Centraal Moderatortopic
donderdag 27 juni 2019 om 18:17
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 20 september 2019 om 23:03
Ik heb een vraag die ik bijna niet durf te stellen( gezien het feit dat ik terwijl ik altijd voorzichtig schrijf uit angst te kwetsen of een ban uit te lokken en dus retebraaf ben maar tóch een waarschuwing heb gehad)
Na mijn waarschuwing raakte ik met dochter in gesprek over jullie ban- beleid. Dus ik leg uit: dag , week enz tot perma.
Maar kan je dan niet gewoon een nieuw account aanmaken vroeg ze?
Ik zeg, kan wel maar uiteindelijk krijg je weer een perma want er wordt gebrand op IP-adres
Nu haar vraag: als ik ( haar moeder) een perma krijg, kan zij ( andere Nick , andere e-mail) als mijn dochter dan óók niet meer op viva?
Want we hebben hetzelfde ip-adres( wonen in hetzelfde huis)
Graag licht in de duisternis in deze kwestie.
Niet dat ik snel een perma verwacht, maar hee, deze waarschuwing had ik ook niet echt zien aankomen. Je weet het maar nooit hier blijkbaar
Na mijn waarschuwing raakte ik met dochter in gesprek over jullie ban- beleid. Dus ik leg uit: dag , week enz tot perma.
Ik zeg, kan wel maar uiteindelijk krijg je weer een perma want er wordt gebrand op IP-adres
Nu haar vraag: als ik ( haar moeder) een perma krijg, kan zij ( andere Nick , andere e-mail) als mijn dochter dan óók niet meer op viva?
Niet dat ik snel een perma verwacht, maar hee, deze waarschuwing had ik ook niet echt zien aankomen. Je weet het maar nooit hier blijkbaar

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 20 september 2019 om 23:09
ModeratorViva schreef: ↑19-09-2019 16:17Beste forummers,
We zullen er even over nadenken maar zullen voor nu de berichten blijven verplaatsen naar het Napraattopic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Er is gewoon behoefte aan een topic waarin forummers in gesprek kunnen gaan met de mods/CM/beheerder over de inhoud en het beleid. En het gekke is dat de beheerder van dit forum daar helemaal geen boodschap en geen behoefte aan heeft. En omdat dat zo'n gek standpunt is moet er iedere keer een rare kronkel bedacht worden om 'het CM-topic overzichtelijk te houden'.
Het is alsof ze in de supermarkt iedere keer mensen met klachten wegsturen bij de servicebalie aangezien die bedoeld is voor service en niet voor klachten.

vrijdag 20 september 2019 om 23:11
Jouw waarschuwing was volledig onterecht. Dat wilde ik nog even gezegd hebben.lientje69 schreef: ↑20-09-2019 23:03Ik heb een vraag die ik bijna niet durf te stellen( gezien het feit dat ik terwijl ik altijd voorzichtig schrijf uit angst te kwetsen of een ban uit te lokken en dus retebraaf ben maar tóch een waarschuwing heb gehad)
Niet dat ik snel een perma verwacht, maar hee, deze waarschuwing had ik ook niet echt zien aankomen. Je weet het maar nooit hier blijkbaar![]()
.
zaterdag 21 september 2019 om 00:34
Bij een perma wordt er niet meteen geband op Ip adres, dit gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen. Als er onduidelijkheid is kan er altijd gemaild worden en dan zullen wij het beoordelen. Kortom; geen zorgen!lientje69 schreef: ↑20-09-2019 23:03Ik heb een vraag die ik bijna niet durf te stellen( gezien het feit dat ik terwijl ik altijd voorzichtig schrijf uit angst te kwetsen of een ban uit te lokken en dus retebraaf ben maar tóch een waarschuwing heb gehad)
Niet dat ik snel een perma verwacht, maar hee, deze waarschuwing had ik ook niet echt zien aankomen. Je weet het maar nooit hier blijkbaar![]()
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 21 september 2019 om 06:06
Okee, dank voor het antwoord!ModeratorViva schreef: ↑21-09-2019 00:34Bij een perma wordt er niet meteen geband op Ip adres, dit gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen. Als er onduidelijkheid is kan er altijd gemaild worden en dan zullen wij het beoordelen. Kortom; geen zorgen!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zondag 22 september 2019 om 07:41
Precies dit. Hier idem, echt niet ok dit steeds.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-09-2019 05:00Binnen 1 minuut open ik alweer twee topics waarvan de OP gewist is. Zou er eens naar een wat betere oplossing gekeken kunnen worden? Want dat het huidige beleid niet werkt, lijkt me meer dan duidelijk. Dit gezien het aantal OP’s dat gewist wordt, niet afneemt.
zondag 22 september 2019 om 09:13
Wij zijn ook op zoek naar een betere en passende oplossing. Staffen helpt een beetje maar inderdaad niet genoeg. Suggesties zijn natuurlijk ook welkom (dit mag dan per mail forum@viva.nl).Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-09-2019 05:00Binnen 1 minuut open ik alweer twee topics waarvan de OP gewist is. Zou er eens naar een wat betere oplossing gekeken kunnen worden? Want dat het huidige beleid niet werkt, lijkt me meer dan duidelijk. Dit gezien het aantal OP’s dat gewist wordt, niet afneemt.
Op het moment kunnen wij niet meer zeggen dan dat we hebben ingegrepen en excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

zondag 22 september 2019 om 09:23
ModeratorViva schreef: ↑22-09-2019 09:13Wij zijn ook op zoek naar een betere en passende oplossing. Staffen helpt een beetje maar inderdaad niet genoeg. Suggesties zijn natuurlijk ook welkom (dit mag dan per mail forum@viva.nl).
Op het moment kunnen wij niet meer zeggen dan dat we hebben ingegrepen en excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Suggesties zijn al best vaak gegeven.

zondag 22 september 2019 om 12:36
ModeratorViva schreef: ↑22-09-2019 09:13Wij zijn ook op zoek naar een betere en passende oplossing. Staffen helpt een beetje maar inderdaad niet genoeg. Suggesties zijn natuurlijk ook welkom (dit mag dan per mail forum@viva.nl).
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dank voor jullie reactie. Er zijn toch al best vaak oplossingen aangedragen? Ik heb er nl. best veel voorbij zien komen in dit topic.
Verder vraag ik me af waarom er dan over gemaild moet worden? Lijkt mij veel handiger om een topic aan te maken, zodat iedereen kan reageren en je niet 10 suggesties doet, die een ander ook al gedaan heeft.
zondag 22 september 2019 om 13:30
madamzonderm schreef: ↑08-09-2019 15:39Soms wordt uit de titel van het topic en de context van andere posts duidelijk waar het over ging. En soms heb ik de OP gelezen voor die verwijderd is. Als een van deze dingen waar is vind ik het niet erg een topic te openen met verwijderde OP.
Zou het helpen en wenselijk zijn als in de titel er iets bij wordt gezet in de trant van (Geen OP) door de mods?
ModeratorViva schreef: ↑08-09-2019 16:51Beste madamzonderm,
Dankjewel voor je bericht en suggestie, we zullen het in overweging nemen en komen er op terug.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Hebben jullie de suggestie in overweging kunnen nemen? Zo ja, wat hebben jullie bedacht, als ik vragen mag?ModeratorViva schreef: ↑22-09-2019 09:13Wij zijn ook op zoek naar een betere en passende oplossing. Staffen helpt een beetje maar inderdaad niet genoeg. Suggesties zijn natuurlijk ook welkom (dit mag dan per mail forum@viva.nl).
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
zondag 22 september 2019 om 14:24
Dat klopt. Wij bedoelden ook zeker niet te zeggen dat er geen input gegeven is. We nemen die input ook mee in onze zoektocht naar een oplossing. Het werd gemeld mochten er nog meer suggesties zijn.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-09-2019 12:36Dank voor jullie reactie. Er zijn toch al best vaak oplossingen aangedragen? Ik heb er nl. best veel voorbij zien komen in dit topic.
Verder vraag ik me af waarom er dan over gemaild moet worden? Lijkt mij veel handiger om een topic aan te maken, zodat iedereen kan reageren en je niet 10 suggesties doet, die een ander ook al gedaan heeft.
Er is nog geen duidelijke oplossing die zowel voor jullie als voor ons goed werkt. Dat zit helaas wat ingewikkelder in elkaar en daar kunnen wij helaas niet veel meer over zeggen.
Kortom, jullie onvrede is duidelijk, we zijn op zoek naar een oplossing en nemen jullie input zeker mee. Nieuwe suggesties mogen dus via de mail forum@viva.nl. We vragen jullie deze discussie niet verder door te voeren in dit topic zodat wij het overzichtelijk kunnen houden.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
zondag 22 september 2019 om 14:27

zondag 22 september 2019 om 14:41
ModeratorViva schreef: ↑22-09-2019 14:24We vragen jullie deze discussie niet verder door te voeren in dit topic zodat wij het overzichtelijk kunnen houden.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Helder!
En wat gaat er gebeuren om Napraat overzichtelijk te houden?

zondag 22 september 2019 om 14:48
ModeratorViva schreef: ↑22-09-2019 14:24Dat klopt. Wij bedoelden ook zeker niet te zeggen dat er geen input gegeven is. We nemen die input ook mee in onze zoektocht naar een oplossing. Het werd gemeld mochten er nog meer suggesties zijn.
Er is nog geen duidelijke oplossing die zowel voor jullie als voor ons goed werkt. Dat zit helaas wat ingewikkelder in elkaar en daar kunnen wij helaas niet veel meer over zeggen.
Kortom, jullie onvrede is duidelijk, we zijn op zoek naar een oplossing en nemen jullie input zeker mee. Nieuwe suggesties mogen dus via de mail forum@viva.nl. We vragen jullie deze discussie niet verder door te voeren in dit topic zodat wij het overzichtelijk kunnen houden.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Niet om te zeuren, maar omdat ik oprecht mee wil denken.
Als jullie niet toe willen/kunnen lichten wat er ingewikkeld in elkaar zit; hoe kunnen wij dan meedenken? Als ik niet weet wat en waarom iets wel/niet haalbaar is, kom ik dus waarschijnlijk met oplossingen die niet uitvoerbaar zijn. Beetje zinloos dus zonder verdere uitleg van jullie kant.

Edit: zie nu pas het stukje om die discussie hier verder niet te voeren. Mijn laatste post hierover in dit topic dus. Hoewel ik een antwoord op bovenstaande wel op prijs zou stellen.
zondag 22 september 2019 om 15:13
Goed punt! Wij vragen die suggesties omdat we natuurlijk het forum plezier willen vergroten en dan helpt input vanuit de kant van de forummer enorm. Het is dan aan ons om te puzzelen of het realistisch is.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-09-2019 14:48Niet om te zeuren, maar omdat ik oprecht mee wil denken.
Als jullie niet toe willen/kunnen lichten wat er ingewikkeld in elkaar zit; hoe kunnen wij dan meedenken? Als ik niet weet wat en waarom iets wel/niet haalbaar is, kom ik dus waarschijnlijk met oplossingen die niet uitvoerbaar zijn. Beetje zinloos dus zonder verdere uitleg van jullie kant.
Edit: zie nu pas het stukje om die discussie hier verder niet te voeren. Mijn laatste post hierover in dit topic dus. Hoewel ik een antwoord op bovenstaande wel op prijs zou stellen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
zondag 22 september 2019 om 15:15
Beste AllyMcBeal,AllyMcBeal schreef: ↑22-09-2019 14:27Kunnen jullie als je dan toch berichten verplaatst naar Napraat dit er dan boven zetten. In rood of zo dat we snappen dat het niet bij een lopende discussie hoort in Napraat.
Het is anders echt niet te volgen waar iets over gaat.
bedankt voor de input. Wij gaan kijken wat we kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
maandag 23 september 2019 om 12:05
maandag 23 september 2019 om 13:03
maandag 23 september 2019 om 16:12
Hi madamzonderm,madamzonderm schreef: ↑22-09-2019 13:30Hebben jullie de suggestie in overweging kunnen nemen? Zo ja, wat hebben jullie bedacht, als ik vragen mag?
We hebben dit overlegd, thanks voor je suggesties.
We zullen voortaan '(Geen OP)' in de topictitel van topics waarbij de openingspost is verwijderd, neerzetten. Dan is voor iedereen duidelijk dat er geen OP in het topic staat, voordat je deze geopend hebt.
Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!
Vriendelijke groet,
CM VIVA

maandag 23 september 2019 om 16:18
Ze weten niet hoe, vermoed ik. Ze hebben geen verstand van die phpBB software.
¡Apagando las luces!