Geen beste vriendin
zondag 16 december 2018 om 12:46
Hoi allemaal,
De laatste tijd realiseer ik me steeds meer dat ik geen echte beste vriendin heb. Ik dacht dat ik die had, maar zij heeft een andere beste vriendin en ziet mij niet als beste vriendin. Ik heb ook nog een ander vriendinnengroepje, maar die gaan allemaal veel beter om met elkaar dan met mij. Ik voel me echt onzettend alleen en eenzaam de laatste tijd en heb last van depressie en daarom komt dit zo hard bij me aan. Ik heb ook geen vriend waarmee ik deze problemen kan delen. Heeft iemand tips met hoe ik hiermee kan omgaan? Ik ben nu 17 en ben bang dat ik me altijd zo zal voelen.
De laatste tijd realiseer ik me steeds meer dat ik geen echte beste vriendin heb. Ik dacht dat ik die had, maar zij heeft een andere beste vriendin en ziet mij niet als beste vriendin. Ik heb ook nog een ander vriendinnengroepje, maar die gaan allemaal veel beter om met elkaar dan met mij. Ik voel me echt onzettend alleen en eenzaam de laatste tijd en heb last van depressie en daarom komt dit zo hard bij me aan. Ik heb ook geen vriend waarmee ik deze problemen kan delen. Heeft iemand tips met hoe ik hiermee kan omgaan? Ik ben nu 17 en ben bang dat ik me altijd zo zal voelen.
zondag 16 december 2018 om 12:54
Ergens onderweg zul je merken dat je het prima zonder beste vriendin kunt stellen. Nu nog niet, over 10 jaar wel. Dan zijn alle vrienden even belangrijk.
En na de middelbare school begin je weer met nieuwe vrienden op je vervolg studie. En daarna in je collega's, buren of ....
Het lijkt het einde van de wereld nu, maar dat is niet zo.
En na de middelbare school begin je weer met nieuwe vrienden op je vervolg studie. En daarna in je collega's, buren of ....
Het lijkt het einde van de wereld nu, maar dat is niet zo.
zondag 16 december 2018 om 13:06
Op die leeftijd had ik ook geen beste vriendin, meer losse flodders die kwamen en gingen.
Een stuk of 3, 4 van de flodders die wat hardnekkiger waren zijn uitgegroeid naar mooie vriendschappen. Ik kan nu met recht zeggen dat ik een klein groepje trouwe, lieve vriendinnen heb (los van elkaar overigens hoewel ze elkaar wel kennen).
Wat Doreia al zegt, dat je het nu zo ervaart zegt niks over de toekomst.
Een stuk of 3, 4 van de flodders die wat hardnekkiger waren zijn uitgegroeid naar mooie vriendschappen. Ik kan nu met recht zeggen dat ik een klein groepje trouwe, lieve vriendinnen heb (los van elkaar overigens hoewel ze elkaar wel kennen).
Wat Doreia al zegt, dat je het nu zo ervaart zegt niks over de toekomst.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 16 december 2018 om 13:18
zondag 16 december 2018 om 13:50
Toen ik 17 was, dacht ik dat ik een beste vriendin had. Ik noem haar even Melanie. We zaten in dezelfde klas. Ik hielp haar (gratis) met haar Natuur&Techniek-vakken, dus ik was doordeweeks veel bij Melanie thuis. Dan at ik mee met het gezin en daarna ging ik naar huis toe. In het weekend zagen we elkaar nooit.
Totdat ik ziek werd (iets wat lijkt op de ziekte van Pfeiffer). Melanie kwam niet langs, stuurde geen kaartje, belde niet op. Ja, ze belde wel een keer op, dat ze een proefwerk Wiskunde had: "Cait, kan ik straks bij je langskomen voor uitleg Wiskunde?" Ik lag moe op de bank en zei dat ik geen bijles kon geven. Nou, dan kwam ze ook niet langs.
Later ging ze over mij kwekken tegen klasgenoten. En ze maakte me duidelijk dat ik een vet varken was. Ze vond mijn overgewicht walgelijk en zei dat ik geen vreetpartijen moest hebben: "Gatverdarrie, Cait!"
Verkijk je niet op zogenaamde vriendschappen.
Voor de buitenwereld waren Melanie en ik vriendinnen, omdat we samen uit school fietsten. Maar nadat ze mij had gedumpt "Je moet mij gratis bijles geven, anders zijn we geen vriendinnen meer." zag ik pas wat die 'vriendschap' had ingehouden.
Totdat ik ziek werd (iets wat lijkt op de ziekte van Pfeiffer). Melanie kwam niet langs, stuurde geen kaartje, belde niet op. Ja, ze belde wel een keer op, dat ze een proefwerk Wiskunde had: "Cait, kan ik straks bij je langskomen voor uitleg Wiskunde?" Ik lag moe op de bank en zei dat ik geen bijles kon geven. Nou, dan kwam ze ook niet langs.
Later ging ze over mij kwekken tegen klasgenoten. En ze maakte me duidelijk dat ik een vet varken was. Ze vond mijn overgewicht walgelijk en zei dat ik geen vreetpartijen moest hebben: "Gatverdarrie, Cait!"
Verkijk je niet op zogenaamde vriendschappen.
Voor de buitenwereld waren Melanie en ik vriendinnen, omdat we samen uit school fietsten. Maar nadat ze mij had gedumpt "Je moet mij gratis bijles geven, anders zijn we geen vriendinnen meer." zag ik pas wat die 'vriendschap' had ingehouden.
zondag 16 december 2018 om 14:09
Ik had in de brugklas een klasgenote die mij haar beste vriendin noemde. Maar dat was alleen als ze iets nodig had en ik toegaf. Zoals dat ze mijn huiswerk mocht overschrijven, pen/pritt stift lenen, haar boeken in mijn kluisje leggen als ze haar sleutel vergeten was. Tot ze een keer haar strippenkaart voor de bus vergat en op mijn kaart wilde. Toen was ik het beu en zei "nee". Een beetje verkeerde moment. Ze werd kwaad en vertelde klasgenoten wat een egoïst ik was. Andersom als ik iets van haar nodig had was ze er niet voor me of moest er heel lang over nadenken. In de 2e klas werd ze een van mijn ergste pesters.