Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nouschi schreef:
25-05-2018 12:02
En dan vestig je er hier nog even de aandacht op ipv mailen?
Dit inderdaad en door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden geef je alles wat je post in eigendom van Sanoma.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
25-05-2018 12:10
Dit inderdaad en door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden geef je alles wat je post in eigendom van Sanoma.
Daarom 'durf' ik geen topics te openen.
Niet dat ik heel interessant ben, il voorkomen dat ik mijn eigen verhaal straks lees :|
Dit is mijn motto
Ik heb ook gemaild maar ben me werkelijk kapot geschrokken en nog steeds zit ik vol in spanning. De impact die dit kan hebben op onze levens is echt enorm.

Ik durf idd ook nooit meer iets te posten hier en heb mijn lesje wel geleerd.
spasz schreef:
25-05-2018 11:58
Ik ben erg geschrokken van de wijze waarop mijn post wordt gebruikt voor de site

Bij je aanmelding ben je ermee akkoord gegaan dat Sanoma je berichten mag gebruiken voor de site en het blad. Heb je de voorwaarden niet gelezen?

En het is inderdaad niet slim om er hier ook nog een keer de aandacht op te vestigen, nu weten ook degenen die je topic nog niet gezien hadden wie 'S.' is...
OP 's verwijderen is trouwens ook niet toegestaan...
Oudblond schreef:
25-05-2018 12:10
Er is op het AVG-topic een gesprek hierover. Wat je post is geen eigendom van Sanoma, maar je gaat er via de voorwaarden wél mee akkoord dat ze het kunnen gebruiken. En dat doen ze dus af en toe ook :(

Rot voor je Sp.. :hug:
nounou
spasz schreef:
25-05-2018 12:13
Ik heb ook gemaild maar ben me werkelijk kapot geschrokken en nog steeds zit ik vol in spanning. De impact die dit kan hebben op onze levens is echt enorm.

Ik heb het artikel gelezen (sorry) het is denk ik voor jou enorm herkenbaar, maar ik zou op jouw verhaal heel veel koppels kunnen bedenken die hier perfect in passen.

Het is zeker niet leuk, en het is in your face, zelfs ik herkende mij er in.
Dit is mijn motto
Trotter schreef:
25-05-2018 12:17
OP 's verwijderen is trouwens ook niet toegestaan...

Maar je kunt wel wat erin veranderen.
nounou
spasz schreef:
25-05-2018 12:13

Heb je Sanoma gemaild? Ik heb wel een rechtstreeks adres voor je... heb het nl ook gehad met mijn topic. Is verwijderd van de site, van fb en uiteindelijk van het forum nadat ik gemaild had.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Dus dat het op het forum stond vond je niet erg maar dat het in een rubriek op de frontpage staat vind je wel erg? Wat is dan het verschil?
Heb je het mailadres voor me? dat ga ik idd dan doen.
spasz schreef:
25-05-2018 12:26
Heb je het mailadres voor me? dat ga ik idd dan doen.
Je hebt een pb
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
RikM schreef:
25-05-2018 12:25
Dus dat het op het forum stond vond je niet erg maar dat het in een rubriek op de frontpage staat vind je wel erg? Wat is dan het verschil?
En Facebook.
Mods, zouden jullie een vergrendeld topic willen ontgrendelen ?
(Als jullie dat willen kom ik er in mail op terug)

Hoe gaat dat eigenlijk met vergrendelen, wordt dat aangekondigd, of gebeurt dat
zomaar wanneer het 'vol' zit ?
Ik kan me voorstellen dat dat met sommige topics over beladen zaken, zoals het 'herbelevingen'- topic geen formaliteit is ?
nounou
RikM schreef:
25-05-2018 12:25
Dat het op een forum makkelijk naar beneden zakt en in de anonimiteit verdwijnt, de frontpage trekt toch echt meer aandacht en bekijks
@Zazamaenade, met 3000 berichten gaat een topic op slot (niet automatisch trouwens). Dat was ooit zo omdat het topic daarna steeds trager laadde.
spasz schreef:
25-05-2018 12:30
Dat het op een forum makkelijk naar beneden zakt en in de anonimiteit verdwijnt, de frontpage trekt toch echt meer aandacht en bekijks
En het staat op Facebook. Ik zou heel hard eisen dat het verwijderd wordt als ik jou was. Tot aan advocaten aantoe.

Wat een verschrikking dit.
Geen bijzonderheden
Ja, echt een regelrechte nachtmerrie....
Snowkitty schreef:
25-05-2018 12:31
@Zazamaenade, met 3000 berichten gaat een topic op slot (niet automatisch trouwens). Dat was ooit zo omdat het topic daarna steeds trager laadde.
Ja, weet ik.
Wanneer je gaat meeschrijven hier weet je dat natuurlijk helemaal niet. Dan weet je ook niet dat je niets meer aan je posts kunt veranderen als iets op slot gaat, en bij sommige topics gaat het heel snel met reacties en kun je dus in een paar maanden op 3000 posts zitten.
En dan heb ik het niet over Napraat ;-D
nounou
zazamaenade schreef:
25-05-2018 12:58
Ja, weet ik.
Wanneer je gaat meeschrijven hier weet je dat natuurlijk helemaal niet. Dan weet je ook niet dat je niets meer aan je posts kunt veranderen als iets op slot gaat, en bij sommige topics gaat het heel snel met reacties en kun je dus in een paar maanden op 3000 posts zitten.
En dan heb ik het niet over Napraat ;-D
Daar heb je gelijk in. In Herbelevingen zet ik meestal een waarschuwing als we tegen de 3000 aanlopen. :)
Er staat ook nergens dat ze zomaar topics op Facebook zetten.

Echt schandalig.
Geen bijzonderheden
spasz schreef:
25-05-2018 12:57
Ja, echt een regelrechte nachtmerrie....
Heb je al ingegrepen in je topic, dingen verwijderd of veranderd ?
Dat is deels mosterd na de maaltijd, maar het verhindert wel nieuwe 'belangstelling' en exposure voor je.
nounou
Snowkitty schreef:
25-05-2018 12:59
Daar heb je gelijk in. In Herbelevingen zet ik meestal een waarschuwing als we tegen de 3000 aanlopen. :)

Wat fijn zorgvuldig en zorgzaam van je :)
Ik kan me voorstellen dat forummers juist in zo'n topic niet zo rationeel kunnen nadenken over wat ze posten :(
nounou
yasmijn schreef:
25-05-2018 12:49
En het staat op Facebook. Ik zou heel hard eisen dat het verwijderd wordt als ik jou was. Tot aan advocaten aantoe.

Wat een verschrikking dit.

Waarom ga je zo mee in de hysterie? Tot advocaten aan toe? Je stemt ermee in dat Viva je teksten gebruikt bij het aanmelden op dit forum.
Dat niemand dat leest is niet de schuld van Viva natuurlijk.

1. Door plaatsing van foto-, beeld-, video-, tekst- en/of ander materiaal door de deelnemer op de website Viva.nl geeft deelnemer volledige en onvoorwaardelijke toestemming aan Sanoma Media Netherlands dit materiaal onbeperkt (her) te gebruiken en te publiceren, onder meer ten behoeve van reclame-, promotionele–, en andere (al dan niet commerciële) doeleinden, ten behoeve van Viva.nl en/of ten behoeve van derden, in print alsmede in elektronische vorm, onder meer via Internet en vergelijkbare netwerken en door middel van databanken en elektronische gegevensdragers zoals cd-roms, dvds en dergelijke.
Star² schreef:
25-05-2018 13:06
Waarom ga je zo mee in de hysterie? Tot advocaten aan toe? Je stemt ermee in dat Viva je teksten gebruikt bij het aanmelden op dit forum.
Dat niemand dat leest is niet de schuld van Viva natuurlijk.

1. Door plaatsing van foto-, beeld-, video-, tekst- en/of ander materiaal door de deelnemer op de website Viva.nl geeft deelnemer volledige en onvoorwaardelijke toestemming aan Sanoma Media Netherlands dit materiaal onbeperkt (her) te gebruiken en te publiceren, onder meer ten behoeve van reclame-, promotionele–, en andere (al dan niet commerciële) doeleinden, ten behoeve van Viva.nl en/of ten behoeve van derden, in print alsmede in elektronische vorm, onder meer via Internet en vergelijkbare netwerken en door middel van databanken en elektronische gegevensdragers zoals cd-roms, dvds en dergelijke.

Volledig in strijd met de wet deze voorwaarde.
Deze voorwaarde kan per direct de prullenbak in.

Is ook echt een wassen neus.
Bescherming persoonsgegevens is een dwingend recht, dus deze voorwaarde is totaal niet rechtsgeldig, al zou ik er in drievoud toestemming voor hebben gegeven.

Een advocaat zou er gehakt van maken en dan hoef je nog niet eens een goede te zijn.

Dit vind ik nu net alles behalve hysterisch doen.
Men pusht hier gegevens door naar ook een ander platform.
Schandalig idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven