Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 13:13
Sorry die hebben we even gemist. Wat is je vraag?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Er zijn door meerdere forummers vragen gesteld. Die beantwoorden jullie ook niet.
the_Wicked_Witch schreef:
29-08-2018 13:19
Er zijn door meerdere forummers vragen gesteld. Die beantwoorden jullie ook niet.
Nee, dat wordt vakkundig weggegumd.
lise1985 schreef:
29-08-2018 13:21
Nee, dat wordt vakkundig weggegumd.

Of je krijgt een ban.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
29-08-2018 11:44
Happy new wistopic! :cheer2:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
29-08-2018 13:24
Of je krijgt een ban.
Ook al was de ban ongepast. En als daar op gepaste wijze op wordt gewezen, wordt de wijze erop door de mods als ongepast beschouwd waardoor de ongepast uitgedeelde ban wordt teruggedraaid en er een ban wordt uitgedeeld voor ongepast reageren.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 11:45
Beste Lente19251003,

We houden dit topic in de gaten. Als je vindt dat er bepaalde reacties zijn die niet gepast zijn, kun je deze staffen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Volgens mij staft men zich al een ongeluk, maar er gebeurt niets mee. Logisch als je steeds maar 1 post leest. Maar loep je deze persoon of volg je het topic, dan zie je wat er gebeurt.

Deze persoon houdt hardnekkig vol dat zij het zwaarder heeft dan wie ook.
Deze persoon zegt zo ongeveer om de drie reacties dat alle anderen makkelijk praten hebben.
Deze persoon maakt het topic, dat in een enorme behoefte voorziet, onveilig door anderen onderuit te schoffelen.
Deze persoon zuigt alleen maar energie en geeft niets terug: geen betrokkenheid, geen empathie, niets.
Deze persoon reageert soms vijf keer op een dag met hetzelfde negatieve verhaal, in precies dezelfde bewoordingen.
Deze persoon quoot in eerste instantie het hele verhaal van een andere deelnemer, terwijl deze expliciet verzocht heeft dat niet te doen.

Als dit allemaal al niet banwaardig is, leg dan tenminste een topic- of pijlerverbod op om al die andere rouwende forummers te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
29-08-2018 12:06
De uitlogproblemen zijn ook nog steeds niet opgelost, net was het weer zover. Desktop, windows10 met IE.
En ik ga dit niet op het bugtopic melden want daar hebben jullie geloof ik iedereen onder de negeer staan.
Sorry, maar je gebruikt dan ook wel een erg slechte browser :rofl:
¡Apagando las luces!
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 13:13
Sorry die hebben we even gemist. Wat is je vraag?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Serieus? Niet even de moeite nemen te loepen of zelf terug te zoeken? Wat een onprofessioneel gedrag zeg.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 11:47
Hi Uiltje66,

Die kans is inderdaad klein. We zijn nu aan het testen welk aantal goedgekeurde posts het best werkt.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

En toch worden er de nodige troltopics geopend, of medisch advies gevraagd. Waarom worden die niet al bij de OP geweerd, maar moeten ze achteraf verwijderd worden?
himalaya wijzigde dit bericht op 29-08-2018 14:45
0.25% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
29-08-2018 14:20
Sorry, maar je gebruikt dan ook wel een erg slechte browser :rofl:
Jaaa ik weet het. Te lui om al mijn favorieten over te zetten naar een betere :proud:
...
Calamitycat schreef:
29-08-2018 14:45
Jaaa ik weet het. Te lui om al mijn favorieten over te zetten naar een betere :proud:

Chrome neemt ze over :P .
Althans, dat deed ie bij mij op mijn werk wel.
Alle reacties Link kopieren
hebjehaarookweer schreef:
29-08-2018 13:56
Volgens mij staft men zich al een ongeluk, maar er gebeurt niets mee. Logisch als je steeds maar 1 post leest. Maar loep je deze persoon of volg je het topic, dan zie je wat er gebeurt.

Deze persoon houdt hardnekkig vol dat zij het zwaarder heeft dan wie ook.
Deze persoon zegt zo ongeveer om de drie reacties dat alle anderen makkelijk praten hebben.
Deze persoon maakt het topic, dat in een enorme behoefte voorziet, onveilig door anderen onderuit te schoffelen.
Deze persoon zuigt alleen maar energie en geeft niets terug: geen betrokkenheid, geen empathie, niets.
Deze persoon reageert soms vijf keer op een dag met hetzelfde negatieve verhaal, in precies dezelfde bewoordingen.
Deze persoon quoot in eerste instantie het hele verhaal van een andere deelnemer, terwijl deze expliciet verzocht heeft dat niet te doen.

Als dit allemaal al niet banwaardig is, leg dan tenminste een topic- of pijlerverbod op om al die andere rouwende forummers te beschermen.
Mooi gezegd en zo is het precies.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
29-08-2018 14:40
En toch worden er de nodige troltopics geopend, of medisch advies gevraagd. Waarom worden die niet al bij de OP geweerd, maar moeten ze achteraf verwijderd worden?
Hi himalaya,

We proberen bij het goedkeuren ook dit soort topics en reacties er al uit te filteren, zodat we dit inderdaad niet meer achteraf hoeven te doen. Zou je ons door middel van een stafje willen laten weten om welke topics het gaat?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
29-08-2018 14:54
Chrome neemt ze over :P .
Althans, dat deed ie bij mij op mijn werk wel.
O, dat zou fijn zijn. Ik ga het proberen, dank!
...
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 14:59
Hi himalaya,

We proberen bij het goedkeuren ook dit soort topics en reacties er al uit te filteren, zodat we dit inderdaad niet meer achteraf hoeven te doen. Zou je ons door middel van een stafje willen laten weten om welke topics het gaat?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit kan je niet serieus menen, toch? Je wordt ervoor betaald, doe gewoon je werk dan hoeven wij het niet voor je te doen.
...
Alle reacties Link kopieren
EnglishmaninNewYork schreef:
29-08-2018 13:54
Ook al was de ban ongepast. En als daar op gepaste wijze op wordt gewezen, wordt de wijze erop door de mods als ongepast beschouwd waardoor de ongepast uitgedeelde ban wordt teruggedraaid en er een ban wordt uitgedeeld voor ongepast reageren.
Dit.
De ban voor LV is een blamage.

En de reactie 'we testen uit hoeveel berichten goedkeuren het beste werkt' ook.
Reageer eens op de feedback van je gebruikers dat dit niet werkt en een forumonvriendelijk plan is.

Succes met wissen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
29-08-2018 15:43
Dit.
De ban voor LV is een blamage.

En de reactie 'we testen uit hoeveel berichten goedkeuren het beste werkt' ook.
Reageer eens op de feedback van je gebruikers dat dit niet werkt en een forumonvriendelijk plan is.

Succes met wissen.
Of ga eens buurten bij andere grote fora. Die zijn prima in staat om iets goed te laten draaien. Zonder spam, zonder bugs en zonder betaalde mods. En zonder alle nieuwe topics handmatig te moeten goedkeuren.
"Jongens, we vinden het heel erg vervelend dat we jullie het forummen met deze nieuwe regel zo moeilijk hebben gemaakt. We hebben het zelf even bekeken en jullie hebben helemaal gelijk: alleen de openingspost goedkeuren zou voldoende moeten zijn. Bij deze draaien we de andere maatregelen terug. Onze excuses dat dit zo lang heeft moeten duren!"

Knip, plak en win wat respect en vertrouwen terug bij je klanten zou ik zeggen.
Fouten toegeven is lastig
Alle reacties Link kopieren
Eens

(In zijn algemeenheid, oftewel een slecht verborgen tvp)
Tjezus, wat vals
Mods: ik herhaal mijn vraag maar weer, aangezien ik in het gesloten topic zoals gebruikelijk weer eens geen antwoord kreeg.

Beste mods,

Gezien de topics van nieuwe users eerst door jullie goedgekeurd moeten worden, vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat topics die tegen jullie huisregels, ingaan toch geplaatst worden? Zoals het topic genaamd 'Wat heb ik?' op de pijler gezondheid. Alleen bij het lezen van de titel is al duidelijk dat iemand om medisch advies vraagt, wat hier niet mag. Als je het topic leest, wordt dat alleen maar bevestigd. Dus waarom plaatsen jullie deze topics dan en geven er dus kennelijk toch je toestemming voor?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 18:53
0.54% gewijzigd
chocolol schreef:
29-08-2018 13:00
Wat onprofessioneel, stel ik een vraag in het oude modtopic, wordt deze gesloten en er gewoon helemaal niet meer op mijn vraag gereageerd.
Ik zie dat ik niet de enige ben die onder de negeer staat bij de mods. ;-)
ModeratorViva schreef:
29-08-2018 14:59
Hi himalaya,

We proberen bij het goedkeuren ook dit soort topics en reacties er al uit te filteren, zodat we dit inderdaad niet meer achteraf hoeven te doen. Zou je ons door middel van een stafje willen laten weten om welke topics het gaat?

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ik zie dat jullie inmiddels dezelfde vraag van Himalaya hebben beantwoord. Bedankt Himalaya.
Mods: klinkt weer leuk hoor dat antwoord, maar is alleen maar weer een zoethoudertje. Gestaft zijn die berichten al lang, maar daar doen jullie vervolgens dus niets mee. Waarom niet? Laat ook maar, ik krijg vast als reactie weer dat jullie geen uitspraken doen over het beleid of dat ik weer moet mailen.

Ondanks alles: weer succes in dit topic. Want ik heb echt ook wel medelijden met jullie. Volgens mij echt niet het leukste werk als een forum zo slecht in elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
29-08-2018 16:58
"Jongens, we vinden het heel erg vervelend dat we jullie het forummen met deze nieuwe regel zo moeilijk hebben gemaakt. We hebben het zelf even bekeken en jullie hebben helemaal gelijk: alleen de openingspost goedkeuren zou voldoende moeten zijn. Bij deze draaien we de andere maatregelen terug. Onze excuses dat dit zo lang heeft moeten duren!"

Knip, plak en win wat respect en vertrouwen terug bij je klanten zou ik zeggen.
Het vetgedrukte veranderen in de eerste post van een nieuw lid (of dit nu een nieuw topic of een reactie in een reeds bestaand topic betreft, maakt niet uit) en ik ben het helemaal met je eens. Meer is niet nodig om spam eruit te filteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven