Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Heb ik ALS ?" is verwijderd ivm medische diagnose.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Herken jij de snitch op dit forum?" is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
seks/scharrel-verwijderd/list_messages/ ... p=30653643#

Tevens OP verwijderd. Tis een verwijderig typje.

Of zetten jullie dat niet meer bij de topictitel?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-11-2019 07:51
seks/scharrel-verwijderd/list_messages/ ... p=30653643#

Tevens OP verwijderd. Tis een verwijderig typje.

Of zetten jullie dat niet meer bij de topictitel?
Beste Solomio,

Dankjewel voor je oplettendheid, we zetten dit in principe wel in de topictitel erbij. We hebben het topic "Scharrel verwijderd - OP verwijderd" nu echter verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
*edit*

Sorry, mijn vraag is zojuist beantwoord in het bantopic
SilverShadow schreef:
13-11-2019 11:00
Oh wauw.... Ik krijg een officiële waarschuwing omdat ik off topic reageer in het topic Squirten. Ik wijs TO erop dat zijn Nederlands nogal beroerd is en geef inhoudelijk aan dat hij vooral door moet gaan met oefenen.
En DAAR krijg ik een waarschuwing voor? Haal het halve forum maar leeg dan, in ieder topic staan genoeg niet-inhoudelijke reacties.
Deze post van 13 november hebben jullie richting Napraat getoverd. Op 20 november heb ik wederom gevraagd om een inhoudelijke reactie maar blijkbaar sta ik bij alle Mods op negeer of is de vraag te moeilijk.

Ik kan ook heel flauw nu alle off topic reacties gaan staffen en daarmee anderen een oor aannaaien, dat is niet wat ik wil.

Maar ik wil wel graag een antwoord, en anderen met mij.
Gaat dat lukken denken jullie?
Deze vraag heb ik ook 2x gesteld:

Marana schreef:
18-11-2019 07:15
Op dit forum wordt in alle topics met regelmaat off-topic gegaan. Tot nu toe kreeg je daar nooit een ban voor, tenzij je off-topic ging nadat een moderator luid en duidelijk had verzocht om on-topic te blijven.
Nu krijgt iemand een ban in een topic waar werkelijk de helft van de posters off-topic gaat. Zonder enige waarschuwing over weer on-topic moeten gaan vooraf.

Dit is echt enorm onduidelijk en inconsequent beleid. Dit geeft mij zelfs een zeer onveilig gevoel op dit forum, als je voor een gebbetje blijkbaar al een ban voor off-topic kunt oplopen.

Of laten jullie je als mods voor iemands karretje spannen?


De eerste keer is het naar napraat verhuisd, de tweede keer is het wel blijven staan maar heb ik geen antwoord gekregen. Het sluit wel aan bij de vraag van SilverShadow: waarom zo heel af en toe ineens een waarschuwing of ban voor off-topic, terwijl het wemelt van de off-topic reacties, wat over het algemeen totaal niet storend is?
Waarom niet als het off-topic wel storend wordt gevonden eerst een waarschuwing plaatsen in het bewuste topic? Waarom een enkele forummer hiervoor afstraffen? Voor het gevoel volkomen willekeurig?
Alle reacties Link kopieren
Beste Marana en SilverShadow,

Hartelijk dank voor jullie berichten.

Aangezien off-topic gaan als erg vervelend wordt ervaren (en dit ook regelmatig wordt gestaft), worden offtopic berichten weggehaald en worden er vervolgens maatregelen genomen volgens het bansysteem. Hierbij kijken we altijd naar de context en attenderen we de forummer(s) die off-topic gaan op het feit dat ze afwijken van het topic. Daarnaast plaatsen we - als er een off-topic discussie plaatsvindt - ook regelmatig een 'topic waarschuwing' met de boodschap "En nu graag weer on-topic".

We begrijpen dat het off-topic gaan een lastig onderwerp is en we gaan hier in het mod-team over in gesprek zodat we consequenter kunnen handelen en het prettig forummen blijft. Het is ook goed om te weten dat off-topic posts voor jullie als forummers niet altijd als zo enorm storend worden ervaren. Vergeet niet, modereren blijft mensenwerk en we proberen op de juiste momenten passend in te grijpen.

We komen er dus op terug, maar zullen hier eerst even over in gesprek moeten. Hopelijk zijn jullie vragen daarmee voor nu beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
wel grappig, als er 1 letter fout staat in de openingspost gaat het eerst over dat ze niet goed kunnen schrijven, Misschien een paar reacties later over het onderwerp zelf.
En dat is dan zeer normaal.
Terwijl junior mods die tikfout (1 letter) zeer makkelijk kunnen verbeteren.
ModeratorViva schreef:
23-11-2019 13:41
Beste Marana en SilverShadow,

Hartelijk dank voor jullie berichten.

Aangezien off-topic gaan als erg vervelend wordt ervaren (en dit ook regelmatig wordt gestaft), worden offtopic berichten weggehaald en worden er vervolgens maatregelen genomen volgens het bansysteem. Hierbij kijken we altijd naar de context en attenderen we de forummer(s) die off-topic gaan op het feit dat ze afwijken van het topic. Daarnaast plaatsen we - als er een off-topic discussie plaatsvindt - ook regelmatig een 'topic waarschuwing' met de boodschap "En nu graag weer on-topic".

We begrijpen dat het off-topic gaan een lastig onderwerp is en we gaan hier in het mod-team over in gesprek zodat we consequenter kunnen handelen en het prettig forummen blijft. Het is ook goed om te weten dat off-topic posts voor jullie als forummers niet altijd als zo enorm storend worden ervaren. Vergeet niet, modereren blijft mensenwerk en we proberen op de juiste momenten passend in te grijpen.

We komen er dus op terug, maar zullen hier eerst even over in gesprek moeten. Hopelijk zijn jullie vragen daarmee voor nu beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum


Dank voor je reactie.

Besef je dat er maar 1 persoon een off-topic bericht staft, met het huidige stafsysteem? Het overgrote deel van de forummers heeft geen problemen met off-topic gaan en denkt er niet eens aan om dat te staffen.

Met deze reactie op alleen het gestafte bericht wordt het voor iemand heel erg makkelijk om een andere forummer, waarmee je toevallig onenigheid hebt of zo, een ban aan te naaien.

Aangezien jullie alleen reageren op dat ene bericht dat gestaft is, krijgt 1 persoon een waarschuwing/ban, terwijl in hetzelfde topic een heleboel andere forummers minstens net zo off-topic reageren. In het geval van Silvershadow had ze in diezelfde post naast de off-topic-opmerking ook nog een on-topic-opmerking. In tegenstelling tot heel veel anderen die grapjes of opmerkingen maken over spelfouten in heel veel topics. Zie de voorbeelden die zij aanhaalde, onder andere in het topic Verassen.


Ik hoop dat jullie in het gesprek willen meenemen dat je voortaan eerst een bericht plaatst 'vanaf nu graag on-topic, anders gaan we over tot maatregelen volgens het ban-systeem'. En dan pas maatregelen neemt als er na die waarschuwing nog off-topic-reacties worden geplaatst. Dit voorkomt het gevoel van willekeur. En het voorkomt zeker dat iemand die toevallig de pik heeft op een ander die ander tegen een ban kan laten aanlopen.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-11-2019 13:41
. Het is ook goed om te weten dat off-topic posts voor jullie als forummers niet altijd als zo enorm storend worden ervaren. Vergeet niet, modereren blijft mensenwerk en we proberen op de juiste momenten passend in te grijpen.
Ik vind off-topic zélden storend.
Bannen daarvoor vaak wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind offtopic alleen storend als het op pesterijen uitloopt. Voor de rest... pfff. Ooit iemand irl 'Offtopic!!' horen brullen?

Zo gaan gesprekken nou eenmaal.
Such fun!1
MarindaH schreef:
23-11-2019 14:07
Ik vind offtopic alleen storend als het op pesterijen uitloopt. Voor de rest... pfff. Ooit iemand irl 'Offtopic!!' horen brullen?

Zo gaan gesprekken nou eenmaal.

Niet? Doe ik altijd als de reacties me niet aanstaan.

Goh.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vind ik staffen op een forum treurig voor een volwassene.
Such fun!1
Offtopic lijkt me vooral een heel natuurlijk verschijnsel. In een gesprek beland je nou eenmaal regelmatig op een zijpaadje dat ook best heel interessant kan zijn, en waarom zou dat op een forum dan niet kunnen.

Ook gegiebel over een enorme spelfout in een OP is heel menselijk. Als ik op mijn werk iets wil vertellen en na drie woorden laat ik een luidruchtige scheet zal men ook primair reageren op de scheet en niet op mijn verhaal, dat vindt iedereen vanzelfsprekend maar als zoiets op een forum gebeurt is het ineens een halve doodzonde.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Tampon." is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
23-11-2019 16:21
Het topic "Tampon." is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik was het topic net aan het lezen, omdat ik ook altijd ruzie heb met tampons.

Kan ik een nieuw tampon-topic openen?
ModeratorViva schreef:
23-11-2019 16:21
Het topic "Tampon." is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

De trol heeft het toch zo'n 300 posts en 8 ongesteldheden volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Het topic Zwarte Pieten discussie is verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Marana schreef:
23-11-2019 13:54
Dank voor je reactie.

Besef je dat er maar 1 persoon een off-topic bericht staft, met het huidige stafsysteem? Het overgrote deel van de forummers heeft geen problemen met off-topic gaan en denkt er niet eens aan om dat te staffen.

Aangezien jullie alleen reageren op dat ene bericht dat gestaft is, krijgt 1 persoon een waarschuwing/ban, terwijl in hetzelfde topic een heleboel andere forummers minstens net zo off-topic reageren. In het geval van Silvershadow had ze in diezelfde post naast de off-topic-opmerking ook nog een on-topic-opmerking.
Dank Marana, precies daarom ben ik er ook zo geïrriteerd door. Want ik had OOK on-topic gereageerd.

Dank Mods voor de toelichting. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen/willen doen.
Graag anonimiseren. Dank u alvast :rose:
Hee mods, ik heb een topic geopend over daten maar krijg het idee dat een paar mensen daar hun gram komen halen voor toen ik een keer gifjes had gepost in een klaagtopic. Ik heb er niks aan zo, het is alles off topic en op de man. Mag het dicht?
Kom op Murr, niet zo snel opgeven. Het is een hartstikke leuk topic. Negeer die zeikerds gewoon.
Okee laat maar! Ik dacht even dat ik gepest werd.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-11-2019 22:05
Okee laat maar! Ik dacht even dat ik gepest werd.
Door je post hier is je HRS geactiveerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven