Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:_blabla_ schreef op 25 juli 2015 @ 08:21:

[...]

Tja, als je één kind hebt wat nog niet zelf kan fietsen dan kan dat natuurlijk, boodschappenkrat voorop en kind achterop. Maar ik heb twee kinderen die nog te jong zijn om zelf te kunnen fietsen, dus ik ben maar wat gelukkig met mijn bakfiets (die met twee kinderen en een luiertas erin al aardig vol zit). Want met kind voorop, kind achterop en luiertas (om mijn nek dan ofzo??) kan ik echt niet prettig fietsen en voor de rest helemaal niets anders meenemen.

En ja, ik zorg er altijd wel voor dat ik zo vriendelijk mogelijk parkeer. Ik sta meestal ook niet in de fietsenstalling, maar zet mijn fiets achter het rek (we hebben hier rekken waar fietsen maar vanaf één kant in kunnen worden gezet, maar tussen het rek en de muur is een grote open ruimte, daar zet ik mijn fiets neer, om zo min mogelijk mensen in de weg te staan).Dáár heb je dan dus een krat voor op je fiets voor.
Vanochtend voor het eerst sinds tijden weer eens bij de Marokkaanse slager geweest. Wat n genot is dat toch altijd. Iedereen alle tijd, praatje hier, discussie over het beste stukje vlees daar. Ik hou drvan!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:ZusterPetronella schreef op 25 juli 2015 @ 20:13:

Sufste opmerking ever.Dank je.
quote:Miffy schreef op 25 juli 2015 @ 20:45:

[...]

Dáár heb je dan dus een krat voor op je fiets voor.Precies
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Miffy schreef op 25 juli 2015 @ 20:45:

[...]

Dáár heb je dan dus een krat voor op je fiets voor.Ooh die krat is zo groot en voorzien van veiligheidsriemen dat er naast een luiertas ook nog een kind in kan? Want ik schreef dat ik twee kinderen heb die beide nog te jong zijn om te fietsen, dus op een gewone fiets heb ik er dan al eentje voorop en eentje achterop.
Irritatiepuntje: Gisteren liep ik in de supermarkt richting de servicebalie. Vanaf andere kant van de supermarkt komt een oudere vrouw, die mij spot, opeens begint te racen voor zover mogelijk, eigenlijk net iets na mij bij de balie is, zich er tussendraait en dan op het moment dat ze aan de beurt is, haar bestelling doet, omkijkt naar mij en zegt: Of was jij eigenlijk eerder?

Wat een heerlijk Onderwerp!

Ook ik ben er eentje die zich zeer snel ergert. Bij mij met stip op nummer 1: onopgevoede, gillende, rennende kinderen. (vooral als ze alle 3 deze kwaliteiten hebben ) Daarna volgt de asociale ouder die bij dat irritante grut hoort. Want ja ik zeg daar wat van en nee dan ben ik niet erg subtiel

Karretjes die midden in het gangpad staan volgt als ergernis nummer 3. Ik neem die standaard aan aantal meter mee. Nummer 4: stinkende klanten
quote:QBFFH schreef op 25 juli 2015 @ 21:37:

Wat een heerlijk Onderwerp!

Ook ik ben er eentje die zich zeer snel ergert. Bij mij met stip op nummer 1: onopgevoede, gillende, rennende kinderen. (vooral als ze alle 3 deze kwaliteiten hebben ) Daarna volgt de asociale ouder die bij dat irritante grut hoort. Want ja ik zeg daar wat van en nee dan ben ik niet erg subtiel

Karretjes die midden in het gangpad staan volgt als ergernis nummer 3. Ik neem die standaard aan aantal meter mee. Nummer 4: stinkende klanten Hoe dan ?
Dus.
Ik kies áltijd de verkeerde kassa uit. Ook als ik switch of als er een andere kassa open gaat en ik daar aan sluit.
quote:boro_ schreef op 25 juli 2015 @ 21:39:

[...]

Hoe dan ?

Of ze dat krijsende grut niet thuis kunnen laten of zo... En anders graag opvoeden.

Ik wens dan ook een kindvrije avond in de supermarkt!

Oh en graag ook die kinder-boodschappenwagentjes waar je mee voor je poten gereden wordt afschaffen!!
quote:QBFFH schreef op 25 juli 2015 @ 21:47:

[...]

Of ze dat krijsende grut niet thuis kunnen laten of zo... En anders graag opvoeden.

Oh en graag ook die kinder-boodschappenwagentjes waar je mee voor je poten gereden wordt afschaffen!!Je kunt ook gewoon online je boodschappen bestellen. Scheelt je wsl heel wat grijze haren.
Ik vind gillende kids hinderlijk, maar ik snap dat ze meenemen soms nog enigszins bij het opvoedproces hoort (leren hoe boodschappen doen in z'n werk gaat, en dat je soms je waffel moet houden om andere mensen niet te ergeren enzo). Wanneer ouders zo'n kind overduidelijk wel opvoeden kan ik er nog niet zo mee zitten.

Maar als het vrij rondloopt met karretjes wordt het wel irritant, want dan staan ze altijd in de weg. Wederom zie ik dan vaak gebeuren dat de ouder het reguleert ('froefroe ga eens aan de kant voor die mevrouw') maar in een overvolle winkel is dat echt niet handig.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:summerville schreef op 25 juli 2015 @ 21:53:

[...]

Je kunt ook gewoon online je boodschappen bestellen. Scheelt je wsl heel wat grijze haren.Nee, dat lijkt me echt de omgekeerde winkel. Kunnen die gezinnen beter boodschappen bestellen, hoeven ze ook niet met die kinderen te goochelen.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:summerville schreef op 25 juli 2015 @ 21:53:

[...]

Je kunt ook gewoon online je boodschappen bestellen. Scheelt je wsl heel wat grijze haren.Ja maar dan heb ik nix meer om mij aan te ergeren
quote:QBFFH schreef op 25 juli 2015 @ 21:47:

[...]

Oh en graag ook die kinder-boodschappenwagentjes waar je mee voor je poten gereden wordt afschaffen!! oh, nee, dit klinkt gelukkig helemaal niet asociaal
Dus.
quote:ZusterPetronella schreef op 25 juli 2015 @ 21:56:

[...]

Nee, dat lijkt me echt de omgekeerde winkel. Kunnen die gezinnen beter boodschappen bestellen, hoeven ze ook niet met die kinderen te goochelen.Amen!
quote:ZusterPetronella schreef op 25 juli 2015 @ 21:56:

[...]

Nee, dat lijkt me echt de omgekeerde winkel. Kunnen die gezinnen beter boodschappen bestellen, hoeven ze ook niet met die kinderen te goochelen.

Helaas horen jammerende kinderen bij de samenleving. Vaak heeft het ene reden ( of, laat ik het zo zeggen, bij mij had het meestal een reden als er een jammerende kleuter of peuter achter me liep ) en dat is dat ze niet hun zin krijgen.

Opvoeden doe je overal. Dus ook in de supermarkt ;)
Dus.
Ik doe altijd wedstrijdjes met die kids met kleine karretjes. Of wie er het meeste snoep in kan gooien. Vooral dat laatsten is n succes! Alleen de ouders, die zijn daar nooit bloj mee. Raar. Doe je aardig tegen n vreemd kind, weer niet goed.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik daag huilende vreemde kinderen vaak uit tot het trekken van gekke bekken vinden ouders ook nooit grappig.

ik vond het wel grappig toen een vreemde dat ooit bij mijn jongste terrorist deed. Hij vergat opslag dat hij heel hard aan het jammeren was om een zak snoep die hij niet kreeg, en heeft de rest van de tijd gekke bekken geprobeerd te maken.

Tip.
Dus.
Ik kan niet eens boodschappen bestellen. Er is geen supermarkt die hier levert. Albert Heijn zegt zo mooi: "Bezorging in bijna heel Nederland." En ik woon in dat andere stukje. Dus vooralsnog zal ik naar de winkel moeten.
quote:hatsetats schreef op 25 juli 2015 @ 22:03:

Ik doe altijd wedstrijdjes met die kids met kleine karretjes. Of wie er het meeste snoep in kan gooien. Vooral dat laatsten is n succes! Alleen de ouders, die zijn daar nooit bloj mee. Raar. Doe je aardig tegen n vreemd kind, weer niet goed.

Briljant!!!

Mijn oma gooide vroeger heel dure producten in verweesde karretjes..
Ik had laatst niet goed opgelet en had ook een onverwachte boodschap op de band. Omdat zoon er erg trots op was laten liggen één gekocht.

Mijn ergernis is het ontmoeten bij de ingang, vaak mensen die al met pensioen zijn. Ze gaan midden op het pad staan, en niet aan de kant, ook niet als je het vraagt. Reden: we zijn zó klaar. Ik kan boodschappen doen in de tijd dat zij zó klaar zijn. Voor een weeshuis dat een week gaat kamperen en alles zelf meeneemt. In een vrachtwagen.
quote:_blabla_ schreef op 25 juli 2015 @ 21:24:

[...]

Ooh die krat is zo groot en voorzien van veiligheidsriemen dat er naast een luiertas ook nog een kind in kan? Want ik schreef dat ik twee kinderen heb die beide nog te jong zijn om te fietsen, dus op een gewone fiets heb ik er dan al eentje voorop en eentje achterop.

Jouw verhaal was duidelijk hoor. Nu ons nog snappen

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:barbaracartland schreef op 25 juli 2015 @ 22:06:

Ik kan niet eens boodschappen bestellen. Er is geen supermarkt die hier levert. Albert Heijn zegt zo mooi: "Bezorging in bijna heel Nederland." En ik woon in dat andere stukje. Dus vooralsnog zal ik naar de winkel moeten.Wees blij, ze maken zoveel fouten dat je daarna nog zelf naar de winkel moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven