot nu toe was het niet mogelijk om exact dezelfde naam te voeren, toch?
Oakes schreef:
06-06-2018 20:20
Misschien. Maar tot nu toe was het niet mogelijk om exact dezelfde naam te voeren, toch?
Nee, maar een kleine aanpassing is zo gemaakt. Zeker omdat veel mensen met allerlei variaties op hun nick terug komen.
Ik vind het ook logisch, ik denk dat er enorm veel ongebruikte nicks zijn, beetje stom als daardoor al die nicks niet geregistreerd kunnen worden. Ik heb er zelf al 10tallen denk ik.

Ik zag laatst trouwens mijn oudste nick voorbij komen, met 1 kleine aanpassing. Was even gek, maar eb er niet wakker van gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
06-06-2018 20:23
Nee, maar een kleine aanpassing is zo gemaakt. Zeker omdat veel mensen met allerlei variaties op hun nick terug komen.
Ik vind het ook logisch, ik denk dat er enorm veel ongebruikte nicks zijn, beetje stom als daardoor al die nicks niet geregistreerd kunnen worden. Ik heb er zelf al 10tallen denk ik.

Ik zag laatst trouwens mijn oudste nick voorbij komen, met 1 kleine aanpassing. Was even gek, maar eb er niet wakker van gelegen.
In mijn hoofd blijf jij altijd die ene nick.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
06-06-2018 20:29
In mijn hoofd blijf jij altijd die ene nick.
Ik ook wel hoor, die heb ik echt heel veel jaar gehad. Ook op andere fora.
Daarom was het gek om hem ineens voorbij te zien komen.
Oakes schreef:
06-06-2018 20:20
Misschien. Maar tot nu toe was het niet mogelijk om exact dezelfde naam te voeren, toch?
Jawel hoor. Ik heb een heel oude nick van mij opnieuw voorbij zien komen. Zonder aanpassing.
Dames,
Dit is allemaal virtueel. Jullie heten in t echie toch niet zo?
Daarnaast is het juist beter als iemand anders jullie ‘identiteit’ overneemt ivm herkenbaarheid.
Ibelize schreef:
06-06-2018 20:53
Dames,
Dit is allemaal virtueel. Jullie heten in t echie toch niet zo?
Daarnaast is het juist beter als iemand anders jullie ‘identiteit’ overneemt ivm herkenbaarheid.
Nee natuurlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven