Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Lea32 schreef op 20 juli 2015 @ 17:21:

Om terug te komen op het gebrek aan persoonlijke ruimte als je in de rij staat: mensen die heel kort op je gaan staan als je wilt gaan pinnen. Dat geeft me altijd een ongemakkelijk gevoel.

Klopt. Ik kijk dan altijd even naar achteren,vaak snappen ze het dan wel. Zo niet,dan zeg ik er wat van.

Andere ergernis. Als iemand zijn boodschappen nog moet inpakken en dan voor mij blijft staan (ipv voor de band te gaan staan) zodat ik er omheen moet om mijn boodschappen in te pakken en dan weer terug om af te rekenen.
quote:Lea32 schreef op 20 juli 2015 @ 17:21:

Om terug te komen op het gebrek aan persoonlijke ruimte als je in de rij staat: mensen die heel kort op je gaan staan als je wilt gaan pinnen. Dat geeft me altijd een ongemakkelijk gevoel.Of van die lui die elke keer met hun winkelwagen/buggy/rollator tegen je aan staan te biggen. Ik moet me dan altijd inhouden om niet een enorme trap naar achteren te verkopen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 juli 2015 @ 17:34:

[...]

Of van die lui die elke keer met hun winkelwagen/buggy/rollator tegen je aan staan te biggen. Ik moet me dan altijd inhouden om niet een enorme trap naar achteren te verkopen.

Een enorme trap misschien niet, maar ik geef wel een klein duwtje terug met m'n kont.

Meestal snappen ze de hint wel.
Pasgeleden stond ik te wachten voor de kassa, toen er opeens een hele penetrante lucht mijn neus binnenkwam

Voorzichtig wat rond kijken, en achter me stond een meisje nog in haar paardrijkleding...echt ze meurde verschrikkelijk. Dus ik vlug een stap naar voren om weg te zijn bij die lucht...doet ze ook een flinke pas naar voren...echt zo goor, wat iemand bezield om stinkend een winkel in te gaan
Stinkende mensen zijn ook erg inderdaad. Gisteren stond er nog iemand én te dicht achter me én hij had echt een adem waarvan de vliegen flauwvielen van het plafond. Dat is een beetje een taboe, een ander erop wijzen dat ie uit zijn giechel meurt, maar bij deze meneer had ik echt de neiging iets te zeggen van: "Óf u gaat nu een stukje verderop staan, óf u mag alleen nog door uw neus ademen." Gad-ver-dam-me, alsof er iets dood was gegaan daarin

Uiteraand het taboe gerespecteerd en niks gezegd uiteindelijk...
Hier ook wel eens Polen of Roemenen ofzo, die kunnen er ook wat van.

Ik probeer dan heel oppervlakkig te ademen en goed afstand houden. Zo zweterig als ze ruiken...

En hun boodschappen zijn ook vaak van hetzelfde: Een sixpack bierblikjes, een zak chips en een pak roze koeken
quote:pearle schreef op 20 juli 2015 @ 18:41:

Pasgeleden stond ik te wachten voor de kassa, toen er opeens een hele penetrante lucht mijn neus binnenkwam

Voorzichtig wat rond kijken, en achter me stond een meisje nog in haar paardrijkleding...echt ze meurde verschrikkelijk. Dus ik vlug een stap naar voren om weg te zijn bij die lucht...doet ze ook een flinke pas naar voren...echt zo goor, wat iemand bezield om stinkend een winkel in te gaan Oh dat was ik, ik moet wel eens boodschappen doen na het paardrijden en ga dan niet eerst douchen en omkleden.
quote:Greeenlight schreef op 20 juli 2015 @ 16:29:

[...]

Ik heb hier zelf als klant ook een hekel aan. Ik hoef me niet te verantwoorden tegenover een winkelmedewerker!

Zelf werk ik als caissière en ik doe dat dus nooit omdat ik weet dat veel mensen dat vervelend vinden.

Toen ik een keer een functioneringsgesprek had met mijn leidinggevende vond hij juist dat ik wel iets vaker zulke opmerkingen mocht maken. Het kan dus zijn dat dit een opdracht is van de leidinggevende. Ikzelf doe het trouwens nog steeds niet.Uhhhh wat voor leidinggevende had jij dan? Ik zou met een kassamedewerker in gesprek gaan of dit nu een gepaste opmerking was naar de klant toe. Rare leidinggevende heb je toen getroffen
quote:cochise schreef op 20 juli 2015 @ 19:08:

[...]

Oh dat was ik, ik moet wel eens boodschappen doen na het paardrijden en ga dan niet eerst douchen en omkleden. Of ik....ook al ben ik me wel bewust van het feit dat ik niet naar bloemetjes ruik. Als ik op de terugweg langs de supermarkt kom, ga ik mezelf ook niet eerst even douchen. Ik haal dan gauw even mijn artikelen en verder door naar huis.
quote:ZusterPetronella schreef op 20 juli 2015 @ 15:28:

Zo Adilejessica, daar zouden ze bij mij niet mee moeten aankomen. Het komt niet eens in me óp dat de caissière nog wel eens een mening zou kunnen hebben over wat ik zoal aanschaf...

(Maar als ik een leuke vent zie, check ik altijd wel of er geen overduidelijk PMS-voer op de band ligt, of gênante artefacten als tampons).

Echt?

Ik vond dat vroeger heel gênant, maar tegenwoordig mag iedereen zien dat ik tampons koop, ik ben ook 'maar' een vrouw.

Ik heb lang geleden wel eens tampons gekocht terwijl ik eigenlijk nog een beste voorraad had liggen. Ik wilde namelijk alleen heel veel chocola en koekjes kopen, maar niet de indruk wekken dat ik zomaar zou gaan zitten schransen (wat dus wel het geval was). Dus toen maar een pakje tampons erbij gedaan, want ik dacht dat het meisje achter de kassa mijn aankopen dan wel zou begrijpen.

Sorry voor de off-topic, moest er ineens aan denken.
quote:lotus77 schreef op 20 juli 2015 @ 18:54:

Stinkende mensen zijn ook erg inderdaad. Gisteren stond er nog iemand én te dicht achter me én hij had echt een adem waarvan de vliegen flauwvielen van het plafond. Dat is een beetje een taboe, een ander erop wijzen dat ie uit zijn giechel meurt, maar bij deze meneer had ik echt de neiging iets te zeggen van: "Óf u gaat nu een stukje verderop staan, óf u mag alleen nog door uw neus ademen." Gad-ver-dam-me, alsof er iets dood was gegaan daarin

Even off-topic, maar onze officemanager meurt dus gigantisch uit haar mond.

Daar is echt geen normaal gesprek mee te voeren, het is zó ranzig.

Let wel: we werken in een tandartsenpraktijk...
quote:Lotte35 schreef op 20 juli 2015 @ 21:44:

[...]

Even off-topic, maar onze officemanager meurt dus gigantisch uit haar mond.

Daar is echt geen normaal gesprek mee te voeren, het is zó ranzig.

Let wel: we werken in een tandartsenpraktijk...
ik stond vanmorgen bij Jumbo.

Voor me een meneer met zijn kar helemaal afgeladen met 'gratis' producten. Echt van alles, van sushi tot melk met een smaakje naar kant en klare maaltijden, vleeswaren. You name it...

Ik dnek dat hij voor 100 Euro boodschappen had en 5 euro moest afrekenen ofzo.

Niet echt een irritatie, maar ik vond het wel bizar om te zien. Ik vroeg later aan een baliemedewerkster of dat vaak zo gaat. Blijkt dat er zeker op maandag ochtend een vaste groep vaste klanten komt om de vakken helemaal uit te pluizen.

Ga ik ook maar doen volgende week. Gratis sushi lijkt me wel wat

( Hoewel, die supermarkt sushi lijkt me nooti zo heel lekker, maar ja .. een gegeven paard. ) ;)
Dus.
quote:pearle schreef op 20 juli 2015 @ 21:56:

Dat vind ik dus ook.
quote:boro_ schreef op 20 juli 2015 @ 22:15:

ik stond vanmorgen bij Jumbo.

Voor me een meneer met zijn kar helemaal afgeladen met 'gratis' producten. Echt van alles, van sushi tot melk met een smaakje naar kant en klare maaltijden, vleeswaren. You name it...

Ik dnek dat hij voor 100 Euro boodschappen had en 5 euro moest afrekenen ofzo.

Niet echt een irritatie, maar ik vond het wel bizar om te zien. Ik vroeg later aan een baliemedewerkster of dat vaak zo gaat. Blijkt dat er zeker op maandag ochtend een vaste groep vaste klanten komt om de vakken helemaal uit te pluizen.

Ga ik ook maar doen volgende week. Gratis sushi lijkt me wel wat

( Hoewel, die supermarkt sushi lijkt me nooti zo heel lekker, maar ja .. een gegeven paard. ) ;)Ik blijf het ook een raar fenomeen vinden hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lotte35 schreef op 20 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Dat vind ik dus ook.Zit ze nooit bij de tandarts in de stoel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ja toch, ik zou me doodschamen denk ik met mijn bij elkaar geschraapte kar vol met boodschappen. Bovendien, waar láát je het?? Dan moet je wel een hele grote vriezer hebben denk ik.

Aan de ene kant, Top ! De regel is er nou eenmaal, dus prima dat mensen er gebruik van maken, scheelt weer weggegooid eten enzo. Helemaal goed.

Aan de andere kant vind ik het toch een soort van genant.

Ik zou een hele slechte coupon knipper zijn in Amerika denk ik zomaar.
Dus.
Heel gênant idd. Dat je een keer iets tegenkomt alla, maar die schappen doorploegen, vreselijk!
Tja, je zal maar krap zitten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Klopt, en zoals ik al zei; het is een mooie regeling, tegen voedselverspilling enzo. Helemaal prima.

Toch zal ík me ( ook in onze 'arme tijd' ) erg opgelaten voelen.
Dus.
quote:lotus77 schreef op 20 juli 2015 @ 18:54:

Ik stond een keer in de rij bij de kassa in een supermarkt,en ik moest een scheet laten ,echt ik heb geprobeerd om hem zolang mogelijk binnen te houden,maar die rij ging zo langzaam.

Ik kreeg het steeds benauwder en ik kon ook niet zo snel de rij meer uitkomen,dus maar stilletjes laten gaan in de hoop dat het er eentje was die meeviel....

Hij viel erg tegen..... het kassameisje ging bijna tegen de vlakte.
quote:Nouschi schreef op 20 juli 2015 @ 22:20:

Zit ze nooit bij de tandarts in de stoel?

Nee.

De tandarts zei pas: 'Ik wil niet weten wat zich daarbinnen (oraal, zeg maar ) afspeelt.

Hoorde ze niet hoor, ze stond buiten te paffen.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat ze dan daar in dienst is, zeker ook nog eens met dat roken erbij

Niet echt een visiteplaatje
Ik ook.
quote:cijfernerd schreef op 20 juli 2015 @ 22:29:

[...]

Ik stond een keer in de rij bij de kassa in een supermarkt,en ik moest een scheet laten ,echt ik heb geprobeerd om hem zolang mogelijk binnen te houden,maar die rij ging zo langzaam.

Ik kreeg het steeds benauwder en ik kon ook niet zo snel de rij meer uitkomen,dus maar stilletjes laten gaan in de hoop dat het er eentje was die meeviel....

Hij viel erg tegen..... het kassameisje ging bijna tegen de vlakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven