Domme acties waar je met heel veel geluk weg komt

24-08-2019 11:15 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens iets onwijs doms gedaan maar met heel veel geluk weggekomen?

Ik had gisteren dus iets en ook al is t goed afgelopen, kan ik nog steeds wel door de grond zakken!

Ik leende een auto die ik uit de garage moest halen. Nooit eerder gebruikt en het duurde een eeuwigheid voor ik eindelijk de (zware) garagedeur openkreeg via een soort automatisch hefboomsysteem - ik bedacht nog, die deur gaat met een hoek open, daar moet ik aan denken als ik vanavond thuis kom.

Goed, dat was om half 8 's ochtends en ik bracht de auto rond 2 uur 's nachts weer terug. Lange dag. Ik moest de garage vanuit binnen open doen, dus auto neergezet en door de voordeur naar binnen gegaan.

Na wat gepruts ging de deur weer automatisch open... en er zat nog geen 10 cm tussen waar de deur langs ging en de voorkant van de auto.

Wat was dat genant geweest als t mis was gegaan.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik om vijf uur in de ochtend als iedereen nog slaapt broodje ontdooien in de magnetron. Explodeert het glas in 10.000 stukjes, gelukkig zat er een laagje veiligheidsfolie over.

Pannenkoeken aan het bakken en de verpakking van de boter in het vuur krijgen.

Wanneer je de hond aan het uitlaten bent en je vergeet de hond mee naar binnen te nemen. Hond zwerft een poosje door de straat, vervolgens staat buurjongen met hond aan de deur.

Boodschappen doen en je boodschappen op het dak van de auto laten staan. De eieren zijn wel heel aangekomen thuis.
Op werk: een vat met druk erop dat in duizenden stukjes ontploft. Gelukkig had ik het veiligheidsraam van de zuurkast laag en had ik zelf tientallen kleine snijwondjes op mijn onderarmen. Het veiligheidsglas zat vol met sterretjes en krassen en de scherven lagen overal.
Taralina schreef:
25-08-2019 11:44
Haha, dat is typisch een opmerking die ik ook gemaakt zou kunnen hebben!
Ik heb in het verzorgingshuis waar ik ooit stage liep een x gezegd tegen een man die een dwarslaesie had dat het handig was dat hij dikke sokken aanhad want dan kreeg hij geen koude voeten.
Dat voel ik dus niet legde hij nog uit..
Ik had zin om door de grond te zakken.

In datzelfde huis een x per ongeluk de po geleegd in de wastafel ipv de wc :$ :$ :facepalm:
Ik was er niet helemaal bij met mn koppie.
Die bewoonster vroeg of het goed ging toen ik vervolgens driftig en in paniek de wastafel schoon stond te maken.
Deze blunder heb ik overigens nooit verteld aan iemand.. :$
Is overigens al heel geleden.

Leuk topic dit weer, ik moet om sommige verhalen erg lachen.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
25-08-2019 13:24

Deze blunder heb ik overigens nooit verteld aan iemand.. :$
Is overigens al heel geleden.

Leuk topic dit weer, ik moet om sommige verhalen erg lachen.
@Phoebe
Wij zullen het niet verder vertellen ;-)

Toen ik een jaar of 11 was een verlaten plas van een km ofzo in m’n uppie overgezwommen.
Is goed gegaan, maar wat een belachelijke actie. Ik ben ook niet eens een waterrat.
Oh, pinpas in pinautomaat laten zitten in het buitenland. Ik kwam tien minuten later weer door die straat (moest de andere kant op) en dacht wat maakt dat apparaat een irritant piep geluid, hij is nu zeker stuk. Goed dat ik net nog had gepind. Hee er steekt een pasje uit.. ohhhw oeps dat is die van mij :$
Alle reacties Link kopieren
Ben wel eens mijn pinpas vergeten in een erg drukke supermarkt. Normaal ruim ik 'm gelijk op in m'n portemonnee, maar wat me op dat moment bezielde weet ik niet. Zo lief dat de cassiere of iemand na mij de pinpas bij de servicebalie had afgegeven.

Heb ook wel eens per ongeluk mijn pinpas bij een oplaadpunt voor m'n ov-chipkaart vergeten. Dan sta je vervolgens flink te balen als je in de rij bij de kassa van een supermarkt staat. Gelukkig genoeg contant geld bij me om de boodschappen te betalen, maar ik kon mooi het pasje blokkeren en een nieuwe pas aanvragen...
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 25-08-2019 14:37
1.05% gewijzigd
In this mad house we must all survive
stupidboy schreef:
25-08-2019 13:55
@Phoebe
Wij zullen het niet verder vertellen ;-)
Fijn... :biggrin:
Mijn allerdomste actie was toen ik mijn peuter een (hele) m&m met pinda gaf. Normaal brak ik ze in kleine stukjes (als kind al zoiets kreeg), deze keer niet. Kinderen lijken zich wel vaker te verslikken, even wachten en dan lossen ze het zelf op. Maar nu herpakte kind zich niet. Er ontstond grote paniek: happen naar adem, angstogen, een blauwige kleur rondom de mond. Ik wist niet wat ik moest doen, eerst 112 bellen of Heimlich toepassen? In een split second bedacht om 112 te bellen en op handsfree te zetten en te handelen. Telefoon ging over, kind een paar stoten geheven en toen: schoot hij los! Ik was zo ontzettend dankbaar en zo ongelooflijk boos op mezelf. Echt mijn allerdomste actie ooit.

Kind ook een keer in de haven van een steiger in het water laten vallen, toen hij plagend over zn schouder kijkend, van me weg rende. Hij verdween onder het zwarte wateroppervlak tussen de boten, doodeng. Meteen er achteraan gesprongen en kind kunnen grijpen. Loodzwaar zo’n nat kind, gelukkig hielpen omstanders met m op de kant tillen. Weet niet of mij dat zelf was gelukt.
Zooo RogerPriddy, wat een acties en wat een pech dat het inderdaad mis ging (hoe vaak gaan dingen die niet handig waren niet gewoon toch goed). Maar ik vind dat je ontzettend goed hebt gehandeld in beide situaties in plaats van in paniek te raken en kostbare seconden te verspillen. Echt knap!
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
24-08-2019 17:07
Veel vrouwen mogen blij zijn dat ze er heelhuids vanaf komen als ze alleen zijn geweest met een man of meerdere mannen. Gek eigenlijk het zou heel normaal moeten zijn. Ik ga er eens een topic over openen.
Oh, ik weet niet of het bijv in mijn geval met die taxichauffeur een kwestie is van blij zijn er heelhuids af te komen. Meer het besef achteraf dat het niet zo handig was om in een “illegale taxi” te stappen..en aangezien een hoop verhalen van soortgelijke strekking zijn en je in taxi’s bijv nou eenmaal meer mannelijke dan vrouwelijke chauffeurs tegen komt lijkt het inderdaad zoals jij boven zegt..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Pinautomaat met onze dronken kop in het buitenland heel stoer (lees dom) op een onbegrijpelijke taal gezet want we wisten toch wel welke knopjes we moesten indrukken.

Zo stoer was dat natuurlijk niet, met al die extra opties als current account, savings acoount etc maar dan dus in het Baskisch :-D . De knopjes zaten dus niet waar we ze verwachtten en we konden er natuurlijk geen zak van lezen

God wat kostte het een moeite maar uiteindelijk toch onze pas weer er uit gekregen en nooit meer zoiets doms gedaan hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
25-08-2019 08:35
Ik ben ook niet altijd even snugger.
Ik ging een keer frietjes maken, ik had geen frituurpan maar ik gebruikte een braadpan.
Op het vuur gezet met olie erin, spul moest heet worden dus ik kon best een paar minuten iets anders gaan doen.
Echter ik ben na een paar minuten die hele pan vergeten.
Een kennis van mij heeft door eenzelfde actie het huis van zijn ouders tot de grond toe af laten branden. Hij werd zelf net op tijd wakker, kon een raam inslaan en vluchten.
Denken dat 2 velletjes wc papier door een pispot voor mannen spoelen geen kwaad kan. Het water liep de toiletten uit toen ik bedacht dat als ik maar nog een paar keer doorspoelde, het er vanzelf wel door zou schieten :facepalm: (ik was nog vrij jong) Wel even gemeld dat er een probleem was, maar niet verteld dat ik het had veroorzaakt. Werd gelukkig wel snel gefikst.
Oh ik heb er zoveel, ik ben gewoon een enorme sufkop. Ik loop altijd met mijn hoofd in de wolken en doe zoveel domme dingen.

Even het eerst wat in me opkomt, de keer dat ik op mijn werk in de schoolkantine naar huis ging na het afsluiten en de hele kassalade erin heb laten zitten. We hadden een druk kassa dus elke leerling kon zo achter de balie wandelen en die open maken. En het was een VMBO school waar de leerlingen nog het snoep van mijn kar af jatten als ik me een tel omdraaide.
Iedereen kon bij die kassa komen en het was midden in de aula. Ik was het gewoon straal vergeten en me van geen kwaad bewust uiteraard maar toen ik de volgende ochtend kwam en de kluis openmaakte schoot ik in de stress want de lade lag er niet. En ja hoor, die zat er dus nog in, met al het geld intact.
Er was geen cent weg, ik had het de middag ervoor nog geteld. Maar dat doen op die school was echt spelen met vuur. Ik heb het mijn baas nooit verteld.

Of mijn dure E-bike op het busstation parkeren om een middagje naar de bios te gaan. Op ons busstation worden best veel fietsen gejat elke dag. Het is niet de beste plek om je fiets te zetten zeg maar, maar voor mij is erheen lopen wel iets te ver dus ik doe het toch. Met een goed, zwaar slot eraan uiteraard.
Ik zette fiets neer en daar kwam net de bus aan, dus ik erheen rennen en ik kon nog net mee. Toen ik net mijn kaartje gekocht had voor de film en ging zitten met mijn popcorn merkte ik dat mijn fietssleutel niet in mijn tas zat.
En toen viel het kwartje. Ik had fiets helemaal niet op slot gezet. Iedereen kon hem zo meenemen.
Ik ben na de film zo snel mogelijk naar huis gegaan en toen ik er aankwam stond fiets er gewoon nog. Sleutel erin en al. Niets aan de hand. :O
Maar wat een stress was dat zeg.

Ik heb op vakantie in Napels wel eens mijn tasje met al mijn papieren en paspoort in een bar laten liggen in een slechte buurt. En ik had net naar huis gebeld om te melden dat ik zo trots was op mezelf dat ik zoveel geld bespaart had die vakantie. En toen liet ik al mijn geld liggen in die bar.
Mensen zijn arm in Napels dus ik rekende er niet op dat ik het ooit nog terug zou zien. Ik ben in enorme paniek terug gesneld naar het barretje en ja hoor, de aardige barman had de tas voor me bewaard. Hij herkende me ook direct en gaf me met een vrolijke lach mijn spullen terug. En een preek in half Italiaans, half Engels.
Ik kon die man wel zoenen. :heart:

Of die keer dat ik in Madrid op het vliegveld notabene, zo naar de gate liep zonder mijn koffertje. Die had ik laten staan bij het cafe waar ik koffie had gedronken. Word ik bij de gate door een lief, oud Amerikaans mannetje op mijn schouder getikt. In zijn hand: mijn koffer. Zo lief. Hoe krijg je het voor elkaar om je koffer op het vliegveld te laten staan? Echt, ik word zo moe van mezelf af en toe.
Ex liet een keer zijn peperdure camera liggen in een restaurantje in Griekenland, hij kwam er pas achter toen we alweer bij de bus waren. En ja hoor, daar kwam die aardige ober aan gesneld met zijn camera.

Of het Nederlandse meisje die toen op hetzelfde uitje mijn telefoon gered had van het toilet, want die had ik daar laten liggen blijkbaar.
En mijn huissleutels een keer op het toilet van een locatie op mijn werk. Gelukkig vond mijn collega ze.
Dat soort dingen heb ik dus constant. Ik parkeerde fiets laatst bij de Aldi voor de deur zonder hem op slot te zetten, en een paar dagen daarna bij de AH. Ik was al onderweg naar binnen toen een meisje op een scooter langsreed en zei dat ik mijn fiets niet op slot gezet had.
Hoe dat ding nog nooit gejat is zal ik nooit begrijpen. :proud:

Of die keer dat ik mijn grote aquarium ging schoonmaken, s'avonds laat. De filter moest gedaan worden. Ja dat was een geniaal plan om een buitenfilter waar ik geen verstand van had zelf uit elkaar te gaan halen om half 10.
Ik heb alleen geen enkel verstand van ruimtelijke inzicht dingen. Klussen is niet aan mij besteed en alles waar je handig voor moet zijn kan ik gewoon niet. Dus ik deed iets fout, al weet ik niet meer wat, en het halve aquarium liep leeg over mijn moeder's vloer. :O
Ik had de slangen uit het water moeten halen blijkbaar. Dat had ik dus niet gedaan. Mijn goudvissen en ik zwaar in paniek. Snel mijn moeder's ex gebeld ( een aquariaan gelukkig ) en die wist me zover te krijgen dat ik de slangen eruit haalde en het stopte met leeglopen. Maar ja krijg die vloer maar eens droog als er 70 liter water uitgestroomd is. En ik was al zo moe van een lange dag werk. Ik ben de hele avond bezig geweest. Mijn moeder lag in een deuk de volgende ochtend toen ze het hoorde. We hadden geen dure vloer gelukkig. :facepalm:

Maar bij mij is het geregeld raak met dingen als sleutels vergeten, deuren open laten staan of ergens tegenaan lopen omdat ik gewoon niet oplet.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
27-08-2019 09:09
Oh ik heb er zoveel, ik ben gewoon een enorme sufkop. Ik loop altijd met mijn hoofd in de wolken en doe zoveel domme dingen.

Even het eerst wat in me opkomt, de keer dat ik op mijn werk in de schoolkantine naar huis ging na het afsluiten en de hele kassalade erin heb laten zitten. We hadden een druk kassa dus elke leerling kon zo achter de balie wandelen en die open maken. En het was een VMBO school waar de leerlingen nog het snoep van mijn kar af jatten als ik me een tel omdraaide.
Iedereen kon bij die kassa komen en het was midden in de aula. Ik was het gewoon straal vergeten en me van geen kwaad bewust uiteraard maar toen ik de volgende ochtend kwam en de kluis openmaakte schoot ik in de stress want de lade lag er niet. En ja hoor, die zat er dus nog in, met al het geld intact.
Er was geen cent weg, ik had het de middag ervoor nog geteld. Maar dat doen op die school was echt spelen met vuur. Ik heb het mijn baas nooit verteld.

Of mijn dure E-bike op het busstation parkeren om een middagje naar de bios te gaan. Op ons busstation worden best veel fietsen gejat elke dag. Het is niet de beste plek om je fiets te zetten zeg maar, maar voor mij is erheen lopen wel iets te ver dus ik doe het toch. Met een goed, zwaar slot eraan uiteraard.
Ik zette fiets neer en daar kwam net de bus aan, dus ik erheen rennen en ik kon nog net mee. Toen ik net mijn kaartje gekocht had voor de film en ging zitten met mijn popcorn merkte ik dat mijn fietssleutel niet in mijn tas zat.
En toen viel het kwartje. Ik had fiets helemaal niet op slot gezet. Iedereen kon hem zo meenemen.
Ik ben na de film zo snel mogelijk naar huis gegaan en toen ik er aankwam stond fiets er gewoon nog. Sleutel erin en al. Niets aan de hand. :O
Maar wat een stress was dat zeg.

Ik heb op vakantie in Napels wel eens mijn tasje met al mijn papieren en paspoort in een bar laten liggen in een slechte buurt. En ik had net naar huis gebeld om te melden dat ik zo trots was op mezelf dat ik zoveel geld bespaart had die vakantie. En toen liet ik al mijn geld liggen in die bar.
Mensen zijn arm in Napels dus ik rekende er niet op dat ik het ooit nog terug zou zien. Ik ben in enorme paniek terug gesneld naar het barretje en ja hoor, de aardige barman had de tas voor me bewaard. Hij herkende me ook direct en gaf me met een vrolijke lach mijn spullen terug. En een preek in half Italiaans, half Engels.
Ik kon die man wel zoenen. :heart:

Of die keer dat ik in Madrid op het vliegveld notabene, zo naar de gate liep zonder mijn koffertje. Die had ik laten staan bij het cafe waar ik koffie had gedronken. Word ik bij de gate door een lief, oud Amerikaans mannetje op mijn schouder getikt. In zijn hand: mijn koffer. Zo lief. Hoe krijg je het voor elkaar om je koffer op het vliegveld te laten staan? Echt, ik word zo moe van mezelf af en toe.
Ex liet een keer zijn peperdure camera liggen in een restaurantje in Griekenland, hij kwam er pas achter toen we alweer bij de bus waren. En ja hoor, daar kwam die aardige ober aan gesneld met zijn camera.

Of het Nederlandse meisje die toen op hetzelfde uitje mijn telefoon gered had van het toilet, want die had ik daar laten liggen blijkbaar.
En mijn huissleutels een keer op het toilet van een locatie op mijn werk. Gelukkig vond mijn collega ze.
Dat soort dingen heb ik dus constant. Ik parkeerde fiets laatst bij de Aldi voor de deur zonder hem op slot te zetten, en een paar dagen daarna bij de AH. Ik was al onderweg naar binnen toen een meisje op een scooter langsreed en zei dat ik mijn fiets niet op slot gezet had.
Hoe dat ding nog nooit gejat is zal ik nooit begrijpen. :proud:

Of die keer dat ik mijn grote aquarium ging schoonmaken, s'avonds laat. De filter moest gedaan worden. Ja dat was een geniaal plan om een buitenfilter waar ik geen verstand van had zelf uit elkaar te gaan halen om half 10.
Ik heb alleen geen enkel verstand van ruimtelijke inzicht dingen. Klussen is niet aan mij besteed en alles waar je handig voor moet zijn kan ik gewoon niet. Dus ik deed iets fout, al weet ik niet meer wat, en het halve aquarium liep leeg over mijn moeder's vloer. :O
Ik had de slangen uit het water moeten halen blijkbaar. Dat had ik dus niet gedaan. Mijn goudvissen en ik zwaar in paniek. Snel mijn moeder's ex gebeld ( een aquariaan gelukkig ) en die wist me zover te krijgen dat ik de slangen eruit haalde en het stopte met leeglopen. Maar ja krijg die vloer maar eens droog als er 70 liter water uitgestroomd is. En ik was al zo moe van een lange dag werk. Ik ben de hele avond bezig geweest. Mijn moeder lag in een deuk de volgende ochtend toen ze het hoorde. We hadden geen dure vloer gelukkig. :facepalm:

Maar bij mij is het geregeld raak met dingen als sleutels vergeten, deuren open laten staan of ergens tegenaan lopen omdat ik gewoon niet oplet.
Voor jou een cursus mindfullness wel een goeie zijn.

Je leert dan met je gedachten in het hier en nu te zijn, in plaats van af te dwalen.

Ik heb gelukkig inmiddels veel minder van dit soort dingen (alhoewel, sleutels ben ik nog steeds eg vaak kwijt)
Ik had met een paardencross heel veel geluk gehad, inmiddels een aantal jaren geleden.

Ik gallopeerde door een waterplas met mn paard. Paard begon te bokken in de waterplas en zodoende hing ik aan de hals. net 10cm na de plas viel ik eraf.

Daarbij gallopeerde een vriendin met haar paard achter me, waarbij het nog is 5cm scheelde of ik had een hoef in mijn gezicht gehad. Paard sprong net optijd weg.

Dusja ik kon in 1 val dubbel van geluk spreken :D

Ik heb er uiteindelijk niks aan over gehouden behalve spierpijn.
foeksia72 schreef:
27-08-2019 13:48
Voor jou een cursus mindfullness wel een goeie zijn.

Je leert dan met je gedachten in het hier en nu te zijn, in plaats van af te dwalen.

Ik heb gelukkig inmiddels veel minder van dit soort dingen (alhoewel, sleutels ben ik nog steeds eg vaak kwijt)
Heeft geen enkel nut. Ik heb vroeger al alle cursussen gedaan die je maar kan verzinnen om ervan af te komen, tot meditatie aan toe. Ik kan mijn concentratie daar gewoon niet bij houden. Mijn gedachten dwalen altijd weer af naar iets anders. Dat heb ik al vanaf kinds af aan.
Ik ben met alles zo afgeleid en was een enorm dromerig kind. Mijn moeder is nog veel warriger en chaotischer dan ik. Die gaat ook gerust de auto uit zonder hem op slot te doen.
Heel fijn om zo'n dromer te zijn, maar niet altijd even handig. :proud:
In een vorig huis (appartement) waar ik met ex woonde, waren we de kozijnen aan het schilderen geweest waardoor de deurklink (aan de buitenkant) van de balkondeur eraf was gehaald. Ik moest even iets op het balkon doen, en de deur viel per ongeluk achter me in het slot... Stond ik daar op mijn sokken.
Ik durfde niet naar beneden te klimmen. De overburen hoorden me roepen en wilden wel iemand voor me bellen, maar ik wist het mobiele nummer van mijn ex (tis 15 jaar geleden) niet uit mijn hoofd en verder van niemand in de buurt.

Uiteindelijk ging ik maar heel zen zitten wachten op zijn thuiskomst, op een leeg bierkratje dat daar nog stond. Na een uur realiseerde ik me, dat er ook een bezem op het balkon stond. En dat het raampje boven de deur open was... Staand op het bierkratje kon ik de bezem het huis in werken, en zo de klink aan de binnenkant naar beneden drukken! :rofl:
SjaanRoeispaan schreef:
27-08-2019 07:58
Een kennis van mij heeft door eenzelfde actie het huis van zijn ouders tot de grond toe af laten branden. Hij werd zelf net op tijd wakker, kon een raam inslaan en vluchten.
:woa:
Ik ben overigens door die actie ook wel zo geschrokken dat ik nooit meer wegloop als ik aan het koken ben...
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
24-08-2019 13:17
Laat pindakaasje dit niet lezen aub.

Afbeelding
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij de supermarkt aangekomen bleek ik m’n pinpas vergeten. Terug naar huis. En weer terug naar de supermarkt. Boodschappen gedaan en terwijl ik m’n tas inpak kan ik m’n autosleutels nergens vinden...
In paniek terug naar de parkeergarage en hij stond er nog! Met de sleutels op de bijrijdersstoel :facepalm:
Heel voorzichtig teruggereden want ik realiseerde me dat ik er blijkbaar niet zo bij was met m’n hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven