Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
KyloRen schreef:
10-07-2018 22:18
Worden die ban en waarschuwing dan teruggedraaid?
Beste Kyloren,

We hebben jou een mail gestuurd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Beste mods, ik hoor van verschillende mensen dat ze niet meer kunnen inloggen op het forum.
Na uitloggen kom je er meteen niet meer in.
(Dus wees gewaarschuwd)
anoniem_350324 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 08:38
27.49% gewijzigd
ik kon ook niet inloggen, wel via incognito venster. Dacht al dat ik een ban had, maar zo spannend is het kennelijk niet.

Ik heb nog een vraag aan de moderators in het ban topic staat dat een permaban voor altijd is.... Maar bij goed gedrag maar 3 maanden. Hoe kan iemand goed gedrag vertonen als diegene geband is?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
11-07-2018 08:35
ik kon ook niet inloggen, wel via incognito venster. Dacht al dat ik een ban had, maar zo spannend is het kennelijk niet.

Ik heb nog een vraag aan de moderators in het ban topic staat dat een permaban voor altijd is.... Maar bij goed gedrag maar 3 maanden. Hoe kan iemand goed gedrag vertonen als diegene geband is?
Beste Quaintrelle,

Als je een permaban krijgt is deze inderdaad voor altijd, het is wel zo dat een waarschuwing of een andere ban met goed gedrag na 3 maanden vervalt. Dan zal het bansysteem dus opnieuw worden toegepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

-Katjies- schreef:
11-07-2018 08:24
Beste mods, ik hoor van verschillende mensen dat ze niet meer kunnen inloggen op het forum.
Na uitloggen kom je er meteen niet meer in.
(Dus wees gewaarschuwd)
Wij gaan hier meteen mee aan de slag!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
11-07-2018 09:31
Wij gaan hier meteen mee aan de slag!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ik kan op mijn pc ook niet meer inloggen, op mijn telefoon sta ik nog ingelogd. Als ik mijn inloggegevens invul en doorklik, krijg ik weer het inlogscherm en kan ik weer opnieuw beginnen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Nog steeds niet in te loggen via Chrome, wel via Explorer. Is wel spontaan leesook- en reclamevrij, daar is ook wat voor te zeggen.
nounou
Zijn jullie je er van bewust dat als je de TO anonimiseert de volledige nick nog steeds te zien is als “door Klaas” in de actieve onderwerpenlijst?
Nemaìn’ schreef:
11-07-2018 11:51
Zijn jullie je er van bewust dat als je de TO anonimiseert de volledige nick nog steeds te zien is als “door Klaas” in de actieve onderwerpenlijst?
Beste Nemaìn’ ,

Thanks voor de feedback. Wij dachten dat dit probleem was opgelost maar zullen dit de komende tijd in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Waarom is er geen pijler voor onderzoekjes ? Zou de mods veel werk schelen. En dan zouden er ook niet zo veel onderzoekjes vernaggeld worden, denk ik.
Maak er nog een sekshengel pijler bij , schaf dat kinderachtige anonieme gestaf af en jullie kunnen op je gemakje mee gaan lezen op bijv Actueel om racisme in de kiem te smoren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
11-07-2018 14:25
Waarom is er geen pijler voor onderzoekjes ? Zou de mods veel werk schelen. En dan zouden er ook niet zo veel onderzoekjes vernaggeld worden, denk ik.
Maak er nog een sekshengel pijler bij , schaf dat kinderachtige anonieme gestaf af en jullie kunnen op je gemakje mee gaan lezen op bijv Actueel om racisme in de kiem te smoren.
Ze kunnen dan beter meteen de huisregels helemaal opnieuw schrijven.
KyloRen schreef:
11-07-2018 14:28
Ze kunnen dan beter meteen de huisregels helemaal opnieuw schrijven.
Ik zeg : doen !
Dat bansysteem vind ik namlijk ook te kinderachtig en te omslachtig voor woorden. Pletter iemand er een dag af en klaar. Je kunt toch gemakklijk IP bannen omzeilen als je je een beetje druk maakt. En iemand die tien jaar geleden geband is vanwege een fittie of wat, tsja,....dat slaat toch niet ECHT ergns op, of wel ?
Als ik nu drie keer tuttebol tegen iemand zeg binnen een bepaalde tijd mag ik nooit meer het Viva forum op. Waar hebben we het over, zeg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Neem me niet kwalijk als ik het verkeerd begrijp maar in het nieuwe bantopic staat het volgende:

Het bansysteem zal als volgt zijn:

- waarschuwing
- 24 uur
- 48 uur
- een week
- een maand
- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.

Betekent dat dat een waarschuwing (hoewel het geen ban heet) ook vervalt na 3 maanden of gelden daar andere regels voor?
Ik word steeds uitgelogd, heel fijn :nope:
Test
Nou kloten jullie maar lekker door, ik ga wel iets leukers doen.
willem1959 schreef:
11-07-2018 14:57
Neem me niet kwalijk als ik het verkeerd begrijp maar in het nieuwe bantopic staat het volgende:

Het bansysteem zal als volgt zijn:

- waarschuwing
- 24 uur
- 48 uur
- een week
- een maand
- permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Bij goed gedrag vervalt de laatst uitgedeelde ban na 3 maanden.

Betekent dat dat een waarschuwing (hoewel het geen ban heet) ook vervalt na 3 maanden of gelden daar andere regels voor?
Beste willem1959,

Bij goed gedrag vervalt ook een waarschuwing na 3 maanden. Alleen een permaban vervalt nooit.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Anyco schreef:
11-07-2018 15:05
Ik word steeds uitgelogd, heel fijn :nope:
Hier ook.
Typ je een reactie, drukt op 'verstuur', wordt je eruit gekiept en reactie is dan ook pleite.
There is always something happening, and it's usually right now
zazamaenade schreef:
11-07-2018 11:34
Nog steeds niet in te loggen via Chrome, wel via Explorer. Is wel spontaan leesook- en reclamevrij, daar is ook wat voor te zeggen.
Hi zazamaenade,

Zou je willen proberen om je cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen in Chrome? Het ziet ernaar uit dat je dan wel kunt inloggen (en ingelogd blijft).

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Ik heb een leuke variatie op het thema: ik ben soms ingelogd, soms uitgelogd. Als ik weer op VIVA of Home klik, ben ik weer ingelogd. Firefox, laptop.
En nee, ik ga voorlopig geen cookies wissen - ik wacht wel even totdat de TD er uit is...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Helaas, net alles gewist, maar toch weer uitgelogd (Chrome, mobiel).
There is always something happening, and it's usually right now
ModeratorViva schreef:
11-07-2018 15:19

Alleen een permaban vervalt nooit.
Is dat zo?

In deze link ( https://www.viva.nl/faq/moderatorbeleid/ ) vond ik het volgende:
Voor bezoekers met een perma/ip-ban:
Heb je een perma/ip-ban en wil je een nieuwe start maken op het Viva-forum? Neem dan contact met de moderators via forum@viva.nl
Oh, en ik word steeds uitgelogd, zowel in Crome als in IE. Dan log ik weer in, ga naar het door mij gewenste topic en floep! uitgelogd. En dat dan een keer of tien achter elkaar. Dat ik dit bericht überhaupt kan schrijven mag een godswonder heten.
Ik ben weer ingelogd via Chrome! :jump:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik niet. Op IE blijf ik af en toe langer dan drie seconden ingelogd, maar daar loopt die zwarte balk de hele tijd mee bij het scrollen dus dat is geen doen. Ik zit nu op FF, maar ook daar ben ik alweer een paar keer spontaan uitgelogd. En nee, ik ga geen koekjes opeten want ik heb helemaal geen koekjes op FF wegens zojuist geïnstalleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven