Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:TrueColours schreef op 13 juli 2015 @ 07:44:

... Duurt ook een eeuw want ze is niet zo snel. Ik ga altijd maar m'n kassalade ordenen en als het druk is ...sa.Kleine persoonlijke ergernis: Ik heb dit stukje werkelijk een keer of 4 gelezen, er vervolgens een tijdje over nagedacht en toen pas ingezien dat je het hebt over het ordenen van een kassa-lade! Ik vroeg me dus met mijn stomme kop af op welke manier jij tijdens het werken in de supermarkt bezig kon zijn met je kas-salade (en daarnaast wat ik me voor moest stellen bij een salade uit een kas)
quote:z-u-s schreef op 13 juli 2015 @ 16:45:

Terug naar de supermarktergernissen? In de categorie custard en avocado: ik vroeg een vakkenvuller op de groente & fruitafdeling naar rabarber. 4 collega's heeft-ie moeten inschakelen om de roze stengels te localiseren. Vervolgens wilde hij graag weten wat ik mee ging doen

In dezelfde categorie

Toen ik een keer in de rij stond bij de kassa vroeg het kassameisje aan haar collega: 'wat is dit ook al weer?' Antwoord: een komkommer. En ik had hetzelfde vorige week ook met pruimen.

Bij de supermarkt hebben ze ook heus best wel wat exotische groenten- en fruitsoorten, maar een komkommer...
quote:charlottew88 schreef op 13 juli 2015 @ 17:09:

[...]

Smiley achter mijn post vergeten te zetten het was sarcatisch bedoeld. Maar goed wij gaan nu wel erg offtopic en geven haar te veel aandacht.Ik had hem wel als sarcastisch opgepakt hoor . Maar wel serieus beantwoord .
quote:Liadan schreef op 13 juli 2015 @ 18:02:

[...]

In dezelfde categorie

Toen ik een keer in de rij stond bij de kassa vroeg het kassameisje aan haar collega: 'wat is dit ook al weer?' Antwoord: een komkommer. En ik had hetzelfde vorige week ook met pruimen.

Bij de supermarkt hebben ze ook heus best wel wat exotische groenten- en fruitsoorten, maar een komkommer... Ik heb ook weleens momenten dat ik echt niet op het meest simpele woord kan komen. Wel hilarisch natuurlijk voor de omgeving .
Ik heb ook weer een ergernis. Bij het versgebak zat voorheen het label over de sluiting zodat de doos niet open kon zonder het label te scheuren. Dan kun je dus zien of de doos is open geweest of niet. Nu hebben ze dit veranderd en kan dus iedere halve zool zijn tengels in de doos stoppen om te proeven. Bah!
Trek in de Ouderwetsch Hollandsch eten, dus op naar de appie voor bietjes, speklapjes en aardappels. En mosterd, want die is op en een speklap zonder mosterd is als invalide die je omver rijdt met zijn scootmobiel om maar voor jou bij de kassa te zijn.

Enniwee, ik met een kar vol van alles bij de kassa, mosterd vergeten Gelukkig geen rij achter me, maar wel de enige kassa die open was. Snel die winkel in, mosterd gehaald, staat er een leuke frisse meneer te wachten.

'Sorry hoor' zeg ik 'Mosterd vergeten'

'Geeft niks' zegt ie 'en ik ga ook geen flauwe geintjes over mosterd maken'

Hij lachen, ik lachen.

Enniewee, ik reken af.

'Zijn de dierenplaatjes op?' vraag ik 'anders mag ik niet meer bij mn kleine buurjongetje aankomen'

'Die actie is over mevrouw'

'O, geen idee. Jammer, want hij gaf die plaatjes dan weer aan zijn vriendinnetje. Maakte hij goeie sier met mijn plaatjes haha'

'We hebben nu restaurantzegels'

'O, die spaart men buurjochie denk ik niet'

Zegt die frisse meneer 'O dan wil ik ze wel, kan ik een goeie beurt maken bij mijn vriendinnetje'

Om vervolgens te blozen en te lachen.

Was nooit gebeurd als ik de mosterd niet was vergeten
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Liadan schreef op 13 juli 2015 @ 18:02:

[...]

In dezelfde categorie

Bij de supermarkt hebben ze ook heus best wel wat exotische groenten- en fruitsoorten, maar een komkommer... Ik heb zelf trouwens een keer gehad dat ik een knolselderij kocht, wist precies wat het was en wat ik ermee ging doen (in de erwtensoep), maar toen ik de verwarde blik van de cassière zag en ze de modderige knol omhoog hield en bedeesd vroeg: "Eh, wat is dit?" was ik het woord ineens kwijt (doordat dat stemmetje in mijn hoofd ineens zei: "Snelsnelsnel zeggenzeggenzeggen want als je het niet weet dan lijk je ECHT DOM en dan ziet de hele rij dat en denken ze dat je DOM bent. Zeghetzeghetzeghetzeghet nunuNUNUNU DOMBO!!!") en kon ik alleen "Eh ehhhh EEHHHHH...ehhh," uitbrengen totdat de bejaarde vrouw achter me behulpzaam riep: "Dat is een KNOLSELDERIJ! Dat je dat niet weet hahaha!"
quote:heelveelblabla schreef op 03 juli 2015 @ 20:53:

Man en ik staan vandaag in de rij bij de Action. Er was één rij gevormd voor twee kassa's. De ene kassa schoot niet op omdat een man die wat wilde ruilen zich niet erg goed kon uiten en vervolgens ontbrak er ook nog eens een prijskaartje... anyway, wij waren de eerst wachtenden. Toen die meneer die wat ging ruilen klaar was, stuurde één van de wachtenden achter ons haar kleinzoon snel richting lopende band met de opdracht hetgeen zij gingen kopen (een plantenspuit) snel neer te leggen. Je zag de twijfeling in de ogen van het jochie, hij wist dat dit niet oké is, maar oma zei "ja toe maar!"

Man en ik deden nog een poging om de asociale dame duidelijk te maken dat wij als eersten aan de beurt waren en dat ze gewoon in de rij moest wachten, maar cassiere had niks door en sloeg het artikel van de asociale dame al aan op de kassa.

We hebben nog even staan mopperen terwijl ze afrekende, maar ze keek alleen maar bijdehand en arrogant. Ben nog steeds een beetje in shock

Dit was gewoon enorm voordringen, schaamteloos. En ook nog eens zo'n klein jochie misbruiken. Heel treurig

Ik zou toch echt mijn eigen artikelen er bij gelegd hebben en het hele spul hebben afgerekend.

(die plantenspuit breng ik een andere keer weer terug dan)

Lijkt me echt leuk om dan het gezicht van die bijdehante mevrouw te zien.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Lea32 schreef op 13 juli 2015 @ 17:34:

[...]

Kleine persoonlijke ergernis: Ik heb dit stukje werkelijk een keer of 4 gelezen, er vervolgens een tijdje over nagedacht en toen pas ingezien dat je het hebt over het ordenen van een kassa-lade! Ik vroeg me dus met mijn stomme kop af op welke manier jij tijdens het werken in de supermarkt bezig kon zijn met je kas-salade (en daarnaast wat ik me voor moest stellen bij een salade uit een kas) Terwijl ik het typte dacht ik nog: hmm het staat wel een beetje gek, maar je zal vast wel zien wat ik bedoel
quote:Lea32 schreef op 13 juli 2015 @ 17:34:

[...]

Kleine persoonlijke ergernis: Ik heb dit stukje werkelijk een keer of 4 gelezen, er vervolgens een tijdje over nagedacht en toen pas ingezien dat je het hebt over het ordenen van een kassa-lade! Ik vroeg me dus met mijn stomme kop af op welke manier jij tijdens het werken in de supermarkt bezig kon zijn met je kas-salade (en daarnaast wat ik me voor moest stellen bij een salade uit een kas) Terwijl ik het typte dacht ik nog: hmm het staat wel een beetje gek, maar je zal vast wel zien wat ik bedoel. Het spijt mij voor de verwarring :-D
Ik ga lekker, mijn laptop loopt vast

Dan maar meteen nog een ergernis vanuit mijn rol als klant: caissières die je boodschappen niet scheiden, waardoor de zware producten bovenop de kwetsbare producten terechtkomen en je dus je koekjes niet meer hoeft te kauwen en je je tijdschrift met plakpand aan elkaar kan plakken.
quote:Miss-Colorado schreef op 13 juli 2015 @ 18:36:

Ik heb ook weer een ergernis. Bij het versgebak zat voorheen het label over de sluiting zodat de doos niet open kon zonder het label te scheuren. Dan kun je dus zien of de doos is open geweest of niet. Nu hebben ze dit veranderd en kan dus iedere halve zool zijn tengels in de doos stoppen om te proeven. Bah!Supermarkt-gebak is so-wie-so niet te hachelen. Kartonnen vlaaibodems met dertien-in-een-dozijn vulling. Gebak haal ik echt wel bij een goeie banketbakker. Ben geen zoetekauw, maar af en toe kan ik genieten van een goed gebakje, maar dan wel iets dat het genieten ook waard is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Bromelia schreef op 13 juli 2015 @ 12:06:

Zo, de ah heeft hamsterweken;-) de plaatselijke AH was een zooitje, net of de boel ontploft was, zegt mijn man tegen de winkeldames, zo hebben de hamsters oorlog gehad vannacht? De verkeerde afslag genomen? Als blikken konden doden had manlief blikvergiftiging gehad. Personeel was al niet vriendelijk, en keken al boos.

Hij is maar naar een ander super gegaan.

Het mag natuurlijk niet, maar het is bloedirritant als er die dag voor de 100e keer dezelfde grap is gemaakt. Echt, de meeste grappen (zoals onder meer 'het scant niet, dus dan is het gratis') zijn niet grappig als je ze voor de zoveelste keer hoort.

Wat me trouwens ook opvalt is dat klanten echt enorme luiaards en viespeuken zijn. Niet alleen droppen ze spullen in andere delen van de winkel (vooral dichtbij de kassa), maar wat ze allemaal achterlaten in winkelmandjes, -karretjes en buiten de winkel is verschrikkelijk. Toiletpapier, kassabonnetjes, lege verpakkingen, zakdoeken en zelfs luiers open en bloot... We hebben nochtans voldoende vuilnisbakken op het terrein staan die elke dag worden geleegd.
quote:pejeka schreef op 13 juli 2015 @ 19:44:

[...]

Supermarkt-gebak is so-wie-so niet te hachelen. Kartonnen vlaaibodems met dertien-in-een-dozijn vulling. Gebak haal ik echt wel bij een goeie banketbakker. Ben geen zoetekauw, maar af en toe kan ik genieten van een goed gebakje, maar dan wel iets dat het genieten ook waard is.Is dat jouw ergernis? Supermarktgebak dat men koopt? Zo nee, dan is het offtopic en onzinnig om te plaatsen.
quote:TrueColours schreef op 13 juli 2015 @ 19:28:

Ik ga lekker, mijn laptop loopt vast

Dan maar meteen nog een ergernis vanuit mijn rol als klant: caissières die je boodschappen niet scheiden, waardoor de zware producten bovenop de kwetsbare producten terechtkomen en je dus je koekjes niet meer hoeft te kauwen en je je tijdschrift met plakpand aan elkaar kan plakken.Inderdaad!!!! Ik leg mijn producten niet voor niets dwangmatig van 'gepanserd' naar 'amoebe' op de band! En dan die band maar laten draaien met gekneusde aarbeitjes tot gevolg
quote:hatsetats schreef op 13 juli 2015 @ 19:12:

Trek in de Ouderwetsch Hollandsch eten, dus op naar de appie voor bietjes, speklapjes en aardappels. En mosterd, want die is op en een speklap zonder mosterd is als invalide die je omver rijdt met zijn scootmobiel om maar voor jou bij de kassa te zijn.

Enniwee, ik met een kar vol van alles bij de kassa, mosterd vergeten Gelukkig geen rij achter me, maar wel de enige kassa die open was. Snel die winkel in, mosterd gehaald, staat er een leuke frisse meneer te wachten.

Hij lachen, ik lachen.

Enniewee, ik reken af.

'Zijn de dierenplaatjes op?' vraag ik 'anders mag ik niet meer bij mn kleine buurjongetje aankomen'

'O, geen idee. Jammer, want hij gaf die plaatjes dan weer aan zijn vriendinnetje. Maakte hij goeie sier met mijn plaatjes haha'

Zegt die frisse meneer 'O dan wil ik ze wel, kan ik een goeie beurt maken bij mijn vriendinnetje'

Was nooit gebeurd als ik de mosterd niet was vergeten Leuk!!
quote:Bromelia schreef op 13 juli 2015 @ 12:06:

Zo, de ah heeft hamsterweken;-) de plaatselijke AH was een zooitje, net of de boel ontploft was, zegt mijn man tegen de winkeldames, zo hebben de hamsters oorlog gehad vannacht? De verkeerde afslag genomen? Als blikken konden doden had manlief blikvergiftiging gehad. Personeel was al niet vriendelijk, en keken al boos.

Hij is maar naar een ander super gegaan. Mijn man ging vandaag voor de overtreffende trap van afgezaagde grapjes qua ravage door hamsterweken: "Zozo, geven jullie het gratis weg vandaag?". Zegt een van die vakkenvullers: "Nee meneer, we verveelden ons een beetje vandaar" en draait met zijn ogen. Man stond daar als een schaap te kijken van 'what just happened?'. Ik vond de vakkenvuller wel grappig .
quote:Miss-Colorado schreef op 13 juli 2015 @ 18:36:

Ik heb ook weer een ergernis. Bij het versgebak zat voorheen het label over de sluiting zodat de doos niet open kon zonder het label te scheuren. Dan kun je dus zien of de doos is open geweest of niet. Nu hebben ze dit veranderd en kan dus iedere halve zool zijn tengels in de doos stoppen om te proeven. Bah!Zoals mensen ook verse broodjes pakken met hun tengels en dat weer terugleggen. Er staan hier ook altijd schalen met proefhapjes bij de fruit- en vleeswarenafdeling. Ik zie zo vaak dat mensen iets pakken van zo'n schaal en het dan weer wegleggen. Gadver!
Wat een reality check dit topic! Ik dacht altijd dat ik de enige was die zich overal wild aan ergerde tijdens het boodschappen doen. Nu zie ik dat ik dus geen afwijking heb. :-) Ik zeg volmondig 'ja' tegen alle genoemde ergernissen.
quote:Krista132 schreef op 13 juli 2015 @ 21:13:

Wat een reality check dit topic! Ik dacht altijd dat ik de enige was die zich overal wild aan ergerde tijdens het boodschappen doen. Nu zie ik dat ik dus geen afwijking heb. :-) Ik zeg volmondig 'ja' tegen alle genoemde ergernissen.Sinds dit topic moet ik vaak grinniken in de supermarkt, omdat ik een situatie herken van iemand hier.
quote:Isabela schreef op 13 juli 2015 @ 21:17:

[...]

Sinds dit topic moet ik vaak grinniken in de supermarkt, omdat ik een situatie herken van iemand hier.

Dit!

Ik heb gemerkt dat het lezen van dit topic ervoor zorgt dat ik me minder vaak erger in de supermarkt.

Het is net therapie.
ik denk ook gemiddeld 3 a 4x per week aan deze topic. vandaag nog zag aan kassa naast mij een tafereel waar ik ook meteen weer terug dacht aan deze topic..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:hatsetats schreef op 13 juli 2015 @ 19:12:

Hij lachen, ik lachen.

Enniewee, ik reken af.

Was nooit gebeurd als ik de mosterd niet was vergeten Kijk, zulke gesprekjes kunnen je dag weer vlot trekken!
Ik erger me altijd aan bejaarden die op zaterdag boodschappen gaan doen

Ze hebben de hele week niks te doen en dan moeten ze op zaterdag op hun aller traagst boodschappen doen...
quote:Floor789 schreef op 13 juli 2015 @ 21:51:

Ik erger me altijd aan bejaarden die op zaterdag boodschappen gaan doen

Ze hebben de hele week niks te doen en dan moeten ze op zaterdag op hun aller traagst boodschappen doen... En jij weet natuurlijk wat die bejaarde mensen de hele week doen natuurlijk, ga lekker savonds je boodschappen doen hoef je je aan niemand te ergeren en anderen iet aan jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven