Fiets, fiets, welke fiets???
woensdag 28 april 2010 om 13:10
Jaaaaa, ik mag weer een nieuwe fiets kiezen met het fietsenplan!
Dus druk in de weer om de juiste fiets te vinden, maar dat bleek zo makkelijk nog niet.
Eerst dacht ik voor een mama-fiets te gaan, maar die bleken meestal erg zwaar te fietsen en dat lijkt me niet zo handig met mijn knie-blessure.
Maar ik wil wel een stuurblokkering dmv een knop (dus geen veertje), en een dubbele standaard (maar dat kan je op elke fiets zetten geloof ik).
Een transportfiets kan ook, maar volgens de fietsenwinkel trappen die net zo zwaar als mama-fietsen. Hij raadde de Gazelle Medeo aan, maarja, geen stuurblokkering.
Ik gebruik de fiets voornamelijk voor naar m;n werk (half uurtje heen, half uurtje terug), af en toe de kindjes (een voor, een achter), geen buggy mee of boodschappen, maar wel een krat voorop (dus vandaar de stuurblokkering).
Wie o wie weet de ideale fiets voor mij??
Dus druk in de weer om de juiste fiets te vinden, maar dat bleek zo makkelijk nog niet.
Eerst dacht ik voor een mama-fiets te gaan, maar die bleken meestal erg zwaar te fietsen en dat lijkt me niet zo handig met mijn knie-blessure.
Maar ik wil wel een stuurblokkering dmv een knop (dus geen veertje), en een dubbele standaard (maar dat kan je op elke fiets zetten geloof ik).
Een transportfiets kan ook, maar volgens de fietsenwinkel trappen die net zo zwaar als mama-fietsen. Hij raadde de Gazelle Medeo aan, maarja, geen stuurblokkering.
Ik gebruik de fiets voornamelijk voor naar m;n werk (half uurtje heen, half uurtje terug), af en toe de kindjes (een voor, een achter), geen buggy mee of boodschappen, maar wel een krat voorop (dus vandaar de stuurblokkering).
Wie o wie weet de ideale fiets voor mij??
woensdag 28 april 2010 om 15:32
Ik heb een transportfiets met versnellingen, een bak voorop en een zitje achterop. Leek me handig qua boodschappen en zo, verder fiets ik niet superveel. Ik ben er wel op teruggekomen, ik vind het echt een rotfiets. Het ding zelf is al superzwaar en als ik dan ook nog een kind achterop en boodschappen voorop heb, dan kom ik gewoon bijna niet vooruit. Als je last van je knieën hebt, zou ik zeker voor een licht frame gaan!
woensdag 28 april 2010 om 15:44
Bob, of 2e hands mag is afhankelijk van de voorwaarden van je fietsenplan. Bij mijn werkgever mocht het wel, op voorwaarde dat ik ' m wel bij een fietsenzaak kocht en dus een factuur had. Heb zelf een gazelle medeo, 24 versnellingen, heerlijk! Hij was 3 jr oud en ingeruild door iemand die via haar fietsenplan weer een nieuwe mocht. Hij was nauwelijks gebruikt, was nieuw 1350 en ik kreeg m voor 675. Bij mijn werkgever heb ik overigens alleen belastingvoordeel, mag fiets dus kopen van bruto-loon, zogezegd.
donderdag 29 april 2010 om 20:53
pffff, ik blijf het zo lastig vinden!
Gisteren bij een fietsenwinkel geweest.
Een verkoper raadde een fiets aan met een derrieur (??) ketting, want dat zou erg licht fietsen, maar vandaag op werk raadde collega's zo iets weer onwijs af omdat dat snel stuk/vies/los gaat.
Zou een gewone fiets met versnellingen niet al licht genoeg fietsen? ik ben geen invalide ofzo, het gaat mij er puur om om knie-klachten te voorkomen zeg maar..
Gisteren bij een fietsenwinkel geweest.
Een verkoper raadde een fiets aan met een derrieur (??) ketting, want dat zou erg licht fietsen, maar vandaag op werk raadde collega's zo iets weer onwijs af omdat dat snel stuk/vies/los gaat.
Zou een gewone fiets met versnellingen niet al licht genoeg fietsen? ik ben geen invalide ofzo, het gaat mij er puur om om knie-klachten te voorkomen zeg maar..