Durven jullie ongewenste cadeaus wegdoen?

21-04-2019 14:33 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als iets al lang plaats staat te nemen in je kast en je gebruikt het eigenlijk nooit, maar je hebt het wel cadeau gekregen van een goede vriendin, wat doen jullie er dan mee?

Durven jullie dat wegdoen (dus naar kringloopwinkel brengen o.i.d., zeker niet aan iemand anders cadeau geven) of laten jullie het voor de eeuwigheid in de kast staan?

Ik ben altijd bang dat de vriendin die het gegeven heeft er ooit nog naar vraagt ("Hoezo je hebt dat niet, ik heb je dat toch ooit gegeven?") en ik dan moet toegeven dat het weg is!
Alle reacties Link kopieren
Dat geraakt zelfs niet tot in mijn kast maar ik smijt het weg of ik geef het weg.
Gewoon meteen zeggen dat je het cadeau ruk vindt en dat ze de volgende keer met iets beters moeten komen.
Ja hoor. Verkopen zou ik dan weer niet doen. Wel naar de kringloop. Ik heb af en toe ook dingen doorgegeven. Deels uit gemakzucht, en deels omdat ik wist dat die ander er veel blijer mee zou zijn dan ik. Ik vind dat niet zo bezwaarlijk. Hoort voor mij ook een beetje bij consuminderen.
TO kan jij je nog precies herinneren wat je aan die en gene cadeau hebt gegeven door de jaren heen? Vast niet. Voor je vriendinnen zal hetzelfde gelden. En mocht het eens voorkomen dan gewoon eerlijk zijn: Ik gebruikte het eigenlijk nooit en kon iemand er blij mee maken. Je vriendinnen zullen heus ook niet alles tot in eeuwigheid bewaren
Ik heb ooit een hele grote legpuzzel gekregen, een bekende soort, Jan van Haasteren. Hij zat goed verpakt, plastic nog heel. Gewoon doorverkocht via MP.
Boeken waar ik niets aan vind gaan naar de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-04-2019 14:34
Ja hoor. Als het waarde heeft kan het nog op MP en anders gewoon de kliko in.

Hier ook, mp, kringloop of kliko.
Tuurlijk, wie vraagt er nou waar zijn cadeau is gebleven? Ik dénk het niet eens.

Gegeven is gegeven hoor. Dan heb je er niets meer over te zeggen.
Beter.Laat schreef:
21-04-2019 16:30
Ik heb ooit een hele grote legpuzzel gekregen, een bekende soort, Jan van Haasteren. Hij zat goed verpakt, plastic nog heel. Gewoon doorverkocht via MP.

Wat doe je dan als ze vragen of je het leuk vond om de puzzel te leggen, en of 'ie moeilijk was? Zeg je dan eerlijk dat je 'm niet eens hebt opengemaakt en meteen hebt doorverkocht?
Ik probeer ongewenst spul vaak wel te verkopen via MP als het nieuw is. Soms lukt het. Dat zijn dan meestal wel ongevraagd gegeven dingen. Als ik denk dat het niks waard is, gooi ik het weg.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
21-04-2019 16:26
TO kan jij je nog precies herinneren wat je aan die en gene cadeau hebt gegeven door de jaren heen? Vast niet.
Nee eigenlijk niet. Sommige dingen wel, maar zeker niet alles. En ik vraag er ook zeker nooit naar.

Maar bvb. die puzzel vind ik wel een lastige, dan zou inderdaad wel nog eens de vraag kunnen komen wat je ervan vond.

(Maar wie geeft nu ook zo 'n grote puzzel aan iemand van wie je niet zeker weet of die dat leuk vindt om te doen?)
Ik denk ook dat het wel meevalt met hoe beledigd mensen zijn als blijkt dat je niks aan hun cadeau vond.
Rosanna1985 schreef:
21-04-2019 17:13
Nee eigenlijk niet. Sommige dingen wel, maar zeker niet alles. En ik vraag er ook zeker nooit naar.

Maar bvb. die puzzel vind ik wel een lastige, dan zou inderdaad wel nog eens de vraag kunnen komen wat je ervan vond.

(Maar wie geeft nu ook zo 'n grote puzzel aan iemand van wie je niet zeker weet of die dat leuk vindt om te doen?)
Nou, ik vond hem eigenlijk te moeilijk en puzzelen is toch niet aan mij besteed. Lief glimlachen.

Vragen ze wat je er mee gedaan hebt zegt je dat je moeder/tante/bejaardenhuis op de hoek er heel blij mee hebt gemaakt.
RikM schreef:
21-04-2019 16:57
Wat doe je dan als ze vragen of je het leuk vond om de puzzel te leggen, en of 'ie moeilijk was? Zeg je dan eerlijk dat je 'm niet eens hebt opengemaakt en meteen hebt doorverkocht?
Nog niet aan toegekomen!
Belg007 schreef:
21-04-2019 15:23
Ik doe dat dus wel :-).
Of ik vraag het een paar maand later.

Om te weten of het zin heeft dat ik bepaalde cadeaus nog koop.


Zoals die douchegel van hierboven.
Als ik weet dat ze het toch weggeeft omdat ze de geur maar niks vindt, moet ik het volgend jaar al niet meer nog een keer geven.

Of als ik de K3-cd geef en mijn nichtjes blijken hem nooit te luisteren ... heeft het geen zin dat ik volgend jaar de nieuwe cd geef.
Tip. Vraag het de volgende keer voor je het koopt. Dan hoef je er achteraf niet meer naar te vragen. En weet je zeker dat ze het leuk vinden. :roll: :idea:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al jaren niet meer aan cadeaus onder familie en vrienden. Ik heb niks nodig en hoef niks.
Werkt prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-04-2019 15:23
Ik doe dat dus wel :-).
Of ik vraag het een paar maand later.

Om te weten of het zin heeft dat ik bepaalde cadeaus nog koop.


Zoals die douchegel van hierboven.
Als ik weet dat ze het toch weggeeft omdat ze de geur maar niks vindt, moet ik het volgend jaar al niet meer nog een keer geven.

Of als ik de K3-cd geef en mijn nichtjes blijken hem nooit te luisteren ... heeft het geen zin dat ik volgend jaar de nieuwe cd geef.
Echt? Ik neem niet aan dat je bij mensen in de badkamer gaat snuffelen, dus dan vraag je dat dus? Zo van, zeg Truus, heb je die douchegel van je verjaardag nog gebruikt?
Sorry, dat vind ik raar. Ik kan me ook voorstellen dat mensen hier door overvallen worden en hooguit een sociaal wenselijk 'ja, was heerlijk ' zullen mompelen. Wat word je daar nou wijzer van? De meeste mensen zullen niet alsnog zeggen 'nee Belg, die heb ik weggedaan, wát een stinkmeuk was dat'.
Ik vind het sowieso onzin om iemand jaar in jaar uit hetzelfde te geven. Als je al een keer een K3 cd hebt gegeven, geef je dat het jaar erop toch niet nog een keer? Of elk jaar maar weer zeep of parfum. Varieer een beetje.
Sjulia schreef:
21-04-2019 14:36
Ik bewaar alles. Durf het niet weg te doen en vaak zet ik het ook overal neer wanneer de gever langskomt..

Paar jaar geleden gaf mijn oma mij rond kerst een doos met spullen die ze nog had staan. "Ik krijg altijd zoveel troep van mensen!"
Ja hoor, een doos vol met kadootjes die ik aan haar had gegeven door de jaren heen. :hihi: Feels good.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ervan af wat voor een cadeau het is. Mijn zus is een paar keer met een plant aan komen zetten. Ik wil geen planten in huis en dat heb ik haar dus gezegd en nu vraagt ze wat ik leuk vind. Zij heeft namelijk haar hele huis vol met planten.

Mijn schoonzusje, heeft van schoonmoeder, daarentegen ooit een gouden horloge gehad en het gewoon doorverkocht. Dat vond ik echt niet kunnen. Het was van haar moeder geweest. Zeg dan gewoon dat je het niet mooi vindt/wilt en geef het terug.
redhead70 schreef:
21-04-2019 17:34
Het hangt ervan af wat voor een cadeau het is. Mijn zus is een paar keer met een plant aan komen zetten. Ik wil geen planten in huis en dat heb ik haar dus gezegd en nu vraagt ze wat ik leuk vind. Zij heeft namelijk haar hele huis vol met planten.

Mijn schoonzusje, heeft van schoonmoeder, daarentegen ooit een gouden horloge gehad en het gewoon doorverkocht. Dat vond ik echt niet kunnen. Het was van haar moeder geweest. Zeg dan gewoon dat je het niet mooi vindt/wilt en geef het terug.
Maar hoe weet je of ze ooit gezegd heeft het niet te willen? Er zijn mensen die het desondanks aan je geven.
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn schoonmoeder vroeg waarom ze nooit het horloge droeg. Het had voor haar emotionele waarde, aangezien ze zelf 2 zonen heeft en dit dus aan haar gaf, daar zat ik bij en werd ook gezegd. En zij doodleuk zei dat ze het verkocht had. Je raadt denk ik wel hoe het met de familie band verder is gelopen, tussen schoonouders en haar?
3thee schreef:
21-04-2019 17:41
Maar hoe weet je of ze ooit gezegd heeft het niet te willen? Er zijn mensen die het desondanks aan je geven.

Dat kan, maar een erfstuk als een goeden horloge, zou ik terug geven omdat er wellicht iemand anders is die er wel prijs op stelt/ waarde aan hecht.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-04-2019 16:57
Wat doe je dan als ze vragen of je het leuk vond om de puzzel te leggen, en of 'ie moeilijk was? Zeg je dan eerlijk dat je 'm niet eens hebt opengemaakt en meteen hebt doorverkocht?
Dan zou ik gewoon zeggen dat ik er nog niet aan ben begonnnen en dat is niet eens gelogen!
Wij hadden ooit de slaapkamer opgeknapt. Alle fotolijstjes, houten beeldje, stom schilderij weggedaan. Mooie gelegenheid want het paste niet meer bij het nieuwe interieur. Prima ook, hoef je al die zooi niet meer af te stoffen.

Komt mijn zus met mijn verjaardag met nieuwe zooi, die wel past in de stijl van nu. Gelukkig gingen de plantjes dood en de potjes in de kast, nu staan de potjes in mijn lokaal op school de boel op te fleuren.
Verder krijg ik meestal weinig ongewenste cadeau's gelukkig.

Alleen elk jaar te veel flessen bodylotion. Waarom? Ik smeer nog geen halve fles per jaar, maar het lijkt vaak het ultieme cadeau voor juffendag. Zus, moeder, dochter iedereen krijgt af en toe een flesje (in overleg, dat wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven