Donzendekbed is dat niet te warm in de zomer?
dinsdag 29 januari 2008 om 17:26
Hoi
Ik heb vanmorgen op de markt een donzendekbed gekocht. Ik wilde in eerste instantie een gewone syntetisch dekbed, met 2 lagen op elkaar, zodat hij in de zomer dunner is. Nu vertelde die man dat een donzendekbed, nog beter is. En dat het lekker warm is en toen ik vroeg of dat in de zomer niet zo is, zei hij dat het dan juist koel (oid) is omdat het een natuur product is.
Hebben jullie ervaringen met een donzendekbed en hoe bevalt hij in het algemeen en ook specifiek in de zomer? Ik weet dat ik hem al heb gekocht, misschien niet zo slim, maar vond het toen goed klinken, later ging ik een beetje twijfelen....
Ik hoor graag van jullie......
Groetjes MMR
Ik heb vanmorgen op de markt een donzendekbed gekocht. Ik wilde in eerste instantie een gewone syntetisch dekbed, met 2 lagen op elkaar, zodat hij in de zomer dunner is. Nu vertelde die man dat een donzendekbed, nog beter is. En dat het lekker warm is en toen ik vroeg of dat in de zomer niet zo is, zei hij dat het dan juist koel (oid) is omdat het een natuur product is.
Hebben jullie ervaringen met een donzendekbed en hoe bevalt hij in het algemeen en ook specifiek in de zomer? Ik weet dat ik hem al heb gekocht, misschien niet zo slim, maar vond het toen goed klinken, later ging ik een beetje twijfelen....
Ik hoor graag van jullie......
Groetjes MMR

dinsdag 29 januari 2008 om 17:31

dinsdag 29 januari 2008 om 17:41
Mijn 'zomerdeel' is ook redelijk dik, maar is echt niet warm in de zomer hoor, weet niet hoe het komt, waarschijnlijk omdat het dus een natuurproduct is inderdaad. Ik denk dat je absoluut de goede keuze hebt gemaakt. Slaap eens een nachtje eronder, spreken we elkaar morgen weer:)
Bovendien, als het echt heel warm is, dan slaap je sowieso toch niet onder een dekbed? Ik bedoel als het 20 graden is 's nachts in de zomer bedoel ik.
Bovendien, als het echt heel warm is, dan slaap je sowieso toch niet onder een dekbed? Ik bedoel als het 20 graden is 's nachts in de zomer bedoel ik.

dinsdag 29 januari 2008 om 18:04
Ik lig ook alle seizoenen onder mijn donzen dekbed. (arme student, dus niet eens geld voor een extra dekbed, laat staan dat ik ruimte heb om hem ergens op te bergen als ik hem niet gebruik) Vind het heerlijk, het ligt erg prettig, je ligt er echt 'onder', hij valt om je heen zeg maar.Maarrr, ik zweet er zelfs in de winter wel eens onder weg. Dat komt volgens mij gewoon omdat ik het heel snel warm heb. En in de zomer slaap ik met hele erge warmte alleen onder een laken. Anders is het voor mij geen doen. Dus het ligt ook wel een beetje aan jezelf, hoe snel je het warm hebt.
dinsdag 29 januari 2008 om 18:10

woensdag 30 januari 2008 om 23:23
quote:qwertu schreef op 29 januari 2008 @ 18:35:
[...]
Zijn pollen-allergie gaat ook gewoon door, als hij onder dons slaapt. En zijn allergie voor honden, katten en konijnen (en alle andere beesten met haar) ook trouwens. Bijzondere man heb ik hè?
(Duhuh, wollen dekbed is ook geen optie dus. )
Jaja, dat zeg je nu.........
[...]
Zijn pollen-allergie gaat ook gewoon door, als hij onder dons slaapt. En zijn allergie voor honden, katten en konijnen (en alle andere beesten met haar) ook trouwens. Bijzondere man heb ik hè?
(Duhuh, wollen dekbed is ook geen optie dus. )
Jaja, dat zeg je nu.........