Forummer van de Maand - Brainstormtopic
dinsdag 2 februari 2010 om 13:51
Beste forummers!
Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.
Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.
Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).
Kortom; kom maar door!
Ook namens Sheila, alvast bedankt!
Angel 5
Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.
Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.
Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).
Kortom; kom maar door!
Ook namens Sheila, alvast bedankt!
Angel 5
dinsdag 2 februari 2010 om 13:54
dinsdag 2 februari 2010 om 14:00
dinsdag 2 februari 2010 om 14:02
MV, waarom anoniem stemmen? Omdat je daar andere mensen weer mee voor het hoofd zou kunnen stoten omdat je niet op op hen stemt of zo?
Wat een gedoe, zeg , voor iets wat leuk zou moeten zijn.
Ik stem voor.... afschaffen, als het allemaal zo moeilijk moet/ is.
Wat een gedoe, zeg , voor iets wat leuk zou moeten zijn.
Ik stem voor.... afschaffen, als het allemaal zo moeilijk moet/ is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:02
Beste allemaal,
de FvdM verkiezing bestaat uit nominaties voor je medeforummer. Je kunt iemand nomineren die jij geschikt vindt voor de titel FvdM. Of dat nu je mede-kletstopic-genoot is of iemand die je opviel omdat ze leuke topics opende, of juist iemand die wel een hart onder de riem kan gebruiken; dat doet niet terzake.
Het is niet verboden om medestemmers voor 1 persoon te zoeken. Men kan ook niet dubbel stemmen, want de stemmen worden gecontroleerd.
Het feit sommige FvdM niet over het hele forum 'bekend' zijn, maakt natuurlijk niets uit. Hoeft bovendien niet aan de forummer te liggen, maar is ook maar net afhankelijk van waar je eigen interesses naar uit gaan.
Verder (@Lapin) ga ik doorgeven aan Naomi en Sheila dat de verkiezing een oppepper kan gebruiken. Kunnen we er over nadenken hoe we de verkiezing meer zichtbaar kunnen laten zijn.
Mochten er nog meer vragen zijn, mail me dan (vivaangel5@gmail.com)
Groet,
Angel 5
Edit: Overigens lijkt het me niet zinvol om die groepjesdiscussie nu hier weer opnieuw te voeren. Ideeën om de zichtbaarheid van de verkiezing te vergroten zijn erg welkom!
de FvdM verkiezing bestaat uit nominaties voor je medeforummer. Je kunt iemand nomineren die jij geschikt vindt voor de titel FvdM. Of dat nu je mede-kletstopic-genoot is of iemand die je opviel omdat ze leuke topics opende, of juist iemand die wel een hart onder de riem kan gebruiken; dat doet niet terzake.
Het is niet verboden om medestemmers voor 1 persoon te zoeken. Men kan ook niet dubbel stemmen, want de stemmen worden gecontroleerd.
Het feit sommige FvdM niet over het hele forum 'bekend' zijn, maakt natuurlijk niets uit. Hoeft bovendien niet aan de forummer te liggen, maar is ook maar net afhankelijk van waar je eigen interesses naar uit gaan.
Verder (@Lapin) ga ik doorgeven aan Naomi en Sheila dat de verkiezing een oppepper kan gebruiken. Kunnen we er over nadenken hoe we de verkiezing meer zichtbaar kunnen laten zijn.
Mochten er nog meer vragen zijn, mail me dan (vivaangel5@gmail.com)
Groet,
Angel 5
Edit: Overigens lijkt het me niet zinvol om die groepjesdiscussie nu hier weer opnieuw te voeren. Ideeën om de zichtbaarheid van de verkiezing te vergroten zijn erg welkom!
dinsdag 2 februari 2010 om 14:05
Misschien is het een idee om bij de persoonsgegevens van een forummer een knopje te maken "stem op deze forummer voor fvdm", daar bij de icoontjes voor profiel, berichthistorie en contacten worden bedoel ik...?
Ik denk dat niet iedereen uberhaupt bekend is met het fvdm idee, zeker nieuwelingen niet. Je ziet het ook niet zo 1-2-3 staan namelijk.
Ik denk dat niet iedereen uberhaupt bekend is met het fvdm idee, zeker nieuwelingen niet. Je ziet het ook niet zo 1-2-3 staan namelijk.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:05
quote:Viva Angel5 schreef op 02 februari 2010 @ 14:02:
Beste allemaal,
de FvdM verkiezing bestaat uit nominaties voor je medeforummer. Je kunt iemand nomineren die jij geschikt vindt voor de titel FvdM. Of dat nu je mede-kletstopic-genoot is of iemand die je opviel omdat ze leuke topics opende, of juist iemand die wel een hart onder de riem kan gebruiken; dat doet niet terzake.Dat dát niet ter zake doet is misschien ook wel de reden dat het niet zo leeft.
Beste allemaal,
de FvdM verkiezing bestaat uit nominaties voor je medeforummer. Je kunt iemand nomineren die jij geschikt vindt voor de titel FvdM. Of dat nu je mede-kletstopic-genoot is of iemand die je opviel omdat ze leuke topics opende, of juist iemand die wel een hart onder de riem kan gebruiken; dat doet niet terzake.Dat dát niet ter zake doet is misschien ook wel de reden dat het niet zo leeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:05
quote:zusenzo schreef op 02 februari 2010 @ 14:01:
Waarom eigenlijk MV?
Omdat je ook scheve gezichten kan krijgen. En vragen over waarom (wel) voor die en die gekozen en niet voor ....
Soms wil je wel op meerdere stemmen maar ja, kan je maar 1 stem uitbrengen.
Er staat al maanden een vraag bij van mij bij hun open waarop ze (nog) niet reageren. Mag je 1 stem uitbrengen per ip adres of 1 per nickname?
Waarom eigenlijk MV?
Omdat je ook scheve gezichten kan krijgen. En vragen over waarom (wel) voor die en die gekozen en niet voor ....
Soms wil je wel op meerdere stemmen maar ja, kan je maar 1 stem uitbrengen.
Er staat al maanden een vraag bij van mij bij hun open waarop ze (nog) niet reageren. Mag je 1 stem uitbrengen per ip adres of 1 per nickname?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:06
quote:Linndaatje schreef op 02 februari 2010 @ 14:05:
Misschien is het een idee om bij de persoonsgegevens van een forummer een knopje te maken "stem op deze forummer voor fvdm", daar bij de icoontjes voor profiel, berichthistorie en contacten worden bedoel ik...?
Goed idee.
Misschien is het een idee om bij de persoonsgegevens van een forummer een knopje te maken "stem op deze forummer voor fvdm", daar bij de icoontjes voor profiel, berichthistorie en contacten worden bedoel ik...?
Goed idee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:06
Ik wil die discussie ook niet voeren, ik wil aangeven dat ik dat niet leuk vind!
Er is wel degelijk een soort van wedstrijdje opgezet in een bepaald topic en ik vind dat gewoon niet eerlijk t.a.v. de andere kanshebbers.
Dat maakt het voor mij in ieder geval niet aantrekkelijk om te stemmen, dus wat mij betreft een verbeterpunt.
Dat mag toch, tijdens een brainstorm?
Er is wel degelijk een soort van wedstrijdje opgezet in een bepaald topic en ik vind dat gewoon niet eerlijk t.a.v. de andere kanshebbers.
Dat maakt het voor mij in ieder geval niet aantrekkelijk om te stemmen, dus wat mij betreft een verbeterpunt.
Dat mag toch, tijdens een brainstorm?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
dinsdag 2 februari 2010 om 14:08
quote:mylenevalerie schreef op 02 februari 2010 @ 14:05:
[...]
Omdat je ook scheve gezichten kan krijgen. En vragen over waarom (wel) voor die en die gekozen en niet voor ....
Soms wil je wel op meerdere stemmen maar ja, kan je maar 1 stem uitbrengen.
Er staat al maanden een vraag bij van mij bij hun open waarop ze (nog) niet reageren. Mag je 1 stem uitbrengen per ip adres of 1 per nickname?1 stem per forummer, dus wanneer je als dubbelnick stemt, telt dat niet.
[...]
Omdat je ook scheve gezichten kan krijgen. En vragen over waarom (wel) voor die en die gekozen en niet voor ....
Soms wil je wel op meerdere stemmen maar ja, kan je maar 1 stem uitbrengen.
Er staat al maanden een vraag bij van mij bij hun open waarop ze (nog) niet reageren. Mag je 1 stem uitbrengen per ip adres of 1 per nickname?1 stem per forummer, dus wanneer je als dubbelnick stemt, telt dat niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:10
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 februari 2010 @ 14:06:
Ik wil die discussie ook niet voeren, ik wil aangeven dat ik dat niet leuk vind!
Er is wel degelijk een soort van wedstrijdje opgezet in een bepaald topic en ik vind dat gewoon niet eerlijk t.a.v. de andere kanshebbers.
Dat maakt het voor mij in ieder geval niet aantrekkelijk om te stemmen, dus wat mij betreft een verbeterpunt.
Dat mag toch, tijdens een brainstorm?
Jij doelt op het emigrantentopic. Lijkt mij dat iedereen vrij is om iemand voor te dragen in de (topic)groep. Wanneer de rest van een grote groep dan ook allemaal op diegene stemt, ja dan zijn dat gelijk veel stemmen. Maar dat betekent niet dat dat persé een vooropgezet plan is. Daarnaast; ik heb het nagekeken; de laatste maanden zijn het niet alleen maar mensen geweest uit dat topic.
En verder nogmaals; die discussie vind ik hier niet gepast.
Ik wil die discussie ook niet voeren, ik wil aangeven dat ik dat niet leuk vind!
Er is wel degelijk een soort van wedstrijdje opgezet in een bepaald topic en ik vind dat gewoon niet eerlijk t.a.v. de andere kanshebbers.
Dat maakt het voor mij in ieder geval niet aantrekkelijk om te stemmen, dus wat mij betreft een verbeterpunt.
Dat mag toch, tijdens een brainstorm?
Jij doelt op het emigrantentopic. Lijkt mij dat iedereen vrij is om iemand voor te dragen in de (topic)groep. Wanneer de rest van een grote groep dan ook allemaal op diegene stemt, ja dan zijn dat gelijk veel stemmen. Maar dat betekent niet dat dat persé een vooropgezet plan is. Daarnaast; ik heb het nagekeken; de laatste maanden zijn het niet alleen maar mensen geweest uit dat topic.
En verder nogmaals; die discussie vind ik hier niet gepast.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:11
quote:Linndaatje schreef op 02 februari 2010 @ 14:05:
Misschien is het een idee om bij de persoonsgegevens van een forummer een knopje te maken "stem op deze forummer voor fvdm", daar bij de icoontjes voor profiel, berichthistorie en contacten worden bedoel ik...?
Ik denk dat niet iedereen uberhaupt bekend is met het fvdm idee, zeker nieuwelingen niet. Je ziet het ook niet zo 1-2-3 staan namelijk.Goed idee, weet alleen niet of dat technisch mogelijk is. Ik zet het in elk geval op de lijst!
Misschien is het een idee om bij de persoonsgegevens van een forummer een knopje te maken "stem op deze forummer voor fvdm", daar bij de icoontjes voor profiel, berichthistorie en contacten worden bedoel ik...?
Ik denk dat niet iedereen uberhaupt bekend is met het fvdm idee, zeker nieuwelingen niet. Je ziet het ook niet zo 1-2-3 staan namelijk.Goed idee, weet alleen niet of dat technisch mogelijk is. Ik zet het in elk geval op de lijst!
dinsdag 2 februari 2010 om 14:12
quote:Viva Angel5 schreef op 02 februari 2010 @ 14:10:
[...]
Jij doelt op het emigrantentopic. Lijkt mij dat iedereen vrij is om iemand voor te dragen in de (topic)groep. Wanneer de rest van een grote groep dan ook allemaal op diegene stemt, ja dan zijn dat gelijk veel stemmen. Maar dat betekent niet dat dat persé een vooropgezet plan is. Daarnaast; ik heb het nagekeken; de laatste maanden zijn het niet alleen maar mensen geweest uit dat topic.
En verder nogmaals; die discussie vind ik hier niet gepast.
Gezien ze in hun overzicht zelfs aparte vermeldingen hebben, lijkt het mij wel degelijk vooropgezet.
En als je die discussie hier niet gepast vindt, waar dan wel?
[...]
Jij doelt op het emigrantentopic. Lijkt mij dat iedereen vrij is om iemand voor te dragen in de (topic)groep. Wanneer de rest van een grote groep dan ook allemaal op diegene stemt, ja dan zijn dat gelijk veel stemmen. Maar dat betekent niet dat dat persé een vooropgezet plan is. Daarnaast; ik heb het nagekeken; de laatste maanden zijn het niet alleen maar mensen geweest uit dat topic.
En verder nogmaals; die discussie vind ik hier niet gepast.
Gezien ze in hun overzicht zelfs aparte vermeldingen hebben, lijkt het mij wel degelijk vooropgezet.
En als je die discussie hier niet gepast vindt, waar dan wel?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!