geboorteplaats

08-04-2010 16:54 21 berichten
Even een raar hersenspinsel van mij.

Je geboorteplaats is de gemeente waarin je geboren bent. Maar wat nou als die gemeente van naam verandert? Verandert je geboorteplaats dan ook mee?

Zo niet: dan bestaat je geboorteplaats niet meer.

Zo wel: dan klopt de plaats op je diploma's e.d. niet meer.

Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Nunspeet geboren en heb dat heel lang ingevuld. Nu is dat gemeente Ermelo geworden, dus ik zet altijd: Nunspeet, gemeente Ermelo. Nooit problemen gehad.
En in je paspoort, verandert dat mee? (Ik heb nog geen nieuw paspoort sinds mijn geboorteplaats van naam is veranderd.)
Je geboorteplaats is toch gewoon je geboorteplaats? Ik heb nog nooit ergens de gemeente er bij in hoeven vullen.
@Flint

Ik ben in een dorpje geboren en bij geboorteplaats in mijn paspoort staat de gemeente waar ik ben geboren (die dus niet hetzelfde heet als mijn geboorteDORP)
Wat gek, waarom is de naam van je geboortedorp dan niet ingevuld?
Nee, het verandert niet mee. Geboorteplaats is inderdaad de gemeente waarin je op dat moment geboren bent.

Wat er dan gebeurt als? Simpel; jouw geboorteplaats blijft jouw geboorteplaats. Of die gemeente jaren later nou nog bestaat of niet, doet er geen sik toe. Mijn moeders geboorteplaats is een gemeente die al sinds begin jaren '80 niet meer bestaat (gemeentelijke herindeling, nieuwe naam gekregen), op alle officiële documenten wordt nog altijd gerefereerd aan de oude gemeentenaam.
vandaag ga ik van alles kunnen
@Flint: Dat is bij niemand zo. Is het systeem denk ik.
Ik zeg: allemaal in Amsterdam bevallen, dan heb je dat probleem niet meer.
Bij mijn staan er zelfs 3 geboorteplaatsen op officiele papieren

Was een kleine gemeente met 3 dorpjes en alle drie staan ze erop. Waarom, is mij een raadsel...

Wel knap van m'n moeder
in mijn paspoort staat nog steeds mijn toenmalige geboorteplaats. Deze gemeente bestaat allang niet meer, maar net mijn paspoort vernieuwd en ook daarin gewoon de oude naam van de gemeente. Dat is immers waar ik geboren ben.
Anne, misschien is ze precies op de grens van de drie dorpen bevallen?
Ik ben geboren in gemeente die inmiddels officieel in het Fries is. Dat veranderd niet, want op dat moment ben ik in de Nederlandse gemeente geboren. Je geboorteplaats veranderd dus nooit, omdat het op dat moment zo heette.

Bij mijn diploma heb ik ook gevraagd of de gemeente er in het Fries op zou komen, omdat ik dat mooier vond. Dat gebeurde niet omdat je paspoort daarbij aangehouden wordt.
quote:qwertu schreef op 08 april 2010 @ 17:18:

Anne, misschien is ze precies op de grens van de drie dorpen bevallen? Die dorpen grenzen niet zo mooi aan elkaar, liggen meer op één lijn
quote:qwertu schreef op 08 april 2010 @ 17:06:

Ik zeg: allemaal in Amsterdam bevallen, dan heb je dat probleem niet meer. Ik heb mijn moeder geschopt tot ik 8 ons woog maar ze wou niet luisteren.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
als de naam van die gemeente veranderd is ben je on-geboren?
Nee, het verandert niet mee in je paspoort, jij bent gewoon in die tijd in die plaats geboren, daar zal nooit iets aan veranderen.
Stel nou dat je op het Drielandenpunt aan het bevallen bent, op 29 februari.
quote:j22 schreef op 08 april 2010 @ 16:57:

En in je paspoort, verandert dat mee? (Ik heb nog geen nieuw paspoort sinds mijn geboorteplaats van naam is veranderd.)Nee veranderd niet mee. Geboortedurp van lief bestaat niet meer, toch staat die plaats nog wel op zijn paspoort en rijbewijs. (gek eigenlijk, als je er over nadenkt.)
@Flint, ja raar he? Bij geboortplaats moet ik mijn gemeente invullen...die ook nog eens de naam heeft van twee plaatsen: dus ... EN ....

En ik ben eigenlijk geboren in een andere plaats haha.

Zo jong en toen al multitasking
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma islbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven