Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 oktober 2008 @ 23:32:

[...]

Morgen hopelijk weer meer nieuwe intellectuele invloeden van Geleerd!. Ik ga NU slapen! Truste allemaal!
Peas on earth!
Net wat je zegt, Prinses! Ik kan niet wachten!
Zou ik hier ook pizza's mee kunnen winnen?
Peas on earth!
Vast wel, als je maar graag genoeg wilt en vaak genoeg aan prijsvragen meedoet kun je alles winnen in 't leven!
We gaan 't zien Mara

Trsute!
Peas on earth!
Ik ben heel benieuwd!

Truste trug!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 oktober 2008 @ 23:32:

[...]

Off topic :

(alsof het in dit topic mogelijk is om on-topic te zijn)

Hoe kan je nou een smiley met 7% wijzigen? Daar moet je volgens mij echt academicus voor zijn!
Hou jij die stuurknuppel nou maar recht, Bronny, dan heb je zo een dampende pizza met ham en ananas voor je snuitje staan.
Wat was er allemaal aan de hand in dat andere topic??? Open het net voor het eerst en begrijp er helemaal geen snars van. Of is de helft inmiddels weggehaald? He.... nu ben ik helemaal nieuwsgierig...
quote:Digitalis schreef op 22 oktober 2008 @ 13:12:

Overigens is nastreven ook iets wat Geleerd opvat als zijnde een wilsuiting. Da's dus niet zo. Nastreven kan een vorm van wilsuiting zijn, of van een innerlijk (ergo, biologisch, evolutionair) verlangen.Hij zal wel de wil volgens Schopenhauer bedoelen.
Zeg Rider, ik heb liever niet dat je hier offtopic gaat.
Leonor, je moet echt tijd uittrekken om dat andere topic goed te bestuderen. Er zitten allerlei verborgen boodschappen in. Misschien wil Bronny er wel wat meer over zeggen, hoe dit aan buitenstaanders uitgelegd moet worden.
Mmm, ok MissMara.... misschien probeer ik het morgen nog. Maar ik begrijp alleen dat er iets vreselijks aan de hand was, maar wat dat nu was... ???? Ik lees over een schilder, een hotelkamer... I am totally lost!
quote:rider schreef op 22 oktober 2008 @ 23:56:

[...]

Hij zal wel de wil volgens Schopenhauer bedoelen.Schopenhauer? Dat is toch die nieuwe trainer van FC Twente?
Leonor, ik praat er liever niet meer over, ik word steeds zo emotioneel als ik er weer aan denk en dan trek ik de rest van de forummers zo mee, zij hebben allemaal ook zo iets meegemaakt .....
quote:leonor schreef op 23 oktober 2008 @ 00:04:

Mmm, ok MissMara.... misschien probeer ik het morgen nog. Maar ik begrijp alleen dat er iets vreselijks aan de hand was, maar wat dat nu was... ???? Ik lees over een schilder, een hotelkamer... I am totally lost!

Arme Leonor!

Mijn aanwijzing voor een hernieuwde poging met frisse energie morgen: bij dat topic niet letten op inhoud maar op vorm en stijl.
Lieve MissMaraatje, heb het topic even wat beter bestudeerd...

@Bronny, sorry als ik het allemaal weer opgerakeld heb, je hebt het al moeilijk genoeg.
Ach, ja, Leonor, ook hoogintellectuelen moeten hun begrijpend lezen-vaardigheden door oefening op peil houden...
quote:Bronny schreef op 22 oktober 2008 @ 23:48:

[...]

Off topic :

(alsof het in dit topic mogelijk is om on-topic te zijn)

Hoe kan je nou een smiley met 7% wijzigen? Daar moet je volgens mij echt academicus voor zijn!Heb jij Geleerd wel eens een smiley zien gebruiken?
quote:Charlotte69 schreef op 22 oktober 2008 @ 22:04:

Maar aandacht krijgt hij wel, en daar is het hem uiteindelijk om te doen!Volgens mij heb je keihard gelijk Charlotte69.
Ambtenaren beginnen toch altijd om 9.00 uur?

Goedemorgen, oh Grote Geleerde..
Half 10 in dit geval, Juliee.
quote:Livre schreef op 23 oktober 2008 @ 08:33:

[...]

Heb jij Geleerd wel eens een smiley zien gebruiken?Volgens mij heptie geen humor dus valt er ook niks te smiley-en. In hoeverre zou de hoogte van je IQ correleren met de hoogte van je HumorQ?
Ahhh. Snoek dat is een leuke opstartdiscussie voor de ochtend-intellectuelen onder ons jullie. Zie hieronder; De Stelling Van De Dag.

Drie mogelijke antwoorden, welke is juist?

-Er is een negatieve correlatie tussen IQ & EQ: Mensen die geniaal zijn in wiskunde zullen minder sociale vaardigheden hebben. (Vb. intelligente autist)

-Balkaniseringshypothese: Er is geen verband. Het ene domein staat los van het andere. (vb. ?)

-Er is een positieve correlatie. Overdrachten naar verschillende domeinen, intelligentie heeft dus een positieve invloed op sociale vaardigheden. (vb. de vlotte joviale professor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven