Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:NYC schreef op 08 juni 2015 @ 14:17:

Ergernis bij het Kruidvat: Allejezus wat is die winkel volgestouwd met spullen! Je kunt er met een kinderwagen niet eens fatsoenlijk door.Nou inderdaad! Ik word gewoon claustrofobisch als ik daar binnen kom. En dan is het ook nog vaak lekker druk, waardoor er nog minder ruimte is...
quote:NYC schreef op 08 juni 2015 @ 14:17:

Ergernis bij het Kruidvat: Allejezus wat is die winkel volgestouwd met spullen! Je kunt er met een kinderwagen niet eens fatsoenlijk door.Daarom kom ik al jaren niet meer bij het Kruidvat. Vreselijke winkel.
Kruidvat is een soort oefening in in polonaise lopen inderdaad. Even snel om een andere klant heen lopen lukt niet zonder een schap om t gooien.. tegenwoordig ga ik naar de etos.
Het hele weekend gewerkt, iedereen lekker zien terrassen, eten etc, dus vandaag wil ik barbecueën. Op naar de Jumbo (3 bakjes voor 6 euro), al het vlees op, want ja, ze moesten tenslotte 1,5 dag vantevoren bestellen en toen had ze zoveel, dat ze maar niets besteld had. (Verder niet bedenken dat als het prachtig weer wordt, mensen wel eens kunnen gaan BBQ'en.) Ook de Johma salade was in de aanbieding (per 2), maar de aardappelsalade hadden ze dan weer gewoon niet in het assortiment.

Vervolgens naar de Dirk, hoera! Vlees (beperkte keuze, maar, vlees!), maar helaas hier helemaal geen rundvleessalades/aardappelsalades, want: niet leverbaar, met de verklaring: zal wel geweest zijn omdat het zo warm was dit weekend... Uiteindelijk naar de AH, waar ze gewoon salades en vlees hadden. Was ik maar gewoon bij de AH begonnen.

Maargoed, na 3 winkels en anderhalf uur verder was eindelijk mijn BBQ compleet en kunnen we vanavond BBQ'en
quote:z-u-s schreef op 27 mei 2015 @ 17:34:

Laatst bij de apotheek op een warme dag: twee oude besjes die eerst naar de visboer waren geweest, en daarna de medicatie hadden besloten op te halen. Niet helemaal de goeie volgorde als je het mij vraagt...

De hele toko rook naar makreel. Heb besloten buiten te wachten tot mn nummertje kwam (duurt altijd eeuwen), niet te harden die lucht.
Ik dacht dat het gewoon aan onze Kruidvat lag, maar blijkbaar zijn ze overal zo rommelig.

Stom. Bij de Kruidvat hebben ze fijne make-up die ze bij de Etos niet hebben, maar ik heb zo'n gloeiende hekel aan die winkel.
Ik ben inderdaad nog elke keer blij als ik in de Kruitvat ben dat ik geen kinderwagen meer heb! Wat een doolhof wordt het dan!

Mijn irritatie is niet geprijsde artikelen... Of het rennen naar een kassa die net open is... Ik ben gewend dat de caissière je op komt halen en zegt naar welke kassa te komen als het druk is en er een kassa bij moet. In NL is het echt aso, of is dat alleen in randstad zo?

Waar ik ook niet tegen kan zijn die 15 a 17-jarigen die niets weten. Dan vraag je ze waar iets ligt en dan kijken ze je erg raar aan... Ze zijn natuurlijk lekker goedkoop, maar ik ben maar wat blij met mijn supermarkt die een wat oudere man heeft ingehuurd met een beperking. Hij is supervriendelijk, houdt van zijn baan en weet alles te liggen. Ook kan hij goed met kinderen overweg.
Oh man de Kruidvat, idd een drama en dan hebben ze hier bij de make-up een soort gesloten afdeling met poortjes etc.

Je kunt met een sporttas niet veilig door die winkel lopen zonder iets om te gooien. En dan is het nog te hopen dat je geen tegenliggers of inhalers krijgt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:mia_e schreef op 08 juni 2015 @ 16:21:

Mijn irritatie is niet geprijsde artikelen... Of het rennen naar een kassa die net open is... Ik ben gewend dat de caissière je op komt halen en zegt naar welke kassa te komen als het druk is en er een kassa bij moet. In NL is het echt aso, of is dat alleen in randstad zo?

Nee hoor, hier klein dorp, precies hetzelfde.

Van de week nog bij de plus, ik had twee dingen en sta netjes in de rij.

Kassa ernaast gaat open en er word gezegd dat de eerstvolgende naar de kassa mocht komen.

Dat was ik, maar ik had spullen al op de band en ga dan niet meer wisselen.

Komt er ineens een vrouw uit het gangpad aanrunnen die tegen de man (die eigenlijk voor haar was) opbotst en snel haar spullen op de band gooit.

Caissière zei niets, als ik op haar plek had gezeten had ik mevrouw vriendelijk doch dringend verzocht even aan de kant te gaan voor de klanten die al langer stonden te wachten.
Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten .
Mooie actie LV.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 juni 2015 @ 17:45:

Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten .Heerlijk!

Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten .Ooooo kostelijk hahahahahah

Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten . briljant!

Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten .

Jaren geleden, bij de plaatselijke C1000. Enorme rij voor de kassa, en een meneer met een pakje gehakt drong steeds verder voor. De meeste mensen waren te verbaasd om er iets van te zeggen, maar bij mij kreeg ie de kans niet. De meneer was duidelijk ontstemd en pleurde zijn onsje gehakt met een woest gezicht bovenop mijn boodschappen op de band. Natuurlijk wist de kassajuf niet dat die gehakt niet voor mij was bestemd, en ik hield wijselijk mijn mond toen ze het scande. De gelaatsuitdrukking van de voordringert toen hij zijn gehakt in mijn tas zag verdwijnen was goud waard, en ik heb nog nooit zo'n lekkere bal gehakt gegeten .Dat is inderdaad goud waard.
Laatst nog, stervens druk on de winkel. Was op pinkstermaandag. Ik had éindelijk mijn benodigde spulletjes kunnen bemachtigen, de helft was al op in de winkel. Beetje lastig winkelen. Staat er potverdorie tot halverwege de winkel de rijen voor de kassa.

Na zo'n 20 minuten wachten kon ik eindelijk mijn boodschappen op de band zetten. Ik had al door dat er een oudere mevrouw op mijn handen zat te kijken, zij stond achter mij. Ze pakt ineens mijn blok kaas, 'Ik ben de kaas vergeten te pakken en zo'n jong ding kan best wel even snel een nieuwe kaas voor haarzelf pakken.' Heel slecht, maar ik heb de kaas uit haar handen gegrist en haar de dodelijkste blik gegeven die ik had. Ging ze later te keer tegen andere klanten, 'Jaaaaa, de jeugd van tegenwoordig!' Maar gelijk kreeg ze niet van de mede klanten.

Prima, als ze had gevraagd of ik voor haar snel een blok kaas wou pakken, dan had ik dat zo gedaan, werkelijk geen probleem! Maar om het zo van mij 'af te pakken', nee dan ben je bij mij écht verkeerd.
Het toppunt van brutaliteit ze!

Ik heb het omgekeerde wel eens meegemaakt.

Had een doosje diepvries hamburgers in mijn wagentje gelegd. Dacht ik. Bij de Kassa kwam ik ze niet meer tegen.

Maar zag toen bij de kassa naast me een dame met een vol karretje met zeer verbaasde blik het doosje op de band leggen. Ik had ze dus in een verkeerd karretje gelegd. Ik durfde niets te zeggen. Ik hoop dat ze gesmaakt hebben
quote:CaafDracula schreef op 09 juni 2015 @ 00:17:

Laatst nog, stervens druk on de winkel. Was op pinkstermaandag. Ik had éindelijk mijn benodigde spulletjes kunnen bemachtigen, de helft was al op in de winkel. Beetje lastig winkelen. Staat er potverdorie tot halverwege de winkel de rijen voor de kassa.

Na zo'n 20 minuten wachten kon ik eindelijk mijn boodschappen op de band zetten. Ik had al door dat er een oudere mevrouw op mijn handen zat te kijken, zij stond achter mij. Ze pakt ineens mijn blok kaas, 'Ik ben de kaas vergeten te pakken en zo'n jong ding kan best wel even snel een nieuwe kaas voor haarzelf pakken.' Heel slecht, maar ik heb de kaas uit haar handen gegrist en haar de dodelijkste blik gegeven die ik had. Ging ze later te keer tegen andere klanten, 'Jaaaaa, de jeugd van tegenwoordig!' Maar gelijk kreeg ze niet van de mede klanten.

Prima, als ze had gevraagd of ik voor haar snel een blok kaas wou pakken, dan had ik dat zo gedaan, werkelijk geen probleem! Maar om het zo van mij 'af te pakken', nee dan ben je bij mij écht verkeerd.

Niet te geloven zeg, hoe brutaal!

Ik zou denk ik dusdanig verbijsterd zijn dat ik al halverwege het kaasschap was eer ik tot het besef zou komen: 'WTF?..

Of erger nog: in de auto onderweg naar huis... Nadat ik dus keurig dat blokje kaas had gehaald....

Sommige ouderen maken dus gewoon misbruik van hun 'positie'. En dan wij maar schromen om hen van repliek te dienen want:' ach, het is een oudje'..

Goed gedaan dus Caaf! Je hebt je de kaas niet van de band laten eten
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Amarna, dat had ik ooit ook eens. Ik ben samen met man boodschappen aan het doen. Ik gooi een pizza in - dacht ik - ons karretje. Zegt zoon: Mam, waarom gooi je een pizza bij die mevrouw in de kar?

Ehm, oeps...

LV:
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ja, zo heb ik eens een verkeerd karretje gepakt. Er lag nog niks in, alleen mijn boodschappenkrat. Ik stond in een rek te kijken en nam daarna mijn (dacht ik) kar mee. Ik miste opeens mijn krat. Ik terug naar het rek waar ik had staan kijken, maar mijn kar was weg en mijn krat lag op de grond. Heeft iemand dus de krat er zo uitgegooid en mijn kar meegenomen. Uiteindelijk is het dus goed gekomen. Het ergste vond ik bij het terugbrengen dat ik niet mijn eigen muntje terugkreeg, want dat zat natuurlijk in die andere kar.
kruitvat is inderdaad een ergernis. moest er gisteren ook zijn. stond er in de gangpad een winkelwagen met rotzooi, je kon er zo wat niet langs, zetten ze het net naast een stelling waar ik moet zijn. troep op de grond( als in overal snoepgoed, bezem word er niet doorheen gehaald) regelmatig sta je bij de kassa is er geen medewerker, die is in de winkel bezig. Ik had zo weg kunnen lopen zonder betalen, maar dan waren de poortjes afgegaan. Sta ik buiten zitten er 3 medewerkers rustig een peukje te paffen. doe dat dan om de beurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven