De do's en dont's van een Viva-newbie

24-06-2008 17:23 381 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.

Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:

1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...

2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !

Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:

Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!

Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...

Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
quote:sweety32 schreef op 31 juli 2008 @ 13:11:

Het is natuurlijk heel mooi dat als je irl niet populair bent je dan hier te laten gelden....... (zucht)

Heb ik idd ook al eens gedacht ja!

Ben benieuwd of het mentale plaatje dat ik bij sommige mensen heb klopt!

Maar hier is al eens eerder een topic over geopend en dat is not done
quote:eve76 schreef op 31 juli 2008 @ 14:54:

heeft een klapstoeltje gepakt om te zien hoe t afloopt tussen Goldielocks en JosefientjePas maar op dat je geen houten reet krijgt van op dat klapstoeltje te zitten Eve , want zoals je hebt kunnen le-zen staat J vanaf vanmiddag bij mij in de negeerstand.
Pssst, Tip:

Er is zojuist behoorlijk gereld in de visvijver op de sekspijler.
quote:Lad schreef op 31 juli 2008 @ 13:00:

[...]

Nee. Gelukkig niet. Ik hoorde tot de 'populairen' en wierp me juist op als beschermer van de kinderen die gepest werden. Daar zijn harde klappen bij gevallen, maar ik wed dat een paar pestkoppen op ons schoolplein dankzij mij zijn gestopt met pesten. Ik ben zelf nooit gepest.Ach ja...aanval is de beste verdediging, vandaar. Ook typisch dat je vroeger populair zou zijn geweest, er zijn er inderdaad altijd een paar bij die niet doorhebben dat de schooltijd voorbij is en dat ze niet langer de dienst uitmaken.
quote:minny schreef op 31 juli 2008 @ 18:01:

Ach ja...aanval is de beste verdediging, vandaar.

Exact. 100% eens.

quote:Ook typisch dat je vroeger populair zou zijn geweest, er zijn er inderdaad altijd een paar bij die niet doorhebben dat de schooltijd voorbij is en dat ze niet langer de dienst uitmaken.Deze snap ik niet helemaal (beetje cryptisch), maar als je bedoelt dat je lak moet hebben aan mensen die denken dat ze dienst uitmaken, dan ben ik het ook daarmee 100% eens.
quote:josefientje12 schreef op 31 juli 2008 @ 12:55:

[...]

Dank je tweeling, mag ik jou dan nu even in m'n armen sluiten, ik zit al een paar weken op het forum, dus ik weet niet of het mag, maar een spontane ingeving is wel gewenst toch.

Het is wel een beetje te warm om te knuffelen Josefien:-) Maar dank je wel.

En waarom denk je dat je langer op het forum moet zitten om te knuffelen, doe maar lekker spontaan hoor, zolang je mij maar niet ziet als een gevoelig typ of een nieuweling
.
quote:sweety32 schreef op 31 juli 2008 @ 13:11:

Open GEEN topics in een emotionele bui.

Zorg dat je bij de popies behoort (net als op school vroeger)

Gebruik alleen de woorden die zijn toegestaan door de oude garde.

en zo uren verder.....

Leuk he forummen ;-(En wie zijn de popies dan?
quote:nostradame schreef op 24 juni 2008 @ 21:07:

Mijn observatie van de Vivaforum-biotoop is als volgt:

De Vivaformummers zijn in diverse typen onder te verdelen, waarvan de volgende 2 het meest opvallen:

Type 1 kenmerkt zich door nicks als "Mamavanyaraenwesley1979", "misssweetladygirl" en "verdrietingenwanhopigenonzekermeisje".

Ze praten in topics als "voor het eggie klussen met me hubbie" over NOD, ongi en vage zwangerschapsverschijnselen, "ik heb ruzie met me vriend omdat ik al 3 weken diarree heb en een rare rode uitslag is dit normaal of stel ik me aan wat zou jij doen?", "HEEEEELLLPPP moet ik hem wel of niet sms'en", "Ik moet morgen naar Amsterdam, hoe laat gaat de trein?" en "Wat bedoeld me vriend hiermee?".

Type 2 is de onafhankelijke vrolijke kritische zelfbewuste zelfstandige slimme stoere lieve knappe kattige rechtvaardige maatschappelijk geëngageerde vrouw-van-de-wereld. Je zult ze zelden tot nooit betrappen op truttigheid (tenzij hoogstnoodzakelijk en vooraf gemarkeerd met een "Andijvie!"-waarschuwing), afhankelijkheid, spelfouten (mocht dit onverhoopt toch gebeuren, dan zal zij zich hiervoor excuseren met "Sorry, spelvaut", mosterd-na-de-maaltijd ("Eensch met X" roepen mag wel, een afbeelding van een fles mosterd posten mag ook), onrechtvaardigheid, laven, loerpoppen en lidmaatschap van de Nick & Simon fanclub, ongemanierdheid (tenzij dit haar imago als stoere verheven supervrouw onderschrijft), ongastvrijheid, domheid, googlebare vragen, zuinigheid, kringetjesverjaardagen, oproepjes, genuanceerdheid en bescheiden meningen.

Allergisch als Type 2 is voor de gedragingen van Type 1, zal Type 2 waar nodig de rol aannemen van forumpolitie en Type 1 streng en dwingend wijzen op spelfouten, gebrek aan interpunctie, domme vragen, oproepjes en al die andere onhebbelijkheden, indien nodig Google, haar glazen bol, haar forumvriendinnen en een pot mosterd hanterend. Zij schuwt hierbij geen rel.

Type 1 op haar beurt reageert hierop met "ik heb dyslectie", het deleten van haar openingspost, "Ach je bent gewoon jaloers dat ik hooggevoelig ben/ mijn schaamlippen heb laten verkleinen/naar de Toppers in Concert ben geweest", "Dat vroeg ik niet" en/of het verzoek bij de angel om het topic weg te halen.

Ondanks dat, of eigenlijk juist omdat Type 2 zich verheven voelt boven Type 1, zou Type 2 echter beslist niet zonder Type 1 kunnen leven.

En ik, als hoofdzakelijk-meelezer, zou geen van beiden willen missen Enorme mosterd, maar
Dat zeg ik....
heeft een houten reet van al dat vruchteloos zitten wachten op een kapstoeltje.....zucht en pakt haar klapstoeltje weer in.
quote:kusunum schreef op 31 juli 2008 @ 12:41:

Dus gewoon lekker posten en TO's openen als jij daar behoefte aan hebt, er komt vanzelf een reactie op.Hmm, klinkt interessant: TO's openen, mag ik daar ook een klapstoel voor neerzetten?
aah eve zet haar klapstoeltje weer neer, naast die van laura.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen?? TO's openen, lijkt me nogal een lastige bedoeling
Nog een don't: gij zult geen openingspost afsluiten met 'graag alleen serieuze reacties'. Da's namelijk vragen om problemen
quote:Dhelia schreef op 06 augustus 2008 @ 09:28:

Nog een don't: gij zult geen openingspost afsluiten met 'graag alleen serieuze reacties'. Da's namelijk vragen om problemen En vergeet niet bij de vreemdgaan topics afsluiten dat je niet wilt horen hoe fout het is want dat weet je wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Up voor nieuwe aanwinst
wat een gelul allemaal, ik lees al lange tijd mee, en de oude garde en hun waanbeeld de regels te mogen hanteren negeer ik meestal maar gewoon. ook het feit dat mensen het belangrijk vinden om me op spelfouten te wijzen of types die een topic om zeep helpen door een boerenlul opmerking te plaatsen of ineens "hey NICK, wat leuk jij hier, gaan we nog koffie drinken?". ik heb alleen respect voor de angels en de rest hier heeft mij niet te vertellen hoe ik wat dan ook moet omschrijven.

ik vind het viva forum een prachtig medium en ik hoop dat het een open en anarchistische vrijplaats blijft voor meningen idëen en uitingen. voor iedereen dus.
lievebees, ik denk dat dit topic een beetje "grappig" bedoeld is, zeker niet om jou

de wet voor te schrijven .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Nou, ik ben ook nieuw en ik trek me gene fuck aan van wat er zoal 'normaal'of 'niet normaal'wordt gevonden. Heeeeeel sommige mensen vind ik leuk, de meeste anderen zijn mutsen en sommigen zijn eh, een beetje vreemd.

De typische incrowdhumor met klapstoeltjes en mosterdpotten kan ik wel waarderen net als de wat meer sarcastische, down to earth types zoals meds.

Uiteraard heb ik als newbe het recht niet, maar toch ene paar grote ergernissen van mij:

-bijna het hele kinderforum, het lijkt wel alsof niemand nog gewoon neukt, een baby of kind krijgt, daar normaal mee omgaat, er niet over zeikt, het geen 'beeb', 'wondertje' of 'verkleinwoordjevaneigennnick' noemt, er geen nieuwetijdskind/adhd-er/pddnosser/dyslect/hoogsensitiever/lijder van allergie voor gluten/melk/fietstassen of asperger van maakt, en niet denkt dat zijzelf en de beeb subiet DOODgaan van een scheiding langer dan 30 minuten/stoppen met borstvoeden voor 23 maanden/een streng woordje van oma/een keertje 'nee'zeggen/buitenshuis werken door mams/in wondertjes bijzijn een glas wijn drinken/beeb naast mobiel leggen.

In de actualiteiten pijler zeggen: ík ben dus absoluut niet racistisch en mijn beste vriendin/oma/collega/hamster is marokkaans/neger/allochtoon, MAAR...*racistische opmerking*

en inderdaad alle vieze symptomen van gore uitscheiding tot stinkende navelpulk, please...

Maargoed, ik maak me vast op flagrante wijze schuldig aan newbie zonden..
oja, en (ben op dreef) noem de dingen bij de NAAM, iemand hierboven mij zei dat al en daar ben ik het ZO mee eens(ch)!

ongi, de gyn, geinige eufemismen voor vagina en/of anus (de achterdeur..brrrr)

en ook heel (heul?) storend: mensen die denken dat flutdetectiefjes, chicklit en de da vinci code enzo literatuur zijn....NEE! ook bridget jones niet, en ook niks van saskia noort..
Ha ha ha

mee eens
en als je gewoon in het zwart schrijft dan is het tenminste leesbaar...

Ook eensch es eens
quote:RosieRo schreef op 21 augustus 2008 @ 12:05:

oja, en (ben op dreef) noem de dingen bij de NAAM, iemand hierboven mij zei dat al en daar ben ik het ZO mee eens(ch)!

ongi, de gyn, geinige eufemismen voor vagina en/of anus (de achterdeur..brrrr)

en ook heel (heul?) storend: mensen die denken dat flutdetectiefjes, chicklit en de da vinci code enzo literatuur zijn....NEE! ook bridget jones niet, en ook niks van saskia noort..

eensch!

RosieRo laten we een revolutie starten om als 'newbies' dit forum eens een beetje te gaan upgraden!
Niet geheel eensch met wat je schrijft, maar gelukkig hoef ook ik me geen ene fuck van jouw mening over normaal of niet normaal aan te trekken
Ongi gyn e.d. vind ik trouwens net zo kots als uni en stufi....brrrr...
quote:minny schreef op 21 augustus 2008 @ 14:41:

Niet geheel eensch met wat je schrijft, maar gelukkig hoef ook ik me geen ene fuck van jouw mening over normaal of niet normaal aan te trekken Zal hier meteen even een intellectuele slag slaan ; wat verstaan we onder 'normaal', waar ligt de grens, wat is toelaatbaar, wanneer kun je jezelf onder de abnormalen scharen?
PS. minny; waar is het topic van dominant black gebleven??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven