Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:fashionvictim schreef op 22 november 2007 @ 10:19:

[...]

Hahaha, zie het nuu pas staan: Huub van der Lubbe is de zanger van de Dijk. Bedoelde je niet eigenlijk Huub Stapel?

Nee, hij heeft ook in een film gespeeld.

Kijk maar op Wiki. Het was trouwens de Aanslag.

Ook met een A
De korte kilts?
Het is idd een trouwlocatie, maar een hele bijzondere. Erg in zwang vanaf 1754 tot 1940. Maar waarom juist daar?

Schotland staat net als Ierland bekend om whisky idd. Alleen heet het in Ierland en Amerika whiskEy en in Schotland whisky.
Omdat je daar ivm leeftijd geen toestemming nodig had van de ouders?
Oh ja, is het niet iets met heel veel "eloping" ( weet niet hoe dat in het nederlands heet?).
Am Yisrael Chai!
Ook, maar dat was niet het enige. Je moest wel minstens 16 zijn, anders lukte het daar ook niet.
Zeg maar wat Las Vegas is voor Amerika, is Gretna Green voor UK? en er staat me vaag ook iets bij over een of andere legende, maar dat weet ik niet meer precies.
Am Yisrael Chai!
Nou weet ik eigenlijk niet hoe het trouwen in Las Vegas gaat, maar ik vermoed dat het grote overeenkomsten heeft ja.

De vraag is zo goed als beantwoord, zal ik het hele verhaal maar neerzetten?
Ook geen toestemming nodig van het Rijk ivm leeftijd zoals hier vroeger?
In Gretna en het aangrenzende Gretna Green, werden van 1754 tot 1940 vele trouwlustigen in de echt verbonden. Dit gebeurde ten overstaan van 2 getuigen in de beroemde smederij van Gretna Green.

Volgens de Schotse wet van 1856 moest vanaf dat jaar een van de huwelijkspartners tenminste drie weken voor de huwelijkssluiting ten noorden van de grens hebben vertoefd, en tenminste de leeftijd van 16 jaar hebben.

Deze twee eisen waren toen genoeg om te trouwen. Een klap op het aambeeld met de smidshamer, en het huwelijk was gesloten. Dit was, in het toen al zeer conservatieve Engeland, op die leeftijd onmogelijk. Ook toestemming van de ouders hoefde men dan niet meer te hebben.
Staan er nu nog vragen open of zijn ze allemaal beantwoord?
hoe heten de nichtjes van katrien duck (op verzoek een disney-vraag)
Daisy,.., en ...
Babetje en Lizzy en ..... kom er niet op suus?
Ow...
babetje en lizzy is alvast goed
Juultje, Lizzy en Babetje

(leuk hè ? ik had de vraag niet eens gezien, alleen de andere antwoorden)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
In welke film zegt Jack Nicholson in de slotscène:

"just inches from a clean getaway" ??
Minderjarige vrouwtjeseenden ligt je beter dan die dwergen, DS?
the shining? (is een wilde gok hoor)
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 22 november 2007 @ 13:24:

the shining? (is een wilde gok hoor)

Nee het was niet The Shining.

Zijn laatste zin was "I love you too kid"

Als ik er ook nog bij vertel tegen wie hij dat zei weten jullie het antwoord direkt.
quote:Krengiserweer schreef op 22 november 2007 @ 12:45:

Minderjarige vrouwtjeseenden ligt je beter dan die dwergen, DS?Iets algemener gesteld: ik heb meer affiniteit met jonge vrouwen dan met ouwe kerels. Kwestie van complementariteit
quote:Donkeyshot schreef op 22 november 2007 @ 13:42:

[...]

Nee het was niet The Shining.

Zijn laatste zin was "I love you too kid"

Als ik er ook nog bij vertel tegen wie hij dat zei weten jullie het antwoord direkt.Terms of Endearment. Volgens mij had je pas ook al een andere vraag over die film gesteld, favoriete film van je?
Am Yisrael Chai!
Barbabob!!!!
(Is weer een gok trouwens, maar gezien je hints en die eerdere vraag denk ik dat het goed is : smile: )
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven