Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 17:50:

ik niet. Jij blijkbaar wel, je trekt die pity card nu alweer.

Ik heb het niet over mezelf maar over een vriendin die macula degeneratie heeft.

Ik zie ook slecht maar op een compleet andere manier.
verba volant, scripta manent.
O, je kan nog sneuer met je aanvulling. Enniewee, je bent niet de enige die iets heeft. We lopen er alleen niet allemaal mee te koop.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:51:

[...]

Ik heb het niet over mezelf maar over een vriendin die macula degeneratie heeft.

Ik zie ook slecht maar op een compleet andere manier.Dat begreep ik hoor, dat je vroendin toevallig ook slecht ziet.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:48:

[...]

Probleem mee? Je mag best ruilen hoor, geen enkel probleem.Als iemand het oneens is met je komen er óf slechte ogen bij het verhaal óf je krijgt weer visite. Ook al is het bijna middernacht.
quote:Bieb2.0 schreef op 26 juli 2015 @ 17:52:

[...]

Als iemand het oneens is met je komen er óf slechte ogen bij het verhaal óf je krijgt weer visite. Ook al is het bijna middernacht.Ik krijg weleens visite op Turkse tijd, dat klopt.
En nu ben ik weer even buiten beeld, eten klaarmaken voor mijn hond en dat duurt even omdat ik naar de kelder moet waar de voorraad dieetvoer staat.
Ik heb een neef die blind is. Hij heeft een tijd in Zeist gewoond op het Bartholomeus instituut. Veel vrienden aan overgehouden natuurlijk. Dus op verjaardagen struikel je daar over de stokken en de honden En echt, ik hoor nooit iemand van hen zo zielig doen over iets dat in de weg staat als jij.
Wat ook enorm irritant is,dat als het druk is bij de kassa,s de vrouw (altijd vrouwen) die aan de beurt is een heel gesprek gaat staan te voeren met de vrouw die achter de kassa zit,dat is opzich helemaal geen enkel probleem,ware het niet dat het gesprek ook nog een tijdje doorgaat nadat de boodschappen ingeladen en betaald zijn.En dan hoor je de wachtenden wel een beetje tegen elkaar morren maar er word niks van gezegd.Ik heb er een keer wel wat van gezegd,en zei tegen die dames: Maak even een afspraakje voor een theekransje,kunnen jullie in alle rust verder klessebessen.En dan kijken ze je aan alsof ze water hebben zien branden,maar dan is het wel afgelopen met de pret.
No Mercy
Ik ga aan mijn Turkse bezoek vragen of die dinsdag om Turkse tijd komt. Kijken of die het goed raadt.
Liever elitair dan een pauper!
quote:madras schreef op 26 juli 2015 @ 18:01:

Wat ook enorm irritant is,dat als het druk is bij de kassa,s de vrouw (altijd vrouwen) die aan de beurt is een heel gesprek gaat staan te voeren met de vrouw die achter de kassa zit,dat is opzich helemaal geen enkel probleem,ware het niet dat het gesprek ook nog een tijdje doorgaat nadat de boodschappen ingeladen en betaald zijn.En dan hoor je de wachtenden wel een beetje tegen elkaar morren maar er word niks van gezegd.Ik heb er een keer wel wat van gezegd,en zei tegen die dames: Maak even een afspraakje voor een theekransje,kunnen jullie in alle rust verder klessebessen.En dan kijken ze je aan alsof ze water hebben zien branden,maar dan is het wel afgelopen met de pret.Oh dat ken ik. Doe mijn boodschappen bij een echte buurtsuper, dus dan komt voor. Meestal vind ik dat niet zo erg. Maar als mensen eindeloos blijven kletsen met de caissière terwijl ze hun boodschappen allang hebben ingepakt en afgerekend hebben, is dat wel eens iriitant ja, zeker als je zelf even vlug verder wilt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 17:44:

[...]

Het is ook niet grappig als de doorgang telkens wordt geblokkeerd door lukraak neergeplempte karren.

Dus zij stopt per ongeluk spullen in andermans' kar omdat ze niet goed ziet?

Of ze doet het expres om te jennen omdat die karren in de weg staan?

In het eerste geval moet ze gewoon achter haar eigen kar blijven lopen, probleem opgelost.

In het tweede geval duwt ze die kar aan de kant, probleem ook opgelost.
@minnimouse

Juist, het tweede geval is het beste,maar dan wel de kar op een andere plek zetten
No Mercy
Bovendien staat een kar altijd in de weg. Als je je kar aan de kant zet, kan die daar ook weer in de weg staan omdat ie dan voor een product staat waar je net bij moet.
quote:Kalliope schreef op 26 juli 2015 @ 18:06:

Ik ga aan mijn Turkse bezoek vragen of die dinsdag om Turkse tijd komt. Kijken of die het goed raadt.Nou, zet rond 22.00 de hapjes en drankjes maar klaar.
Oftewel hou je kar bij je,en hou rekening met andere
No Mercy
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 18:21:

[...]

Dus zij stopt per ongeluk spullen in andermans' kar omdat ze niet goed ziet?

Of ze doet het expres om te jennen omdat die karren in de weg staan?

In het eerste geval moet ze gewoon achter haar eigen kar blijven lopen, probleem opgelost.

In het tweede geval duwt ze die kar aan de kant, probleem ook opgelost.Ze doet het met opzet.
Volgens mij moet ik MD en haar blinde aanhang niet tegenkomen in mijn supermarkt. Dat zou mijn ultieme supermarkt ergernis zijn.

Maar serieus? Willekeurig spullen in winkelkarren kwakken omdat ze in de weg staan? Dan spreek je niet over volwassenen maar meerderjarige kinderen.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 18:38:

[...]

Ze doet het met opzet.

En hoe oud is die vriendin dan?

Ik vind het behoorlijk kinderachtig.

Dat je een keer een geintje uithaalt, oké. Maar structureel producten in willekeurige karren plaatsen omdat de kar in de weg staat?Bizar.
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 18:38:

[...]

Ze doet het met opzet.En dat kan ze dan wel zien? Goh. Toevallig.
quote:CaafDracula schreef op 26 juli 2015 @ 18:39:

Volgens mij moet ik MD en haar blinde aanhang niet tegenkomen in mijn supermarkt. Dat zou mijn ultieme supermarkt ergernis zijn.

Maar serieus? Willekeurig spullen in winkelkarren kwakken omdat ze in de weg staan? Dan spreek je niet over volwassenen maar meerderjarige kinderen.Je hoeft mij er niet op aan te spreken. Ik heb ook weleens iets in mijn karretje aangetroffen dat me niet bekend voorkwam, het kan ook weleens per ongeluk gebeuren maar zij doet het inderdaad met opzet.
Hij zal vast al eens genoemd zijn, maar omdat het mijn ergenis is deel ik 'm toch

Vandaag weer: staat er iemand te kijken hoe de caissière zijn boodschappen scant. Gaat staan toekijken hoe dat aan de andere kant van de band terecht komt.

Gaat afrekenen, doet alles in z'n portomonnee en gaat dan rustig (!!!!!) eindelijk eens z'n spullen inpakken.

Blijft daarmee ook lekker in het pad staan, ik met de weekboodschappen en m'n karretje vragen of ik er even langs kan zodat ik alvast kon gaan inpakken.

Nou ik kreeg welgeteld 2 centimeter ruimte van 'm. Nee meneer, ik wil graag op de kopse kant staan... Ik met m'n 1,58 kan niet zo heel makkelijk over de gehele band hangen!

*zucht* nog 1 week en dan moet ik weer
quote:hatsetats schreef op 26 juli 2015 @ 18:42:

[...]

En dat kan ze dan wel zien? Goh. Toevallig.Ze ziet nog ongeveer 10 %.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 26 juli 2015 @ 18:43:

Hij zal vast al eens genoemd zijn, maar omdat het mijn ergenis is deel ik 'm toch

Vandaag weer: staat er iemand te kijken hoe de caissière zijn boodschappen scant. Gaat staan toekijken hoe dat aan de andere kant van de band terecht komt.

Gaat afrekenen, doet alles in z'n portomonnee en gaat dan rustig (!!!!!) eindelijk eens z'n spullen inpakken.

Blijft daarmee ook lekker in het pad staan, ik met de weekboodschappen en m'n karretje vragen of ik er even langs kan zodat ik alvast kon gaan inpakken.

Nou ik kreeg welgeteld 2 centimeter ruimte van 'm. Nee meneer, ik wil graag op de kopse kant staan... Ik met m'n 1,58 kan niet zo heel makkelijk over de gehele band hangen!

*zucht* nog 1 week en dan moet ik weer

Die had ik van de week ook 1.

En niet even opschuiven he, terwijl er ruimte genoeg was. Grrrrr
quote:MarianneDavids schreef op 26 juli 2015 @ 18:44:

[...]

Ze ziet nog ongeveer 10 %.

Dan ziet ze die karren toch ook? Waarom dan niet de kar aan de kant schuiven en verder gaan? Waarom dan spullen in andermans karretje gooien?

Wat ik me ook afvraag, krijgt zij ook jouw preek over hoe het heurt?
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 18:45:

[...]

Die had ik van de week ook 1.

En niet even opschuiven he, terwijl er ruimte genoeg was. Grrrrr

Ik snap sowieso niet waarom je wacht tot alles gescand is. Bijna alle supermarkten hebben een scherm waar je (bijna) alle gescande producten plus prijs ziet staan. Daarnaast krijg je een bonnetje als je wilt...

Zo snel mogelijk weer buiten staan is altijd mijn doel van boodschappen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven