De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Ik ben echt in een andere dimensie opgegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Gashaarden, met die gloeiende puntjes erin. En zo'n elektrische kachel in de douche. Jammer dat ik nog geen plaatjes kan plakken
quote:00gjes schreef op 18 november 2016 @ 21:24:

Hair.

Focus.

Magna carta

Leonard Cohen

Neil diamond

Hot August Night!
quote:feow schreef op 18 november 2016 @ 21:21:

[...]

Ik kan geen hoed met veertje zien zonder te denken aan het skelet met hoedje wat alleen Frits mocht weten omdat dat te heftig was voor Pim en Ida Die heb ik ook allemaal nog . Ooit op school gelezen en toen ik ze alle acht op een rommelmarkt tegenkwam voor een Gesamtpreis van twee euro kon ik ze echt niet laten liggen. Mijn dochter vindt ze ook leuk, vooral vanwege de verborgen grotemensenhumor. En mijn zoon moet nog steeds lachen om de plakjes roet, die Ida bakte op haar speelgoedfornuisje.
Neil is ook van nu, hoor.

Heb hem afgelopen juni nog live gezien! So good so good so good!
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:23:

Ik kan me vaag nog echte kaarsje in de kerstboom herinneren. Er stond altijd een emmer water in de buurt...

En gutsen op school bij handarbeid.

Een echt kaarsje ook in je kerststukje op je tafel. Gordijnen dicht, kerstliedjes zingen.

Zo knus....

En ván je áf gutsen he, altijd ván je af.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 20:53:

[...]

Ach ja,....die had mijn oma.

Kent iemand nog Loekie, Wiekie en Riekie en Bim, Bam en Bom van de Biotex ?zal het sterker vertellen, heb de singeltjes nog , Net huis opgeruimd van mijn ouders
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 18 november 2016 @ 21:24:

Gashaarden, met die gloeiende puntjes erin. En zo'n elektrische kachel in de douche. Jammer dat ik nog geen plaatjes kan plakken

Juist!

In de douche hing er een warmtelamp aan het plafond.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:25:

[...]

Een echt kaarsje ook in je kerststukje op je tafel. Gordijnen dicht, kerstliedjes zingen.

Zo knus....

En ván je áf gutsen he, altijd ván je af.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:23:

[...]

Godzijdank is mijne ook van de muziek van toen.

Correcte opvoeding gehad.Ja mijn dochter is inmiddels ook helemaal om. Bij zoon moet het nog even indalen, die pubert nog te erg. Maar de kentering is vandaag dus ingezet, dank zij Simon en Karbonkel

Gashaarden, met die gloeiende puntjes erin. En zo'n elektrische kachel in de douche. Jammer dat ik nog geen plaatjes kan plakkenJe bedoelt een kachel

Ik kan me vaag nog echte kaarsje in de kerstboom herinneren. Er stond altijd een emmer water in de buurt...

En gutsen op school bij handarbeid.god ja, en dan uitschieten en in je vinger snijden
En op de vrijdag voor de kerstvakantie mocht je een kaarsje meenemen van thuis om op je tafeltje te zetten.

Dat gaf ook wel gedoe want kaarsen werden alleen met kerst gekocht dus soms had je moeder die nog net in huis.
Als je op school clubmiddag had, moesten de meisjes timmeren en de jongens volksdansen.

De jongens deden vervelend met volksdansen en dat was heel seksistisch en dan konden ze dus nooit een leuke vrouw vinden later. Wisten we zeker.

[...]

Zo knus....

En ván je áf gutsen he, altijd ván je af.Oh ja, bij het linoleumsnijden. Die rommel stonk altijd zo, Maar je kon er echt prachtige kerstkaarten mee maken.
Hebben jullie ook zukke rolschaatsen gehad?

Mijn eerste singeltje, hélemaal grijsgedraaid.

Ik adviseer je een kat.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 21:26:

[...]

Ja mijn dochter is inmiddels ook helemaal om. Bij zoon moet het nog even indalen, die pubert nog te erg. Maar de kentering is vandaag dus ingezet, dank zij Simon en Karbonkel Dat gaat goedkomen, ze hebben ons als moeder. Met een gemeenschappelijke factor
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:28:

[afbeelding]Yep, onder mijn kaplaarzen.

[...]

Zo knus....

En ván je áf gutsen he, altijd ván je af.Oh ja en als pronkstuk zo'n paddestoeltje in je kerststukje,
in zo'n kurkmatje. waren uit de mode geraakte behangtegels
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:28:

[afbeelding]Ja, nog nachtmerries ervan.

En zo'n elektrische kachel in de douche.

Ja lekker warm die straling uit zo'n oranje gloei spiraal op je koude blote schoudertjes.

Wij hadden alleen een oliehaard in de woonkamer, de rest was onverwarmd.

En gutsen op school bij handarbeid.Is dat voor of tijdens het pwriose met de kerstballen met een fantastisch_geweldig_mooi_prachtig_diamantvormig gat erin?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Die rolschaatsen had ik ja! Om de drie meter ging je ermee op je bek
Ik adviseer je een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven