Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:handigmetgeld schreef op 22 september 2015 @ 14:44:

[...]

Dus als je port en bier koopt heb je gezopen? Beetje kort door de bocht...Als je veel port en bier koopt en je megalomp ergens vol op inrijdt is die aanname niet zo raar.
Vorige week ging een dame van >55 rennen om eerder bij de kassa te zijn dan ik.
quote:handigmetgeld schreef op 22 september 2015 @ 14:44:

[...]

Dus als je port en bier koopt heb je gezopen? Beetje kort door de bocht...

Ik vergat te vermelden dat er een drankwalm om haar heen hing en ze niets anders kon dan schaapachtig hinniken over het feit dat ze bijna mijn dochter had aangereden en de winkelpui eruit gereden.

Dan neem ik aan dat de verzameling drank die ze gekocht had ook voor haarzelf was.
quote:Corona67 schreef op 22 september 2015 @ 07:52:

[...]

Het waren jongens ;)Ja, dat weet ik, maar jij zegt dan wat HIJ had moeten zeggen!
quote:Beter.Laat schreef op 22 september 2015 @ 15:52:

[...]

Ja, dat weet ik, maar jij zegt dan wat HIJ had moeten zeggen!Als hij goedemorgen mevrouw tegen mij had gezegd. Dan had ik hem een klap verkocht!!
quote:Sofief schreef op 22 september 2015 @ 07:21:

[...]

Dit inderdaad. Ik vind het ook wel grappig want wat je ook doet: voor omstanders is het nooit goed! Ik zei weleens dat mijn dochter in opleiding was voor brandalarm.

Maar laten krijsen en doorlopen is inderdaad het beste: snelste over en kind leert dat het niet werkt dus doet het minder snel nog een keertje over.

Doet me denken aan de tijd dat mijn dochter een baby was en in de kinderwagen lag. Die had een mobiliteitsprobleem, want ze zette het op een schreeuwen zodra de kinderwagen stopte. Zodra ik dan weer begon te rijden: stil. Kwam er in de winkel een mevrouw bij me staan toen ik met haar stilstond en die mevrouw eiste dat ik mijn kind uit de wagen zou pakken, want als ze huilen moet je ze oppakken. Die mevrouw wist dat heel goed, want ze werkte in een kinderdagverblijf. En of ik maar onmiddellijk naar haar wilde luisteren, want ik wist het duidelijk nog niet goed.

Er was maar 1 antwoord mogelijk: verder lopen. De stilte uit de kinderwagen zei alles.
quote:y-oerlov schreef op 20 september 2015 @ 16:49:

Sta in de supermarkt gister, even snel nog wat halen.

Had mijn schapjes op de band gelegd, pleurt een of ander tokkie kind d'r croissantjes d'r bij, zag ik in eerste instantie niet, toen ik aan de beurt was wel en duwde haar croissants wat naar achter.

Het lag er namelijk zo bij dat de kassa mevrouw waarschijnlijk geen onderscheid had gemaakt tussen mijn spullen en de croissants van dat kind.

"WAT GOOI JIJ?"

Ik draai me om, tokkie kind schreeuwt dit tegen mij, ik zeg rustig joh anders word t samen afgerekend dat is niet zo handig, "HOEF JE TOCH NIET TE GOOIEN!" weer schreeuwend, ik ben alweer helemaal klaar met dat wijffie dus draai me om en negeer d'r gewoon, hoor ik d'r opeens mompelen, kankerwijf, nou godsamme zeg toen brak mijn klomp!

Heb me echt in moeten houden had dat wijf t liefst een klap voor d'r asociale smoel verkocht.

Maar ik hoor dan altijd nog mijn moeder zeggen, verlaag je niet tot andermans niveau.

Zo dat was even mijn irritatie 😂Nou die had ik dus ongegeneerd een driedubbele plastic eethoek geslagen. Is die nou helemaal van god los??! Oh daar had ik ook nog wel een nachtje cel voor overgehad. Ik laat me echt niet door een kind uitschelden, oh ik word er gewoon boos om!
quote:Starshine schreef op 22 september 2015 @ 14:24:

Wb peuters met driftbuien: Negeren is inderdaad het beste. Mijn kinderen hebben het ook een paar keer geprobeerd, maar ik liep dan gewoon door. Dan was het gauw over.

Maar het blijft irritant voor andere mensen, ik snap dat best.

Tegenwoordig denkt ik bij zo'n peuterdriftbui 'hè lekker, ik heb dat niet meer.'

Wat het allerbeste werkt bij een dreinende peuter, tijd geleden meegemaakt: Een vreemd kindje dat langsloopt ( liefst net iets groter dan peuter) en die verbaast blijft staan, op dreinende peuter wijst en aan haar moeder vraagt: Mama waarom doet dat kindje zo gek??

Resultaat verzekerd, dreinende peuter was opeens stil
quote:Corona67 schreef op 22 september 2015 @ 15:56:

Als hij goedemorgen mevrouw tegen mij had gezegd. Dan had ik hem een klap verkocht!!
quote:ladygodiva19 schreef op 22 september 2015 @ 18:21:

[...]

Nou die had ik dus ongegeneerd een driedubbele plastic eethoek geslagen. Is die nou helemaal van god los??! Oh daar had ik ook nog wel een nachtje cel voor overgehad. Ik laat me echt niet door een kind uitschelden, oh ik word er gewoon boos om!Kinderen slaan getuigt ook niet van veel fatsoen
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 september 2015 @ 11:27:Kinderen slaan getuigt ook niet van veel fatsoen Maar dat kínd begon
Oh ja dan mag het
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 23 september 2015 @ 11:27:

[...]

Kinderen slaan getuigt ook niet van veel fatsoen Dat is natuurlijk helemaal waar, maar een kind dat mij uitscheldt voor kankerwijf kan echt een ros voor z'n bek verwachten. Als de ouders te beroerd zijn om dat kind grenzen te stellen dan doe ik het wel.
Sla dan ook de bedrijfsleider als hij weer eens besluit om de winkel anders in te richten, waardoor dat je niks meer kan vinden.
quote:Corona67 schreef op 23 september 2015 @ 18:47:

Sla dan ook de bedrijfsleider als hij weer eens besluit om de winkel anders in te richten, waardoor dat je niks meer kan vinden. Naar de AH gaan en je boodschappenlijstje in de AHapp maken. Kun je op looproute maken als je je eigen AH selecteert
quote:prik schreef op 22 september 2015 @ 08:14:

[...]

Bij de andere kassa's mag je ook pinnen hoor.Goh, je meent het. Alleen sta je daar dikwijls een eeuwigheid te wachten op iemand die een halve portemonnee met muntjes staat uit te tellen, pinnen gaat een stuk sneller, ik pin alles, al is het iets van 10 cent.
verba volant, scripta manent.

Sla dan ook de bedrijfsleider als hij weer eens besluit om de winkel anders in te richten, waardoor dat je niks meer kan vinden.

Jeemig, hoe oud ben jij, Corona67?

Je doet me denken aan mijn schoonmoeder (88).

Die vindt alle winkels (behalve Hoogvliet) een rótwinkel, omdat ZIJ er de weg niet weet.

Dus, de Jumbo, AH, Kruidvat, Action en ga zo maar door.

Állemaal rotwinkels!

Wist je dat ze dat bij grote ketens expres doen? Dan ben je het weer kwijt en kom je ondertussen langs allemaal dingen die je niet nodig hebt maar misschien toch in je kar duwt. Gezond eten staat ook vaak vooraan zodat je, nadat je braaf je groenten in je karretje hebt gedaan, eerder geneigd bent om jezelf ook iets anders toe te zeggen. Omdat je tevreden bent over je gezonde aankopen. En dan kun je dus door naar bv de koekjes of een fles wijn die je eigenlijk niet nodig had.

Dus je bedrijfsleider slaan gaat niet helpen. Je moet de bobo's daarboven meppen .
Nou bij de Hema kunnen ze er ook wat van, hier veranderen ze binnen 4 maanden een keer of 3 de hele winkel. Zelfs de medewerkers kunnen niets meer vinden als je vraagt waar wat staat, eentje had wel een creatieve oplossing toen ze iets niet kon vinden, bestel het maar online dan kan je het bij de servicebalie ophalen na een paar dagen
Lol. Ik snap de strategie wel. En die werkt vast ook.

Maar dan kan ik (en met mij veel schoonmoeders) het nog wel vervelend vinden dat ik er 2x zo lang over doe omdat ik moet zoeken waar nu weer alles staat.
Mijn irritatie is die schooiende kinderen bij de uitgang. Vandaag kwam er een vrouw en zij had 2 dingen om weg te geven. Die jongens waren aan het ruzie maken, want ze vonden zich allemaal belangrijker dan de ander. Uiteindelijk werd het een getal onder de 10. Het enige wat ik had gedaan was het aan een niet bedelend kind geven of helemaal niet. "Mevrouw" komt ook niet in hun vocabulaire voor. "Bedankt" ook niet.
Niets hoeft, paarden wel
quote:paper-clip schreef op 23 september 2015 @ 19:50:

Nou bij de Hema kunnen ze er ook wat van, hier veranderen ze binnen 4 maanden een keer of 3 de hele winkel. Zelfs de medewerkers kunnen niets meer vinden als je vraagt waar wat staat, eentje had wel een creatieve oplossing toen ze iets niet kon vinden, bestel het maar online dan kan je het bij de servicebalie ophalen na een paar dagen En dan ga je het ophalen, hebben ze de servicebalie verplaatst
De gozer aan de kassa bij de Aldi vandaag.

Bak waar je boodschappen liggen om in te pakken; niet bestaand.

Ik leg mijn boodschappen in inpakvolgorde op de band, eerst de zware dingen en als laatste de dingen die bovenop moeten.

Laat die knakworst alle zware dingen voor zich vlak naast de scanner staan en schuift alle kwetsbare dingen door. Zodat ik die bijna verplicht als eerste moet pakken, en ik dus niet fatsoenlijk mijn boodschappen in kan pakken.

Wel een zegen als dat je grootste ergernis op een dag is, trouwens.
668, the neighbour of the Beast
Ik denk dat ik toch wel zou vragen waaróm, Marels.

Ik snap er echt geen ene reet van.
quote:Marels schreef op 23 september 2015 @ 21:58:

De gozer aan de kassa bij de Aldi vandaag.

Bak waar je boodschappen liggen om in te pakken; niet bestaand.

Ik leg mijn boodschappen in inpakvolgorde op de band, eerst de zware dingen en als laatste de dingen die bovenop moeten.

Laat die knakworst alle zware dingen voor zich vlak naast de scanner staan en schuift alle kwetsbare dingen door. Zodat ik die bijna verplicht als eerste moet pakken, en ik dus niet fatsoenlijk mijn boodschappen in kan pakken.

Wel een zegen als dat je grootste ergernis op een dag is, trouwens.Ik zou gewoon rustig inpakken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven