De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 25 april 2017 @ 13:45:

[...]

Was een beetje voor mijn tijd maar Sebastién was het jongetje en Belle een lieve grote Pyreneese berghond, ik ben wel blij dat dit voor mijn tijd was want het was een erg zielig verhaal. Ik moest ook al huilen bij Alleen op de wereld

Van Alleen op de Wereld kon ik niet slapen. Vond het zó zielig!

Nog steeds zijn zielige films en boeken niet aan mij besteed. Bij La Vita e Bella huil ik zakdoeken vol, ook al vind ik het een prachtige film. Of bij het lezen van The Boy in the Striped Pijama. Daar kan ik niet tegen.

Geef mij maar een spannende thriller!
Oef, er komen nu heel veel series voorbij die ik niet ken, ver voor mijn tijd.

En even over dat lichaamshaar dat weer terugkomt, ik vind toch wel dat mannen wel een lekker vachtje op hun borst mogen hebben. En verder heb ik ook geen moeite met lichaamshaar bij mannen. Maar bij vrouwen... ik zelf zou het zeker niet welig laten tieren. Dat dan weer niet, moet er niet aan denken , zo'n bos javaanse jongens ...bah.
quote:RockOla schreef op 25 april 2017 @ 14:16:

En even over dat lichaamshaar dat weer terugkomt, ik vind toch wel dat mannen wel een lekker vachtje op hun borst mogen hebben. En verder heb ik ook geen moeite met lichaamshaar bij mannen. Maar bij vrouwen... ik zelf zou het zeker niet welig laten tieren. Dat dan weer niet, moet er niet aan denken , zo'n bos javaanse jongens ...bah.

Hahahahah Nou ik ook niet. Heb al jaren een soort van streepje en voor de rest alles kaal.

Maar zag ook behaarde dames benen . Uiteraard ieder zijn/haar meug. Maar ik kan het zelf niet mooi vinden.

Voor de rest ja een gewone behaarde mannen borst heb ik ook geen moeite mee.

quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 10:31:

Tv's....

Ook zoiets.

Dat je echt op moest staan om 'm op een ander net te zetten.

En er waren twee netten.

Er was heel vaak helemaal niks en anders ook vaak zat stomme dingen.

Jezelf vermaken was toen een heel ander verhaal.Wij hadden ook nog België erbij. Met nonkel Bob en tante Terry bij. en Tijl Uilenspiegel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wauw, België kwam er bij ons pas in 1980 of zo bij. Of nou ja, geen idee eigenlijk.

Maar in ieder geval zat ik al ruim op de middelbare school.
quote:leclair schreef op 25 april 2017 @ 14:36:

[...]

Hahahahah Nou ik ook niet. Heb al jaren een soort van streepje en voor de rest alles kaal.

Maar zag ook behaarde dames benen . Uiteraard ieder zijn/haar meug. Maar ik kan het zelf niet mooi vinden.

Voor de rest ja een gewone behaarde mannen borst heb ik ook geen moeite mee.

Ik ben niet erg behaard. Hoef niet veel bij te houden

Ik kijk liever niet tegen vochtig okselhaar aan als in in bus of tram zit. Als iemand naast me staat en ik zit, zijn die precies op ooghoogte.
In de jaren '70 kregen we er Belgie en Duitsland bij.

Pas in de jaren '80 ook de BBC. Daar ben ik nog steeds heel blij mee.
quote:RockOla schreef op 25 april 2017 @ 14:16:

En even over dat lichaamshaar dat weer terugkomt, ik vind toch wel dat mannen wel een lekker vachtje op hun borst mogen hebben. En verder heb ik ook geen moeite met lichaamshaar bij mannen. Maar bij vrouwen... ik zelf zou het zeker niet welig laten tieren. Dat dan weer niet, moet er niet aan denken , zo'n bos javaanse jongens ...bah.volgens mij zie ik er veel van na mijn tijd
Tvp ook al ben ik van 82
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 15:10:

Wauw, België kwam er bij ons pas in 1980 of zo bij. Of nou ja, geen idee eigenlijk.

Maar in ieder geval zat ik al ruim op de middelbare school.Dat heb je als je in een grensprovincie (Noord Brabant) woont
quote:amarna schreef op 25 april 2017 @ 15:17:

In de jaren '70 kregen we er Belgie en Duitsland bij.

Pas in de jaren '80 ook de BBC. Daar ben ik nog steeds heel blij mee.Kregen we uit GB ook maar Channel 4 en zo. En nog veel meer BBC's.
quote:amarna schreef op 25 april 2017 @ 13:53:

[...]

Nog steeds zijn zielige films en boeken niet aan mij besteed. Bij La Vita e Bella huil ik zakdoeken vol, ook al vind ik het een prachtige film. Of bij het lezen van The Boy in the Striped Pijama. Daar kan ik niet tegen.

Geef mij maar een spannende thriller!Oh ja, geef mij ook maar een spannende thriller!
quote:leclair schreef op 25 april 2017 @ 11:08:

[...]

Hahahah Eleonora , je bent niet de enige hoor, mij zegt het ook helemaal niets.

Maar dat kan ook komen, omdat niet overal naar gekeken werd.

In de 60er jaren was ik nog erg jong. Weet alleen nog de onzichtbare man, Ed het sprekende paard.

en later op zondagmiddag "de bosbrigadiers, Rintintin. Lassie, flipper en skippy

Later mocht ik ook kijken naar een serie die zich in de bergen afspeelde met een sint Bernard hond en een kleine jongen. Hoe die heette weet ik niet meer. Was dat niet de Franse serie Sebastien?
quote:nlies schreef op 25 april 2017 @ 15:08:

[...]

Wij hadden ook nog België erbij. Met nonkel Bob en tante Terry bij. en Tijl Uilenspiegel.En Kraakje, de eekhoorn!
quote:amarna schreef op 25 april 2017 @ 12:00:

Mr. Ed ken ik alleen van horen zeggen, evenals Rintintin.

Wel weet ik nog Flipper en Daktari.

Wie kent nog het kinderprogramma: "De kijkkastman"? Met Ricky en Slingertje, Gompie en zijn vriendjes?Mr. Ed weet ik ook nog hoor "a horse is a horse, ofcourse, ofcourse, and no-one can talk to a horse ofcourse, his name is mister Eeeeeeed
quote:queenfan25 schreef op 25 april 2017 @ 15:21:

Tvp ook al ben ik van 82 Welkom hoor!
quote:mary57 schreef op 25 april 2017 @ 11:28:

[...]

Jaaaa, die laatste serie herinner ik me nog, het was een meisje met een Sint Bernhardhond die Bootsman heette. https://www.waarkeekjijvr ... zeekraaibaai-de-1972-1973Nee je gooit er 2 door elkaar. Bootsman was een st. Bernardhond in een zweedse jeugdserie. Dat meisje zei altij "Pelle, wis tu waha?"
quote:herfstappeltaart schreef op 25 april 2017 @ 18:55:

[...]

Nee je gooit er 2 door elkaar. Bootsman was een st. Bernardhond in een zweedse jeugdserie. Dat meisje zei altij "Pelle, wis tu waha?"

Samen op het eiland Zeekraai, was een boek van Astrid Lindgren.

Ik verslond haar boeken, De gebroeders Leeuwenhart, Mio mijn Mio, de Bolderburenserie.
Pluk de dag
quote:queenfan25 schreef op 25 april 2017 @ 15:21:

Tvp ook al ben ik van 82

Kuukie

Maar toch welkom.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Macoti schreef op 25 april 2017 @ 22:11:

[...]

Samen op het eiland Zeekraai, was een boek van Astrid Lindgren.

Ik verslond haar boeken, De gebroeders Leeuwenhart, Mio mijn Mio, de Bolderburenserie.En Ronja de roversdochter! Mijn favoriet.
Belgse tv. Ik mag het eigenlijk niet zeggen want er lezen waarschijnlijk ook Vlamingen mee, maar wij moesten vaak lachen om het weerbericht; dan waren weer ergens "rijmplekkken" En de ondertiteling was ook leuk. Keek je naar Dallas en dan zei Sue-Ellen; "Oh JR, ik ben me zo aan het verkneukelen."

Speaking of J.R., de verpersoonlijking van de evil zakenman

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:nlies schreef op 25 april 2017 @ 15:08:

[...]

Wij hadden ook nog België erbij. Met nonkel Bob en tante Terry bij. en Tijl Uilenspiegel.Ja! Nonkel Bob, Tante Terry en natuurlijk Kraakje!
quote:Moemoe64 schreef op 25 april 2017 @ 23:06:

[...]

Ja! Nonkel Bob, Tante Terry en natuurlijk Kraakje!Ik zit al de hele dag met de vrolijke vrienden in mijn hoofd
quote:amarna schreef op 25 april 2017 @ 13:53:

[...]

Geef mij maar een spannende thriller!

Ik heb tranen met tuiten gehuild van het boek 'alleen op de wereld' van Hector malot. Ik was toen een jaar of 11-12.

Ik ben inmiddels 53 oeps! Mag ik hier meeschrijven?
quote:nlies schreef op 25 april 2017 @ 23:10:

[...]

Ik zit al de hele dag met de vrolijke vrienden in mijn hoofd

Vrolijke, vrolijke vrie-hien-den. Vrolijke vrienden da-hat zijn wij. Leuk!!

Nonkel Bob met die gitaar, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven