Damn...koud in Augustus!
zondag 29 augustus 2010 om 13:55
Men schrijven 29 Augustus 2010...
Opgekruld op de bank, joggingpak aan, met lekkere dikke sokken, en een longsleeve onder m'n trui.
Nip ik langzaam de hete koffie op...zo heet dat ik het kopje maar even op tafel zet om af te koelen, gelijk sta ik op, de verwarming aanzetten...want het is KOUD!!!
En ik maar denken, na al die sneeuw en kou zouden we een heerlijke zomer krijgen, even snel de tuin in kijkend stel ik vast dat die er nog geen zomer zo troosteloos bij heeft gestaan.
De temperatuur meter buiten geeft 11graden aan...No way!!!
En ik ben niet de enige die het koud heeft, de kat ook..die is onder de vensterbank OP!! de warmwordende radiator gaan liggen.
Normaal BBQ-en wij in de zomer 1 keer per week...vanavond eten we stampot zuurkool, met spekjes, U-worst en als toetje warme griesmeelpap met bessensap.
Ik heb het koud...misschien toch de verwarming nog maar een keer aantikken?
En hoe vergaat het jullie op deze zondag?
Opgekruld op de bank, joggingpak aan, met lekkere dikke sokken, en een longsleeve onder m'n trui.
Nip ik langzaam de hete koffie op...zo heet dat ik het kopje maar even op tafel zet om af te koelen, gelijk sta ik op, de verwarming aanzetten...want het is KOUD!!!
En ik maar denken, na al die sneeuw en kou zouden we een heerlijke zomer krijgen, even snel de tuin in kijkend stel ik vast dat die er nog geen zomer zo troosteloos bij heeft gestaan.
De temperatuur meter buiten geeft 11graden aan...No way!!!
En ik ben niet de enige die het koud heeft, de kat ook..die is onder de vensterbank OP!! de warmwordende radiator gaan liggen.
Normaal BBQ-en wij in de zomer 1 keer per week...vanavond eten we stampot zuurkool, met spekjes, U-worst en als toetje warme griesmeelpap met bessensap.
Ik heb het koud...misschien toch de verwarming nog maar een keer aantikken?
En hoe vergaat het jullie op deze zondag?
zondag 29 augustus 2010 om 14:11
Arme Roque.. denk je niet dat prachtig mooi, stralend zonnig weer waar iedereen met een vrolijk gezicht mee langs loopt je nog niet rotter zou voelen?
Maar dit rotweer zonder liefdesverdriet vind ik niet echt vervelend.
Ik hoef niks vandaag, ik ga zo douchen, trek mijn joggingbroek aan en een sweater, blijf op de bank met een boek vanmiddag, of nog beter: ik zet een luisterboek aan, de waxines een wierookje en pak mijn haakwerk.
Maar vanochtend wilde ik er nog niet aan, om de verwarming aan te zetten.
Maar dit rotweer zonder liefdesverdriet vind ik niet echt vervelend.
Ik hoef niks vandaag, ik ga zo douchen, trek mijn joggingbroek aan en een sweater, blijf op de bank met een boek vanmiddag, of nog beter: ik zet een luisterboek aan, de waxines een wierookje en pak mijn haakwerk.
Maar vanochtend wilde ik er nog niet aan, om de verwarming aan te zetten.
zondag 29 augustus 2010 om 14:13
@Madhe...
ja sporten is eigenlijk wel een goed idee, ik ga alleen altijd na het sporten lekker even de sauna en Hammam in...maar heb eergister een Tattoo laten zetten dus dat mag niet.
En als ik niet naar de sauna ga na het sporten wordt ik altijd zo gaar(je zou eerder denken dat dat na de sauna zou zijn )
ja sporten is eigenlijk wel een goed idee, ik ga alleen altijd na het sporten lekker even de sauna en Hammam in...maar heb eergister een Tattoo laten zetten dus dat mag niet.
En als ik niet naar de sauna ga na het sporten wordt ik altijd zo gaar(je zou eerder denken dat dat na de sauna zou zijn )
zondag 29 augustus 2010 om 14:14
quote:binkie14 schreef op 29 augustus 2010 @ 14:06:
Hier maar 17 graden in huis.
Wat hebben de meesten van jullie, allemaal lekkere warme huizen.!
Hier ook 17 graden in huis. Raar om te lezen dat het bij anderen veel warmer is.
Op zich heb ik geen problemen met de herfst, lekker wandelen, mooie bossen, maar hij begint dit jaar wel heel erg vroeg. Had graag nog wat lange(re) fietstochten gemaakt en op terras gezeten, gezwommen etc. Helaas....
Hier maar 17 graden in huis.
Wat hebben de meesten van jullie, allemaal lekkere warme huizen.!
Hier ook 17 graden in huis. Raar om te lezen dat het bij anderen veel warmer is.
Op zich heb ik geen problemen met de herfst, lekker wandelen, mooie bossen, maar hij begint dit jaar wel heel erg vroeg. Had graag nog wat lange(re) fietstochten gemaakt en op terras gezeten, gezwommen etc. Helaas....
zondag 29 augustus 2010 om 14:17
quote:LadyLoveBug schreef op 29 augustus 2010 @ 13:55:
En ik maar denken, na al die sneeuw en kou zouden we een heerlijke zomer krijgen, even snel de tuin in kijkend stel ik vast dat die er nog geen zomer zo troosteloos bij heeft gestaan.
De temperatuur meter buiten geeft 11graden aan...No way!!!
Volgens mij hebben we al een behoorlijk hete zomer achter de rug hoor. Dus die heerlijke zomer is er echt wel al geweest, ben je die al zo snel weer vergeten?
En ik maar denken, na al die sneeuw en kou zouden we een heerlijke zomer krijgen, even snel de tuin in kijkend stel ik vast dat die er nog geen zomer zo troosteloos bij heeft gestaan.
De temperatuur meter buiten geeft 11graden aan...No way!!!
Volgens mij hebben we al een behoorlijk hete zomer achter de rug hoor. Dus die heerlijke zomer is er echt wel al geweest, ben je die al zo snel weer vergeten?
zondag 29 augustus 2010 om 14:18
Hier ook een koukleum! Ik werd zelfs vannacht wakker van de kou. Overal kramp omdat ik zo opgekruld lag te rillen onder mijn zomerdekbedje. Uit bed gegaan, het raam dicht gedaan, sokken aangetrokken en een longsleeve over het nachthemdje... Daarna ging het beter, maar ik vind het belachelijk in deze tijd van het jaar!
zondag 29 augustus 2010 om 14:20
Gisteren verregend met mijn dochters en vanochtend tijdens een ochtendwandelingetje weer verregend met mijn dochtes. Erg.. nee hoor. Lekker in de plassen stampen met de regenlaarzen aan en mutsen op. Thuis lekkere droge kleren aan en we kunnen er weer tegen.
De temperatuur binnen is 22 graden. Prima dus.
Maar goed. De verwachten hete zomer is uitgebleven. We kunnen natuurlijk nog een prachtige nazomer krijgen. We geven de moed niet op. Ik houd van de herfst vindt het echt heerlijk hoor, maar het hoeft nu nog niet te beginnen. Dan duurt het winterseizoen wel erg lang.
De temperatuur binnen is 22 graden. Prima dus.
Maar goed. De verwachten hete zomer is uitgebleven. We kunnen natuurlijk nog een prachtige nazomer krijgen. We geven de moed niet op. Ik houd van de herfst vindt het echt heerlijk hoor, maar het hoeft nu nog niet te beginnen. Dan duurt het winterseizoen wel erg lang.
zondag 29 augustus 2010 om 14:20
Ik woon op de hoogste verdieping het is hier niet koud, maar als het wel koud is kan ik de verwarming nog niet aanzetten, heb blokverwarming en die gaat pas aan over een maand of 2 maar vorig jaar had ik hem ook nog niet nodig in oktober. Verders had ik het van de week wel kouwig beetje ziekjes, ik heb gewoon een lekkere kruik gepakt en een cognaq wel 2 en een boekje erbij heerlijk warm met kruikje en lekker als een roos geslapen.
Ik leg mij erbij neer dat het hopeloos is ik heb veel kleding nog met kaartje eraan allemaal leuk zomerspul maar helaas
Wel krijg ik van dieverse kanten te horen dat we een mooie nazomer kirjgen ? dus tja... wie weet ...
sterkte met je kou.
Oja, mijn hamster ligt ook wat meer in haar cottenbedding-watjes spul en is wat minder te zien nu.
Ik leg mij erbij neer dat het hopeloos is ik heb veel kleding nog met kaartje eraan allemaal leuk zomerspul maar helaas
Wel krijg ik van dieverse kanten te horen dat we een mooie nazomer kirjgen ? dus tja... wie weet ...
sterkte met je kou.
Oja, mijn hamster ligt ook wat meer in haar cottenbedding-watjes spul en is wat minder te zien nu.
zondag 29 augustus 2010 om 14:21
Ik vind het echt een vreselijke zondag....en dan te bedenken dat het nog 8, 9 of mischien wel 10 maanden kan duren voor we weer echt lekker weer krijgen. Echt depri word ik daarvan. Ik wil barbecuen en lekker tot laat in een T-shirtje buiten zitten, overdag buiten zwemmen en in de zon zitten. De kachel gaat nog net niet aan, maar ik heb mijn wintertrui alweer aan. Ik ben best blij dat ik in Nederland woon, maar dat kutweer...
zondag 29 augustus 2010 om 14:21
quote:_discovery_ schreef op 29 augustus 2010 @ 14:17:
[...]
Volgens mij hebben we al een behoorlijk hete zomer achter de rug hoor. Dus die heerlijke zomer is er echt wel al geweest, ben je die al zo snel weer vergeten?Nou.. valt tegen hoor. Het is 4 weken prachtig warm en zonnig geweest. Daarvoor en daarna hebben we niet echt heerlijk zomerweer gehad hoor.
[...]
Volgens mij hebben we al een behoorlijk hete zomer achter de rug hoor. Dus die heerlijke zomer is er echt wel al geweest, ben je die al zo snel weer vergeten?Nou.. valt tegen hoor. Het is 4 weken prachtig warm en zonnig geweest. Daarvoor en daarna hebben we niet echt heerlijk zomerweer gehad hoor.
zondag 29 augustus 2010 om 14:22
[quote]Perel schreef op 29 augustus 2010 @ 14:11:
Arme Roque.. denk je niet dat prachtig mooi, stralend zonnig weer waar iedereen met een vrolijk gezicht mee langs loopt je nog niet rotter zou voelen?
Nou weet je ik irriteer me kapot aan mijn moeder en haar vriend nu. Die telkens zo klef zijn, daar word ik echt letterlijk misselijk en sjagrijnig van. Ben ook blij dat ik op vakantie ga 20 september, even lekker 14 dagen naar spanje toe.
Gisteravond was er hier een dorpsfeest waar ik eigenlijk met mijn ex vriend heen zou gaan maar ik ben nu met mijn moeder en haar vriend gegaan. Vond het vreselijk, was 5e wiel aan de wagen en voelde me echt heel onzichtbaar. Het was ook koud en nat.
Ik heb veel bekenden hier in mijn dorp maar niemand leek me te zien van al die mensen, dat geeft je dan helemaal het gevoel dat je compleet alleen bent.
Arme Roque.. denk je niet dat prachtig mooi, stralend zonnig weer waar iedereen met een vrolijk gezicht mee langs loopt je nog niet rotter zou voelen?
Nou weet je ik irriteer me kapot aan mijn moeder en haar vriend nu. Die telkens zo klef zijn, daar word ik echt letterlijk misselijk en sjagrijnig van. Ben ook blij dat ik op vakantie ga 20 september, even lekker 14 dagen naar spanje toe.
Gisteravond was er hier een dorpsfeest waar ik eigenlijk met mijn ex vriend heen zou gaan maar ik ben nu met mijn moeder en haar vriend gegaan. Vond het vreselijk, was 5e wiel aan de wagen en voelde me echt heel onzichtbaar. Het was ook koud en nat.
Ik heb veel bekenden hier in mijn dorp maar niemand leek me te zien van al die mensen, dat geeft je dan helemaal het gevoel dat je compleet alleen bent.
zondag 29 augustus 2010 om 14:23
zondag 29 augustus 2010 om 14:23
Heb het is koud takkeweer!
Vrijdag winetrjas en winterschoenen gekocht.
Gisteren de hele dag buiten geweest en bijna aan de straatstenen vast gevroren.
Was deze week in het tuincentrum overal al mos, sierfruit, pompoenen en kalebassen. Kortom hersft! En vriend en ik hebben nu zomervakantie.
Jammer de bammer hoor!
Vrijdag winetrjas en winterschoenen gekocht.
Gisteren de hele dag buiten geweest en bijna aan de straatstenen vast gevroren.
Was deze week in het tuincentrum overal al mos, sierfruit, pompoenen en kalebassen. Kortom hersft! En vriend en ik hebben nu zomervakantie.
Jammer de bammer hoor!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
zondag 29 augustus 2010 om 14:26
zondag 29 augustus 2010 om 14:31
Ach ja, vier weken mooi weer, maar wel bloedheet toen. Toen zaten er waarschijnlijk mensen te 'zeuren' dat het zo heet was dat je eigenlijk niks meer kon doen.
Ben altijd een beetje allergisch voor dit soort topics, voor veel Nederlanders is het weer eigenlijk nooit goed. En september en oktober kunnen nog hele mooie maanden worden hoor.
Ik zal zelf vast antwoord geven dat ik ook niet moet reageren als ik allergisch ben voor dit soort topics, maar probeerde de boel een beetje te relativeren.
Ben altijd een beetje allergisch voor dit soort topics, voor veel Nederlanders is het weer eigenlijk nooit goed. En september en oktober kunnen nog hele mooie maanden worden hoor.
Ik zal zelf vast antwoord geven dat ik ook niet moet reageren als ik allergisch ben voor dit soort topics, maar probeerde de boel een beetje te relativeren.