Foto op aluminium

27-10-2013 17:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Is iemand bekend met foto's op aluminium, wat is er hier zo mooi aan?

Waarom zou je het wel of niet doen.

En weet iemand ook het verschil met een traditionele foto?

Alvast bedankt!!
Ik heb zelfgemaakte tekeningen (digitaal) op dibond laten drukken (volgens mij heet dat zo)

Dat is ook een alminium

Heel mooi geworden
Kunst op Aluminium

Hier heb ik een werk vandaan, en dat is echt erg mooi om te zien, toch een ander effect dan op doek.
Carlien, hier zitten echt mooie exemplaren tussen!!!!! Vooral die met de bomen(kleur en zwart/wit).

Maar er zullen toch ook nadelen zitten aan aluminium? En dat kan ik nergens vinden.
Dat weet ik eigenlijk niet, of er nadelen aan zitten (je zou toch inderdaad denken dat alles zijn voor- en nadelen heeft). Ik heb hier een werk 3 jaar hangen, en het is nog net zo mooi. Dat is trouwens niet op dibond:

Wij drukken niet af het goedkopere Dibond, maar op een 100% geanodiseerde aluminium plaat van de hoogste kwaliteit. Dit materiaal is tevens licht en gemakkelijk op te hangen. Even van die site geplukt.
Hoi Lizard,

Misschien niet meer relevant, maar ik wilde het toch nog even laten weten.

De belangrijkste vraag is natuurlijk wat wil je precies laten afdrukken op aluminium? En wil je het direct op het aluminium? Er zit namelijk heel veel variatie in dergelijke prints. We zijn bij Vergelijk Canvas nu bezig met een onderzoek hiernaar, dus ik wil je graag een advies geven.

Kort door de bocht. Aluminium is niet veel anders dan bv forex of fotopapier (als je niet direct op het aluminium drukt). Het voelt alleen veel steviger. Druk je direct op het aluminium dan zie je de aluminium structuur op de witte elementen van je foto terugkomen. Dat geeft de print een modernere uitstraling. Bovendien kan je het vrij strak tegen de muur hangen en dat ziet er ook mooi uit.

Nadelen tov andere materialen zijn er niet. Prints zijn net zo goed als op andere materialen en zijn net zo kleurvast / kleurecht.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2013 00:14
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven