Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Op ANONIEM graag.
:bye: ik zwaai alvast, die ban kan nooit lang meer duren.
Niet op anoniem maar bannen ivm de reacties op het dierentuin topic.
strontvlieg schreef:
30-08-2018 22:20
:bye: ik zwaai alvast, die ban kan nooit lang meer duren.
Niet op anoniem maar bannen ivm de reacties op het dierentuin topic.
Nou idd en de reacties op haar eigen topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi cm,

Ik zag je laatste update.
Er staat een foutje in.
Je gebruikt de verleden tijd voor de overlast die jullie veroorzaken met het controleren van de eerste berichten van nieuwe forummers.
Verder is het vast reuze spannend om geheimzinnig te dien over het aantal berichten wat jullie goed willen keuren, maar dat is uiteraard een grapje. Toch???

Ik mail niet, daarom de feedback hier: jij/jullie verliezen aan draagkracht.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
PeitVerdreitSnif schreef:
30-08-2018 22:10
Op ANONIEM graag.
Een permaban lijkt ons meer op zijn plaats.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Op anoniem graag.
ModeratorViva schreef:
30-08-2018 22:51
Een permaban lijkt ons meer op zijn plaats.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Waarom verwijderen jullie die bagger die door die persoon is geplaatst niet? Iemand die op Viva zet dat haar wachtwoord kut123 is moet wel een troll zijn.

Of zijn.
Janiek030 schreef:
30-08-2018 23:14
Waarom verwijderen jullie die bagger die door die persoon is geplaatst niet? Iemand die op Viva zet dat haar wachtwoord kut123 is moet wel een troll zijn.

Of zijn.
Nee hoor, je wil niet weten hoe idioot ik mijn wachtwoorden soms invoer, zeker als ze aankomen met zoveel hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'vibro liposculptuur' is verwijderd omdat deze dubbelde met 'Vibro liposculptuur'.

Vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
feow schreef:
30-08-2018 22:43
Hoi cm,

Ik zag je laatste update.
Er staat een foutje in.
Je gebruikt de verleden tijd voor de overlast die jullie veroorzaken met het controleren van de eerste berichten van nieuwe forummers.
Verder is het vast reuze spannend om geheimzinnig te dien over het aantal berichten wat jullie goed willen keuren, maar dat is uiteraard een grapje. Toch???

Ik mail niet, daarom de feedback hier: jij/jullie verliezen aan draagkracht.

Kracht of vlak?
Alle reacties Link kopieren
'Ik moet met een maniak werken, wat kan ik het beste doen?' is verwijderd ivm de leeftijd van TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Misschien is het al gemeld (te lui om terug te lezen), maar dit topic entertainment/het-viva-boekentopic-deel ... start=3100 is vol. Er is inmiddels een nieuw topic geopend. Dus de oude mag op slot. Thnx.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
31-08-2018 21:58
Misschien is het al gemeld (te lui om terug te lezen), maar dit topic entertainment/het-viva-boekentopic-deel ... start=3100 is vol. Er is inmiddels een nieuw topic geopend. Dus de oude mag op slot. Thnx.
Bedankt voor het melden. We hebben het topic gesloten!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Op anoniem aub, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Mods, is het toegestaan om in een topic waar de OP net is verwijderd een cachelink te zetten zodat de OP nog even te lezen is ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Vraag ik me eigenlijk ook af. In principe is de OP verwijderen niet toegestaan. Vraag me af hoe de mods hier tegenaan kijken.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
02-09-2018 11:26
Vraag ik me eigenlijk ook af. In principe is de OP verwijderen niet toegestaan. Vraag me af hoe de mods hier tegenaan kijken.

Op Napraat werd gezegd dat het niet is toegestaan, maar ik vroeg me af hoe dat combineert met het 'verbod' op het verwijderen van de OP.
In dit topic waar ik meeschreef seks/zijn-er-ook-vrouwen-aangetrokken-t ... ges/426607 had ik een cachelink naar de oorspronkelijke OP geplaatst (toch maar weer weggehaald want een ban is het mij niet waard).
Zo'n link werkt vaak ook maar een dag of wat, toch ? Googlecache wordt regelmatig ververst.
Wat ik ontdekte : Googlecache heeft het beeld van dit topic opgeslagen voordat het geplaatst is. Da's wel curieus natuurlijk :D
Waarschijnlijk hebben ze dus het moment vóórdat het topic is goedgekeurd, maar wel al online stond, opgeslagen.
nounou
Ik vind dat je zo'n verwijderde op gewoon van Google zou mogen kopiëren en plaatsen. Het weghalen van de op is immers verboden.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
02-09-2018 11:59
Ik vind dat je zo'n verwijderde op gewoon van Google zou mogen kopiëren en plaatsen. Het weghalen van de op is immers verboden.
Maar de OP quoten is dan ook weer tegen de regels :rofl:
¡Apagando las luces!
strontvlieg schreef:
02-09-2018 11:59
Ik vind dat je zo'n verwijderde op gewoon van Google zou mogen kopiëren en plaatsen. Het weghalen van de op is immers verboden.

Niet mee eens. Het is aan de mods om actie te ondernemen als forummers zich niet aan de regels houden, niet aan andere forummers. Je mag ook geen op citeren, dat is niet voor niets.
Ja dat is waar maar er worden zoveel topics verkloot doordat de OP word weggehaald, daar doen de mods niet aan. Ze zouden bijvoorbeeld een regel kunnen maken dat je na 10 minuten de OP niet meer kunt verwijderen en dat het via de mods moet als je dan nog wat wilt veranderen.
@zazamaenade
Los van of het is toegestaan moet je dat toch helemaal niet willen? Ik meen me te herinneren dat jij een tijd geleden ook veel van je oude berichten hebt verwijderd omwille van privacy; hoe zou jij het vinden als iemand die berichten weer tevoorschijn zou halen dmv cache?
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
02-09-2018 12:01
Niet mee eens. Het is aan de mods om actie te ondernemen als forummers zich niet aan de regels houden, niet aan andere forummers. Je mag ook geen op citeren, dat is niet voor niets.

Is dat niet vooral vanwege de leesbaarheid van een topic ? Ik meen dat zoiets zelfs letterlijk in de huisregels staat.
Het zelf herplaatsen van OP's door forummers, daar ben ik ook niet voor. Je kunt als forummer niet beoordelen waarom iemand een OP wil verwijderen, daar kunnen best goede privéredenen voor zijn.
Een cachelink werkt ook maar even, een dag of zo. En het is een trucje wat iedereen toch al kan toepassen ( alleen moet je het even weten).
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
02-09-2018 11:07
Mods, is het toegestaan om in een topic waar de OP net is verwijderd een cachelink te zetten zodat de OP nog even te lezen is ?
Beste zazamaenade,

Het is niet toegestaan om een cachelink te plaatsen in het topic waar de OP net is verwijderd. We willen iedereen vriendelijk verzoeken om een OP te staffen die is leeggehaald. Het is inderdaad niet toegestaan om een OP te verwijderen. Daarom handelen wij hierbij dan ook volgens het bansysteem. Wij plaatsen hierbij ook onder de OP dat wij maatregelen hebben genomen ivm het leeghalen van de OP.


Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
02-09-2018 12:04
@zazamaenade
Los van of het is toegestaan moet je dat toch helemaal niet willen? Ik meen me te herinneren dat jij een tijd geleden ook veel van je oude berichten hebt verwijderd omwille van privacy; hoe zou jij het vinden als iemand die berichten weer tevoorschijn zou halen dmv cache?

Ja, ik weet het, leuk zou ik het niet vinden. Toch weet ik ook dat mensen die echt gaan zoeken dingen vaak kunnen vinden, eenmaal iets op het net geplaatst is meestal voorgoed.
Regelmatig heb ik het idee dat OP's verwijderd worden omdat de antwoorden iemand niet aanstaan, uit een soort verwend consumptie-gedrag, en daar stoor ik me aan als ik iets heb bijgedragen in dat topic.
Ik snap natuurlijk wel dat het helemaal niet aan mij is om dat te beoordelen, maar ik vind mijn irritatie ook niet onterecht. Het is niet alleen maar een voorbijgaande, vluchtige emotie.

Overigens heb ik niet veel berichten verwijderd, ik heb ooit de mods verzocht een paar berichten aan te passen omdat een topic was gesloten.
Soms pas ik een dag later weleens een bericht aan omdat ik iets wil bijdragen in een gevoelig topic, maar die privé-informatie niet voor eeuwig op het net wil.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-09-2018 12:34
14.13% gewijzigd
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven