Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
deepspace schreef:
18-07-2018 22:07
Moderators, willen jullie deze vraag nog beantwoorden?
We lezen alle stafjes die binnenkomen en we kijken ook naar de context waarin het bericht wordt geplaatst. Aan de hand daarvan nemen we een beslissing. Sommige woorden zijn duidelijk meteen over de grens een andere keer. Het is geen exacte wetenschap.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Graag op anoniem, zonde van de tijd dit...
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2018 00:27
Reden: Offtopic
0.00% gewijzigd
Het topic 'Slaapmiddel voor lange tijd' is verwijderd ivm medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Beste Moderator,

Al een aantal jaar is er een discussie over het volledig kunnen verwijderen van je nickname en postings als je het forum wil verlaten. Vrij recent hebben we nav de nieuwe privacy wetgeving daar ook weer discussie op het forum over gehad.

Door de jaren heen hebben verschillende moderators en community managers gecommuniceerd dat je alleen op anoniem gezet kan worden en dat je topics en posts niet verwijderd kunnen worden, maar dat je natuurlijk altijd zelf je postings kunt weghalen.

Nu doe ik dat echter, en krijg ik zojuist een waarschuwing.

Het is onjuist dat dat tegen de huisregels is. Een aantal jaar geleden, toen er ook een discussie was over privacy en jezelf kunnen anonimiseren zijn er zelfs op hele grote schaal door veel actieve forummers soms wekenlang al hun posts gewist. Kijk bijvoorbeeld maar in dit topic naar de posts van Lindy, die verwijderd zijn omdat ze het forum wilde verlaten:

reizen/tips-voor-la/list_messages/19876

Het is dus zeker geen regel dat je je eigen posts niet mag verwijderen, sterker nog, jullie adviseren dat al jaren zelf.

Ik ga er dus vanuit dat die waarschuwing verder geen consequentie zal hebben en zal hem als niet-verzonden beschouwen.

Groet,

Fashionvictim
Am Yisrael Chai!
Het klopt één op één wat FV zegt.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Kan me dat ook nog herinneren dat dat een tip was van een moderator.
Ik heb overigens nog wel een vraag daarover, Moderator:

Nu ik in ieder geval mijn eigen door mij geopende topics probeer te wissen loop ik tegen het volgende aan: topics die al langere tijd niet meer actief zijn kunnen niet altijd meer gewist worden. Maar ik wil juist die oude topics, sommigen meer dan 10 jaar oud, verwijderen omdat die juist de meeste privacy gevoelige informatie bevatten. Worden die topics door jullie wel verwijderd als ik jullie daarvan de links stuur?

Dank alvast voor je antwoord.
Am Yisrael Chai!
prada schreef:
19-07-2018 12:16
Kan me dat ook nog herinneren dat dat een tip was van een moderator.

+1!
fashionvictim schreef:
19-07-2018 12:18
Ik heb overigens nog wel een vraag daarover, Moderator:

Nu ik in ieder geval mijn eigen door mij geopende topics probeer te wissen loop ik tegen het volgende aan: topics die al langere tijd niet meer actief zijn kunnen niet altijd meer gewist worden. Maar ik wil juist die oude topics, sommigen meer dan 10 jaar oud, verwijderen omdat die juist de meeste privacy gevoelige informatie bevatten. Worden die topics door jullie wel verwijderd als ik jullie daarvan de links stuur?

Dank alvast voor je antwoord.
Beste fashionvictim,

Als er in deze posts privacy gevoelige informatie staat passen wij dit aan. Je zou deze berichten kunnen staffen of een mail sturen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Mods kunnen jullie mijn toptittel aanpassen met hoe wordt je nou mooi slank?
Ttass schreef:
19-07-2018 14:23

Word. Geen wordt :biggrin:
Ttass schreef:
19-07-2018 14:23
Het is veranderd :).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Moderators, er worden topics geopend met een exacte kopie van een tekst uit de 'Ouders van nu' van 2009.
Zonet kwam ik erachter dat 'Ouders van nu' ook van Sanoma is.
Zijn jullie 9 jaar oude teksten aan het recyclen ?
En als dat zo is, is dat dan beleid of een individuele actie van een stagiaire ?

Niet dat ik een eerlijk antwoord verwacht, maar ik wilde deze vraag toch even stellen ;-) :idee:

kinderen/menstruatie-voorlichting/list_ ... #p28774652
https://www.ouders.nl/vraagbaken/hoe-en ... eldheid-is

kinderen/panisch-spinnen/list_messages/ ... 4?start=80
https://www.ouders.nl/vraagbaken/dochte ... or-spinnen
nounou
Het topic 'Twijfels school zoon' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

zazamaenade schreef:
19-07-2018 15:21
Moderators, er worden topics geopend met een exacte kopie van een tekst uit de 'Ouders van nu' van 2009.
En als dat zo is, is dat dan beleid of een individuele actie van een stagiaire ?

Niet dat ik een eerlijk antwoord verwacht, maar ik wilde deze vraag toch even stellen ;-) :idee:

Gisteren heb ik er ook al drie gemeld (uit 2003), die inmiddels verwijderd zijn. En ik dacht precies hetzelfde.
zazamaenade schreef:
19-07-2018 15:21

De topics zijn verwijderd, wij hebben deze niet zelf geplaatst.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Het topic 'Testament komt ineens tevoorschijn' is verwijderd ivm onleesbaarheid.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Worden er geen topics meer gesloten bij 3000 berichten? Op actueel is een topic over de 4000. Ik geloof , Stelling, dikzijn eigen schuld of zo iets. Kan geen link plaatsen
Mods, het topic is vol en we kletsen verder in een nieuw topic. Mag hier een slotje op?

gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28294860
Er staan weer oude neptopics op de kinderpijler. Erg vermoeiend dit.
Wat is nog het doel van de pijler Gezondheid? Zo’n beetje alles wordt verwijderd ivm medisch advies.
Nemaìn’ schreef:
19-07-2018 17:32
Wat is nog het doel van de pijler Gezondheid? Zo’n beetje alles wordt verwijderd ivm medisch advies.
.
Dat vraag ik mij ook af. Die pijler kan wel weg zo.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
lise1985 schreef:
19-07-2018 17:23
Mods, het topic is vol en we kletsen verder in een nieuw topic. Mag hier een slotje op?

gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p28294860
Bedankt voor de melding. Het topic is gesloten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic "Sport welke?" is verwijderd ivm trollen. (nep-topic)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven