Geluk is niet maakbaar

02-12-2021 04:22 748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluk is niet maakbaar, dus. Was dat het wel was ik diegene met de glansrijke carrière. Degene met de liefde van haar leven en degene bij wie alle gezette stappen gehonoreerd waren.

Maar zo werkt de wereld niet. Gaat het om vechten…meer gedaan dan alle mensen die ik ken (lang niet iedereen) bij elkaar opgeteld. Voor eigenlijk ieder segment in mijn bestaan.

Carrière, in de praktijk ben ik een levensloser, want niks is gelukt. Ik heb met HBO+ werk en denkniveau nooit meer dan een LBO salaris verdiend. En salaris is niet alles, maar wel degelijk relevant.

Ik ben de eeuwige kinderloze single.

En het kloterige is…ik vind mezelf helemaal niet zielig…want ik ben een vechter, ik ben iemand die wat kan, ik ben leuk, en vind dat ook van mezelf…maar hoe kan het dan ik godsnaam dat mijn leven op werkelijk geen enkel punt lukt? At all? Pech?

Ik denk idd dat ik pech heb. Maar wat heb ik eraan? Ik kijk toe, hoe de mannen die me sloegen, kleineerden, omlaag haalden wél een succesvol leven leven, beloond met liefde en succes, en ik kijk toe hoe incapabele werknemers wel een dik salaris weten binnen te harken.

Voor mij is de wereld compleet verneukt, maar is er dan ergens iemand die mij enige mate van hoop kan bieden? Want zonder hoop, wat is er dan nog?

Ow ja, en liefde…geen idee wat dat werkelijk is. Nooit echt gekend, en als ik dan eerlijk ben erger ik me kapot om al die topics die gaan over waarderen van kleinere dingen…want dat gaat altijd om mensen die de grote dingen al hebben. En dan denk ik vooral…pleur op….maar zo mag je vooral niet in het leven staan. Want dan jaag je iedereen in het harnas.
Alle reacties Link kopieren
Ha BeauCis, wil je aangeven wat de tips waren waar je wel wat mee kan en zelfs mee aan de slag wil.

Meegelezen, want sommige zaken herkenbaar (au), en vooral dat constant in de Vechtmodus lijken te staan. Iets te moeten veroveren ipv het gewoon te krijgen of niet, maar dat niet ook te aanvaarden.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ook de rest gelezen en de manier van redeneren van TO is heel herkenbaar. Zo zat ik er ook bij toen het niet goed met me ging. TO, als je nu terugdenkt aan bepaalde overtuigingen die je in de afgelopen jaren had, maar nu niet meer, zo kan je ook je huidige overtuigingen benaderen. Niet om ze te ontkennen of te verwaarlozen, want bottom line gaat het er nu om dat je je niet gesteund voelt en warmte en verbinding mist met mensen (of een partner). Je zou graag meer waardering willen krijgen op je werk en natuurlijk ook meer geld. Maar ik denk wel dat de gedachten erom heen; de analyse met betrekking tot dat je op de laagste prio staat bij je vrienden, vrijwilligerswerk alleen gedaan kan worden als er geen egoistisch element in zit, mensen die nog minder dan jij presteren of doormaken wel beloond worden in of door het leven enzovoorts, niet langer meer relevant zal zijn. Het is een symptoom van niet lekker in je vel zitten. Dat zou eigenlijk een soort van geruststellende gedachte voor je kunnen zijn. Je lijkt intelligent en gevoelig genoeg om wel een succes te maken van je mind set. Vertrouw erop dat deze overtuiging ook van voorbijgaande aard zal zijn en ondertussen richt je je op 1 ding per keer wat je graag wilt veranderen. Ik denk sowieso eerst te beginnen met het schrappen van tegenwerpingen. Die zitten jou op dit moment het meest in de weg. Je komt kennelijk al van ver, dus waarom zou je nu stoppen hè! Een digitale :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd aan Phoebe denken als het over vrijwilligerswerk zonder het (ook) voor jezelf te doen gaat: https://www.youtube.com/watch?v=DowJfUmlzeI :-D

Het maakt toch ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
05-12-2021 16:33
Bedankt iedereen die constructief heeft geprobeerd bij te dragen. Er zaten waardevolle tips tussen. En tips waarmee ik niks kon. Waardeer de moeite van meedenken.

Dat is het vrijheid van TO he, oppikken waarmee je wat kan en de rest negeren. Of in de verdediging schieten, wanneer er foute aannames zijn, en een boel gezaag wanneer reageerders zich niet gehoord voelen, terwijl ze dat toch graag wel willen. Omdat ze denken dat ze gelijk hebben en TO een bord voor de kop heeft, en TO toch proberen te bereiken, of omdat ze zélf graag gehoord en gezien willen worden.

Waarna sommigen doorgeslagen zijn in de treitermodus en anderen in sensatiezucht. Waarbij sommigen stiekem of niet zo heel stiekem wat olie op het vuurtje gooiden. Aan het uitlokken waren.

Mijn leermomenten waren, vooral niet een topic starten als je midden in woedende wanhoop zit. Niet in de verdediging schieten, maar negeren. Vooral geen ‘ja maar’ roepen. Meepakken wat er te halen valt. De rest naast me neer leggen.

Of gewoon helemaal stoppen met het forum, omdat ik merk dat ik mezelf verdedigen wil, terwijl dat alleen maar meer gezeur oplevert en daar heeft niemand, behalve sensatiezoekers en pestkoppen wat aan.

Ik stop met het lezen van dit topic. Het is veel te ver ontspoord. Met de lessen waaraan ik wat heb ga ik aan de slag.
Jammer en pijnlijk voor jezelf én degenen die gereageerd hebben dat dit is wat je uit je topic hebt gehaald. Veel mensen hebben met je meegedacht, zichzelf kwetsbaar opgesteld, ideeën aangedragen, hart onder de riem gestoken en enkelen een schopje gegeven.

Met deze reactie geef je wat mij betreft wel duidelijk aan waar bij jou nu de angel zit: je bent op dit moment nog te veel aan het ‘vechten’ en om je heen aan het slaan en daardoor zie je misschien (nog) niet goed waar je zelf mee aan de slag kunt. En dat kan, als je in de diepte van de storm zit is het lastig te reflecteren en makkelijker om alles buiten jezelf te zoeken en om je heen te slaan.

Misschien kun je over een paar weken het topic eens teruglezen en dan wel de intenties op waarde schatten. Negativiteit en boosheid jegens anderen gaan jouw problemen niet oplossen. Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er altijd nog 3 naar jezelf. Probeer wat milder te zijn naar een ander, ga niet meteen uit van slechte intenties en maak er wat van.
Geluk is niet maakbaar, maar iedere dag iets leuks doen en lief voor jezelf zijn zeker wel. Trek je regenlaarzen aan en ga in die plassen stampen, glimlach tegen iedere die je tegenkomt, maak een praatje met degene naast je in de trein en ook jij kunt het lichter krijgen. En bedenk je: ook jij kunt niet in het hoofd van een ander kijken en weet niet wat daar de bagage is.

Succes.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik post hier gewoon uit mijn eigen ervaren (ook single en 40+), ik dacht dat TO daar benieuwd naar was. Verder geen enorme hang om “gehoord” te worden, wat een rare redenering weer. Ik post hier in de meeste topics gewoon mijn beleving of wat ík zou doen. Daar mag de TO mee doen wat ze willen. Het is niet mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Abby83 schreef:
05-12-2021 10:34
Ik was boos omdat ik mijn tijd aan het 'verdoen was met het opruimen van rommel wat ik zelf niet veroorzaakt had. Ik was zwaar ontevreden en had het gevoel dat ik veel verder had kunnen zijn in mijn leven. Voor mij was die boosheid een stukje rouw. Verdriet omdat het me zoveel moeite heeft gekost om me mentaal stabiel te voelen, goed voor mezelf te kunnen zorgen en vertrouwen en waardering te krijgen in mezelf.
Wat een mooie, inzichtelijke post Abby. Zo had ik er nog niet over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Brenda schreef:
05-12-2021 12:09
Precies, tegen de 50 kom je er achter dat die glanzende carrière vooral de portemonnee van iemand anders heeft gespekt.
Dan was ik mijn tijd ver vooruit, ik had dat rond mijn 30e al achter de rug en verwerkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
05-12-2021 13:31
Ze wil vooral dat het allemaal gaat zoals zij wil. Dat geldt zowel voor het doen en laten van mensen als dingen die nog niet zijn uitgevonden of bestaan. Als zij vindt of denkt daar baat bij te hebben dan moet het specifiek voor haar maar uitgevonden of gemaakt worden. En als je daar dan op in gaat krijgt je een belerend epistel van haar. Nou dan begrijp ik wel dat "vrienden" afhaken.
Klinkt wat mij betreft niet als hsp.
Helaas mag ik geen diagnose stellen, maar ik heb wel wat ideetjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
05-12-2021 17:58
Och, ja al die anderen reageren allemaal vreselijk.

Dat je zelf echt nergens normaal kan reageren op TO's en andere forummers dat vergeet je maar even.
Jij bent nu ook één van die 'anderen'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2021 17:50
Pfff, en dan te bedenken dat het een vrouw van 50 is! Ik dacht het hele topic dat we te maken hadden met een begin twintiger.

Ik zeg: overgang.
50?
Ik dacht hooguit 30.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
04-12-2021 17:55
Zei iemand anders hier ook. Kan ik eens onderzoeken, thnx. Weet niet helemaal hoe, want geen opleiding in die richting gedaan.
Begin eens met vrijwilligerswerk voor een blog bijvoorbeeld.
Of nee jij houdt niet zo van vrijwilligerswerk toch.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt door anderen worden uitgenodigd, erbij horen, en na 30 pagina's zeg je geleerd te hebben Meepakken wat er te halen valt? Dat is nogal fantasieloos en in je hol blijven. Zo valt er niks Mee te pakken. Kan best, maar dan niet met de vinger naar anderen wijzen en blijven zwelgen in zelfmedelijden.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
05-12-2021 18:27
Jammer en pijnlijk voor jezelf én degenen die gereageerd hebben dat dit is wat je uit je topic hebt gehaald. Veel mensen hebben met je meegedacht, zichzelf kwetsbaar opgesteld, ideeën aangedragen, hart onder de riem gestoken en enkelen een schopje gegeven.

Met deze reactie geef je wat mij betreft wel duidelijk aan waar bij jou nu de angel zit: je bent op dit moment nog te veel aan het ‘vechten’ en om je heen aan het slaan en daardoor zie je misschien (nog) niet goed waar je zelf mee aan de slag kunt. En dat kan, als je in de diepte van de storm zit is het lastig te reflecteren en makkelijker om alles buiten jezelf te zoeken en om je heen te slaan.

Misschien kun je over een paar weken het topic eens teruglezen en dan wel de intenties op waarde schatten. Negativiteit en boosheid jegens anderen gaan jouw problemen niet oplossen. Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er altijd nog 3 naar jezelf. Probeer wat milder te zijn naar een ander, ga niet meteen uit van slechte intenties en maak er wat van.
Geluk is niet maakbaar, maar iedere dag iets leuks doen en lief voor jezelf zijn zeker wel. Trek je regenlaarzen aan en ga in die plassen stampen, glimlach tegen iedere die je tegenkomt, maak een praatje met degene naast je in de trein en ook jij kunt het lichter krijgen. En bedenk je: ook jij kunt niet in het hoofd van een ander kijken en weet niet wat daar de bagage is.

Succes.
Wat een mooie post.

Jammer BeauCis dat jij nog zo in je eigen strijd zit dat je de intenties van de degenen die hier met jou hebben meegedacht niet kunt zien.
Het is best spijtig dat jij zo graag gezien en gehoord wil worden zoals je echt bent en tegelijk de ander niet ziet en hoort zoals die is.
Het forum gaat dat niet voor je oplossen, denk ik.
Ik sluit me verder bij bovenstaande post aan.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Is to gevlogen?
Ik weet sowieso niet of een schrijfcarriere iets voor haar is. Waardering vaak laag en je moet tegen kritiek en feedback kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-12-2021 19:48
Dan was ik mijn tijd ver vooruit, ik had dat rond mijn 30e al achter de rug en verwerkt.
Sommigen komen er nooit achter
Solomio schreef:
05-12-2021 19:51
Jij bent nu ook één van die 'anderen'.
Prima toch. Soms kan helpen zo'n spiegel.
Jeweenie.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
06-12-2021 11:37
Prima toch. Soms kan helpen zo'n spiegel.
Jeweenie.
Niet hier…. Hier ben je een zijlijnmens die never nooit niet zo hard gevochten heeft als TO en je hebt vast ook niks rots meegemaakt
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
06-12-2021 10:57
Is to gevlogen?
Ik weet sowieso niet of een schrijfcarriere iets voor haar is. Waardering vaak laag en je moet tegen kritiek en feedback kunnen.
En schrijvers worden vaak al helemaal niet gezien. ;-D
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
05-12-2021 16:33
Bedankt iedereen die constructief heeft geprobeerd bij te dragen. Er zaten waardevolle tips tussen. En tips waarmee ik niks kon. Waardeer de moeite van meedenken.
Voor mij was dit topic verhelderend.
Het is me nu duidelijk in welk perspectief ik jouw postings op dit forum moet plaatsen.
Bedankt.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
*Sikkepit* schreef:
06-12-2021 14:51
En schrijvers worden vaak al helemaal niet gezien. ;-D
Dan ben je altijd een zijlijnmens zeker? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Horcrux schreef:
06-12-2021 15:03
Dan ben je altijd een zijlijnmens zeker? ;-D
:lol:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
06-12-2021 14:51
En schrijvers worden vaak al helemaal niet gezien. ;-D
Helemaal niet als ghostwriter :-D
Alle reacties Link kopieren
Geen wonder dat TO gevlogen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven