Geschrokken van mijn dochter

17-05-2017 20:03 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.

Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.

Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.

Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
19-05-2017 12:20
Echt? Die vrouw zei iets wat letterlijk zo was/is. Geen interpretatie of subjectiviteit hoor.
Vind je het dan normaal om als volwassene zoiets tegen een kind te zeggen over haar zusje?
Normaal? Wat is normaal?
Het was idd geen slimme zet als volwassene.
Alle reacties Link kopieren
broodroostertje schreef:
19-05-2017 12:41
Vind je het dan normaal om als volwassene zoiets tegen een kind te zeggen over haar zusje?
Ik vind het ook niet normaal dat jij zei dat die mevrouw zo vreselijk dik was. Daarmee kwetste jij haar net zo goed. Ik snap haar opmerking wel.
broodroostertje schreef:
19-05-2017 12:41
Vind je het dan normaal om als volwassene zoiets tegen een kind te zeggen over haar zusje?

Het was misschien wat lomp gezegd, maar ze had wel een punt.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
19-05-2017 12:50
Ik vind het ook niet normaal dat jij zei dat die mevrouw zo vreselijk dik was. Daarmee kwetste jij haar net zo goed. Ik snap haar opmerking wel.
Ik zei het niet he..dat was iemand anders.
Maar kleine kinderen flappen er vaker wat uit zonder na te denken. Daar hoor je als volwassene boven te staan. Heel hard om dan tegen een klein kind te zeggen dat haar zusje misvormd is. Naar mijn idee zit er dan echt iets niet goed in je bovenkamer.
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:21
bij ons thuis kregen wij gewoon klappen als mensen kwamen klagen over ons. respect is bij ons zeer belangrijk en ik ben hierdoor altijd beleefd ook tegen mensen die niet beleefd tegen mij zijn want ik kan door mij opvoeding daar boven staan
Ik kan die klappen niet helemaal rijmen met het respect dat zo belangrijk is.
Troeteltje schreef:
19-05-2017 12:20
Echt? Die vrouw zei iets wat letterlijk zo was/is. Geen interpretatie of subjectiviteit hoor.
Ik zei ook iets wat letterlijk zo was. Maar jij bent vast zo iemand die vindt dat 'misvormden' geen plaats op deze wereld mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
broodroostertje: als ik jouw redenering volgt had mevrouw-met-hondje dus ook boven de scheldpartij moeten staan, want hé kinderen flappen er van alles uit, en volwassenen moeten die pijn maar aankunnen. Tja. Kinderen moeten leren dat ze niet alles eruit moeten flappen. Ze moeten leren wat pijn is en dat dit niet fijn is. Dat is de bedoeling van opvoeden. Want straks, als ze groot zijn, kunnen ze er ook niet alles uitgooien.

Als die mevrouw niets over het gehandicapte zusje had gezegd, had lilguinea niet geweten hoeveel pijn een opmerking (in het algemeen) kan doen. En iets zegt me dat die mevrouw dat voorval ook nog niet vergeten is.

Ik ben het met je eens dat ze het anders aan had kunnen pakken: ze had kunnen zeggen dat ze het niet fijn vind dat ze als "dik" bestempelt werd. Maar dat heeft ze niet gedaan. En er is iets geleerd. Door beide partijen.

on topic: ik vind dat TO het goed heeft aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
19-05-2017 17:46
Ik zei ook iets wat letterlijk zo was. Maar jij bent vast zo iemand die vindt dat 'misvormden' geen plaats op deze wereld mogen hebben.
Die mevrouw heeft niet gezegd dat er geen plaats is voor misvormden. Ze gaf alleen aan dat je niet om iemand hoort te lachen vanwege diens afwijkende uiterlijk. Wat jij wel deed dus, en zij niet


(sorry broodroostertje, ik heb nou de juiste gevonden geloof ik)
_Marana_ schreef:
19-05-2017 17:48
Die mevrouw heeft niet gezegd dat er geen plaats is voor misvormden. Ze gaf alleen aan dat je niet om iemand hoort te lachen vanwege diens afwijkende uiterlijk. Wat jij wel deed dus, en zij niet


(sorry broodroostertje, ik heb nou de juiste gevonden geloof ik)
Dit is de juiste. Wat ik meer bedoelde is dat je dat ook anders kon zeggen. Een meisje van 8 moedwillig kwetsen vind ik niet heel erg chic. Bovendien had je een ander woord kunnen gebruiken. Misvormd is wel heel erg keihard.
lilguinea schreef:
19-05-2017 17:46
Ik zei ook iets wat letterlijk zo was. Maar jij bent vast zo iemand die vindt dat 'misvormden' geen plaats op deze wereld mogen hebben.

Wat een bijzonder vreemde conclusie.
lilguinea schreef:
19-05-2017 17:46
Ik zei ook iets wat letterlijk zo was. Maar jij bent vast zo iemand die vindt dat 'misvormden' geen plaats op deze wereld mogen hebben.
?????????
Nu ga je je boekje wel ENORM te buiten. Schaam je zeg!
Troeteltje schreef:
19-05-2017 17:59
?????????
Nu ga je je boekje wel ENORM te buiten. Schaam je zeg!
Ik vind dat jij je boekje ook ver te buiten gaat. Het normaal vinden om een driejarig meisje, in dit geval mijn zusje misvormd te noemen... Je hebt haar nooit gezien dus hoe kun je dat weten? Noem je alle mensen in een rolstoel misvormd? Dat klopt toch niet?
Choumicha schreef:
19-05-2017 09:58
mijn broertje van 16 ging steeds stenen gooien naar een hond van een oude man en die man was boos en bang toen zij tegen mijn grote broer en toen kreeg me broertje klappen waar die oude man bij was. hij geeft veel problemen dus zit hij nu in marokko bij mijn oom en tante tussen de schapen om hem te leren.
Geweldige opvoeding!
lilguinea schreef:
19-05-2017 18:05
Ik vind dat jij je boekje ook ver te buiten gaat. Het normaal vinden om een driejarig meisje, in dit geval mijn zusje misvormd te noemen... Je hebt haar nooit gezien dus hoe kun je dat weten? Noem je alle mensen in een rolstoel misvormd? Dat klopt toch niet?

Dat zegt ze helemaal niet, kom eens even uit je emotie, om maar eens een jeukterm te gebruiken.

Dit zegt ze: Echt? Die vrouw zei iets wat letterlijk zo was/is. Geen interpretatie of subjectiviteit hoor.

Waarmee ze bedoelt dat die vrouw een feit benoemde.
lilguinea schreef:
19-05-2017 18:05
Ik vind dat jij je boekje ook ver te buiten gaat. Het normaal vinden om een driejarig meisje, in dit geval mijn zusje misvormd te noemen... Je hebt haar nooit gezien dus hoe kun je dat weten? Noem je alle mensen in een rolstoel misvormd? Dat klopt toch niet?
Is dit de manier waarop jij in net leven staat en redeneert?

Dus als iemand tegen jou zegt: die boom aan de overkant heeft een bruine stam en groene bladeren..........dan is die persoon die vervolgens tegen jou zegt dat dit een objectieve beschrijving is van die betreffende boom dus iemand die die boom gaat omhakken, want een bomenhater?

Kom aub ef snel van dat pijnlijke zadel af, het doet je echt geen goed hoor. Of trek die te kleine schoentjes van je snel uit, ingetrokken tenen maken je krankzinnig zo blijkt.


Wat een interpretatie!
Echt....als er iemand is die juist niet redeneert zoals jij dat invult.........! Ben eerlijk gezegd echt een beetje boos nu.
Star schreef:
19-05-2017 18:11
Dat zegt ze helemaal niet, kom eens even uit je emotie, om maar eens een jeukterm te gebruiken.

Dit zegt ze: Echt? Die vrouw zei iets wat letterlijk zo was/is. Geen interpretatie of subjectiviteit hoor.

Waarmee ze bedoelt dat die vrouw een feit benoemde.
Ik vind het geen feit. Als ik de synoniemen van misvormd lees: gedrochtelijk, wanstaltig, vind ik dat anders dan wanneer je zegt gehandicapt. Dat voelt voor mij meer feitelijk dan misvormd.
Begrijpend lezen is wel een dingetje bij veel mensen hé.
Die vrouw vond zichzelf misschien ook wel 'goed gevuld' in plaats van dik.
Troeteltje schreef:
19-05-2017 18:15
Is dit de manier waarop jij in net leven staat en redeneert?

Dus als iemand tegen jou zegt: die boom aan de overkant heeft een bruine stam en groene bladeren..........dan is die persoon die vervolgens tegen jou zegt dat dit een objectieve beschrijving is van die betreffende boom dus iemand die die boom gaat omhakken, want een bomenhater?

Kom aub ef snel van dat pijnlijke zadel af, het doet je echt geen goed hoor. Of trek die te kleine schoentjes van je snel uit, ingetrokken tenen maken je krankzinnig zo blijkt.


Wat een interpretatie!
Echt....als er iemand is die juist niet redeneert zoals jij dat invult.........! Ben eerlijk gezegd echt een beetje boos nu.
Ik ben ook boos. Omdat het gaat om iemand van wie ik heel veel hield. En daarover wil je niet horen dat die misvormd is. Dus ik reageer nu wellicht teveel uit emotie, maar dat is omdat dit dat bij mij oproept.
Je schreef zelf in dat betreffend bericht dat betreffende zus misvormd is.
Dan ben jij als zus wel heel fout bezig he!
Oh, ik heb het bericht nog eens gelezen en zie dat je de woorden hebt gewijzigd....lekker dan!
Je hebt er nu een andere tekst neergezet, klopt dat?
Troeteltje schreef:
19-05-2017 18:26
Oh, ik heb het bericht nog eens gelezen en zie dat je de woorden hebt gewijzigd....lekker dan!
Je hebt er nu een andere tekst neergezet.

Zo kan ie idd....dat wijzen naar een ander.
Ik heb niks gewijzigd in geen enkel bericht? Ik schreef wat die vrouw die dag tegen mij zei... En wat ik daarmee bedoelde is dat ook volwassenen er wel eens wat uitflappen wat niet verstandig is. Net zoals iedereen dat uit emotie of uit boosheid wel eens doet, en natuurlijk moet je mensen daarop aanspreken. Maar je kunt nooit precies weten wat ergens achter zit. Als die vrouw heel erg gekwetst was omdat ze met haar gewicht zat en ik heel erg gekwetst omdat er thuis van alles speelt, weet je dat nooit van elkaar.
En toch schreef jij eerder dat zus misvormingen had nav beperkingen. Het woord herinner ik me toch echt van de uitleg die je zelf gaf. Echt!
En het nieuwe forum laat niet meer zondermeer zien dat een bericht gewijzigd is. De ene keer wel en de andere keer niet heb ikzelf gemerkt.

Maar goed, die discussie ga ik niet aan.
Het moge duidelijk zijn dat wanneer iemand lichamelijk en/of geestelijk gehandicapt is het woord misvormd uiteraard zeer ongepast is wanneer daarvan geen sprake is.

En mij ervan betichten dat ik van mening ben dat voor misvormden geen plaats op deze wereld is, is een zieke constatering.

En nu ga ik over tot de orde van de dag!
Aflevering Gooische Vrouwen op Videoland!
-Puss-in-Bootz- schreef:
19-05-2017 18:21
Die vrouw vond zichzelf misschien ook wel 'goed gevuld' in plaats van dik.

Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven