Geluiden van je buren

02-01-2020 12:41 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hier al verschillende topics over zijn geweest en zal misschien een zeikerd worden genoemt, maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening.

Ik woon momenteel in een appartementencomplex, maar niet meer voor lang hoop ik.
Dit heeft trouwens niks met de buren of overlast te maken, maar met ontwikkelingen rondom deze locatie.

Als jullie de rest van m'n topics hebben gelezen weten jullie dat ik een buurvrouw heb die van een muziekje houdt, niks mis mee natuurlijk, maar wel als je de bass hier kunt horen.
Nu had ik begin deze week een afspraak met iemand van de wb over de toekomst, waarbij ik ook even de buurvrouw heb benoemd.
Waar ik trouwens eerst bij moet zeggen dat ik het een aantal keren met haarzelf heb besproken, maar ze wilt er niks aan doen.

Gisteren hier een kleine discussie over gehad toen mijn pa liet vallen dat ik dit dus tegen de wb had gezegd.
Iedereen in de kamer vond dat ik het gewoon moest accepteren, waarop mijn oma zei dat ze de muziek van de buren schuin boven haar ook kan horen (vroeger 1 of 1 grote woningen waar nu meerdere boven en benedenwoningen zijn gemaakt)
Ook hoorde je de boven of naaste buurvrouw met de hakken de trap op lopen. (bouwjaar huizen 1998)

Ik weet dat als je niks wilt horen je in een hutje op de hei moet gaan wonen, dit is ook letterlijk wat er gisteren ook is gezegd.
Maar is het echt normaal als je de muziek van de buren schuin boven je kan horen of de bass van je benedenbuurvrouw?

Toch nog even erbij zeggen: ik kan inderdaad niet veel hebben, als in de zomer aan groepje kinderen achter mijn ouderlijk lopen te spelen/gillen doe ik ook het liefst oordoppen in en ben ik niet te genieten. maar dat is mijn probleem
*2020* schreef:
14-03-2020 15:33
Dan kan ze ook klagen over de wasmachine

Dat kan. Maar een wasmachine valt onder normale leefgeluiden. Keiharde stampmuziek niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind af en toe even de muziek van de buren horen ook geen probleem maar meerdere malen per week, ook 's ochtends vroeg en 's avonds laat gewoon asociaal. Zelf heb ik meerdere malen van dat soort buren gehad die dat compleet normaal vonden. Ook na het thuiskomen vanuit de kroeg om 4 uur even de stereo aan. Ja, het was maar 5 minuten maar ik was wel wakker. En woedend.

In een gehorig huis wonen is al erg genoeg met alle 'normale' leefgeluiden. En ja, dat heb je dan maar te accepteren maar een wasmachine of een stereo daar vind ik nog wel verschil tussen zitten.
Ghet aantal db wat to aangeeft valt niet onder harde muziek
*2020* schreef:
14-03-2020 15:38
Ghet aantal db wat to aangeeft valt niet onder harde muziek

Er zitten meerdere huizen tussen. Ga het eens ter plaatse meten, zou ik zeggen. Wedden dat 'ie te hard staat?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-03-2020 15:39
Er zitten meerdere huizen tussen. Ga het eens ter plaatse meten, zou ik zeggen. Wedden dat 'ie te hard staat?
En ook dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven