Donzendekbed is dat niet te warm in de zomer?

29-01-2008 17:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb vanmorgen op de markt een donzendekbed gekocht. Ik wilde in eerste instantie een gewone syntetisch dekbed, met 2 lagen op elkaar, zodat hij in de zomer dunner is. Nu vertelde die man dat een donzendekbed, nog beter is. En dat het lekker warm is en toen ik vroeg of dat in de zomer niet zo is, zei hij dat het dan juist koel (oid) is omdat het een natuur product is.

Hebben jullie ervaringen met een donzendekbed en hoe bevalt hij in het algemeen en ook specifiek in de zomer? Ik weet dat ik hem al heb gekocht, misschien niet zo slim, maar vond het toen goed klinken, later ging ik een beetje twijfelen....

Ik hoor graag van jullie......

Groetjes MMR
Een donzen dekbed is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Ik wil niet anders meer. Is wel duur, maar je hebt er echt wat aan. Ik gebruik het zowel in de zomer als in de winter, in de zomer haal ik wel een deel eraf inderdaad. Maar je zult merken dat er niks lekkerder slaapt dan een donzen dekbed.
oke maar het ''probleem'' is is dat het uit 1 deel bestaat, misschien zei ik dit wat onduidelijk......alleen bij een synteticsch (hoe schrijf je dat :S) heb je 2 delen. Dus vandaar ook de twijfel...Maar bedankt voor je reactie!!
Ik heb jaren een donzen dekbed uit een deel gehad. Prima! Zowel voor in de zomer als de winter. Echt heerlijk! Heb nu helaas geen dons meer omdat manlief er allergisch voor is , maar anders.....
Mijn 'zomerdeel' is ook redelijk dik, maar is echt niet warm in de zomer hoor, weet niet hoe het komt, waarschijnlijk omdat het dus een natuurproduct is inderdaad. Ik denk dat je absoluut de goede keuze hebt gemaakt. Slaap eens een nachtje eronder, spreken we elkaar morgen weer:)

Bovendien, als het echt heel warm is, dan slaap je sowieso toch niet onder een dekbed? Ik bedoel als het 20 graden is 's nachts in de zomer bedoel ik.
Ik ga het zeker proberen, en het zal vast goed zijn! Ik heb vertrouwen in jullie Dat zei mijn pa dus ook idd , je slaapt in de zomer toch niet onder je dekbed lijkt mij Dat is waar ja :P Bedankt, jullie horen het morgen!! hahaha
Omdat dons net als wol natuurlijk materiaal is ademt het en ventileert het dus beter dan synthetische dekbedden. Alleen als het zomers heel erg warm is smijt ik mijn dons nog weleens van me af, verder lig ik er alle seizoenen onder.
Ik lig ook alle seizoenen onder mijn donzen dekbed. (arme student, dus niet eens geld voor een extra dekbed, laat staan dat ik ruimte heb om hem ergens op te bergen als ik hem niet gebruik) Vind het heerlijk, het ligt erg prettig, je ligt er echt 'onder', hij valt om je heen zeg maar.Maarrr, ik zweet er zelfs in de winter wel eens onder weg. Dat komt volgens mij gewoon omdat ik het heel snel warm heb. En in de zomer slaap ik met hele erge warmte alleen onder een laken. Anders is het voor mij geen doen. Dus het ligt ook wel een beetje aan jezelf, hoe snel je het warm hebt.
.
Allergisch voor wol als je onder een donzen dekbed slaapt?
aaah arme Qwertu

Hoe merk je of je allergisch bent? Ga je dan niezen of weet ik veel wat, een jeukende neus

Ik ben benieuwd hoe ik slaap vannacht!! Ik kan gelukkig uitslapen! Moet alleen voor 10 uur me fiets weg brengen maar dat moet wel lukken!!!
.
.
Heel bizar die man van jouw nee hoor, hij zal vast heel lief zijn

Maar het is wl lastig met sommige dingen...
Ik heb vannacht heerlijk geslapen..Het is nog wel even wennen, want hij kraakt haha en tja het is gewoon anders, maar dat komt goed

Groetjes MMR
Ah, dat is fijn! Als je een maal aan een donzen dekbed bent gewend wil je geen andere meer. Slaap lekker straks!
quote:qwertu schreef op 29 januari 2008 @ 18:35:

[...]

Zijn pollen-allergie gaat ook gewoon door, als hij onder dons slaapt. En zijn allergie voor honden, katten en konijnen (en alle andere beesten met haar) ook trouwens. Bijzondere man heb ik hè?

(Duhuh, wollen dekbed is ook geen optie dus. )

Jaja, dat zeg je nu.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven