Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!







Deel 1



Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 10 juli 2016 @ 23:27:

Ik vind mensen die helemaal hysterisch worden van gratis acties sneu. Dan vechten ze elkaar de tent uit voor dinoplaatjes, de week erna zijn de wuppies aan de beurt en vervolgens moeten er weer moestuintjes gespaard worden. Kijk, dat je meedoet vind ik niet irritant maar wel als je doet alsof je leven er vanaf hangt. En 9 van de 10 keer wordt zoiets in de kast of prullenbak gegooid en kijkt er niemand meer naar.Dat was toen toch ook met die messen van de ah. Mensen waren serieus boos omdat je veel zegels moest hebben om alles compleet te kunnen krijgen. Alsof je gedwongen wordt om te sparen voor die dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 10 juli 2016 @ 23:27:

Ik vind mensen die helemaal hysterisch worden van gratis acties sneu. Dan vechten ze elkaar de tent uit voor dinoplaatjes, de week erna zijn de wuppies aan de beurt en vervolgens moeten er weer moestuintjes gespaard worden. Kijk, dat je meedoet vind ik niet irritant maar wel als je doet alsof je leven er vanaf hangt. En 9 van de 10 keer wordt zoiets in de kast of prullenbak gegooid en kijkt er niemand meer naar.



Ik spaar graag maar kan ook niet zo goed tegen de hysterie die vaak gepaard gaat met dat soort acties. Van kinderen begrijp ik het nog wel al vind ik het bedelen bij de winkel ook vervelend. Ik heb het hier wel eens eerder geschreven maar 'mijn' appie staat een beetje in een tokkie buurt en ouders droppen hier gewoon hun kinderen voor een paar uur bij de supermarkt. Maar goed, kinderen zijn kinderen en die zijn vaak gevoel voor dit soort hypes.

Van volwassen zou ik toch beter verwachten. Het inclusief zielige verhalen bedelen op weggeeft hoeken om spaarkaarten en dergelijke irriteert me mateloos. Ik zag er nu al weer voorbij komen voor de restaurant zegels.
TVP
Ik lees weer mee! (En hoop snel een bijdrage te hebben)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Er zijn regelmatig mensen hier op het forum die vragen om zegels etc. Heb daar geen probleem mee. Als iemand ze zelf niet gebruikt maak er dan graag een ander blij mee. Kleine moeite.

Gedram en gedrang is een ander verhaal. Netjes is veel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Grrr, vanmorgen weer bijna geschept door een winkelwagen! De volgende keer gaat ik gillen als een mager speenvarken!
Ik erger me aan vage bonusaanbiedingen. Meestal geldt de aanbieding voor alle varianten van een product, maar vorige week gold het alleen voor de kleine potjes pindakaas. Ik koop altijd de 1000gr potten van Calve en dacht even goedkoop uit te zijn met de tweede gratis, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 11 juli 2016 @ 08:55:

Er zijn regelmatig mensen hier op het forum die vragen om zegels etc. Heb daar geen probleem mee. Als iemand ze zelf niet gebruikt maak er dan graag een ander blij mee. Kleine moeite.

Gedram en gedrang is een ander verhaal. Netjes is veel mogelijk.Vooral als het acties zijn voor kinderen dan struikel je hier over het grut dat - recentelijk dus - de Dinoplaatjes wilde hebben. En de grote monden die je krijgt als je ze niet kreeg (te weinig boodschappen) of spaart voor een ander. Dat is wel merkwaardig. Ik vind het niet erg dat ze er staan en er om vragen, maar het idee dat ik bijna de winkel niet uit mag zonder plaatjes af te geven gaat mij wel wat ver.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
TVP
Alle reacties Link kopieren
quote:Plein18 schreef op 10 juli 2016 @ 22:38:

Na ruim 2 maanden zegeltjes sparen dan is het tijd om de gratis glazen op te halen.

Drie dagen na afloop van de actie geen glas meer te bekennen in de supermarkt.Ja,dan denk ik toch : Je ziet toch hoeveel zegeltjes er uit gegeven worden.15 zegels voor 1 glas, dus reken uit.

Nu zijn ze onderweg met de boot en truck uit Turkije en Bulgarije.Net als met het bestek. En van de week lees ik op Facebook dat het de laatste week is dat het nabestelde bestek opgehaald kan worden? Fijn dat ik dat ook wist. Heb mijn volle kaart toendertijd weggegooid.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Over de kinderen: ik zou gewoon doorlopen en mocht er eentje omvallen terwijl ik me winkelwagen doorduw, niet mijn probleem. Worden ze hard van.
Alle reacties Link kopieren
Wat me de laatste tijd enorm opvalt is dat de bonusaanbiedingen bij de AH hier in de buurt niet meer worden aangegeven. Ik kom niet standaard bij de AH en sta dan toch te twijfelen of ik thuis goed had gezien dat de espressobonen deze week en niet volgende week afgeprijsd zijn. Vooral bij de betere afprijzingen is dit het geval. Alsof de franchiser bang is dat we teveel met korting kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepexx schreef op 11 juli 2016 @ 11:45:

[...]





Net als met het bestek. En van de week lees ik op Facebook dat het de laatste week is dat het nabestelde bestek opgehaald kan worden? Fijn dat ik dat ook wist. Heb mijn volle kaart toendertijd weggegooid.



Waarom heb je je volle kaart weggegooid als je bestek hebt nabesteld? Of begrijp ik het niet goed en wist je uberhaupt niet dat het nabesteld kon worden?



Bij ons hing aan het eind van de actie de winkel vol met briefjes dat je kon nabestellen en ik heb in de tussentijd bijna maandelijks een update gekregen per mail over de verwachte leverperiode. Afgelopen maand kreeg ik een mail dat ik mijn bestelling kon ophalen en dat ik daar vier weken de tijd voor had en van die mail krijg ik ook bijna wekelijks een reminder.

Dus qua communicatie ben ik hartstikke tevreden met de AH.
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 11 juli 2016 @ 11:57:

[...]





Waarom heb je je volle kaart weggegooid als je bestek hebt nabesteld? Of begrijp ik het niet goed en wist je uberhaupt niet dat het nabesteld kon worden?



Bij ons hing aan het eind van de actie de winkel vol met briefjes dat je kon nabestellen en ik heb in de tussentijd bijna maandelijks een update gekregen per mail over de verwachte leverperiode. Afgelopen maand kreeg ik een mail dat ik mijn bestelling kon ophalen en dat ik daar vier weken de tijd voor had en van die mail krijg ik ook bijna wekelijks een reminder.

Dus qua communicatie ben ik hartstikke tevreden met de AH.Ik wist het niet dat je kon nabestellen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Gisteren de ergernis dat ik op het parkeerterrein netjes wacht in de auto met het knipperlicht aan totdat een oudere vrouw met haar winkelkar voorbij is gelopen, gaat er een man in een auto snel op de parkeerplaats staan. En dat terwijl er verderop nog minstens twee plekken waren, daar ben ik dus maar gaan staan. Blijkbaar is 20 meter extra lopen wel teveel gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 11 juli 2016 @ 09:47:

De volgende keer gaat ik gillen als een mager speenvarken!



Gillen die anders dan dikke speenvarkens?



Voilà, zo heb ik ook eens een tvp'tje.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Mijn supermarktergernis was misschien meer dom van mezelf, maar de plus had vier pakken/flessen wasmiddel in de aanbieding. Ik was in de veronderstelling dat de pakken capsules bevatten, maar dat bleek poeder te zijn, kwam ik thuis achter. Maar op de bordjes had ik niets gelezen over poeder. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat nog bestond en wilde zo graag die capsules voor als ik lui ben. En ik had misschien wel kunnen ruilen, maar daar was ik ook weer te lui voor
Alle reacties Link kopieren
quote:grutt schreef op 11 juli 2016 @ 12:10:

Gisteren de ergernis dat ik op het parkeerterrein netjes wacht in de auto met het knipperlicht aan totdat een oudere vrouw met haar winkelkar voorbij is gelopen, gaat er een man in een auto snel op de parkeerplaats staan. En dat terwijl er verderop nog minstens twee plekken waren, daar ben ik dus maar gaan staan. Blijkbaar is 20 meter extra lopen wel teveel gevraagd.Als hij dat echt bewust deed vind ik dat erg asociaal.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik heb jullie teruggevonden!
Lotte, ik heb het niet anders kunnen interpreteren dan bewust, ik had mijn knipperlicht uit en hij rijdt er zo in. Vond het ook asociaal idd.
quote:womanonthemoon schreef op 11 juli 2016 @ 11:53:

Wat me de laatste tijd enorm opvalt is dat de bonusaanbiedingen bij de AH hier in de buurt niet meer worden aangegeven. Ik kom niet standaard bij de AH en sta dan toch te twijfelen of ik thuis goed had gezien dat de espressobonen deze week en niet volgende week afgeprijsd zijn. Vooral bij de betere afprijzingen is dit het geval. Alsof de franchiser bang is dat we teveel met korting kopen.Ze hebben altijd folders in de winkel en anders download je de Appie-app.
Mag ik trouwens opmerken dat ik het briljant vindt dat in de OP dezelfde dame staat als in de OP van het vorige deel?
Alle reacties Link kopieren
The redhead?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 11 juli 2016 @ 13:05:

[...]



Ze hebben altijd folders in de winkel en anders download je de Appie-app.Is ook zo en desnoods pak ik ter plekke de website erbij. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet echt klantvriendelijk vind om alleen de kleine afprijzingen aan te duiden en de grote aan de onvoorbereide klant voorbij te laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven