Centraal Moderatortopic
vrijdag 29 december 2017 om 17:48
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 26 april 2018 om 16:14
Echt, moderators, ik hoop dat jullie dit topic nog hebben, ergens in een bestand.
Ik heb jullie gisteren hierover iets gevraagd in een stafje, waar ik verder niets over kwijt wil, hier.
Ik mag toch hopen dat jullie op een verantwoordelijke manier omgaan met de mogelijkheden die jullie hebben als moderators, in dit soort gevallen.
Ik heb jullie gisteren hierover iets gevraagd in een stafje, waar ik verder niets over kwijt wil, hier.
Ik mag toch hopen dat jullie op een verantwoordelijke manier omgaan met de mogelijkheden die jullie hebben als moderators, in dit soort gevallen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-04-2018 16:16
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
28.43% gewijzigd
nounou
donderdag 26 april 2018 om 16:16
Hebben ze niet. Weg is echt weg tegenwoordig.zazamaenade schreef: ↑26-04-2018 16:14Echt, moderators, ik hoop dat jullie dit topic nog hebben, ergens in een bestand.
donderdag 26 april 2018 om 16:19
Ja. Ik ben zo 2500 berichten kwijt, omdat ze me per ongeluk een permaban hadden gegeven. Berichten kunnen niet teruggehaald worden.zazamaenade schreef: ↑26-04-2018 16:18Sjee, je moet dus in feite zelf een bestand maken van dit soort dingen ?
Bizar.
donderdag 26 april 2018 om 16:23
De cultuur. En wat onrust veroorzaakt is subjectief.ModeratorViva schreef: ↑26-04-2018 16:02Beste Star2 en Stefbros,
Het is wel mogelijk om een topic te openen over het incel subcultuur. Zolang er maar geen verontrustende berichten worden geplaatst, wat voor onrust kan zorgen bij andere forummers.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Van mij mag iedereen die ook maar iets aan spinnen gerelateerd post een perma ivm zeer verontrustend.
donderdag 26 april 2018 om 16:26
Aan welke soort berichten zou ik hier bij aan moeten denken?ModeratorViva schreef: ↑26-04-2018 16:02Zolang er maar geen verontrustende berichten worden geplaatst, wat voor onrust kan zorgen bij andere forummers.
Ik weet niet zo goed wat andere forummers als verontrustend beschouwen specifiek. Het is in zijn algemeen eigenlijk een best verontrustend onderwerp maar daarom ook belangrijk om het er over te hebben.
Bros before hoes
donderdag 26 april 2018 om 16:51
Beste StefBros,
Berichten die als bedreiging gezien kunnen worden of die angst zaaien. Erover hebben is goed, maar zodra dit opgevat kan worden als bedreigend en intimiderend, zullen wij maatregelen moeten nemen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 26 april 2018 om 16:56
Ah ok. Dankjewel. Dan open ik er geen topic over. Het is best moeilijk om een topic te openen over een subcultuur die angst zaait en bedreigingen uit zonder zaken te posten die als bedreiging gezien kunnen worden of die angst zaaien.ModeratorViva schreef: ↑26-04-2018 16:51
Berichten die als bedreiging gezien kunnen worden of die angst zaaien. Erover hebben is goed, maar zodra dit opgevat kan worden als bedreigend en intimiderend, zullen wij maatregelen moeten nemen.
Ik open wel iets over lekkere cake-recepten.
Bros before hoes
donderdag 26 april 2018 om 16:59
Jammer als alles weg is van diegenen die angst zaaien en dreigementen uiten.StefBros schreef: ↑26-04-2018 16:56Ah ok. Dankjewel. Dan open ik er geen topic over. Het is best moeilijk om een topic te openen over een subcultuur die angst zaait en bedreigingen uit zonder zaken te posten die als bedreiging gezien kunnen worden of die angst zaaien.
Ik open wel iets over lekkere cake-recepten.
Daar had de politie misschien iets mee gekunt.
donderdag 26 april 2018 om 17:14
Er werden (naar mijn weten, kan iets gemist hebben) geen bedreigingen geuit op het viva forum. Ik denk dat de bedreigingen die op incel fora staan de reden waren, waar links van zijn gepost. Deze waren inderdaad aanstootgevend en onprettig maar bestaan helaas echt. Op deze fora staan ze nog steeds en hopelijk doet de politie daar inderdaad iets mee.
Ik vind het een belangrijk onderwerp omdat al deze incel mannen óók moeders en zussen hebben, en het informatief is hoe je de signalen vroegtijdig kan herkennen bij je eigen broer/zoon vóór er weer een rare schiet-actie plaatsvind om wraak te nemen op vrouwen. En dat dergelijke mensen die verkondigen alle vrouwen te gaan vermoorden daadwerkelijk bij de politie terecht komen. Helaas zijn velen niet gewoon 'maar internet trolls'. Hun held heeft het ook aangekondigd op 4chan voor hij tot de daad overging. Het is niet voorkomen, maar door enkele oplettend normale users die wél de politie hadden ingeschakeld was de politie sneller op plaats delict en was al op de hoogte wie de dader was.
Bros before hoes
donderdag 26 april 2018 om 17:19
Interessant. Ik had er niet eerder van gehoord. Ze bedreigen ook mannen die wél sex hebben begrijp ik.StefBros schreef: ↑26-04-2018 17:14Er werden (naar mijn weten, kan iets gemist hebben) geen bedreigingen geuit op het viva forum. Ik denk dat de bedreigingen die op incel fora staan de reden waren, waar links van zijn gepost. Deze waren inderdaad aanstootgevend en onprettig maar bestaan helaas echt. Op deze fora staan ze nog steeds en hopelijk doet de politie daar inderdaad iets mee.
Ik vind het een belangrijk onderwerp omdat al deze incel mannen óók moeders en zussen hebben, en het informatief is hoe je de signalen vroegtijdig kan herkennen bij je eigen broer/zoon vóór er weer een rare schiet-actie plaatsvind om wraak te nemen op vrouwen. En dat dergelijke mensen die verkondigen alle vrouwen te gaan vermoorden daadwerkelijk bij de politie terecht komen. Helaas zijn velen niet gewoon 'maar internet trolls'. Hun held heeft het ook aangekondigd op 4chan voor hij tot de daad overging. Het is niet voorkomen, maar door enkele oplettend normale users die wél de politie hadden ingeschakeld was de politie sneller op plaats delict en was al op de hoogte wie de dader was.
donderdag 26 april 2018 om 17:27
Misschien is het een idee om de discussie die nu hier is over te zetten naar een nieuw topic ?
Er is een kans dat dit alles gewist wordt als 'off-topic', het is tenslotte het moderatortopic
Wie is er heel handig en snel met kopiëren en plakken en wil dat doen ?
Anders wil ik dat vanavond wel doen, maar ik ben niet zo snel en ik heb nu geen tijd.
Er is een kans dat dit alles gewist wordt als 'off-topic', het is tenslotte het moderatortopic
Anders wil ik dat vanavond wel doen, maar ik ben niet zo snel en ik heb nu geen tijd.
nounou
donderdag 26 april 2018 om 17:46
Ik brei wel iets in elkaar.zazamaenade schreef: ↑26-04-2018 17:27Misschien is het een idee om de discussie die nu hier is over te zetten naar een nieuw topic ?
Er is een kans dat dit alles gewist wordt als 'off-topic', het is tenslotte het moderatortopic![]()
Bros before hoes
donderdag 26 april 2018 om 21:22
Ik wil mijn topic graag sluiten: reizen/hond-op-weekendtrip/list_message ... p=28433089#
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
donderdag 26 april 2018 om 21:24
Dat kan niet.Restera schreef: ↑26-04-2018 21:22Ik wil mijn topic graag sluiten: reizen/hond-op-weekendtrip/list_message ... p=28433089#
donderdag 26 april 2018 om 22:36
vrijdag 27 april 2018 om 00:17
vrijdag 27 april 2018 om 00:20
ModeratorViva schreef: ↑27-04-2018 00:17Het topic "CBD olie" is verwijderd ivm verzoek om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Kijken (googelen) jullie ooit wel of het om vrij verkrijgbare middelen gaat?
Of gewoon *hoppa* alles wat ook maar een beetje medisch lijkt in de prullenbak?
vrijdag 27 april 2018 om 00:38
vrijdag 27 april 2018 om 01:08
Nee.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
What have we done....