Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
25-05-2018 13:06
Waarom ga je zo mee in de hysterie? Tot advocaten aan toe? Je stemt ermee in dat Viva je teksten gebruikt bij het aanmelden op dit forum.

Het is echt niet nieuw voor yasmijn hoor, dit is al vaker aan de orde geweest.
consuelabananahammok schreef:
25-05-2018 13:25
Volledig in strijd met de wet deze voorwaarde.
Deze voorwaarde kan per direct de prullenbak in.

Is ook echt een wassen neus.
Bescherming persoonsgegevens is een dwingend recht, dus deze voorwaarde is totaal niet rechtsgeldig, al zou ik er in drievoud toestemming voor hebben gegeven.

Een advocaat zou er gehakt van maken en dan hoef je nog niet eens een goede te zijn.

Dit vind ik nu net alles behalve hysterisch doen.
Men pusht hier gegevens door naar ook een ander platform.
Schandalig idd.

Ik vind het wel hysterisch.
Die tekst is overigens naar nog zo'n tig duizend stellen in Nederland te herleiden gok ik.

Welke wet trouwens?
25-05-2018 13:25
Volledig in strijd met de wet deze voorwaarde.
Deze voorwaarde kan per direct de prullenbak in.

Deze voorwaarde staat los van de AVG. Lees anders even de berichten van Jolly in het AVG-topic, voor er weer een massahysterie ontstaat en honderden mensen geanonimiseerd willen worden (om daarna weer net zo makkelijk terug te komen en akkoord gaan met diezelfde voorwaarden...).
zazamaenade schreef:
25-05-2018 12:30
Mods, zouden jullie een vergrendeld topic willen ontgrendelen ?
(Als jullie dat willen kom ik er in mail op terug)

Hoe gaat dat eigenlijk met vergrendelen, wordt dat aangekondigd, of gebeurt dat
zomaar wanneer het 'vol' zit ?
Ik kan me voorstellen dat dat met sommige topics over beladen zaken, zoals het 'herbelevingen'- topic geen formaliteit is ?
Hi zazamaenada,

Een topic wordt vergrendeld wanneer er 3000 posts zijn gedaan. Dat gebeurt niet automatisch. Als er een specifiek geval is, mail ons daar inderdaad even over.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Trotter schreef:
25-05-2018 13:31
Deze voorwaarde staat los van de AVG. Lees anders even de berichten van Jolly in het AVG-topic, voor er weer een massahysterie ontstaat en honderden mensen geanonimiseerd willen worden (om daarna weer net zo makkelijk terug te komen en akkoord gaan met diezelfde voorwaarden...).

Heb ik gelezen, en nog meer dan dat buiten het forum.
ModeratorViva schreef:
25-05-2018 13:32
Hi zazamaenada,

Een topic wordt vergrendeld wanneer er 3000 posts zijn gedaan. Dat gebeurt niet automatisch. Als er een specifiek geval is, mail ons daar inderdaad even over.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Mods,

Over dat specifieke geval heb ik al via de mail antwoord gekregen van jullie, namelijk dat het niet onder de AVG viel , en dus niet nodig was in jullie ogen, het verwijderen van de posts.
Aanpassing, daar zou ik ook blij mee zijn. Het gaat tenslotte maar om een paar zinnen binnen posts.

Maar ik zal opnieuw mailen, misschien dat het nu inmiddels anders ligt ?

groet, Zazamaenade
nounou
25-05-2018 13:33
Heb ik gelezen, en nog meer dan dat buiten het forum.

Welke wet heb je het over en waarom is het in strijd met wat ik plaatste?
Serieuze vraag trouwens ;-)
Trotter schreef:
25-05-2018 13:31

Ik denk dat het allemaal veel minder duidelijk ligt dan gedacht, ook Jolly is geen jurist op dit gebied, zoals ik het begrijp en zelfs juristen schijnen het met elkaar niet eens te zijn hierover. Dus : hold your horses :)
We zitten allemaal nogal op het puntje van onze stoel, geloof ik :hyper:
nounou
zazamaenade schreef:
25-05-2018 13:44
Ik denk dat het allemaal veel minder duidelijk ligt dan gedacht, ook Jolly is geen jurist op dit gebied, zoals ik het begrijp en zelfs juristen schijnen het met elkaar niet eens te zijn hierover. Dus : hold your horses :)

Dat denk ik ook. Daarom ben ik benieuwd naar Consuela's stellige reactie :)
Star² schreef:
25-05-2018 13:38
Welke wet heb je het over en waarom is het in strijd met wat ik plaatste?

Wpb.

Wet bescherming persoonsgegevens.
Je kan niet zomaar andere woorwaarde gaan stellen die in strijd zijn met de wet.
Of ja dat kan wel.
Maar dat ontkracht de wetgeving niet.

Wat hier gebeurd is dat er persoonsgegevens gedeeld worden met een ander platform.
Persoonsgegevsn zijn ook gegevens die naar de natuurlijke persoon zijn te herleiden, dus ook zonder naam en toenaam maar specifieke informatie die iemand naar de persoon kan leiden.
Dan kan een verhaal een 13 in een dozijn lijken, maar dat betekent niet altijd dat iemand er voor iedereen onvindbaar door is.

Er liggen in de wet regels vast waaronder je persoonsgegevens mag verwerken.
Gegevens plaatsen op een ander platform is verwerken van gegevens.
Het lijkt verdorie wel of het Vivaforum (het fenomeen internetfora) pas sinds eergisteren bestaat en niemand nooit iets over privacy/anonimiteit/ niet alles op t internet pleuren gezien/hoord/lezen heeft.
Er zijn ook besloten fora hè, t is maar een idee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Viva kan ook niet zomaar eigendom worden van je teksten.
Zeggen, wat je hebt geschreven is nu van mij en ik mag er mee doen wat ik wil.
Dat werkt zo kort door de bocht ook niet.
25-05-2018 13:49
Wpb.

Wet bescherming persoonsgegevens.
Je kan niet zomaar andere woorwaarde gaan stellen die in strijd zijn met de wet.
Of ja dat kan wel.
Maar dat ontkracht de wetgeving niet.

Wat hier gebeurd is dat er persoonsgegevens gedeeld worden met een ander platform.
Persoonsgegevsn zijn ook gegevens die naar de natuurlijke persoon zijn te herleiden, dus ook zonder naam en toenaam maar specifieke informatie die iemand naar de persoon kan leiden.
Dan kan een verhaal een 13 in een dozijn lijken, maar dat betekent niet altijd dat iemand er voor iedereen onvindbaar door is.

Er liggen in de wet regels vast waaronder je persoonsgegevens mag verwerken.
Gegevens plaatsen op een ander platform is verwerken van gegevens.

Maar er bestaat ook weer zoiets als het citaatrecht, waar, wat is zo snel lees, geen toestemming nodig is van de auteur. Lastig.

https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... toegestaan
Ik ga wel even naar het aardappels, vlees en groenten topic Consuela.
zazamaenade schreef:
25-05-2018 13:44
"zelfs" juristen ;)

Als er een beroepsgroep is die het per definitie oneens is onderling, dan wel juristen. Je hebt immers geen jurist nodig als het simpel appeltje eitje is.

Ik ben FG, dus als ik voldoe aan de eisen die de toezichthouder stelt, zou ik een beetje moeten weten waarover ik het heb :)
Autoriteit Persoonsgegevens schreef:De vereiste expertise en vaardigheden omvatten in ieder geval:

kennis van nationale en Europese privacywet- en regelgeving over gegevensbescherming;
begrip van de gegevensverwerkingen die de organisatie uitvoert;
begrip van IT en informatiebeveiliging;
kennis van de organisatie en de sector waarin die actief is;
vaardigheden om binnen de organisatie een cultuur van gegevensbescherming te ontwikkelen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2018 14:10
"zelfs" juristen ;)

Als er een beroepsgroep is die het per definitie oneens is onderling, dan wel juristen. Je hebt immers geen jurist nodig als het simpel appeltje eitje is.

Ik ben FG, dus als ik voldoe aan de eisen die de toezichthouder stelt, zou ik een beetje moeten weten waarover ik het heb :)
Petje af. FG zijn lijkt me nu verschrikkelijk, iedere FG zegt weer iets anders :(
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
25-05-2018 14:15
Petje af. FG zijn lijkt me nu verschrikkelijk, iedere FG zegt weer iets anders :(
haha, nee hoor, FG zijn is spannend nu, en er ligt een bult werk.

Ik ben niet anders gewend dan werken met juridische onzekerheid. Ik nodig mensen daarom ook graag uit te procederen, goed voor de jurisprudentie.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2018 14:20
haha, nee hoor, FG zijn is spannend nu, en er ligt een bult werk.

Ik ben niet anders gewend dan werken met juridische onzekerheid. Ik nodig mensen daarom ook graag uit te procederen, goed voor de jurisprudentie.
Ja dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. De FG die ik ken heeft ren beetje benepen plekje, met een jurist naast zich die niet durft te beslissen want ja geen jurisprudentie.
Maar zoals jij het schrijft lijkt het me een hele leuke baan!
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
25-05-2018 14:22
Ja dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. De FG die ik ken heeft ren beetje benepen plekje, met een jurist naast zich die niet durft te beslissen want ja geen jurisprudentie.
Maar zoals jij het schrijft lijkt het me een hele leuke baan!
Een FG is in de eerste plaats toezichthouder en onafhankelijk adviseur. Dus ik hoef nooit te zeggen "dit mag niet, en zo mag het wel", ik produceer teksten van het soort "je kan dit doen, maar dat kan strijdig zijn met artikel X, en uitspraak Y wijst op interpretatie Z". Kortom, ik hoef niet zo bang te zijn dat ik er naast zit, ik maak vooral anderen bang :proud:
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2018 14:10
"zelfs" juristen ;)

Oh, sorry, het was niet mijn bedoeling om je te beledigen :D ,ik ben zelf slechts een geïnteresseerde leek :calimero:
nounou
25-05-2018 13:51
Viva kan ook niet zomaar eigendom worden van je teksten.
Zeggen, wat je hebt geschreven is nu van mij en ik mag er mee doen wat ik wil.
Dat werkt zo kort door de bocht ook niet.

Voor zover ik weet wel. Door plaatsing geef je toestemming aan Viva om het te publiceren hoe en waar zij willen. Dat staat keurig omschreven in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan, en is bij mijn weten ook prima rechtsgeldig en staat los van de Wpb en AVG.
zazamaenade schreef:
25-05-2018 14:31
Oh, sorry, het was niet mijn bedoeling om je te beledigen :D ,ik ben zelf slechts een geïnteresseerde leek :calimero:
haha, ik ben totaal niet beledigd. Maar ik merk wel dat juristen nog wel eens overschat worden, terwijl het belang van onenigheid tussen juristen vaak niet goed begrepen wordt. Juristen zijn geen alweters, maar zijn juist getrainde andere-mening-hebbers. Het hele proces van wetgeving tot rechtspraak draait niet op superieure kennis of oordelen, maar op superieure debetvaardigheid en stronteigenwijsheid. Uiteindelijk blijkt dat tot best redelijke resultaten te leiden, als de hele keten maar vol zit met die eigenwijze juristen.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2018 14:35
haha, ik ben totaal niet beledigd. Maar ik merk wel dat juristen nog wel eens overschat worden, terwijl het belang van onenigheid tussen juristen vaak niet goed begrepen wordt. Juristen zijn geen alweters, maar zijn juist getrainde andere-mening-hebbers. Het hele proces van wetgeving tot rechtspraak draait niet op superieure kennis of oordelen, maar op superieure debetvaardigheid en stronteigenwijsheid. Uiteindelijk blijkt dat tot best redelijke resultaten te leiden, als de hele keten maar vol zit met die eigenwijze juristen.

Ja, qua overschatting van juristen heb je natuurlijk gelijk. Ik vind de onenigheid die er nu ontstaat over de AVG en hoe die te combineren met de wet Persoonsbescherming als het gaat om fora zoals dit interessant. Een proefcasus door een klacht in te dienen bij de AP zou reuze interessant zijn, eerst even het stof laten neerdalen (of misschien komt er nu met de dag meer stof )Afbeelding

(Oh, we zitten nu nog op het Moderator-topic, sorry, beter naar het AVG topic gegaan, voor alles weggegumd wordt)
nounou
RikM schreef:
25-05-2018 14:31
Voor zover ik weet wel. Door plaatsing geef je toestemming aan Viva om het te publiceren hoe en waar zij willen. Dat staat keurig omschreven in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan, en is bij mijn weten ook prima rechtsgeldig en staat los van de Wpb en AVG.

Dat is niet waar.

Je hebt niet het recht alles maar te publiceren van iemand.
Daar is o.a de wbp nu een mooie partypooper in.
Daarnaast krijg je ook te maken met literaire of journalistieke waarde, belangenafweging.
Zo kort door de bocht zoals men het in de voorwaarden denkt te kunnen beweren is het gewoon niet.

Viva kan er prachtige voorwaarden over opstellen maar dat maakt, zelfs met je akkoord , het niet rechtsgeldig.
Niet meer van toepassing
(ik ben een mooie vrouw)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven