E-step wel of niet

25-05-2019 00:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een collega is superblij met zijn e-step speeltje. Het gaat zeker meer dan 20km/u. We raakten in een discussie van mag het wel of niet op openbare weg. Weet iemand iets meer hierover?

Hij komt met youtube filmpjes. Kijken handhavers door de vingers?
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in BEL is het ook een rage aan 't worden en rijden ze / vliegen ze vooral op / over 't fietspad.

Een collega haalt als ie rustig rijdt 25 km per uur, maar hij kan 't ding blijkbaar ook opfokken tot 40 km per uur.
https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkee ... ijden.html
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/3KLMkUt5Big
Nee, deze dingen zijn helaas verboden.
Je mag er dus niet mee de weg op.
Politie plukt je van de weg wanneer ze je op de step zien.
Jammer, want het zijn leuke dingen die steps. En handig. In Parijs is het zo fijn om te gebruiken. Daar is het normaal.
Alle reacties Link kopieren
Magniet. Gebruik zon step al anderhalf jaar voor woonwerk. Nog geen problemen gehad.
Als ze je pakken heb je wel een probleem ivm onverzekerd voertuig op de openbare weg. Tijd dat ze regelgeving aanpassen in nl. Wil hem wel verzekeren maar kanniet.
Loekieloekie schreef:
25-05-2019 07:42
Magniet. Gebruik zon step al anderhalf jaar voor woonwerk. Nog geen problemen gehad.
Als ze je pakken heb je wel een probleem ivm onverzekerd voertuig op de openbare weg. Tijd dat ze regelgeving aanpassen in nl. Wil hem wel verzekeren maar kanniet.
Het lijkt mij nog meer een probleem als je een ongeluk veroorzaakt. Aangezien je dan ook niet verzekerd bent en je dus alles zelf mag lappen. Fijn ook voor de tegenpartij als de veroorzaker het niet zelf kan betalen.
Sowieso snap ik gewoon niet waarom je de weg op gaat met zo’n ding als je weet dat ze verboden zijn? Genoeg andere mogelijkheden die wel gewoon toegestaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach gaat net zo hard als een fiets. Daarmee heb ik nog nooit iemand invalide gereden. Zal wel loslopen.
Rij ook wel eens te hard of betaal geen parkeergeld terwijl dat wel moet. Is leuk en handig laat de auto erdoor staan. Ze moeten die dingen ook gewoon legaliseren.
Omdat het jou nog nooit is overkomen, kan het niet? Tja, dat is ook een gedachte natuurlijk... ook fietsers die met elkaar in botsing komen, kunnen zwaargewond raken. Feit blijft dat het ding gewoon verboden is en dat je er de weg niet mee op mag. Ik zie niet in waarom je dan toch perce iets moet doen dat verboden is? Maar goed, ik hoop voor de rest van Nederland dat je nooit met iemand in botsing komt.
Ik heb hem nu al dik een jaar, een xiomi 365.
Politie heeft mij hier aangegeven dat er geen wetgeving over is, dus dat ze er helemaal niets mee kunnen. Voor mij een ideaal ding. Rijd dik 25 km, met een snelheid van 25 km/uur. Het verschil isdat niet alle modellen type goedkeuringen hebben. En dat is het verschil dat je er wel of niet de weg mee op mag. En voor een politie/handhaver hebben denk ik niet het overzicht wat wel of niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie input. Helemaal top!
Loekieloekie schreef:
25-05-2019 08:07
Ach gaat net zo hard als een fiets. Daarmee heb ik nog nooit iemand invalide gereden. Zal wel loslopen.
Rij ook wel eens te hard of betaal geen parkeergeld terwijl dat wel moet. Is leuk en handig laat de auto erdoor staan. Ze moeten die dingen ook gewoon legaliseren.
Als je met 25 km/uur tegen een voetganger, kind of fietser aanrijdt, kan er behoorlijk (blijvend) letsel ontstaan. Ik zou het risico nooit nemen om onverzekerd rond te rijden. Mijn dochter botste pas met een slakkegangetje tegen een andere fietster en daar zijn behoorlijke kosten uit ontstaan. Ik ben heel blij met mijn aansprakelijkheidsverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestand. Tuurlijk kan er wat gebeuren. Ik heb een aansprakekijjheidsverzekering. Die zal dekking geven als ik aansprakelijk ben, ookal moeten ze daarna de kosten op mij verhalen. Het is onzin er in nl nog geen regelgeving is dus daarom doe ik ongehoorzaam. Zou hem graag legaal rijden zolang dat niet kan dus illegaal.
Is superhandig en snel zon step, rij elektrisch en ik ga nu met de trein ipv de auto.
Er zijn genoeg legale manieren om jezelf te verplaatsen. Een elektrische snorfiets is zowat hetzelfde en gewoon te verzekeren en legaal. Ik snap gewoon echt niet waarom je risico gaat lopen door onverzekerd rond te rijden.
En dat van die AVP zou ik als ik jou was eens goed nakijken, want over het algemeen zijn schades veroorzaakt door motorvoertuigen daarvan uitgesloten. Aangezien je daar dus een WA-verzekering voor moet afsluiten, anders mag je de weg niet op. En dat is precies de situatie waar jij in zit.
Alle reacties Link kopieren
Een illegaal voertuig is nooit en te nimmer gedekt door welke verzekering dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven