Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2019 17:42
En het beleid herzien is geen optie? Niemand heeft iets aan dit beleid. De niet-napraters hebben er niks aan, want die willen nog niet dood gevonden worden in de napraat. De napraters hebben er niks aan, want hun geliefde topic wordt onleesbaar door al die plotselinge niet ter zake doende posts. En jullie hebben er zelf ook niks aan, want verplaatsen kost echt niet minder tijd of moeite dan gewoon wissen (ik vermoed zelfs het tegendeel).
Zoals ze eerst deden. Wat was daar het probleem mee? Werkte prima.

Nu lijkt het gewoon 'straf' voor de napraters.
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2019 17:42
En het beleid herzien is geen optie? Niemand heeft iets aan dit beleid. De niet-napraters hebben er niks aan, want die willen nog niet dood gevonden worden in de napraat. De napraters hebben er niks aan, want hun geliefde topic wordt onleesbaar door al die plotselinge niet ter zake doende posts. En jullie hebben er zelf ook niks aan, want verplaatsen kost echt niet minder tijd of moeite dan gewoon wissen (ik vermoed zelfs het tegendeel).
Beste Lady*Voldemort,

We hebben in eerste instantie het beleid gewijzigd omdat er veel commentaar kwam dat het CM 'onleesbaar' werd door de grote aantallen gewiste (offtopic) berichten. Om die reden verplaatsen we de berichten nu naar het Napraattopic; daar is natuurlijk ruimte voor napraten en berichten die op het CM als offtopic worden gezien.

Zolang het Centraal Moderatortopic wordt gebruikt voor de verzoekjes voor de moderators, en andere vragen (bijvoorbeeld m.b.t. beleid) worden gemaild dan is er natuurlijk niets aan de hand en hoeven we niks meer te verplaatsen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Inconsequent zooitje...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 13:24
96.14% gewijzigd
Beste mods,

Zouden jullie dit topic willen sluiten? entertainment/90-days-to-wed-en-90-days ... 430404/121
Heb al een vervolgtopic aangemaakt.
Bedankt!
Beste mods, kunnen jullie alsjeblieft iets doen aan het topic over het drama van gisteren in Frankfurt? Dit topic is in no time verzand in een "discussie" over allochtonen en vluchtelingen, waarin behoorlijk wat racistische en discriminerende teksten staan.
Ik heb zelfs het topic gestaft, 1 forummer heeft een ban gekregen, maar kunnen jullie er geen slotje op gooien? Het lijkt me dat Viva dit niet verder wil faciliteren...
Tijdschriftenverslindster schreef:
30-07-2019 21:55
Beste mods,

Zouden jullie dit topic willen sluiten? entertainment/90-days-to-wed-en-90-days ... 430404/121
Heb al een vervolgtopic aangemaakt.
Bedankt!
Beste Tijdschriftenverslindster,

We hebben het topic gesloten, dankjewel voor je melding!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Phoebemeaculpa schreef:
30-07-2019 21:32
Hoi Mods,

Zal vast een rede hebben maar waarom worden mijn stafjes wat betreft Vanzai genegeerd (as usual)?
Hij is 'mijn' kletstopic aan het bevuilen door totaal offtopic door te mauwen over een discussie op een ander topic.(waarvan hij niet eens de TO was)
Mocht u er nog niet aan toe gekomen zijn dan heb ik niks gezegd, maar anders begrijp ik uw beleid veur geen meter, je suis desolee...
Beste Phoebemeaculpa,

We hebben je een bericht gestuurd waarin we e.e.a. toelichten. Verdere vragen graag via de mail (forum@viva.nl).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

FadeToBlack schreef:
30-07-2019 22:22
Beste mods, kunnen jullie alsjeblieft iets doen aan het topic over het drama van gisteren in Frankfurt? Dit topic is in no time verzand in een "discussie" over allochtonen en vluchtelingen, waarin behoorlijk wat racistische en discriminerende teksten staan.
Ik heb zelfs het topic gestaft, 1 forummer heeft een ban gekregen, maar kunnen jullie er geen slotje op gooien? Het lijkt me dat Viva dit niet verder wil faciliteren...
Beste FadeToBlack,

We hebben er na overleg voor gekozen om het topic "Jongetje (8) voor hogesnelheidstrein geduwd" te sluiten. Het loopt inderdaad uit op een zeer ongepaste offtopic discussie. We zullen ook nog e.e.a. opschonen en waar nodig maatregelen treffen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Hi moderator,
Is er ergens een uitleg te vinden over hoe plaatjes geplakt moeten worden?

Het lukt me nog altijd niet na 2000+ posts :-$
De toekomst is niet meer wat het was
mdh schreef:
30-07-2019 23:16
Hi moderator,
Is er ergens een uitleg te vinden over hoe plaatjes geplakt moeten worden?

Het lukt me nog altijd niet na 2000+ posts :-$
Beste mdh,

In onze FAQ kun je wat extra informatie terugvinden!
https://www.viva.nl/berichten-en-functies/#FAQ15
"Hoe voeg ik een afbeelding in mijn bericht?"

Hopelijk lukt het zo?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dankjewel voor de reactie en link!

werkt nog niet...zou het aan mijn instellingen liggen?

https://coinlaw.io/wp-content/uploads/2 ... 771995.jpg
mdh wijzigde dit bericht op 31-07-2019 10:10
63.09% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
30-07-2019 22:49
Beste Tijdschriftenverslindster,

We hebben het topic gesloten, dankjewel voor je melding!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Jullie bedankt!
De oude gebruikersnaam van een geanonimiseerd account is soms nog leesbaar. Is dat zo bedoeld?
mdh schreef:
31-07-2019 00:00

Beste mdh,

Zou je ons even willen mailen (forum@viva.nl)? Dan kunnen we er samen even naar kijken en wat gemakkelijker informatie uitwisselen. Graag horen we van je!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

madamzonderm schreef:
31-07-2019 00:07
De oude gebruikersnaam van een geanonimiseerd account is soms nog leesbaar. Is dat zo bedoeld?
Beste madamzonderm,

Zou je misschien een post waarin je het geanonimiseerde account ziet kunnen staffen? Of de (anonieme) nick kunnen mailen? Dan gaan we er even naar kijken! Dank voor je oplettendheid en we horen graag van je!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
31-07-2019 00:38
Beste madamzonderm,

Zou je misschien een post waarin je het geanonimiseerde account ziet kunnen staffen? Of de (anonieme) nick kunnen mailen? Dan gaan we er even naar kijken! Dank voor je oplettendheid en we horen graag van je!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Okay, ik heb twee posts gestafft, het is op twee verschillende manieren te zien. Is het duidelijk wat ik bedoel in de meldingen?
ModeratorViva schreef:
31-07-2019 00:37
Beste mdh,

Zou je ons even willen mailen (forum@viva.nl)? Dan kunnen we er samen even naar kijken en wat gemakkelijker informatie uitwisselen. Graag horen we van je!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dank! Zojuist gemaild!
Mag ik even :jump: :jump: :jump: Na anderhalve week nog steeds geen seksgerelateerde 'Lees ook's'. Zelfs Kiki ligt gewoon in bed. :applause:
prada schreef:
31-07-2019 10:04
Mag ik even :jump: :jump: :jump: Na anderhalve week nog steeds geen seksgerelateerde 'Lees ook's'. Zelfs Kiki ligt gewoon in bed. :applause:
Nou, ik had er alweer twee staan gisteren.
lise1985 schreef:
31-07-2019 10:05
Nou, ik had er alweer twee staan gisteren.
Wat gek dan. Misschien moet iedere forummer het apart aanvragen en voeren ze het in op basis van je IPadres in. (zet aluhoedje weer af) ;-) Ik heb het dan wel alleen over de titels hey. Ik weet niet wat er staat als ik ze open. En vorige week had ik er maar 1. Ik hoop dat het zo blijft.
Wilt u voor mij de pijlers relatie en actueel blokkeren? (Of hoe het ook heet?)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 13:32
86.61% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
30-07-2019 21:23
Beste Lady*Voldemort,

We hebben in eerste instantie het beleid gewijzigd omdat er veel commentaar kwam dat het CM 'onleesbaar' werd door de grote aantallen gewiste (offtopic) berichten. Om die reden verplaatsen we de berichten nu naar het Napraattopic; daar is natuurlijk ruimte voor napraten en berichten die op het CM als offtopic worden gezien.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
De meeste berichten die worden verplaatst zijn in het licht van de lopende discussie (of geneuzel over poezen) totaal irrelevant en onbegrijpelijk, dus geen stof tot napraten. Dat geverplaats kan zelfs leiden tot hele nare misverstanden, als mensen net een minder gezellig onderwerp bespreken en er komt ineens iemand zonder dat ie het weet tussendoor met een welgemeende :rofl: . In dat geval wordt er natuurlijk wel over nagepraat, maar op een heel andere manier die jullie vast ook niet beogen.
Phoebemeaculpa schreef:
31-07-2019 13:27
Wilt u voor mij de pijlers relatie en actueel blokkeren? (Of hoe het ook heet?)
De pijlers zijn voor je geblokkeerd (zo heet het inderdaad ;-) )!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
mdh schreef:
31-07-2019 00:00

https://coinlaw.io/wp-content/uploads/2 ... 771995.jpg
Zet je de link wel tussen de [img ] [/img ]? Klik onderin het reageervak op het 2e plaatje van rechts en zet daar de link tussen.
[img*]https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... 771995.jpg[/img]

geeft

Afbeelding

Verwijder de asterisk in [img*]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven