Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
nbk schreef:
27-04-2018 01:08
Nee.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Lekker volwassen dit.

Haha ik zie het nu pas.
anoniem_337063 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 01:14
Reden: Haha ik zie het nu pas
8.04% gewijzigd
Scratte schreef:
27-04-2018 00:20
Kijken (googelen) jullie ooit wel of het om vrij verkrijgbare middelen gaat?

Of gewoon *hoppa* alles wat ook maar een beetje medisch lijkt in de prullenbak?
Heb jij het topic wel gelezen? De to vroeg ons of deze het advies van de ha kon negeren en toch cbd olie kan gebruiken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Willen jullie svp nog even toelichten wat precies het racistische element was in FV's post waarvoor ze een ban kreeg?

Bij wissen herhaal ik de vraag.
Waarom is mijn vraag aan pumps italiaans ineens aangepast en de quote verwijderd? Bij overleden in showbizzland.
MarindaH schreef:
27-04-2018 07:51
Willen jullie svp nog even toelichten wat precies het racistische element was in FV's post waarvoor ze een ban kreeg?

Bij wissen herhaal ik de vraag.
Ik ben hier ook bijzonder benieuwd naar. Als je het topic leest zie je dat anderen, waaronder ik, precies hetzelfde zeggen en niet als racisme zijn aangemerkt.

En het is des te relevanter omdat er op actueel consequent allerlei vreselijkheden en racistische zooi wordt gepost en mag blijven staan. Daarvoor vragen we met zijn allen al jaren om actie en die komt nooit.
Verwachten jullie echt een antwoord? 🤔
S-Meds schreef:
27-04-2018 01:00
Die ban van Fashionvictim is echt zo misplaatst. Waar halen jullie het vandaan. Als er iemand hier is die openlijk strijdt tegen racisme is het FV. En nu is zij geband wegens racisme? Lezen jullie wel?
" Nederlanders eten graag kaas " . Als FV zoiets zegt wordt er massaal gestaft vanwege racisme. Hoe haalt iemand die tegen racisme is, die zelf getint is, het. In haar hoofd zoiets over alle Nederlanders te zeggen.....
Mods, newsflash : zoiets is dus geen racisme.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
27-04-2018 10:06
Verwachten jullie echt een antwoord? 🤔

Vrij zinloos inderdaad.

"Berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. (...) Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres."
RikM schreef:
27-04-2018 10:29
Vrij zinloos inderdaad.

"Berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. (...) Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres."

Bedankt voor de herkauw. Maar deze beslissing is dus niet volgens Het Beleid.
MarindaH schreef:
27-04-2018 11:03
Bedankt voor de herkauw. Maar deze beslissing is dus niet volgens Het Beleid.

Mijn punt is dat het geen zin heeft om dat hier aan te kaarten. Er komt toch geen antwoord op.
Beste forummers,

We hebben inmiddels contact gehad met Fashion Victim en onze excuses gemaakt. De ban was niet terecht. De ban zelf is inmiddels al verlopen, maar deze wordt niet verder meegenomen.

Onze excuses dat het allemaal zo lang duurde, maar door deze feestdag/avond zijn we een beetje onderbezet en loopt de communicatie niet zo snel als gebruikelijk.

Fijne Koningsdag nog allemaal!

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
27-04-2018 13:15
Beste forummers,

We hebben inmiddels contact gehad met Fashion Victim en onze excuses gemaakt. De ban was niet terecht. De ban zelf is inmiddels al verlopen, maar deze wordt niet verder meegenomen.

Onze excuses dat het allemaal zo lang duurde, maar door deze feestdag/avond zijn we een beetje onderbezet en loopt de communicatie niet zo snel als gebruikelijk.

Moderator Viva Forum

Dan mag de banaannaai(st)er wel minimaal een waarschuwinkje, lijkt me.

Is het wel oke om iemands naam te verbasteren tot smetplek ?
ModeratorViva schreef:
Beste forummers,

Moderator Viva Forum
Netjes
ModeratorViva schreef:
Beste forummers,

Moderator Viva Forum
Wat fijn dat het toch mogelijk is om via dit topic een ban te bespreken, want voorheen schreef u op dit topic en via mail dat er over banbeleid geen uitspraken werden gedaan. Fijn dat er niet meer met twee maten word gemeten en dat iedereen die kans krijgt om een ban te bespreken.

ik zag dat er een racistische opmerking was verwijderd, het blijkt nu onterecht te zijn, en er is een bericht verwijderd wegens op-de-man. Ik weet niet wat daar geschreven stond maar was het verwijderen van die opmerking dan ook onterecht?

Ik heb in februari ook een ban via 'de gebruikelijke weg' willen bespreken omdat u mijn reactie op-de-man en offtopic vond, u bleef toen bij uw standpunt, maar ik kreeg afgelopen week gelukkig toch excuses aangeboden.
LOEP ME MAAR aub.
Kan er voor onterecht - en al verlopen - en teruggedraaide bannen niet een soort " verlaat de gevangnis zonder te betalen " komen ? Excuses zijn leuk, hoor, maar het terugdraaien heeft net zolang geduurd als de ban zou duren.
RikM schreef:
27-04-2018 10:29
......

Dit dus.
LOEP ME MAAR aub.
blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 13:44
Dan mag de banaannaai(st)er wel minimaal een waarschuwinkje, lijkt me.

Is het wel oke om iemands naam te verbasteren tot smetplek ?
Welke represaille heb je in gedachten voor de bangevende mod? 8-)

Groet,
Simbalabimbo
Simpelebimba
;-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
ModeratorViva schreef:
Beste forummers,

Moderator Viva Forum
Dat is fijn om te horen. Ik neem aan dat er naar de staffers een waarschuwing uitgaat? Onterechte racisme beschuldigingen vind ik best een waarschuwing waard.

Of op zijn minst dat er voortaan even twee keer wordt nagedacht als deze mensen staffen wegens vermeend racisme?
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 16:27
Dat is fijn om te horen. Ik neem aan dat er naar de staffers een waarschuwing uitgaat? Onterechte racisme beschuldigingen vind ik best een waarschuwing waard.

Of op zijn minst dat er voortaan even twee keer wordt nagedacht als deze mensen staffen wegens vermeend racisme?
Met een stafje breng je een post onder de aandacht van de mods. Wat is je daaraan onduidelijk?
Amant schreef:
27-04-2018 16:32
Met een stafje breng je een post onder de aandacht van de mods. Wat is je daaraan onduidelijk?
Ja en je zegt erbij dat het racisme is. Ban aannaaien heet dat
Klikspaan Levertraan
blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 13:52
Kan er voor onterecht - en al verlopen - en teruggedraaide bannen niet een soort " verlaat de gevangnis zonder te betalen " komen ? Excuses zijn leuk, hoor, maar het terugdraaien heeft net zolang geduurd als de ban zou duren.
Dan heb ik inmiddels al een flink stapeltje.
Amant schreef:
Je kan staffen om iets onder de aandacht te brengen of je kan staffen met een onterechte beschuldiging van racisme. Dat zijn 2 verschillende dingen. Het eerste is prima, het tweede niet.

De personen die het betreffende bericht wegens racisme hebben gestaft snappen overduidelijk echt helemaal 0 van racisme en zou ik dus per definitie met een enorme korrel zout nemen op dit onderwerp.
Dubbel
Amant schreef:
Als het moderatiebeleid in orde zou zijn had je gelijk. Maar dat is het niet: we zitten hier opgescheept met een paar Pavlovmods die niks lezen of natrekken maar gewoon op de banknop drukken zodra ze een stafje vernemen. Het is niet voor niks dat staffen en straffen hier ongeveer synoniem zijn.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2018 17:15
Als het moderatiebeleid in orde zou zijn had je gelijk. Maar dat is het niet: we zitten hier opgescheept met een paar Pavlovmods die niks lezen of natrekken maar gewoon op de banknop drukken zodra ze een stafje vernemen. Het is niet voor niks dat staffen en straffen hier ongeveer synoniem zijn.

Dan zou de betreffende moderator dus eigenlijk een ban moeten krijgen. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven