Centraal Moderatortopic
donderdag 27 juni 2019 om 18:17
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 11 november 2019 om 10:12
Maud*de*Braose schreef: ↑11-11-2019 10:10Wat heb je daaraan? Ze geeft dan toch maar een nietszeggend antwoord en viva gaat verder met z'n rare fratsen.
Dan hebben ze er ieder geval voor TO wat moeite voor gedaan.

maandag 11 november 2019 om 10:18
understatement van de eeuw inderdaad, maar ja je kan geen enkel kritisch geluid laten horen want dan wordt je bericht verwijderd en zit je twee dagen op de strafbankthe_Wicked_Witch schreef: ↑11-11-2019 10:01Niet helemaal gepast? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt niet genoeg. Ik wil hier op zijn minst een reactie van de CM op, plus uitleg hoe dat zomaar kan.

maandag 11 november 2019 om 10:20
Da's dan jammer. Gezien het aantal gepermabanden dat hier rondloopt moet het niet al te moeilijk zijn toch mee te blijven schrijven.
maandag 11 november 2019 om 10:20
Als verward persoon hè, vergeet dat niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 11 november 2019 om 10:31
Beste moderators,
Nu post ik hier normaal niets, maar ik wil nu toch wel even.
Hoewel het inderdaad in de kleine lettertjes staat dat de inhoud van berichten eigendom worden van Viva, en iedereen die zich registreert daarmee akkoord is gegaan betekent dat niet dat de AVG niet van toepassing is op wat Viva met deze berichten doet.
Zowel in de GDPR als in de Personal Data Protection Act wordt expliciet gerefereerd naar anonimisering van ook nicknames en pseudoniemen. Degene die een bericht verwerkt, analyseert of (her)publiceert dient zorg te dragen dat dit bericht niet herleidbaar is naar een natuurlijk persoon, volgens de regels van de GDPR.
Met andere woorden, dat jullie eigenaar zijn van de inhoud van het bericht betekent wettelijk NIET dat jullie het ook gewoon mogen publiceren op een ander platform, jullie moeten je dan ook gewoon houden aan de wet.
Het lijkt me verstandig dat dus ook te doen voordat iemand een melding stuurt naar het AP.
Hoewel het inderdaad in de kleine lettertjes staat dat de inhoud van berichten eigendom worden van Viva, en iedereen die zich registreert daarmee akkoord is gegaan betekent dat niet dat de AVG niet van toepassing is op wat Viva met deze berichten doet.
Zowel in de GDPR als in de Personal Data Protection Act wordt expliciet gerefereerd naar anonimisering van ook nicknames en pseudoniemen. Degene die een bericht verwerkt, analyseert of (her)publiceert dient zorg te dragen dat dit bericht niet herleidbaar is naar een natuurlijk persoon, volgens de regels van de GDPR.
Met andere woorden, dat jullie eigenaar zijn van de inhoud van het bericht betekent wettelijk NIET dat jullie het ook gewoon mogen publiceren op een ander platform, jullie moeten je dan ook gewoon houden aan de wet.
Het lijkt me verstandig dat dus ook te doen voordat iemand een melding stuurt naar het AP.
maandag 11 november 2019 om 10:39
florence13 schreef: ↑11-11-2019 10:31Beste moderators,

Geen bijzonderheden

maandag 11 november 2019 om 10:40
Dus jullie hebben geen invloed op de titels in de 'lees ook' want redactie? Maar de redactie heeft wel invloed op wat er geplaatst wordt van het forum op FB? Misschien eens met elkaar om de tafel gaan zitten en daar duidelijke afspraken over maken een idee? Dit is wel heel slordig.ModeratorViva schreef: ↑11-11-2019 09:43Beste forummers,
De redactie plaatst inderdaad topics van het forum op de Facebookpagina van Viva. Bij het desbetreffende topic is dat inderdaad niet helemaal gepast, excuses daarvoor. We gaan de redactie vragen dit topic van social media te verwijderen.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

maandag 11 november 2019 om 10:41
florence13 schreef: ↑11-11-2019 10:31Beste moderators,
Hoezo is een linkje op social media plaatsen dan herleidbaar naar een natuurlijk persoon?
maandag 11 november 2019 om 11:03
waar het om gaat in de GDPR is dat een nickname die bijvoorbeeld hier op viva geplaatst is best naar een persoon kan leiden, dat is de keuze van de plaatser. Op het moment dat Viva dus doorlinkt via een ander medium is het de taak van Viva om te herbeoordelen of die nick naar een natuurlijk persoon gelinkt kan worden.
Viva moet dan dus een kritische beoordeling doen van herleidbaarheid en dan pas mogen zij via een ander platform linken of plaatsen. De originele TO hoeft dat niet, want zij of hij kiest er zelf voor het op Viva te plaatsen. Het doorlinken is de keuze van Viva, en hoewel eigenaar, dus niet auteur. Dan ligt de beoordeling van herleidbaarheid dus bij hen.
maandag 11 november 2019 om 11:14
Het topic 'Alternatieven voor borstvergroting?' is verwijderd ivm het vragen om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

maandag 11 november 2019 om 12:29
Het gaat lekker met het goedkeuren van de eerste berichten van nieuwe forummers.
Hier iemand die in de eerste 3 berichten (en daarna ook) alleen maar haar eigen webshop promoot.
Hoe kan het dat dat niet gezien wordt en de posten zo worden goedgekeurd?
profile/392558/posts
Hier iemand die in de eerste 3 berichten (en daarna ook) alleen maar haar eigen webshop promoot.
profile/392558/posts
maandag 11 november 2019 om 13:19
Beste forummers,florence13 schreef: ↑11-11-2019 11:03waar het om gaat in de GDPR is dat een nickname die bijvoorbeeld hier op viva geplaatst is best naar een persoon kan leiden, dat is de keuze van de plaatser. Op het moment dat Viva dus doorlinkt via een ander medium is het de taak van Viva om te herbeoordelen of die nick naar een natuurlijk persoon gelinkt kan worden.
Viva moet dan dus een kritische beoordeling doen van herleidbaarheid en dan pas mogen zij via een ander platform linken of plaatsen. De originele TO hoeft dat niet, want zij of hij kiest er zelf voor het op Viva te plaatsen. Het doorlinken is de keuze van Viva, en hoewel eigenaar, dus niet auteur. Dan ligt de beoordeling van herleidbaarheid dus bij hen.
Met het plaatsen van een linkje op de social kanalen is de nickname niet ineens herleidbaar naar een persoon. Wel ben ik het ermee eens dat het niet gepast is om zulke persoonlijke topics te plaatsen op de social kanalen van Viva. Ik heb dit met de redactie besproken en zij zullen hier voortaan rekening mee houden. Onze excuses hiervoor.
Vriendelijke groet,
CM VIVA

maandag 11 november 2019 om 13:21
CommunityManagerViva schreef: ↑11-11-2019 13:19Beste forummers,
Met het plaatsen van een linkje op de social kanalen is de nickname niet ineens herleidbaar naar een persoon. Wel ben ik het ermee eens dat het niet gepast is om zulke persoonlijke topics te plaatsen op de social kanalen van Viva. Ik heb dit met de redactie besproken en zij zullen hier voortaan rekening mee houden. Onze excuses hiervoor.
Vriendelijke groet,
CM VIVA
Dank je.
maandag 11 november 2019 om 13:24
PoesinBoots schreef: ↑11-11-2019 12:29Het gaat lekker met het goedkeuren van de eerste berichten van nieuwe forummers.
profile/392558/posts
Bedankt voor het attenderen. Het topic 'Jurkje gezocht van Armedangels' is verwijderd ivm spam.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum

maandag 11 november 2019 om 13:26
ModeratorViva schreef: ↑11-11-2019 13:24Bedankt voor het attenderen. Het topic 'Jurkje gezocht van Armedangels' is verwijderd ivm spam.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Fijn, alleen al omdat Arme Dangels zo'n stomme naam is.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:27
0.18% gewijzigd

maandag 11 november 2019 om 13:27
ModeratorViva schreef: ↑11-11-2019 13:24Bedankt voor het attenderen. Het topic 'Jurkje gezocht van Armedangels' is verwijderd ivm spam.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA Forum
Als je de TO loept is er nu nog 1 post waar haar webshop ook in staat.
maandag 11 november 2019 om 13:29
dinsdag 12 november 2019 om 11:00
dinsdag 12 november 2019 om 12:10

dinsdag 12 november 2019 om 12:24
ModeratorViva schreef: ↑12-11-2019 12:10Het topic 'Alternatief voor Zantac?' is verwijderd i.v.m. het vragen om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Voor vrij verkrijgbare middelen? Raar weer.

dinsdag 12 november 2019 om 12:26
En ze kreeg er nog een ban voor ook volgens mij.

dinsdag 12 november 2019 om 13:33
PoesinBoots schreef: ↑12-11-2019 12:28Echt... geven jullie boannan ook nog een 24 uurs ban wegens vragen om medisch advies?
Zantac kun je zo kopen hé. Geen recept/dokter bij nodig.
Willen jullie dit ajb nog heroverwegen? Echt zwaar overdreven.
Dan zou ik maar eens rap met een kam door alle zwangertopics gaan Mods, als vrij verkrijgbare maagzuurpillen aanraden banwaardig is.

dinsdag 12 november 2019 om 13:51
Huh?
Er staat toch in de voorwaarden dat het absoluut verboden is om wat dan ook te linken vanuit het ene topic naar een ander topic.
Dan staat dat soort actie als waarover het ging daar haaks op.
Ik lees nu pas dat het gebeurd. Ik kende dat niet, want ik heb helemaal geen tijd om dit forum te volgen.
Laat staan nog een ander forum te volgen.
Al die aangepast voorwaarden... Ik heb er helemaal geen tijd voor om dat te lezen.
Ik haak ook af, want ik heb geen tijd meer voor dit soort zaken. Het gaat toch allemaal langs elkaar heen.
DEZE REACTIE IS ALGEMEEN EN OP NIEMAND GERICHT. Is verbazing die ik uit.
Ik wilde iets over een riool en wc opzoeken op dit forum...