Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 15:39:

ja. Ik doe altijd heel neerbuigend tegen mensen die denken dat ze op alles een alleenrecht hebben en van mening zijn dat ze een voorkeursbehandeling en respect verdienen OMDAT ze op een door mijn belastinggeld gefinancierde scootmobiel zitten. ("Ja, ik heb een zwakke knie!" "Nee, je hebt een veel te dik lichaam!!!")

Geloof me, ik loop al een tijdje mee op deze aardkloot, en ik ben ondertussen wel een beetje klaar met dat soort volk. Loopt de hele dag een uitkering bij elkaar te zonnebaden, en verwacht vervolgens van mij dat ik respect en begrip heb omdat ze zo zielig zijn.

het enige zielige aan dit soort types is het totale gebrek aan respect voor hun omgeving, en het onfatsoen dat ze op brengen naar die zelfde omgeving. Ze zijn niet zielig vanwege ziekte of handicap, da's gewoon domme pech, en vind ook ik oprecht vervelend voor ze. Maar het feit dat het gros van dat werkschuwe, afgekeurde, sociale dienst-tuig hun ziekte of handicap misbruikt om overal maar een beetje de zielige voorkeursbehandeling af te dwingen, daar heb ik 0,00 respect voor!Ik hoop voor jou dat jij nooit door een ongeluk een scootmobiel nodig hebt. En zo ja dat iemand jou wel met respect behandeld.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 15:47:

[...]

Had ik al iemand direct en persoonlijk uitgescholden? nee toch?

Over aso-gedrag gesproken.....

Ach zie ik had gelijk, je bent het idd.

Neuh persoonlijk nog niet, wel hele volkstammen beledigd. Ach maar net wat je erger vind he.

Dit natuurlijk want dat is tegen jou, kan je zeker niet hebben.

Dat jij andere grof beledigd maakt je zeker geen bal uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 15:46:

[...]

Dat doe ik ook zeker niet. En sterker nog, er zijn wel eens hulpbehoevenden die iets uit een veel te hoog opgestapelde stelling willen hebbben, en daar help ik zelfs met alle plezier bij. Mij gaat het om de groep; "Ik-ben-gehandicapt-dus-ik-ben-ziel-help-mij!-respecteer-mij!"

Dat laatste kan ik op zich wel inkomen, maar dat neerbuigende?

Ik ben vooral allergisch voor dat 'mijn belastingcenten'

Dat gaat nooit op...

Heb je kinderen? Die kosten meer dan je ooit aan zorgverzekering hebt betaald en ook daar krijg je diverse subsidies en tegemoetkomingen voor. Kan ik ook roepen 'ja, jij lekker moederen van mijn belastingcenten en ik maar werken'

Vind het nogal een dooddoener. Dat gezeik over 'belastingcenten'

Die mensen kunnen net zo goed hun hele leven al gewerkt hebben voordat het noodlot toesloeg.
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 15:47:

[...]

Had ik al iemand direct en persoonlijk uitgescholden? nee toch?

Over aso-gedrag gesproken.....Nee hoor, je hebt alleen maar alle scootmobielers over 1 kam geschoren
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 13 juli 2015 @ 15:48:

[...]

Ik hoop voor jou dat jij nooit door een ongeluk een scootmobiel nodig hebt. En zo ja dat iemand jou wel met respect behandeld.

Ja, Dat doet het goed bij een discussie; " Ik hoop dat jij nooit......"

Omdat je een handicap, aandoening of ziekte hebt, wil dat nog niet automatisch betekenen dat anderen je maar MOETEN helpen en respect voor je MOETEN hebben, dat verdien je, of dwing je af door je eigen houding.

(En nu gaat iedereen mij wijzen op mijn eiegn houdning in deze discussie; Kom maar! Doe maar! Pis maar over me heen!)
jouw leven is een keuze
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 15:57:

[...]

Ja, Dat doet het goed bij een discussie; " Ik hoop dat jij nooit......"

Omdat je een handicap, aandoening of ziekte hebt, wil dat nog niet automatisch betekenen dat anderen je maar MOETEN helpen en respect voor je MOETEN hebben, dat verdien je, of dwing je af door je eigen houding.

(En nu gaat iedereen mij wijzen op mijn eiegn houdning in deze discussie; Kom maar! Doe maar! Pis maar over me heen!)

Ah dus die arme mensen in de supermarkt VERDIENDEN het gewoon om zo afgemaakt te worden door jou.

Nou fijn hoor dat je ze gegeven hebt wat ze verdienen.
quote:slwhisper schreef op 13 juli 2015 @ 15:51:

[...]

Dat laatste kan ik op zich wel inkomen, maar dat neerbuigende?

Ik ben vooral allergisch voor dat 'mijn belastingcenten'

Dat gaat nooit op...

Heb je kinderen? Die kosten meer dan je ooit aan zorgverzekering hebt betaald en ook daar krijg je diverse subsidies en tegemoetkomingen voor. Kan ik ook roepen 'ja, jij lekker moederen van mijn belastingcenten en ik maar werken'

Vind het nogal een dooddoener. Dat gezeik over 'belastingcenten'

Die mensen kunnen net zo goed hun hele leven al gewerkt hebben voordat het noodlot toesloeg.

Ik snap ook heus wel dat dat een lichtelijk overtrokken aaname is, dat van die belastingcenten, maar zo voelt het vaak wel he! Een hele week je weer een slag in de rondte gewerkt om minsten een derde aan belastingen af te dragen om vervolgens door een busje uitkeringsrukkers in de supermarkt geirriteerd te worden. En vervolgens vinden die dat dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld.

Ik heb een loodzware en vreselijk moeilijke jeugd achter de rug maar heb daar met heel erg hard werken en heel erg in mezelf geloven en ontzettend lang vol houden en m'n best doen wel zelf verandering in gebracht. Ik geloof dus ook heel erg dat IEDEREEN, ongeacht ziekte, handicap, achtergrond of wat dan ook, zelf iets van zijn/haar leven kan, (en dus ook moet!) maken, en niet alleen maar op de overheid moet leunen.
jouw leven is een keuze
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 16:02:

[...]

Ah dus die arme mensen in de supermarkt VERDIENDEN het gewoon om zo afgemaakt te worden door jou.

Nou fijn hoor dat je ze gegeven hebt wat ze verdienen.

Misvatting!

Het zijn geen arme mensen. Het zijn mensen die zichzelf in hun nekvel moeten pakken en iets van hun leven moeten maken.
jouw leven is een keuze
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 16:05:

[...]

Misvatting!

Het zijn geen arme mensen. Het zijn mensen die zichzelf in hun nekvel moeten pakken en iets van hun leven moeten maken.Oooh jij kent ze allemaal persoonlijk. Zeg dat dan eerder
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 16:03:

[...]

Ik snap ook heus wel dat dat een lichtelijk overtrokken aaname is, dat van die belastingcenten, maar zo voelt het vaak wel he! Een hele week je weer een slag in de rondte gewerkt om minsten een derde aan belastingen af te dragen om vervolgens door een busje uitkeringsrukkers in de supermarkt geirriteerd te worden. En vervolgens vinden die dat dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld.

Ik heb een loodzware en vreselijk moeilijke jeugd achter de rug maar heb daar met heel erg hard werken en heel erg in mezelf geloven en ontzettend lang vol houden en m'n best doen wel zelf verandering in gebracht. Ik geloof dus ook heel erg dat IEDEREEN, ongeacht ziekte, handicap, achtergrond of wat dan ook, zelf iets van zijn/haar leven kan, (en dus ook moet!) maken, en niet alleen maar op de overheid moet leunen.

Wat iemand met zijn of haar leven doet heb jij geen reet mee te maken.

Mag iedereen zelf kiezen.
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 13:56:

.... Dan kan je eindelijk, op vrijdag-avond, om 19.00 uur, na een week heel hard werken, nog even snel je boodschappen doen, zodat je eindelijk eens een zaterdag voor jezelf hebt, rijdt er een invalide-pantserbrigade-op oorlogssterkte, op scootmobielen door de lokale AH, in breed front op weg naar de coffee-corner, waar ze vervolgens minsten 5 ganpaden blokkeren (want AH heeft ook nooit nagedacht over de plaatsing van zo'n zwervers-koffie-aanlegplaats), en gezellig een half uur lang de laatste roddels gaan staan uitwissellen. En durf er niet want van te zeggen want dan heb je geen respect, ben je een brutale snotaap, of slecht opgevoed. En dan ben je eindelijk klaar met je boodschappen, zie je ze ook nog snel gas geven om sneller dan jij bij de kassa te zijn met hun flessen euro-shopper-vruchtenwijn, nep-martini en goedkope cherry. Wil dan graag mijn hond loslaten....

Laatst toch maar eens de moeite genomen om mijn punt duidelijk te maken (want ik schaam me ook nergens voor)

- Je bent afgekeurd, werkloos en lui, dus kan je ook op dinsdagmorgen naar de AH, als ik op mijn kantoor jouw uitkering bij elkaar aan het werken ben.

- jouw scootmobiel, is eigenlijk mijn scootmobiel, want betaald van mijn belastinggeld

- jouw boodschappen zijn eigenlijk mijn boodschappen, want ook betaald van mijn belastinggeld

- Elk uur dat je hier koffie drinkt kan je ook besteden aan het schrijven van sollicitatiebrieven.

- Respect krijg je niet, respect verdien je! En jullie onaangepaste proleten-gedrag draagt daar niet toe bij.

Het gevolg van mijn actie:

Op verzoek van de AH bedrijfsleiding die ik sinds kort mijn boodschappen ergens anders.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 16:09:

[...]

Wat iemand met zijn of haar leven doet heb jij geen reet mee te maken.

Mag iedereen zelf kiezen.Als dat zo is, waarom doe jij dan zo respectloos en neerbuigen over mijn mening?
jouw leven is een keuze
quote:Bromelia schreef op 13 juli 2015 @ 12:06:

Zo, de ah heeft hamsterweken;-) de plaatselijke AH was een zooitje, net of de boel ontploft was, zegt mijn man tegen de winkeldames, zo hebben de hamsters oorlog gehad vannacht? De verkeerde afslag genomen? Als blikken konden doden had manlief blikvergiftiging gehad. Personeel was al niet vriendelijk, en keken al boos.

Hij is maar naar een ander super gegaan.Jouw man heeft echt humor . Ik had zo hard gelachen als ik die zooi op had moeten ruimen en iemand zou dat zeggen!
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 16:17:

[...]

Als dat zo is, waarom doe jij dan zo respectloos en neerbuigen over mijn mening?

???

Dat doe ik niet dat maak jij ervan.

Kan ik toch ook hetzelfde over jou zeggen.

Of ben je er zo een dat iedereen die het nirt met je eens is op je tenen staat?

Dan zit je hier verkeerd.
En als je mij als respectloos en neerbuigend vind wat ben jij dan wel niet?

Zelf wel gelezen wat je allemaal tegen die mensen hebt uitgekraamd.

Over respectloos en neerbuigend gesproken.
quote:2east schreef op 13 juli 2015 @ 13:56:

Op verzoek van de AH bedrijfsleiding die ik sinds kort mijn boodschappen ergens anders.

Amen voor de bedrijfsleider .

Jij hebt een vakantie naar het landje respect nodig denk ik. Zo ga je niet met mensen om.

Jij gedraagt je als net zo'n princes zoals jij denkt dat die mensen op hun scooters zich gedragen.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 16:25:

Over respectloos en neerbuigend gesproken.Dit dus.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 16:25:

Over respectloos en neerbuigend gesproken.Ja maahaar ze heeft een moeilijke jeugd gehad.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 15:41:

[...]

Nou dan hoor ik gelukkig niet bij die 99%.

Gewoon aso jouw gedrag. Geen wonder dat je niet meer terug mag komen.

Het sloeg compleet nergens op wat je hebt gezegd. Ik geloof er dan ook geen reet van. Of je bent echt gewoon een grote aso.

En nee ik heb niet altijd respect en geduld voor iedereen maar ik breng het zeker niet zoals jij zegt te doen.En jij weet hoe je geduld schrijft.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Dussssss. 2east, wat moet het heerlijk overzichtelijk zijn om zo'n bekrompen wereldbeeld te hebben.

Terug naar de supermarktergernissen? In de categorie custard en avocado: ik vroeg een vakkenvuller op de groente & fruitafdeling naar rabarber. 4 collega's heeft-ie moeten inschakelen om de roze stengels te localiseren. Vervolgens wilde hij graag weten wat ik mee ging doen
quote:charlottew88 schreef op 13 juli 2015 @ 16:37:

[...]

Ja maahaar ze heeft een moeilijke jeugd gehad.Die mensen in hun scootmobiels misschien ook wel. Wellicht zijn ze er wel ingeslagen weet zij veel. En misschien zijn zij ook blij dat ze na een lange week werken om 19 uur gezellig samen een bakkie kunnen doen.
quote:z-u-s schreef op 13 juli 2015 @ 16:45:

Dussssss. 2east, wat moet het heerlijk overzichtelijk zijn om zo'n bekrompen wereldbeeld te hebben.

Terug naar de supermarktergernissen? In de categorie custard en avocado: ik vroeg een vakkenvuller op de groente & fruitafdeling naar rabarber. 4 collega's heeft-ie moeten inschakelen om de roze stengels te localiseren. Vervolgens wilde hij graag weten wat ik mee ging doen Even bekijken, oppakken, aan ruiken en terug leggen .
quote:KiaOraHoi schreef op 13 juli 2015 @ 16:49:

[...]

Even bekijken, oppakken, aan ruiken en terug leggen .

En dan het gezicht van de vakkenvuller bekijken.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:KiaOraHoi schreef op 13 juli 2015 @ 16:48:

[...]

Die mensen in hun scootmobiels misschien ook wel. Wellicht zijn ze er wel ingeslagen weet zij veel. En misschien zijn zij ook blij dat ze na een lange week werken om 19 uur gezellig samen een bakkie kunnen doen.Smiley achter mijn post vergeten te zetten het was sarcatisch bedoeld. Maar goed wij gaan nu wel erg offtopic en geven haar te veel aandacht.
quote:charlottew88 schreef op 13 juli 2015 @ 17:09:

[...]

Smiley achter mijn post vergeten te zetten het was sarcatisch bedoeld. Maar goed wij gaan nu wel erg offtopic en geven haar te veel aandacht.

En daar had ik niet om gevraagd. Heb alleen maar aangegeven waar ik me aan erger en wat ik er mee deed. En toen ineens.....

Tja.....
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven