Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 22 november 2007 om 10:29
donderdag 22 november 2007 om 10:30
donderdag 22 november 2007 om 10:48
In Gretna en het aangrenzende Gretna Green, werden van 1754 tot 1940 vele trouwlustigen in de echt verbonden. Dit gebeurde ten overstaan van 2 getuigen in de beroemde smederij van Gretna Green.
Volgens de Schotse wet van 1856 moest vanaf dat jaar een van de huwelijkspartners tenminste drie weken voor de huwelijkssluiting ten noorden van de grens hebben vertoefd, en tenminste de leeftijd van 16 jaar hebben.
Deze twee eisen waren toen genoeg om te trouwen. Een klap op het aambeeld met de smidshamer, en het huwelijk was gesloten. Dit was, in het toen al zeer conservatieve Engeland, op die leeftijd onmogelijk. Ook toestemming van de ouders hoefde men dan niet meer te hebben.
Volgens de Schotse wet van 1856 moest vanaf dat jaar een van de huwelijkspartners tenminste drie weken voor de huwelijkssluiting ten noorden van de grens hebben vertoefd, en tenminste de leeftijd van 16 jaar hebben.
Deze twee eisen waren toen genoeg om te trouwen. Een klap op het aambeeld met de smidshamer, en het huwelijk was gesloten. Dit was, in het toen al zeer conservatieve Engeland, op die leeftijd onmogelijk. Ook toestemming van de ouders hoefde men dan niet meer te hebben.
donderdag 22 november 2007 om 13:42
donderdag 22 november 2007 om 13:43
donderdag 22 november 2007 om 13:50
quote:Donkeyshot schreef op 22 november 2007 @ 13:42:
[...]
Nee het was niet The Shining.
Zijn laatste zin was "I love you too kid"
Als ik er ook nog bij vertel tegen wie hij dat zei weten jullie het antwoord direkt.Terms of Endearment. Volgens mij had je pas ook al een andere vraag over die film gesteld, favoriete film van je?
[...]
Nee het was niet The Shining.
Zijn laatste zin was "I love you too kid"
Als ik er ook nog bij vertel tegen wie hij dat zei weten jullie het antwoord direkt.Terms of Endearment. Volgens mij had je pas ook al een andere vraag over die film gesteld, favoriete film van je?
Am Yisrael Chai!