Centraal Moderatortopic
maandag 26 november 2018 om 14:43
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 29 mei 2019 om 16:53
Mod, vraag over die uitleg mbt medisch advies:
“Dit houd in dat je wel mag vertellen dat je X had en je van de dokter X kreeg waardoor je je beter ging voelen, je mag niet zeggen dat een andere forummer ook X heeft en dus ook X moet gaan slikken.”
Mag ik dan wel een topic openen met de vraag wat andere forummers die x hebben van de dokter kregen en of ze zich daardoor beter voelden?
“Dit houd in dat je wel mag vertellen dat je X had en je van de dokter X kreeg waardoor je je beter ging voelen, je mag niet zeggen dat een andere forummer ook X heeft en dus ook X moet gaan slikken.”
Mag ik dan wel een topic openen met de vraag wat andere forummers die x hebben van de dokter kregen en of ze zich daardoor beter voelden?

woensdag 29 mei 2019 om 17:50
en wat nou als je zegt dat jouw ervaring is dat een dokter het alleen maar slechter maakt als je kanker hebt maar dat je zelf beter bent geworden door het drinken van stierenpis
woensdag 29 mei 2019 om 19:09
Ervaringen mogen wel dus je mag wel vragen naar ervaringen van anderen.erizito schreef: ↑29-05-2019 16:53Mod, vraag over die uitleg mbt medisch advies:
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 29 mei 2019 om 19:13
Als uit je post blijkt dat je dan adviseert om je dokter te negeren en aanraadt om stierenpis te drinken dan mag het niet.
Het is een dunne lijn en dat maakt het niet altijd even duidelijk. Vaak hangt het af van de situatie (maar het kan ook afhangen van hoe schadelijk de ervaring of het advies is).
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

woensdag 29 mei 2019 om 19:15
Jullie zijn toch niet medisch geschoold?ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 19:13Als uit je post blijkt dat je dan adviseert om je dokter te negeren en aanraadt om stierenpis te drinken dan mag het niet.
Het is een dunne lijn en dat maakt het niet altijd even duidelijk. Vaak hangt het af van de situatie (maar het kan ook afhangen van hoe schadelijk de ervaring of het advies is).
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

woensdag 29 mei 2019 om 19:18
Ik vind het zeer onduidelijk en behoorlijk gevaarlijk. Ik zie echt adviezen of ervaringen die gevaarlijk zijn lang blijven staan. Ik vind dat je als leek niet kunt beoordelen of een advies schadelijk is of niet. Of laat alles staan, dan corrigeert men het op het forum meestal vanzelf wel. Of verwijder die hele pijler. Zoals het beleid nu is lijkt het alsof er alleen zinvolle ervaringen blijven staan maar dat is niet zo.

woensdag 29 mei 2019 om 19:21
Die gevaarlijke adviezen worden ook op Lijf en Lijn en Psyche gegeven. Vast ook op Sport. Bij Kinderen net zo.Marana schreef: ↑29-05-2019 19:18Ik vind het zeer onduidelijk en behoorlijk gevaarlijk. Ik zie echt adviezen of ervaringen die gevaarlijk zijn lang blijven staan. Ik vind dat je als leek niet kunt beoordelen of een advies schadelijk is of niet. Of laat alles staan, dan corrigeert men het op het forum meestal vanzelf wel. Of verwijder die hele pijler. Zoals het beleid nu is lijkt het alsof er alleen zinvolle ervaringen blijven staan maar dat is niet zo.
Geeft op zich niet, als er de ruimte is om onderling te corrigeren, maar die is er niet, omdat je dan zelf een ban krijgt.

woensdag 29 mei 2019 om 19:21
Marana schreef: ↑29-05-2019 19:18Ik vind het zeer onduidelijk en behoorlijk gevaarlijk. Ik zie echt adviezen of ervaringen die gevaarlijk zijn lang blijven staan. Ik vind dat je als leek niet kunt beoordelen of een advies schadelijk is of niet. Of laat alles staan, dan corrigeert men het op het forum meestal vanzelf wel. Of verwijder die hele pijler. Zoals het beleid nu is lijkt het alsof er alleen zinvolle ervaringen blijven staan maar dat is niet zo.
Precies dit. Laat dan alles staan, of niks.

woensdag 29 mei 2019 om 19:27
Klopt, daarom is het laten staan en elkaar ruimte geven om het te corrigeren de betere oplossing.
Geeft op zich niet, als er de ruimte is om onderling te corrigeren, maar die is er niet, omdat je dan zelf een ban krijgt.
Ja, zwaar frustrerend.
woensdag 29 mei 2019 om 19:39
Dus voor jullie is het ook niet duidelijk wanneer ervaring overgaat in advies.ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 19:13Als uit je post blijkt dat je dan adviseert om je dokter te negeren en aanraadt om stierenpis te drinken dan mag het niet.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Eigenlijk blijft dus alles bij het oude, onduidelijk hoe het nou precies zit. Het is maar net hoe een bericht geïnterpreteerd wordt en door welke mod,
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 29 mei 2019 om 20:00
Beste forummers,
we begrijpen jullie standpunten. Echter, het beleid staat niet ter discussie. Daarom vragen we jullie dit elders te bespreken. Er kan natuurlijk gemaild worden.
Het is zoals gezegd een dunne lijn tussen advies en ervaring. Die lijn proberen wij te bewaken.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
we begrijpen jullie standpunten. Echter, het beleid staat niet ter discussie. Daarom vragen we jullie dit elders te bespreken. Er kan natuurlijk gemaild worden.
Het is zoals gezegd een dunne lijn tussen advies en ervaring. Die lijn proberen wij te bewaken.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

woensdag 29 mei 2019 om 20:06
ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 20:00Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Wat jammer dat jullie het zo zien ipv wat het is, constructief meedenken door forummers.
woensdag 29 mei 2019 om 20:09
Dat begrijpen wij maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Dat is wat wij probeerden te zeggen.the_Wicked_Witch schreef: ↑29-05-2019 20:06Wat jammer dat jullie het zo zien ipv wat het is, constructief meedenken door forummers.
We waarderen de feedback zeer zeker daarom vragen wij ook om dit (bijvoorbeeld) op de mail te zetten.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

woensdag 29 mei 2019 om 20:15
ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 20:09Dat begrijpen wij maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Dat is wat wij probeerden te zeggen.
We waarderen de feedback zeer zeker daarom vragen wij ook om dit (bijvoorbeeld) op de mail te zetten.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Misschien is het een idee om een feedbacktopic te openen.
Mailen is voor jullie misschien makkelijk (al kan ik me dat niet voorstellen) maar met een feedbacktopic is het voor alle forummers duidelijk wat er wel en niet overwogen wordt.

woensdag 29 mei 2019 om 20:16
the_Wicked_Witch schreef: ↑29-05-2019 20:15Misschien is het een idee om een feedbacktopic te openen.
Mailen is voor jullie misschien makkelijk (al kan ik me dat niet voorstellen) maar met een feedbacktopic is het voor alle forummers duidelijk wat er wel en niet overwogen wordt.
Goed plan!
woensdag 29 mei 2019 om 20:19
Bedankt voor het meedenkenthe_Wicked_Witch schreef: ↑29-05-2019 20:15Misschien is het een idee om een feedbacktopic te openen.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2019 20:20
Reden: toevoegingen
Reden: toevoegingen
7.83% gewijzigd

woensdag 29 mei 2019 om 20:20
ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 20:19Bedankt voor het meedenkenWe zullen het meenemen in ons volgende overleg. De feedback is ook waardevol voor ons.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Fijn! Ik zie de terugkoppeling daarover graag tegemoet.
woensdag 29 mei 2019 om 20:21
Dat verschilt per topic. De regels voor het CM staan in de OP.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

donderdag 30 mei 2019 om 09:08
Maar een serieuze vraag. Waarom dan gelijk een ban als het een dunne lijn is?ModeratorViva schreef: ↑29-05-2019 19:13Als uit je post blijkt dat je dan adviseert om je dokter te negeren en aanraadt om stierenpis te drinken dan mag het niet.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 30 mei 2019 om 12:38
Nadat deze verschrikkelijk betrokken en gebruikersvriendelijke cm de helft van het beeldscherm heeft weggegeven aan een redactie die wanhopig op zoek is naar lezers die ze hun stukjes ongewenst op kunnen dringen omdat ze het op inhoud niet redden lezerspubliek te krijgen en behouden, vreet die opdringerige pokkeleesook die je slechts tijdelijk weg kunt klikken omdat het als geile hitsige hond steeds weer vanaf de rechterkant zich opnieuw opdringt nu de linkerkant van de bladzijde op.
En ja, ik hoop dat jullie deze zin tien keer moeten lezen om het te snappen.
Om mijn ‘rot op met je rommel’ voor de minder begaafde medemens ook duidelijk te maken zal ik een poging doen om er een plaatje bij te plakken.
http://imghost.nl/download/35645397-5009-43AC-B3BB-EA09BFEC6633.png
Om mijn ‘rot op met je rommel’ voor de minder begaafde medemens ook duidelijk te maken zal ik een poging doen om er een plaatje bij te plakken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 30 mei 2019 om 12:52
feow schreef: ↑30-05-2019 12:38Nadat deze verschrikkelijk betrokken en gebruikersvriendelijke cm de helft van het beeldscherm heeft weggegeven aan een redactie die wanhopig op zoek is naar lezers die ze hun stukjes ongewenst op kunnen dringen omdat ze het op inhoud niet redden lezerspubliek te krijgen en behouden, vreet die opdringerige pokkeleesook die je slechts tijdelijk weg kunt klikken omdat het als geile hitsige hond steeds weer vanaf de rechterkant zich opnieuw opdringt nu de linkerkant van de bladzijde op.

If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.