Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:49
Het gaat niet zozeer om de kleurtjes denk ik maar meer om het feit dat iets dat als een regel word gepresenteerd zo onderhevig kan zijn aan persoonlijke mening. Dat zou niet moeten dat doet het concept van 'regel' teniet.ModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 11:04Beste forummers,
Zullen we de kleurtjes discussie hierbij laten? Voor vragen verwijs ik jullie graag door naar de CM.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dat gebeurt vreemd genoeg bij meer "regels" hier. Over provocerend gesproken
Probeer eens regels op te stellen die ook tot op de letter nageleefd kunnen worden, scheelt een hoop discussie, onbegrip en ellende.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:55
Tja maar dat is wel iets dat jullie zelf in de hand werken door de regels keer op keer anders uit te leggen. Zo is het niet te volgen wat nou wel en niet mag. En nee dat gaat zeker niet alleen om de kleurtjes. Op de man is er zo een. Off topic een andere.CommunityManagerViva schreef: ↑27-07-2018 10:23Beste forummers,
Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jullie twijfelen aan de integriteit van ons team.
Het is wellicht goed om te weten dat junior moderators in ons beheerderssysteem niet dezelfde rechten hebben als de moderators. Iedereen - dus ook de junior moderators - bekijkt de stafjes objectief. Wanneer dit niet lukt, bijvoorbeeld omdat diegene de forummer in kwestie goed kent, wordt dit overgedragen aan een andere moderator.
Als iemand hier nog meer vragen over heeft, kunnen jullie mij bereiken via communitymanager@viva.nl.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Vaak genoeg word er off topic geroepen als, doordat het een het ander aanhaalt, het wel degelijk on topic is . Dat is dus hoe de desbetreffende persoon er op dat moment tegenaan kijkt. Het lijkt er vaak op dat er een persoonlijke "drive" achter zit. Wat de ene mod prima vind is bij de ander reden tot ban lijkt het. Dus ja, dan krijg je dat de integriteit ter discussie komt. Dit ligt echt helemaal aan het beleid hier.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:25
Foechoer schreef: ↑27-07-2018 11:00In het topic 'Ex wordt steeds vervelender' gaat de off-topic discussie vrolijk door. Het lijkt wel of tegenwoordig elk topic over een moeilijke partner of ex binnen twee pagina's eindigt in de de discussie 'waarom uberhaupt een kind met deze man gekregen?'. Het lijkt haast niet meer mogelijk om nog iets te bespreken zonder dat de TO door (steeds dezelfde) forummers in de verdediging wordt gedrukt en er steeds dezelfde stokpaardjes van stal worden gehaald. Ik vind het hoogst hinderlijk en geen manier van discussieren of adviseren.
En dit.
Ook van mij uit de vraag dat topic nog eens een keer te beoordelen. TO wordt bij de enkels afgebroken zo ongeveer, het verbaast me zeer dat daar geen maatregelen tegen worden genomen.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:55
vrijdag 27 juli 2018 om 13:04
Hi Head,Head* schreef: ↑27-07-2018 11:46Mods, ik had het EAUSM topic in mijn lijst, omdat ik erin had gereageerd. Maar ik heb het per ongeluk verwijderd toen ik een ander topic wilde verwijderen.
Als ik nu opnieuw reageer komt het niet meer in mijn lijst. Maar juist dit topic wil ik er wel graag in hebben, omdat ik het volg en er zelf ook regelmatig iets in plaats.
Hoe kan ik het toch weer in mijn lijst krijgen?
Naar mijn weten is het een bug dat wanneer je een topic verwijdert en er toch weer reageert, die niet weer in je lijst komt. Ik geef het door aan de CM.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 27 juli 2018 om 13:17
Ik vind het vervelend dat jij/je team reageren op 1 persoon met "jullie". Dat geeft onduidelijkheid, waardoor nu niemand weet wie hier wordt aangesproken. Dus laat me maar, geheel ontopic en in relatie tot de kwestie, expliciet stellen dat ik onder geen enkel "jullie" met Impala wens te vallen. Ik twijfel helemaal niet aan de integriteit van het mod-team. In tegendeel.CommunityManagerViva schreef: ↑27-07-2018 10:23
Ik vind het heel vervelend om te lezen dat jullie twijfelen aan de integriteit van ons team.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 27 juli 2018 om 13:17
ModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 13:04Hi Head,
Naar mijn weten is het een bug dat wanneer je een topic verwijdert en er toch weer reageert, die niet weer in je lijst komt. Ik geef het door aan de CM.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dat is toch al een hele tijd zo ?
Ik heb trouwens hetzelfde met een topic dat ik niet aan mijn favorieten kan toevoegen.
Als noodpleister voor deze bug gebruik ik bookmarks maar dat is niet bepaald ideaal.
nounou
vrijdag 27 juli 2018 om 13:23
al sinds de nieuwe forum-opzet jazazamaenade schreef: ↑27-07-2018 13:17Dat is toch al een hele tijd zo ?
Ik heb trouwens hetzelfde met een topic dat ik niet aan mijn favorieten kan toevoegen.
Als noodpleister voor deze bug gebruik ik bookmarks maar dat is niet bepaald ideaal.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 27 juli 2018 om 13:46
Het is doorgegeven.zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 13:17Dat is toch al een hele tijd zo ?
Er wordt aan gewerkt.
We geven een terugkoppeling.
vrijdag 27 juli 2018 om 14:10
vrijdag 27 juli 2018 om 14:33
Foechoer schreef: ↑27-07-2018 11:00In het topic 'Ex wordt steeds vervelender' gaat de off-topic discussie vrolijk door. Het lijkt wel of tegenwoordig elk topic over een moeilijke partner of ex binnen twee pagina's eindigt in de de discussie 'waarom uberhaupt een kind met deze man gekregen?'. Het lijkt haast niet meer mogelijk om nog iets te bespreken zonder dat de TO door (steeds dezelfde) forummers in de verdediging wordt gedrukt en er steeds dezelfde stokpaardjes van stal worden gehaald. Ik vind het hoogst hinderlijk en geen manier van discussieren of adviseren.
Ik vind het dan weer hoogst hinderlijk dat er 1000 topics worden geopend met een en hetzelfde problem waar de TO vervolgens tot in de hemel wordt geprezen omdat ze het zo geweldig doet, en de tegenpartij lekker wordt neergesabeld. Door weer precies dezelfde andere forummers.
Het is hier een openbaar discussieforum he? Zou fijn zijn als tegenstanders vna wat voor probleem dan ook niet categorisch in een hoek werden gezet, maar dat er op zn minst es nagedacht werd over de vragen die gesteld worden.
In plaats van er weer eens een theekransje van te maken omdat je krtitiek niet aandurft.
vrijdag 27 juli 2018 om 14:55
lothlorien schreef: ↑27-07-2018 14:33Ik vind het dan weer hoogst hinderlijk dat er 1000 topics worden geopend met een en hetzelfde problem waar de TO vervolgens tot in de hemel wordt geprezen omdat ze het zo geweldig doet, en de tegenpartij lekker wordt neergesabeld. Door weer precies dezelfde andere forummers.
Het is hier een openbaar discussieforum he? Zou fijn zijn als tegenstanders vna wat voor probleem dan ook niet categorisch in een hoek werden gezet, maar dat er op zn minst es nagedacht werd over de vragen die gesteld worden.
In plaats van er weer eens een theekransje van te maken omdat je krtitiek niet aandurft.
Dat is dan weer het andere uiterste. Ik zeg niet dat er geen vragen mogen worden gesteld over keuzes in het verleden, maar op het moment is er in sommige topics geen discussie meer mogelijk over het voorliggende onderwerp, omdat de TO zich eerst uit en te na moet verantwoorden over vanalles en nog wat dat er helemaal niet of slechts zijdelings mee te maken heeft. Een kritische vraag stellen is een ding, maar pagina's en pagina's doorzagen over de eigen aannames en bijbehorende (voor)oordelen daarbij is gewoon het verpesten van een topic. Dat heeft niks meer met een evenwichtige discussie te maken.
vrijdag 27 juli 2018 om 15:43
vrijdag 27 juli 2018 om 16:23
Omdat ze over het algemeen nooit op Actueel kijken. Anders werden er daar wel vaker dingen weggehaald.
(Ik ben het met je eens hoor. Topic zou inderdaad weg moeten)
vrijdag 27 juli 2018 om 17:12
Foechoer schreef: ↑27-07-2018 14:55Dat is dan weer het andere uiterste. Ik zeg niet dat er geen vragen mogen worden gesteld over keuzes in het verleden, maar op het moment is er in sommige topics geen discussie meer mogelijk over het voorliggende onderwerp, omdat de TO zich eerst uit en te na moet verantwoorden over vanalles en nog wat dat er helemaal niet of slechts zijdelings mee te maken heeft. Een kritische vraag stellen is een ding, maar pagina's en pagina's doorzagen over de eigen aannames en bijbehorende (voor)oordelen daarbij is gewoon het verpesten van een topic. Dat heeft niks meer met een evenwichtige discussie te maken.
Exact mijn punt. Zelfs nadat de TO van het topic uitleg geeft moet er doorgegaan worden. Dat is gewoon bashen, niet meer en niet minder.
vrijdag 27 juli 2018 om 17:39
Het topic 'Hulp gevraagd!!!!!' is verwijderd ivm een onderzoekje.
Het topic met betrekking tot de vermissing op Cuba blijft staan na overleg. De informatie op het topic is ook elders op het internet te vinden, wij zien daarom geen reden om het topic te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Het topic met betrekking tot de vermissing op Cuba blijft staan na overleg. De informatie op het topic is ook elders op het internet te vinden, wij zien daarom geen reden om het topic te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
vrijdag 27 juli 2018 om 17:57
Slecht hoor. Dat meisje staat nu met haar hele hebben en houden ongevraagd op internet.ModeratorViva schreef: ↑27-07-2018 17:39Het topic 'Hulp gevraagd!!!!!' is verwijderd ivm een onderzoekje.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Zouden jullie het wel verwijderen als haar familie daar om vraagt?
vrijdag 27 juli 2018 om 18:20
We begrijpen je standpunt (en die van andere forummers) maar we hebben onze beslissing gemaakt en die staat niet ter discussie.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
vrijdag 27 juli 2018 om 19:25
klop klop,
Beste moderator, mag ik hier een vraag aan u stellen?
Ik lees namelijk dat Impala een weekban heeft gekregen. Ik weet niet waarvoor en dat is ook niet mijn vraag, maar wel vraag ik me af of dit een vergissing uwerzijds is omdat ik geen 24 uur of 48 uursban (de laatste drie maanden) heb gezien bij Impala.
Met vriendelijke groet, missie M.
Ik lees namelijk dat Impala een weekban heeft gekregen. Ik weet niet waarvoor en dat is ook niet mijn vraag, maar wel vraag ik me af of dit een vergissing uwerzijds is omdat ik geen 24 uur of 48 uursban (de laatste drie maanden) heb gezien bij Impala.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 27 juli 2018 om 19:45
Beste missie M.,missie_m schreef: ↑27-07-2018 19:25klop klop,![]()
bedankt voor je vraag. De ban klopt volgens onze gegevens.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA