De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Ik kan me ineens mijn korte broek van badstof herinneren.

Echt van die handdoekstof.

Hadden meer meisjes.

Ik had een rode.
Ja, ik had een blauwe badstoffen korte broek met een koordje en een donkerblauw trainingspakje met twee rode sportstrepen. Mijn outfitjes voor zover ik me kan herinneren, vaak gecombineerd met een zelf gemaakte ketting van plastic kraaltjes. Ik was een coole jaren 70 kleuter.

Eind jaren 70 had ik een jas van een soort papier, heel gek. Kan iemand die nog herinneren want het was toen in de mode.
Ik zat in 1971 in de brugklas en wij hadden hele belachelijke korte blauwe pof-sportbroekjes voor de gymles op school. Echt, je liep voor joker
quote:Bobby-Pin schreef op 01 april 2017 @ 15:57:

Ja, ik had een blauwe badstoffen korte broek met een koordje en een donkerblauw trainingspakje met twee rode sportstrepen. Mijn outfitjes voor zover ik me kan herinneren, vaak gecombineerd met een zelf gemaakte ketting van plastic kraaltjes. Ik was een coole jaren 70 kleuter.

Eind jaren 70 had ik een jas van een soort papier, heel gek. Kan iemand die nog herinneren want het was toen in de mode.

Ja!

Weet ik nog!

Van die sportjacks waren dat toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 01 april 2017 @ 16:06:

[...]

Ja!

Weet ik nog!

Van die sportjacks waren dat toch?Check!!! Even op zoek naar een plaatje...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Zoiets:

O ja, die ja, ik weet ze nog.

Wat grappig, ik was ze helemaal vergeten.

Ik heb er nooit een gehad trouwens.

Zal wel te hip zijn geweest voor mijn ouders hahaha!
quote:herfstappeltaart schreef op 01 april 2017 @ 16:02:

Ik zat in 1971 in de brugklas en wij hadden hele belachelijke korte blauwe pof-sportbroekjes voor de gymles op school. Echt, je liep voor joker Ik zat tien jaar later in de brugklas en wij moesten van die strakke korte broekies aan, een soort boxers. Met een schoolshirt erop. De gymkleding werd aangemeten door de conciërge, die altijd zorgvuldig een maatje of twee te klein uitdeelde zodat hij zelf ook nog een beetje lol had van de ontluikende damesvormen.
quote:Vera8 schreef op 01 april 2017 @ 16:13:

Zoiets:

[afbeelding]Oh ja, ik had een witte met een rooie bies. Maar niet lang, want mijn moeder had hem per ongeluk in de kookwas gedaan en toen kwam ie eruit als een soort propje
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 april 2017 @ 16:32:

[...]

Ik zat tien jaar later in de brugklas en wij moesten van die strakke korte broekies aan, een soort boxers. Met een schoolshirt erop. Ze gymkleding werd aangemeten door de conciërge, die altijd zorgvuldig een maatje of twee te klein uitdeelde zodat hij zelf ook nog een beetje lol had van de ontluikende damesvormen.

Och gut ja, de verplichte sportpolo met het logo van de school erop. Je kon altijd precies zien welke moeder de was te heet deed.

Wat ook verplicht voor school moest worden aangeschaft:

Frans, Duits en Engels. Was nog best een uitgave.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 april 2017 @ 16:34:

[...]

Oh ja, ik had een witte met een rooie bies. Maar niet lang, want mijn moeder had hem per ongeluk in de kookwas gedaan en toen kwam ie eruit als een soort propje

Zat jij bij mij in de klas?
Om nog even over die kleding voort te borduren:

De kabeltrui
Mijn vader droeg dan vooral truien met een motief als deze:

quote:Vera8 schreef op 01 april 2017 @ 16:37:

[...]

Och gut ja, de verplichte sportpolo met het logo van de school erop. Je kon altijd precies zien welke moeder de was te heet deed.

Wat ook verplicht voor school moest worden aangeschaft:

[afbeelding]

Frans, Duits en Engels. Was nog best een uitgave.Oh daar hadden wij thuis helemaal geen geld voor joh. Ik heb het hele gym doorlopen zonder woordenboeken, alleen voor Latijn had ik er eentje: een jaren vijftig exemplaar van mijn oom. Was de leraar helemaal niet blij mee want het moest Wolters-Noordhoff druk huppeldepup wezen, maar toen ik ondanks mijn rare woordenboek een crack bleek in vertalen heeft ie het maar gelaten. Bovendien was ie wel gevoelig voor mijn argument dat het klassiek Latijn de laatste dertig jaar wel niet erg veranderd zou zijn
En zo'n soort jas heb ik ook nog wel gedragen:

quote:Eleonora-1 schreef op 01 april 2017 @ 14:05:

Kennen we de Tineke Show nog?

1,2,3,4,4,6,7,8,9 Tieieieineke!Ze telde op haar vingers tot 9, want aan 1 hand heeft ze er maar 4 (inclusief pink en duim).
quote:Vera8 schreef op 01 april 2017 @ 16:45:

[afbeelding]

Neeeee

Sorry
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 april 2017 @ 16:46:

[...]

Neeeee

Sorry Yep! Met exact deze schoenen.

quote:Eleonora-1 schreef op 01 april 2017 @ 16:06:

[...]

Ja!

Weet ik nog!

Van die sportjacks waren dat toch?

Ja, de voorloper van Gaastra!

Ik herinner me nu dat ik ook een mouwloos zomerjurkje van badstof had, wit met grote blauwe rozen en een rits met een grote ring er door, badstof was toen erg hipperdepip.

Kent iemand van jullie dan nog de tricot blouses met grote puntkragen, die waren echt foeilelijk, mannen droegen die en dan gecombineerd met een fout kapsel en bril met meekleurende glazen, brrrrrr van die Barend Servet ( van Fred Hache ) types, die had je toen veel en reden in Renauld 4 tjes.
Is er nog thee onder de muts?
Badstoffen jurkjes had iedereen eind jaren 60 begin 70.

En je liep op kleppers.
quote:yasmijn schreef op 01 april 2017 @ 17:04:

Is er nog thee onder de muts?Ga toch weg!!!!
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Vera8 schreef op 01 april 2017 @ 16:45:

[afbeelding]

Geweldig.

Salt & Peppa hebben die toch hip gemaakt of zo?

Of hadden de Dolly Dots zulke jassen ook al aan?
quote:Vera8 schreef op 01 april 2017 @ 16:55:

[...]

Yep! Met exact deze schoenen.

[afbeelding]

En beenwarmers.

Net als Doris D. and de Pins.
Toen we gingen samenwonen weigerde Lief ( 1963 , ik 1967)die onderzetters weg te gooien,

ze staan nu dus op tafel...

En die reclame tune van Wehkamp ... wat een nostalgie...wat een zalig topic
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven