dyslexie.

16-11-2009 15:14 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo .ik ben een vrouw van 23.

ik toen ik heel jong was hebben ze bij mij dyslexie. gevonden .ik heb terapie voor gehad spraakles enzevoort.ik heb veel geprobeert om hier va fa tekomen maar het is me niet gelukt .ik heb nog steets schijffouten heb moeite met lezen .maar het vervelende is als je net zo als hier op een site zit , en een form opent .krijg je gelijk koetaar over je schijf fouten. terweel je er niks aan kan doen mensen gaan je belachelijk maken.dat vind ik heel tries .want er zijn veel mensen met dyslexie. en die mensen zitten er vaak mee en dan gaan mensen je ook nog belachelijk maken .iedereen heeft wel iets wat niet leuk mooi is maar ga daarom mensen niet inde grondtrappen wat zal je zelf doen als je dyslexie.hebt en voor de gekword gehouden zo dit wou ik even kwijt groetjes PGril
hallo ik heb dyslexie. dus ik heb schijffouten . helaas kan ik daar niks aan doen ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben
Gaat over een lintworm
quote:Astarte schreef op 16 november 2009 @ 16:45:

Haa Es Peeertjes die kweek je zelf hoor Da's ook erfelijk

*duikt weg voor woedende menigte*

Ik ga jouw suggestie voor boek opzoeken, tnx.
The Hobbit vond ik leuker dan de LOTR-trilogie Tia. Maar ik hou niet echt van Tolkien. Nou ja, echt helemaal niet dus. Metamorfosen van Ovidius is leuk. Doe je aan literatuur, stof je je Griekse mietjes af en het leest toch lekker weg.

Einstein was dan weer handig. Die ging gewoon natuurkunde studeren, daar heb je weinig woorden voor nodig.
Je moet toch eerst een autisme examen afleggen om natuurkunde te mogen studeren? Tenzij je man bent natuurlijk, dan ben je per definitie autistisch heb ik net geleerd.
quote:Tia Dalma schreef op 16 november 2009 @ 16:46:

[...]

Dé reden dat ik aan TD-man bleef hangen, ondanks eigen taalpurisme. (Wij begonnen puur met alleen mailen wegens internetliefde). Tegenwoordig is liefde: zijn presentaties checken Ik ben voor vriendjes altijd de zwoel ademende spellcheck met een C-cup geweest in vier talen. Ik zie zo'n 'Liefde is'-plaatje voor me: Liefde is.....elkaars spelfouten corrigeren
quote:Astarte schreef op 16 november 2009 @ 16:49:

Je moet toch eerst een autisme examen afleggen om natuurkunde te mogen studeren? Tenzij je man bent natuurlijk, dan ben je per definitie autistisch heb ik net geleerd. Ik moest geen autistenexamen afleggen voor wiskundige vakken, maar ik heb geleerd dat autisten er altijd mooi en lief uitzien dus wellicht is dat het?
Nou Pgril (Pgirl?), ik ben eruit hoor.

Wie hou je voor de gek?

Beetje lullig voor de personen die echt last hebben van dyslexie.

Wist je trouwens dat mensen die ECHT dyslexie hebben dit nooit van de daken schreeuwen?

Dat deze mensen er alles aan doen om maar niet te laten merken dat ze er veel last van hebben?
quote:Vl43inder schreef op 16 november 2009 @ 16:41:

Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat ik het bij het forummen wel te veel moeite zou vinden HP, op mijn werk geldt dat niet, en er zijn vast ook nog wel andere situaties waarvoor dat niet geldt.

En dat uit zich dan niet zozeer in het willen 'neersabelen' met mijn toetsenbord van TO, maar wel in vermijdend gedrag mijnerzijds.

Net als dat ik wanneer ik bij een koor zing ook niet graag telkens naast iemand sta die niet kan zingen, ook al kan ze daar niets aan doen.

Ik ben daar veels te asociaal voor.Als je daar moeite mee hebt, dan kun je toch het topic aan je voorbij laten gaan? Ik ga ook echt niet alle topics lezen hier. Sommige dingen wil je gewoon niet lezen. Simpel toch? Dan kunnen zij die wel bereid zijn door de taalfouten heen te lezen wel reageren op het topic van TO. Net zoals dat bij ieder topic zo werkt volgens mij.
quote:claire123 schreef op 16 november 2009 @ 16:12:

Goed dat je hier gewoon een topic over opent. Ik heb er ook last van maar wel in een milde vorm. Door hier veel te schrijven heb ik een goede training gevonden en red ik me beter met de spelling. Ook heb ik een tijd geleden een gouden tip gekregen...namelijk Firefox gebruiken, daarin zit een spellingscontrole en dat is voor mij echt ideaal. Ik kan nu veel gemakkelijker schrijven wat er in me opkomt en daarbij oefen ik dus gewoon door. Als je me op msn leest stikt het ook van de fouten, vooral als een tijdje niet geschreven heb ( of heel moe ben) dan is het helemaal erg! Toch prijs ik mezelf gelukkig dat ik het niet heel erg heb en probeer ik me erbij neer te leggen dat ik gewoon altijd met fouten zal schrijven. Mijn broer heft het veel erger en schrijft meer zoals jij dat doet. Maar ook hij heeft door veel te trainen het wél kunnen verbeteren. Het is een kwestie van onthouden van woorden. Hoe meer je schrijft hoe meer je de woorden wellicht kunt onthouden? Wat ik merk is dat als ik bepaalde woorden vaak gebruik, ik ze ook makkelijk kan onthouden. Doe ik dat een tijdje niet dan schrijf ( gok ik) geheid verkeerd haha.

Dus ik vind de oplossing om dan maar niet meer te gaan schrijven juist geen goed idee.

Download Firefox en zoek even uit hoe dat werkt met de spellingscontrole...

Ik ben er super blij mee, want het werkt bv op hyves en via mijn mail! Nu hopen dat het óók nog gaat werken op msn en dan ben ik helemaal gelukkig .

Sterkte ermee! En vooral blijven schrijven als je dat wilt

Hier ook een met dyslexie en ik ben het eens met wat hierboven wordt geschreven.

Daarnaast zou je wat minder in de slachtofferrol blijven zitten. Je hebt het nou eenmaal en wat andere er nou van vinden is hun probleem.
quote:Astarte schreef op 16 november 2009 @ 16:29:

Hebben dyslecten ook moeite met zinsbouw? Of alleen met spelling?Dat ligt er aan. Ik heb ook moeite met zinsbouw. Maar door veel te oefenen gaat het wel.
Een goede vriend van me, in Australië, heeft nooit op school gezeten en heeft nooit leren lezen en schrijven.

Hij heeft zichzelf dit enigzins aangeleerd en schrijft hetzelfde als Pgril.

Toch heb ik bij hem geen problemen met lezen want hij is er retetrots op dat hij het gewoon doet!

Als iemand constant zit te klagen dat hij het niet kan want... dan heb ik al geen zin meer om het te lezen.

Ik schrijf ook geen perfect Nederlands en zelfs als ik spreek gooi ik woorden door elkaar maar ik kan er niet mee zitten.

Van comma's en grammatica heb ik al helemaal geen kaas gegeten.. nooit begrepen op school.

Kun of wil je het niet lezen... nou dan niet
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Digitalis schreef op 16 november 2009 @ 16:49:

[...]

Ik ben voor vriendjes altijd de zwoel ademende spellcheck met een C-cup geweest in vier talen. Ik zie zo'n 'Liefde is'-plaatje voor me: Liefde is.....elkaars spelfouten corrigeren

Zwangerschap doet daarbij wonderen voor mijn cupmaat...

*gaat Griekse mietjes inderdaad eens van dichtbij bewonderen met de stofdoek *

Mooie post trouwens, Anouli.
Anouli haha. Ik had net mijn tekst weg gehaald en nu lees ik dat jij hem gequote hebt.

Dat je niet in de slachtofferrol moet blijven zitten, daar ben ik het absoluut mee eens!

En de rest wat je erbij schrijft, daar ben ik het ook helemaal mee eens! Ik ben trouwens nog nooit naar behandeld op het forum. Ook niet toen ik nog geen Firefox gebruikte.
Ik gooi overigens met spreken ook woorden door elkaar, maar da's vanuit andere talen. 'k Heb zeker geen dyslexie.
Tja ik heb er een beetje hekel aan mensen die vinden dat ze zeer zielig zijn omdat ze zo slecht kunnen schrijven. De meeste mensen met dyslexie hebben geen zielig beeld van zich zelf en kunnen zich redelijk redden. Ik ben mensen tegengekomen die analfabeet waren en kijk eens hoe die mensen zich staande houden in de maatschappij. Die voelen zich ook niet zielig. Tja misschien ben ik gewoon hard, maar aan dyslexie is tegenwoordig veel aan te doen. Je moet natuurlijk wel willen en er flink aan werken.

Maar zo denk ik erover!
Gelijk heb je Anouli!
mensen jullie doen maar lekker ik ga eten koken

ik wil nog een ding zeggen en dan ben ik klaar hier

ik ben niet zieleg ik wil geen aan docht ik schijf het op hoe het in me op komt maar jullie dneken maar wat jullie willen denken ik vind het allemaal goed veel plezier en mee groetjes
hallo ik heb dyslexie. dus ik heb schijffouten . helaas kan ik daar niks aan doen ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben
PGril, volgens mij heeft juist niemand gezegd dat jij zielig bent! Dat is nou net de hele clou...

Sorry hoor, maar ook een dyslecticus kan (zij het met iets meer moeite) begrijpend lezen. Jij hebt momenteel toch echt meer last van je verbitterdheid dan van je dyslexie, als ik het zo inschat...
Pgril, ik volg dit topic nu een middagje en heb al die tijd wel begrip voor je situatie gehad. Echter je laatste post, stuit me dan tegen de borst. Het valt me op dat je zo goed als elke reactie afkeurt. In je laatste post druip je zelfs zielig af. Want dat is de toon die ik voel in je laatste post.

Er hebben mensen gereageerd; dyslecten en geen dyslecten. Er is begrip getoond en er is inderdaad in sommige gevallen niet in je straatje gesproken. Dat hoort erbij.

Ik vraag me af wat je met een topic wil bereiken als je geen enkel advies ter harte neemt en alleen maar klaagt over 'anderen'.
Je wilt geen aandacht maar je begint wel een een nieuwe post.... ehhh dat klinkt in mijn oren (in dit geval ogen) naar aandacht vragen naar een probleem waarmee je zit.

Je maakt het hier wel erg makkelijk mee af. Tja dat sommige hier vragen naar vraagtekens, punten en komma's daar kan ik me redelijk in denken. Het leest een stuk makkelijker en begrijpelijker. Dat je een woord vergeet of iets verkeerd spelt dat vergeven ze je wel.

En als laatst het is een forum dus mag iedereen hier denken wat zij willen. Je bent er misschien niet mee eens maar dan moet je niet reageren. want na actie komt reactie!!!!
Jammer dat TO (met staart tussen de benen) is afgedropen. Begrijpelijk wel. Al zou ik het stoerder hebben gevonden als ze ondanks alle pittige uitspraken toch was gebleven. En... ik geef toe TD, ze ook iets meer open had gestaan voor de dingen die gezegd werden. Toch vind ik het sneu voor haar. Maar dat zal de aard van het beestje wel zijn.
ik geloov heir heeeelemaal nix fan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven