De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Solomio schreef op 18 november 2016 @ 21:34:

[...]

Pak ik jou ook nog even op een taalfout, mijn dag kan niet meer stuk. Oeps
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige tijdschriften zat zo'n heel dun flexibel plastic singeltje. Die je dan weer op een gewoon singeltje moest leggen om hem af te kunnen spelen.

En van die verzamelplaatjes in de verpakking van de beschuit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:35:

Zuiver scheerwollen dekens Af en toe kom ik er nog eentje tegen, in de wasserij. Die sturen we dan heel zorgzaam naar de stomerij
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 21:35:

[...]

Ja, ik vrees dat Sanoma toch de beoogde doelgroep een beetje zal moeten wijzigen Daar snappen ze toch niks van. Hun doelgroep zit op de zwangertpijlert en die komen daar nooit af
Oma breidde op 4 naalden voor de hele familie sokken. Ik heb nog een paar in de kast liggen. Moeilijk aan te trekken was er zat natuurlijk geen elastiek in.

Ik sliep op de zolder.Berekoud : pyama, flannellen deken, 2 dekens en sprei.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 21:36:

[...]

Af en toe kom ik er nog eentje tegen, in de wasserij. Die sturen we dan heel zorgzaam naar de stomerij Je dient de grootst mogelijke voorzichtigheid te betrachten.
Sleutel lag gewoon buiten op het richeltje, zodat je als er niemand thuis was, toch naar binnen kon.

In het lavet onder de douche en in de winter brandde dan zo'n straalkacheltje.

Zonder een ouder, met vriendinnetjes lopen naar en van school.

Zwart -wit TV
quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 21:36:

Oma breidde op 4 naalden voor de hele familie sokken. Ik heb nog een paar in de kast liggen. Moeilijk aan te trekken was er zat natuurlijk geen elastiek in.

Ik sliep op de zolder.Berekoud : pyama, flannellen deken, 2 dekens en sprei.Mijn oma deed er een touwtje door.

Ik sliep op de zolder.Berekoud : pyama, flannellen deken, 2 dekens en sprei.Wat zegt Solo nou! Foei!
Het verhaal van kabouter Piggelmee op lp. Mijn moeder had ook zo'n mooie van Maarten en t witte paard. Zoveel geluisterd!
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:32:

Het doet mij trouwens deugd hoeveel generatiegenoten hier zijn.

Veel!
Come fly with me on a jetplane
De eeuwige zuinigheid! Je ging maar fietsen als je een vriendinnetje wat wilde vertellen, want bellen was veel te duur. De tv een uurtje aan, want kostte anders teveel stroom. De douche die koud werd (doordat beneden de warme kraan werd opengedraaid als einde-douchetijdteken) terwijl je net je haar in de shampoo had. Kliekjesavonden, want eten weggooien doe je niet. Afdankertjes dragen, want van nieuwe kleren konden er heel wat monden gevoed worden. Enzovoorts...
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 21:34:

mijn moeder naaide onze kleding zelf. Mochten we zelf de stof uitzoeken, wat een feest was datHier ook! En mijn oma breide de truien.
quote:Monday_Lisa schreef op 18 november 2016 @ 21:37:

Sleutel lag gewoon buiten op het richeltje, zodat je als er niemand thuis was, toch naar binnen kon.

In het lavet onder de douche en in de winter brandde dan zo'n straalkacheltje.

Zonder een ouder, met vriendinnetjes lopen naar en van school.

Zwart -wit TVEr hing een touwtje uit de brievenbus.
Gazeuse, zo'n gifgroen drankje met prik.

Op een rijtje dansen op een schoolfeest en later in de disco.

Bij oma een glas cassis en after eight.

Zo'n knalroze drankje als je ziek was, smaakte heel lekker (penicilline?)
Ik adviseer je een kat.

Ik sliep op de zolder.Berekoud : pyama, flannellen deken, 2 dekens en sprei.mijn oma stopte kapotte sokken, die trok ze dan over een beker heen. Moesten we dankbaar zijn, maar het zat natuurlijk ruk

Ik sliep op de zolder.Berekoud : pyama, flannellen deken, 2 dekens en sprei.Een sprei was ook een verplichting. Ik weet nog exact hoe die van mijn ouders eruit zag.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:30:

Slaapkamers waren in die jaren nooit verwarmd.

Lekker zelf je bed warm maken met je warme lichaam in een flanellen pyjama en dan heeeeel strak ingestopt worden door je moeder.

En een bed met dekens en lakens.

Ik had lakens met rozen er op.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 21:38:

De eeuwige zuinigheid! Je ging maar fietsen als je een vriendinnetje wat wilde vertellen, want bellen was veel te duur. De tv een uurtje aan, want kostte anders teveel stroom. De douche die koud werd (doordat beneden de warme kraan werd opengedraaid als einde-douchetijdteken) terwijl je net je haar in de shampoo had. Kliekjesavonden, want eten weggooien doe je niet. Afdankertjes dragen, want van nieuwe kleren konden er heel wat monden gevoed worden. Enzovoorts...Dat is toch prachtig!
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:38:

[...]

Er hing een touwtje uit de brievenbus.Ja!!
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 21:38:

[...]

mijn oma stopte kapotte sokken, die trok ze dan over een beker heen. Moesten we dankbaar zijn, maar het zat natuurlijk ruk
Dat je met de telefoon naar een nummer (008?) kon bellen om te horen hoe last het was. 'Bij de volgende piep is het...'

En een ander nummer was voor het weerbericht. En de Geinlijn, waar je dan een mop hoorde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:38:

[...]

Er hing een touwtje uit de brievenbus.Hier in de straat nog steeds.
Die sokken stoppen moest ik ook nog doen voor de sokken van mijn vader.
Mijn moeder had in mijn herinnering altijd een steenpuist op haar kont dus die woonde zowat in het lavet
Ik adviseer je een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven