Geen bovenkleding aan in winkel
vrijdag 29 augustus 2025 om 13:24
zondag 31 augustus 2025 om 10:47
Nou, inderdaad. Als ik bij de Big Bell aan een sateetje zit, wil ik liever niet geconfronteerd worden met blote bovenlichamen. Boulevard of niet.meisje85 schreef: ↑31-08-2025 10:43Ik zie het op de Boulevard van Scheveningen ook ja. En ik snap dat ook nooit, je bent toch hoogstwaarschijnlijk met een t-shirt daarheen gekomen, wat is de moeite dan om dat shirt aan te trekken zodra je van het strand de boulevard op loopt? Er zijn daar ook gewoon mensen een dagje/avondje uit, aan het wandelen, een museum aan het bezoeken, nergens voor nodig om je "strandblootheid" verder door te trekken dan het strand.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
zondag 31 augustus 2025 om 10:50
Ben-ik-weer schreef: ↑30-08-2025 10:31No shirt, no service!
Ik heb er laatst bij de sauna ook een ding van gemaakt door alleen een handdoek om onderlijf te slaan op het terras. Niemand zei er wat van maar iedereen keek. Terwijl de vier kerels die hetzelfde deden geen blikken kregen. Achterlijk gedoe.
Ik vind beide stom. Hou je gewoon aan de huisregels.
In alle sauna's waar ik ooit was zijn bordjes dat je in het restaurant en het terras wat er bij hoort je badjas aan moet hebben.
Ik heb geen zin om met eten daar ook nog tegen jouw jetsers (en/of mannentieten) aan te kijken.
En vieze in de sauna gebruikte handdoeken horen ook niet op de meubels van restaurant en terras.
zondag 31 augustus 2025 om 12:52
Warm, nog niet helemaal opgedroogd, even bovenaan de boulevard nog je schoenen aantrekken, even snel een ijsje halen met een sarong om.meisje85 schreef: ↑31-08-2025 10:43Ik zie het op de Boulevard van Scheveningen ook ja. En ik snap dat ook nooit, je bent toch hoogstwaarschijnlijk met een t-shirt daarheen gekomen, wat is de moeite dan om dat shirt aan te trekken zodra je van het strand de boulevard op loopt? Er zijn daar ook gewoon mensen een dagje/avondje uit, aan het wandelen, een museum aan het bezoeken, nergens voor nodig om je "strandblootheid" verder door te trekken dan het strand.
In veel Franse dorpen aan de Atlantische kust zie je dit regelmatig op de boulevard / winkelstraat. Ik kan me er niet aan storen.

zondag 31 augustus 2025 om 13:02
Als je in verlegenheid wordt gebracht door een buik, heb je het behoorlijk lastig met al die crop tops tegenwoordig. Ik loop de hele zomer met ontblote buik, ook in de winkel. Met bedekte tieten, dat dan weer welKletskous11 schreef: ↑31-08-2025 10:16In eigen tuin maar ook op de camping vind ik dan dat het wel kan... Op de camping buiten, zodra je restaurant/snackbar/winkel in gaat niet. Maar misschien is dat raar?
Het is wat iemand schreef, ik vind dat je iemand in verlegenheid brengt door in je blote buik te gaan staan. Ik zit er niet op te wachten om diegene's blote buik te zien...

zondag 31 augustus 2025 om 13:03
Mwah, ik zie toch vooral mensen die vooral over de boulevard 'paraderen' hoor, dat heeft verder weinig te maken met nog niet opgedroogd of even snel een ijsje halen, maar meer met "waarom zou ik een shirt aantrekken?" en vervolgens gewoon al je activiteiten doen (kibbeling halen, op terras zitten, stukje lopen en bij een winkel naar binnen) maar dan zonder shirt. Ik vind dat eigenlijk nog weer wat anders dan in je wetsuit rondlopen zoals jij op de foto stuurt, want dan is het nog functioneel (geweest) en ik heb nog nooit iemand daarin door de winkelpassage op Scheveningen zien lopen, maar mannen zonder shirt toch echt ontelbare keren.
zondag 31 augustus 2025 om 13:13
O dat kan. Ik let er denk ik dan niet zo op. Gewoon normale mensen, geen rare fratsen. Scheveningen weet ik trouwens niet, maar van Egmond of Wijk aan Zee zonder shirt naar de auto lopen zie ik regelmatig wel.meisje85 schreef: ↑31-08-2025 13:03Mwah, ik zie toch vooral mensen die vooral over de boulevard 'paraderen' hoor, dat heeft verder weinig te maken met nog niet opgedroogd of even snel een ijsje halen, maar meer met "waarom zou ik een shirt aantrekken?" en vervolgens gewoon al je activiteiten doen (kibbeling halen, op terras zitten, stukje lopen en bij een winkel naar binnen) maar dan zonder shirt. Ik vind dat eigenlijk nog weer wat anders dan in je wetsuit rondlopen zoals jij op de foto stuurt, want dan is het nog functioneel (geweest) en ik heb nog nooit iemand daarin door de winkelpassage op Scheveningen zien lopen, maar mannen zonder shirt toch echt ontelbare keren.
zondag 31 augustus 2025 om 14:02
Mijn moeder zou ik vrijgevochten noemen, die had aan best wat dingen maling, en op het strand zat ze topless.
Maar mijn tantes (een deel daarvan is echt bekakt, toen ook al) en vriendinnen van mijn moeder hadden ook vaak geen bovenstukje aan. In de 90's was het ook nog best gewoon, in de zeroes werd het minder, maar toen gingen meiden van 16 gerust topless zonnen bij de recreatieplas.
Ik deed dat zelf dan weer niet, ik voelde me ongemakkelijk met mijn kleine borsten en bleke huid (ik hield ook niet van zonnebaden).
Als het nu nog steeds heel gewoon was geweest om topless op het strand te liggen zou ik het ook niet doen trouwens.
Wat ik me trouwens afvraag....aan het strand en bij meertjes ging je topless. Maar in het zwembad toch zeker niet. Waarom was dat verschil er in de 70s en 80s ook al?
zondag 31 augustus 2025 om 14:14
Was dat niet gewoon verboden? Daar staat me nog iets van bij.Choco-fan schreef: ↑31-08-2025 14:02Mijn moeder zou ik vrijgevochten noemen, die had aan best wat dingen maling, en op het strand zat ze topless.
Maar mijn tantes (een deel daarvan is echt bekakt, toen ook al) en vriendinnen van mijn moeder hadden ook vaak geen bovenstukje aan. In de 90's was het ook nog best gewoon, in de zeroes werd het minder, maar toen gingen meiden van 16 gerust topless zonnen bij de recreatieplas.
Ik deed dat zelf dan weer niet, ik voelde me ongemakkelijk met mijn kleine borsten en bleke huid (ik hield ook niet van zonnebaden).
Als het nu nog steeds heel gewoon was geweest om topless op het strand te liggen zou ik het ook niet doen trouwens.
Wat ik me trouwens afvraag....aan het strand en bij meertjes ging je topless. Maar in het zwembad toch zeker niet. Waarom was dat verschil er in de 70s en 80s ook al?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
zondag 31 augustus 2025 om 14:18
Volgens mij mocht dat inderdaad niet. Zwembad is natuurlijk ook vaak gemeentelijk of particulier eigendom en betaal je als bezoeker entree voor. Die regels golden dan niet aan het strand of bij een recreatieplas.
zondag 31 augustus 2025 om 14:23
Volgens mij is het niet zozeer dat mensen het niet aanvoelen, maar dat het uit de mode is om je iets aan te trekken van regels. Vroeger had je ook wel mensen die dingen anders voelden dan anderen, maar het was gebruikelijker om je aan sociale normen en huisregels te houden.
Nu vinden meer mensen dat ze zelf wel uitmaken wat de regels zijn en voor wie die van toepassing zijn.
Na zevenhonderd jaren
zondag 31 augustus 2025 om 14:24
Ik was net in het zwembad en daar ervaarde ik precies het omgekeerde. Ik voelde me ongemakkelijk toen ik voor twee mannen langs moest lopen die volledig gekleed hun kinderen (en al het andere vrouwelijk schoon) gade zaten te slaan.
Verderop op een bankje zaten ook twee mensen in zwemkleding en daar had ik minder moeite mee.
Verderop op een bankje zaten ook twee mensen in zwemkleding en daar had ik minder moeite mee.
verbena wijzigde dit bericht op 31-08-2025 14:44
1.22% gewijzigd
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 31 augustus 2025 om 14:38
Dit.
En ik vind het eigenlijk raar om blote lijven vies te noemen en ze niet te willen zien.
Sommige mensen storen zich al aan schouders. En tenen

Natuurlijk is bloot niet overal gepast, maar het is ook niet overal ongepast.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 31 augustus 2025 om 15:23
Ik lees sinds gisteren mee, maar heb nog steeds geen eenduidig antwoord.
In bv een supermarkt zou ik het wel raar vinden, maar in een campingwinkel dan weer niet.
Het vies/goor noemen vind ik inderdaad ook wat overdreven, behalve dan als iemand heel erg zweet. Wat dat betreft kan ik wel begrijpen dat je zo'n iemand niet op je terras wil.
Ik las ook iemand over het in bikini/ontbloot bovenlijf van het strand naar je auto lopen. Als we dat ook al niet vinden kunnen slaan we echt door hoor.
In bv een supermarkt zou ik het wel raar vinden, maar in een campingwinkel dan weer niet.
Het vies/goor noemen vind ik inderdaad ook wat overdreven, behalve dan als iemand heel erg zweet. Wat dat betreft kan ik wel begrijpen dat je zo'n iemand niet op je terras wil.
Ik las ook iemand over het in bikini/ontbloot bovenlijf van het strand naar je auto lopen. Als we dat ook al niet vinden kunnen slaan we echt door hoor.
zondag 31 augustus 2025 om 15:33
Maar verwacht je dan dat horecapersoneel bij iemand die bloot is en erg zweet gaat zeggen dat ie weg moet of wat aan moet trekken? Terwijl ernaast iemand zit die bloot is en niet zweet? Dat gaat niet he, je kunt gasten moeilijk aanspreken op "ja maar u bent zweterig en dat vinden mensen onfris, terwijl die meneer daar niet zweterig is dus hij mag hier wel zitten". Dan is het veel makkelijker om gewoon de regels voor iedereen hetzelfde te maken. Iedereen een shirtje of top aan dus.
Na zevenhonderd jaren
zondag 31 augustus 2025 om 15:37
Verbena schreef: ↑31-08-2025 14:24Ik was net in het zwembad en daar ervaarde ik precies het omgekeerde. Ik voelde me ongemakkelijk toen ik voor twee mannen langs moest lopen die volledig gekleed hun kinderen (en al het andere vrouwelijk schoon) gade zaten te slaan.
Dat is dan ook de reden dat je in de sauna en op het naturistenstrand geacht wordt allemaal je kleding uit te trekken. Als je gekleed naar ontklede mensen gaat kijken wordt het aapjes kijken. Je past je aan aan wat in die context normaal is.
Ik ging ooit in de sportschool de saunacabine in. Op de deur stond nog dat zwemkleding niet toegestaan was in de sauna. Ik had de intentie om naakt in de sauna te gaan, maar toen ik de deur opendeed keken 7 mannen in grote boxershorts me aan. Nou, ik was meteen weg. Geen spráke van dat ik daar (naakt of niet naakt) tussen ging zitten.
Na zevenhonderd jaren
zondag 31 augustus 2025 om 16:10
zondag 31 augustus 2025 om 18:36
Ah, dus het is ongepast omdat die mensen tokkies zijn en niet omdat ze met ontbloot bovenlijf lopen? Als Ritsert-Lodewijk van Zwitserleven tot Aarsbergen daar loopt met een blote bast is het minder ongepast?
Met andere woorden: het is ook niet mijn smaak, maar er zijn zoveel dingen die ik tokkie of gewoonweg niet mooi vind. Als ik me dan aan alles moet storen ben ik lang bezig.
zondag 31 augustus 2025 om 18:43
zondag 31 augustus 2025 om 18:51
Wat voor punt probeer je nou te maken?EstelleGallois schreef: ↑31-08-2025 18:36Ah, dus het is ongepast omdat die mensen tokkies zijn en niet omdat ze met ontbloot bovenlijf lopen? Als Ritsert-Lodewijk van Zwitserleven tot Aarsbergen daar loopt met een blote bast is het minder ongepast?
Met andere woorden: het is ook niet mijn smaak, maar er zijn zoveel dingen die ik tokkie of gewoonweg niet mooi vind. Als ik me dan aan alles moet storen ben ik lang bezig.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zondag 31 augustus 2025 om 19:15
Huh, dat schrijft ze toch niet? Ze schrijft dat ze het tokkie vindt, niet dat ze het alleen erg vindt bij tokkies. Heel rare gevolgtrekking, dit.EstelleGallois schreef: ↑31-08-2025 18:36Ah, dus het is ongepast omdat die mensen tokkies zijn en niet omdat ze met ontbloot bovenlijf lopen? Als Ritsert-Lodewijk van Zwitserleven tot Aarsbergen daar loopt met een blote bast is het minder ongepast?
zondag 31 augustus 2025 om 19:38
Aangezien de mode- en kledingindustrie wereldwijd de meest vervuilende bedrijfstak is zou het beter zijn als iedereen bloot loopt als het weer het toe laat. Dan slijten kleren minder en hoeft er minder gekocht te worden.
Maar een ontbloot bovenlijf in een winkel is wel even wennen.
Maar een ontbloot bovenlijf in een winkel is wel even wennen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
zondag 31 augustus 2025 om 19:51
zondag 31 augustus 2025 om 19:59
Tja dan is een zichtbare adamsappel ook een secundair geslachtskenmerkZaphodBeeblebrox schreef: ↑29-08-2025 16:06Er is natuurlijk wel een verschil tussen mannen en vrouwen met ontbloot bovenlijf, aangezien borsten secundaire geslachtskenmerken zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in