Foto-terreur / Telefoonterreur

20-07-2018 14:11 59 berichten
Ik word er helemaal gek van. Als ik op een uitstapje ga wordt van tevoren al geëist dat ik een foto maak. Als ik naar een trouwerij ga wordt er 3 keer gevraagd of ik een foto wil maken van mijn outfit. Als ik iets nieuws koop, al is het maar een nieuwe parasol, dan wordt er om een foto gevraagd....

Ben ik nou de enige die zulke mensen om zich heen heeft? Of is dit tegenwoordig normaal om overal foto's van te willen hebben? Ik weet dat het door degene die dit doet als gewoon interesse wordt gezien, dus ik wil ook niet onaardig doen ofzo, maar ik voel me er soms best wel benauwd door, elke keer die vragen om foto's. En men is nog soort van geïrriteerd als ik het niet stuur ook.... Zit ik net lekker op de bank na een dag shoppen, even bij te komen, en dan 'moet' ik alweer een foto maken van mijn nieuwe trui :facepalm: Of ik wil gewoon even lekker focussen op een uitstapje met mijn gezin en dan 'moet' ik weer uit het moment stappen om een foto te maken van het geheel....

En eigenlijk is het breder, eigenlijk is het gewoon die hele telefoon. Zit je lekker ergens op een terrasje, begint de telefoon weer te trillen. Foto van een aankoop van iemand anders :facepalm: Of als je niet direct reageert n het alleen leest: "waarom ben je wel online maar reageer je niet?" Zuchttt....

Ik vind het echt terror, dat constant bereikbaar moeten zijn. :-(

Ben ik nou gek of anderen? :bonk:
Gelukkig ken ik geen mensen die dat soort dingen eisen. Voorlopig ben je dus de enige :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet herkenbaar Ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nou, allebei zou ik zeggen.
De anderen dat ze dat doen, en jij als je daarin meegaat.
Doe eens gek en zeg gewoon 'Nee, wat een onzin, daar heb ik helemaal geen zin in en ik heb er ook geen interesse in. Pfff, ofzoiets.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook niet zo van maar heb een beetje langs me neer gelegd wat mensen ervan vinden als ik zeg dat ik daar nu geen zin in heb. Ondertussen vragen ze het ook niet meer en weten ze dat ik vaak alleen lees en later reageer. Ik stuur zelf wel een foto als ik wil dat ze het zien.
Gelukkig niet herkenbaar! Anderen weten wel dat ik niet stante pede reageer, en al helemaal niet overal een foto van maak. :)
Daarom worden mensen vlogger.Iedereen weet dan gelijk wat men doet en het betaalt ook nog :-D
Alle reacties Link kopieren
Nee. Wel een collega overal foto’s van moeten maken en die meteen in de groepsapp van werk pleurt. Diezelfde collega heeft wel altijd commentaar dat ik mijn foto op whatsapp nooit aanpas. Blijkbaar is dat iets wat je wekelijks moet veranderen.
Ik herken dit totaal niet, maar ik maak sowieso nooit foto's. Ik heb op dit moment misschien 10 foto's op mijn toestel en dat zijn allemaal praktische foto's, zoals een aantekening en wat slides van een presentatie.

Niemand vraagt me ook naar foto's. Daarnaast ben ik niet zo scheutig met iedereen alles maar te vertellen over wat ik zoal doe in het weekend en wat ik gekocht heb, dus er is niets om naar te vragen.

Ik neem aan dat het een vorm van interesse tonen is? Een paar keer aangeven dat je geen zin hebt om een foto te sturen lijkt mij toch wel afdoende? "Hè, jongens nu even niet hoor." Klaar is kees.

Ik ben ook vaak online en ik reageer lang niet altijd. Als je dat maar vaak genoeg doet, dan weet men dat van je en zeurt niemand erover.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 14:40
0.07% gewijzigd
Habbekratz schreef:
20-07-2018 14:18
Daarom worden mensen vlogger.Iedereen weet dan gelijk wat men doet en het betaalt ook nog :-D
Haha, misschien moet ik dat maar gaan doen LOL
Er zit een knop op je tv telefoon...
Eisen nog wel.
Nee, mensen die iets van mij eisen zijn niet mijn vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die zulke mensen om zich heen heeft?
Ehm, ik geloof het wel ja. Echt totaal niet herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet herkenbaar. Ik krijg alleen foto’s van uitzonderlijke dingen (nieuw huis gekocht en daar een foto van, iemands auto total loss), niet van de laatste aankopen.

Je kunt mensen ook een beetje ‘trainen’. Als je gewoon niet meer gaat reageren op dat soort geneuzel dan verwacht op een gegeven ogenblik ook niemand meer dat je reageert op een foto van een truitje of jeans nummer 300.

Ik kreeg ooit het verwijt dat ik niet reageerde op gewijzigde ‘info’ in het profiel in Whatsapp. Nu wist ik niet eens dat er mensen zijn die dat zo’n beetje dagelijks updaten (en evenmin dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk lezen) maar daar heb ik snel korte metten mee gemaakt.

Je hoeft niet op alles te reageren, ook al ben je ‘online’. Je hoeft geen verantwoording af te leggen over wie je wel en niet een berichtje stuurt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
snorriemorrie schreef:
20-07-2018 14:11
Ben ik nou de enige die zulke mensen om zich heen heeft?
Ik ben echt nog nooit gevraagd om een foto, van wat dan ook.

Gooi dat domme Whatsapp er toch af.
Nou, gelukkig dan dat het niet herkenbaar is. Ik besef me ook dat ik hier zelf een aandeel in heb (gehad) door elke keer maar weer erop in te gaan en alsnog een foto te sturen. Omdat ik het ook zo onaardig vind om niks te sturen, het is tenslotte gewoon een soort van interesse tonen. Maar inmiddels begint het wel teveel te worden, vind ik. Gelukkig is niet iedereen zo, maar een aantal wel en het begint me echt tegen te staan.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-07-2018 14:30
(...) Als je gewoon niet meer gaat reageren op dat soort geneuzel dan verwacht op een gegeven ogenblik ook niemand meer dat je reageert op een foto van een truitje of jeans nummer 300.

(...)

Je hoeft niet op alles te reageren, ook al ben je ‘online’. Je hoeft geen verantwoording af te leggen over wie je wel en niet een berichtje stuurt.
Nou, dit!

Je weet al dat die persoon het bedoelt als interesse. Je kunt gewoon zeggen dat je niet zo vaak foto's maakt en je telefoon op stil zetten als je er niet door gestoord wilt worden.
Sommige mensen gebruiken hun telefoon veel en enthousiast en hebben niet door dat jij daar anders in staat. Dat kun je gewoon zeggen.
What a nuanced anxiety
snorriemorrie schreef:
20-07-2018 14:35
Nou, gelukkig dan dat het niet herkenbaar is. Ik besef me ook dat ik hier zelf een aandeel in heb (gehad) door elke keer maar weer erop in te gaan en alsnog een foto te sturen. Omdat ik het ook zo onaardig vind om niks te sturen, het is tenslotte gewoon een soort van interesse tonen. Maar inmiddels begint het wel teveel te worden, vind ik. Gelukkig is niet iedereen zo, maar een aantal wel en het begint me echt tegen te staan.


Ik vertel mensen niet per whatsapp dat ik nieuwe kleding heb gekocht, dus ze vragen mij ook nooit om een foto. Ik heb zo min mogelijk babbels via whatsapp, bevalt me prima.
Ik vertel zulke dingen ook niet op whats app hoor... Ik ben meer een reageerder dan dat ik uit mezelf een gesprek begin. Maar als ik dan bijvoorbeeld laat vallen dat ik de volgende dag ga shoppen, dan krijg ik een berichtje: hey, heb je nog geshopt? Nog wat gekocht? Foto's? Zo gaat dat dan een beetje. Dus om het tegen te gaan zou ik dan helemaal geheim moeten houden wat ik ga doen. Dat vind ik ook zo raar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een vraag hè, geen eis. ;-)
'Ik maak morgen wel een foto, zit nu net lekker' of 'ik laat het wel zien als we elkaar zien' of 'ja ben goed geslaagd!' zijn toch prima antwoorden?
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
20-07-2018 14:45
Dat is een vraag hè, geen eis. ;-)
'Ik maak morgen wel een foto, zit nu net lekker' of 'ik laat het wel zien als we elkaar zien' of 'ja ben goed geslaagd!' zijn toch prima antwoorden?
Ik zal het eens gaan proberen. Heb niet het idee dat ze het dan minder vaak gaan vragen. En vind nee zeggen ook vervelend en als ik geen nee zeg dat zijn er weer verwachtingen. Bijvoorbeeld als ik met zoontje wegga word er gevraagd of ik een foto wil sturen onderweg. Als ik nee zeg voel ik me zo onaardig en als ik ja zeg voel ik me verplicht om wat te sturen. En word er ook echt op aangesproken als ik het vergeet, dus echt vrijblijvend is het niet
Alle reacties Link kopieren
Zet je wifi uit!
Je hoeft niet op alles ja of nee te zeggen.
Je kan ook zeggen: ik zal kijken of het lukt. En dan 'och... niet gelukt'.

En als je niet wilt zeg je: foto komt een andere keer. Nu even niet :)
Alle reacties Link kopieren
nee is ook een antwoord ;)
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
20-07-2018 14:48
Ik zal het eens gaan proberen. Heb niet het idee dat ze het dan minder vaak gaan vragen. En vind nee zeggen ook vervelend en als ik geen nee zeg dat zijn er weer verwachtingen. Bijvoorbeeld als ik met zoontje wegga word er gevraagd of ik een foto wil sturen onderweg. Als ik nee zeg voel ik me zo onaardig en als ik ja zeg voel ik me verplicht om wat te sturen. En word er ook echt op aangesproken als ik het vergeet, dus echt vrijblijvend is het niet

Jôh, misschien word je wel een trendsetter in je vriendinnen/vriendengroep als je zegt dat je er geen zin in hebt !
Is iedereen het allang beu maar durft dat niet toe te geven uit angst om als onaardig of als een zeikerd gezien te worden :idee:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven